Autor Wątek: Panewki korbowodowe 1.4 GLI  (Przeczytany 3760 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Panewki korbowodowe 1.4 GLI
« dnia: Czerwiec 15, 2017, 13:20:05 pm »

Offline mirek2

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro 1.4 16v
Dzień Dobry. Panowie jestem daleko od szosy. Robię remont w poldku, założyłem nowe popychacze zaworowe, bo silnik tykał czy tam cykał  zimny lub ciepły. I tak musiałem zdejmować głowicę, bo dawałem nową uszczelkę pod głowicę (oczywiscie wielowarstwową metalową reinza  <ok> ) Po zożeniu odpaleniu dalej klepał i okazało się że to panewki korbowodowe, ale tu zaczyna się problem... Nigdzie nie można ich dostać, w sklepie motoryzacyjnym rozkładają ręce. Bardzo proszę o jakąś wskazówkę albo namiar będe niezmiernie wdzięczny

Odp: Panewki korbowodowe 1.4 GLI
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 15, 2017, 14:04:18 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
https://sklep.intercars.com.pl/produkty/330003-panewki-korbowodowe-glyco-01-41474-std

Do dostania od ręki.

A z uszczelką wielowarstwową to kwestia dyskusyjna, ja ich nie zakładam, bo częściej są  z nimi problemy. Swoją drogą skąd wniosek, że to akurat panewki korbowodowe?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Panewki korbowodowe 1.4 GLI
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 19, 2017, 23:44:34 pm »

Offline mirek2

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro 1.4 16v
Hej, dziękuje za odpowiedź. Bo złożyliśmy silnik,  popychacze nowe oczywiście i silnik dalej klepał, jak przed wymianą hgf. Rozebrało się i okazało się że na 1 cylindrze panewka ma delikatny luz i to ona prawdopodobnie daje taki objaw dźwiękowy, mimo że nie miała żadnych rysek. Jak juz będzie wszystko oki, zaprezentuje szczegółowo poldorovera

Odp: Panewki korbowodowe 1.4 GLI
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 22, 2017, 19:33:40 pm »

Offline mirek2

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro 1.4 16v
silnik złożony po wymianie panewek korbowodowych dalej ma charakterystyczny klekocik , olej valvoline 10w40 sam juz nie wiem moze wałek rozrządu wytarty? Trudno w silnik wpakowane dużo kasy będe jeździł tak jak jest. Mam jeszcze pytanie.

Zrobiłem zwarcie w zapaliczce.od tego momentu jak są drzwi otwarte, coś tyka cały czas i zabrakło całkiem kierunkowskazów gdzie znajdę jakiś przekaźnik odpowiedzialny za ich brak. To moj pierwszy polonez stąd te banalne pytania. Pozdrawiam

Odp: Panewki korbowodowe 1.4 GLI
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 22, 2017, 19:58:27 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Zapewne standardowo luz tłoka w tulei cylindra. W zasadzie mogłem już za pierwszym razem Ci polecić swap na 1.6...

Spalił Ci się bezpiecznik zapewne.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Panewki korbowodowe 1.4 GLI
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 22, 2017, 22:23:34 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Tomek, stuk tłoków jest objawem mocno niepokojącym czy po prostu nauczyć się z tym żyć?
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Panewki korbowodowe 1.4 GLI
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 26, 2017, 23:25:59 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Jak nie denerwuje Cie ten dzwiek to mozesz z tym jeździc :)

Odp: Panewki korbowodowe 1.4 GLI
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 29, 2017, 23:35:05 pm »

Offline mirek2

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro 1.4 16v
Przy 145 tysiącach przebiegu  tłok miałby już luz ?. Jeszcze muszę poszukać i kupić wałki rozrządu i je zamontować jeśli nic się nie zmieni to się poddam. W silnik wpakowałem już ponad 1000zł wiem że za tą kasę byłby juz 1.6 albo i 1.8, ale chce na razie jeździć na tym jak fabryka go wypuściła.

Tylko tak myślę o tym co napisał Multec. Na zimnym silniku faktycznie muszę dłużej pokręcić rozrusznikiem żeby odpalił jak się nagrzeje to już pali ,,ładniej''. Nagram filmik i wrzucę na forum tak będzie najlepiej

Odp: Panewki korbowodowe 1.4 GLI
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 31, 2017, 19:28:26 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Może jakiś nastolatek go roz... U mnie po 167 tys. jest cicho.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Panewki korbowodowe 1.4 GLI
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 03, 2017, 09:15:51 am »

Offline mirek2

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro 1.4 16v
Filmiki z pracą silnika.

1. Pierwsze odpalanie po 2 dniach stania w deszczu

https://www.youtube.com/watch?v=OfhSaqvCge0

2. Silnik po kilku minutach pracy na postoju

https://www.youtube.com/watch?v=wqShPLxHx2k




 

Odp: Panewki korbowodowe 1.4 GLI
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 03, 2017, 09:54:50 am »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
To zostało sprawdzić sworznie tłokowe lub coś zwalone z klawiaturą jest, bo podobne dzwięki się pokazują.

Odp: Panewki korbowodowe 1.4 GLI
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 03, 2017, 10:26:09 am »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Miałem kiedyś w ten sam sposób walącego rovera i mimo to chodził jak wściekły i nic się z silnikiem nie działo przez długi czas  :-) I napewno to ie były to panewki tylko prawdopodobnie luz na tłoku.
Ps. widze że kolega z okolic bo chyba nawet kojarzę tego poloneza jak był u poprzedniego właściciela ;p
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 03, 2017, 10:30:26 am wysłana przez mihals »

Odp: Panewki korbowodowe 1.4 GLI
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 03, 2017, 10:55:27 am »

Offline mirek2

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro 1.4 16v
Świat jest mały ; ) Polonez jest na dolnym śląsku w okolicach Bolesławca, jechałem po niego te 300km do takiej wioseczki Czarna Wieś niedaleko Częstochowy. Poprzedni właściciel ma zakład stolarski ; )

Ten poldi też chodzi świetnie, jest bardzo mocny, ale to klepanie mnie przytłacza. Chyba będe tak jeździć, wymienie jeszcze tylko termostat bo chyba go w ogóle nie ma ( 55 stopni to max podczas jazdy) a nie chce robić drugi raz HGF.

Odp: Panewki korbowodowe 1.4 GLI
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 03, 2017, 13:19:09 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Ewidentnie piston slap, jak znam życie to na pierwszym cylindrze - odłącz kostkę wtryskiwacza na chwilę i zobacz czy coś ucichnie. Chociaż przy takim stadium zaawansowania to już może nie mieć znacznia :d

W moim temacie masz zdjęcia i dźwięk jaki wydobywał się u mnie: http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=32726.msg741394#msg741394
Silnik pracował tak: https://www.youtube.com/watch?v=uLeZXwH903A

Jeździł normalnie, miał moc ale dźwięk doprowadzał mnie do szału więc zmieniłem silnik, a w zasadzie dół silnika, bo głowica siadła z mojego.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Panewki korbowodowe 1.4 GLI
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 03, 2017, 21:16:02 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Po piston slapie na płaszczu tłoka pozostaja charakterystyczne ślady, zauważyłes cos ?

Odp: Panewki korbowodowe 1.4 GLI
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 04, 2017, 00:35:16 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
co to jest " piston slap" ? proszę pisać po polsku.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Panewki korbowodowe 1.4 GLI
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 04, 2017, 09:29:17 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Po piston slapie na płaszczu tłoka pozostaja charakterystyczne ślady, zauważyłes cos ?
Wrzucę też tutaj, żeby nie trzeba było skakać po tematach:

https://www.youtube.com/watch?v=1hSFBKowtbE
Widać jak przesuwam tłokiem na boki i jaki wydaje dźwięk - na pozostałych tłokach też dało się je przesuwać ale o wiele ciężej i nie towarzyszyły temu takie dźwięki.



Jako ciekawostkę - na tym cylindrze kompresja wynosiła 13 bar.
co to jest " piston slap" ? proszę pisać po polsku.
Angielski wynalazek to i angielski opis.

Piston slap - obijanie się tłoka o ścianki tulei. Na zimnym silniku nawet w silnikach o małym przebiegu i w świetnym stanie może być to słyszalne.

https://www.roverki.eu/prawo-i-ubezpieczenia/16-seria-k/26-seria-k-moj-silnik-po-odpaleniu-dziwnie-klekocze.html

Cytat: roverki.eu
Dźwięk ten jest słyszalny zwłaszcza podczas gwałtownego dodania i ujęcia gazu na postoju.
Jest to normalne zjawisko i jest związane z konstrukcją silnika. Dźwięk jest spowodowany ruchem tłoka w tulei cylindra. Gdy silnik się rozgrzewa tłok się rozszerza, w związku z czym po okresie ok. 3 minut klekot nie powinien już być słyszalny.
Zjawisko to zostało opisane przez ROVERa jako "piston rattle" w biuletynie serwisowym nr 0023 z dnia 18.11.98, a sam ruch tłoka w tulei (obijanie się tłoka o ścianki tulei) jest znany jako "piston slap".
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Panewki korbowodowe 1.4 GLI
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 29, 2017, 07:46:47 am »

Offline mirek2

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro 1.4 16v
Siemanko, mam jeszcze jedno ważne dla mnie pytanie, chodzi o chłodnicę jakiej firmy polecilibyście zamiennik. Muszę zrobić jeszcze układ chłodzenia,żeby wszystko było cacy. I te rurki metalowe od chłodzenia jeżeli ktoś z forumowiczów ma w dobrym stanie chętnie kupie, bo wątpię żeby była możliwość ich zakupu. Pozdrowionka

Odp: Panewki korbowodowe 1.4 GLI
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 07, 2017, 18:34:54 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Miedziana Delphi. Jak nie dostaniesz to daj oryginalną do renowacji, albo wytargaj ze złomu- posłuży lepiej niż turecki zamiennik z metalowymi zbiorniczkami. Tureckie chłodnice dosłownie (!) rozpadają się pod własnym ciężarem.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Panewki korbowodowe 1.4 GLI
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 17, 2017, 01:20:36 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
aluminiowe chlodnice sa na alledrogo w okolicach 120pln, jest gwarancja,wiec mozna taki pieniadz zaryzykowac - moze sie nie rozleci po roku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.