Autor Wątek: Ustawienie kątów i zbieżności - gdzie?  (Przeczytany 4123 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ustawienie kątów i zbieżności - gdzie?
« dnia: Lipiec 02, 2017, 17:23:48 pm »

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Cześć :)

Czytałem jakiś czas temu tu na forum, że warto przy okazji zbieżności ustawić też kąty pochylenia koła, wyprzedzenia sworznia zwrotnicy itd. Gdzie w łódzkim albo w Warszawie znajdę zakład, gdzie mi to tanio w miarę ustawią dobrze?

Pozdrawiam :)

Odp: Ustawienie kątów i zbieżności - gdzie?
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 02, 2017, 17:59:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
do Zoltana jedz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Ustawienie kątów i zbieżności - gdzie?
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 02, 2017, 18:50:04 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Podesle ktoś jakieś wartości nastawów przedniego zawieszenia co by poprawić precyzję prowadzenia?b
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Ustawienie kątów i zbieżności - gdzie?
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 02, 2017, 20:14:15 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
KGB w końcu jakąś prawdę pisze 😆
Zgłoś się do Zoltana.
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Ustawienie kątów i zbieżności - gdzie?
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 02, 2017, 20:21:59 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 442
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
W Warszawie na ul.Heroldów 7 mają dobry sprzęt, mi ustawiali i jest idealnie kierownica jest prosto,mogę podać nr.do mechanika to po godzinach zrobi taniej.

Odp: Ustawienie kątów i zbieżności - gdzie?
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 02, 2017, 20:28:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Podesle ktoś jakieś wartości nastawów przedniego zawieszenia co by poprawić precyzję prowadzenia?b
jest juz taki temat,
mozesz troche zwiekszych kat wyprzedzenia zwrotnicy ,ale nie ma duzego pola do popisu ,tak 0.5* maks 1.0*,
troche rozkraczyc przednie kola, czyli zwiekszyc negatyw,
ale to polsrodki ,bo najlepiej zmienic mocowanie dolnego wahacza, zeby kolo szlo w negatyw przy ugieciu (seryjnie idzie w pozytyw)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Ustawienie kątów i zbieżności - gdzie?
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 03, 2017, 09:56:19 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Kierownica prosto i brak ściągania o niczym nie świadczą :p Dopiero po oponach widać że o co miało być dobrze jest w kij źle :p
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Ustawienie kątów i zbieżności - gdzie?
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 03, 2017, 17:29:06 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Podano mi takie wartości do ustawienia geo:
 Zbieżność całk: 1st
Wyprzedzenie: 5-6st
Kąt pochylenia: 1.5-2st
Co o tym sądzisz?
,bo najlepiej zmienic mocowanie dolnego wahacza
Na ile ustawić negatyw? Rozwiercenie mocowania "na fasolki" załatwi temat?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2017, 17:31:43 pm wysłana przez Varisella »
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Ustawienie kątów i zbieżności - gdzie?
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 03, 2017, 18:06:13 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
 Zbieżność całk: 1st
Wyprzedzenie: 5-6st
Kąt pochylenia: 1.5-2st
to zaraz opon nie będzie. zbieżność katalog podaje na +30 minut max, +15 się robi
wyprzedzenie 6 za dużo-nie da rady. 5'30' max rozsądnie.
pochylenie -1'40' już sporawo normalnie -1-1'20 jest ok i tak 2x bardziej niż seria.

oczywiście ważna jest symetria. do 15' róznicy max przy pochyleniu/kwsz

zmiana mocowania-dziura obok, ale bardziej do góry niż w bok- jest o tym temat
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Ustawienie kątów i zbieżności - gdzie?
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 03, 2017, 18:58:01 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
W sumie dużego pola manewru na belce nie ma.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Ustawienie kątów i zbieżności - gdzie?
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 03, 2017, 21:03:59 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
5mm w bok powoduje przestawienie o 1st mniej więcej, a to sporo.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Ustawienie kątów i zbieżności - gdzie?
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 04, 2017, 02:26:14 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zbieznosc 2 do 4 mm ,co dla felgi 13 cali daje 20' do 40' (suma, a nie na jedno kolo) ,
fabryczny kat wyprzedzenia to 5*30' ,wiec pewnie da sie troche podciagnac ;)
ale duzy kat wyprzedzenia jest potrzebny dla tych, manewruja na mocno skreconych kolach, a do normalnej szybkiej jazdy na lukach lepsze rezultaty daje negatyw - taki, ktory sie ustawia przy ugieciu zawieszenia ,a nie w stylu rozkraczona calibra
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Ustawienie kątów i zbieżności - gdzie?
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 04, 2017, 08:23:40 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
seria to 4'30.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Ustawienie kątów i zbieżności - gdzie?
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 04, 2017, 13:34:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dla DFa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Ustawienie kątów i zbieżności - gdzie?
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 04, 2017, 13:50:03 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Jak się ma nie dać podciągnąć, skoro w serii drążek ustawiony jest ok. połowy gwintu?  <mysli>
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Ustawienie kątów i zbieżności - gdzie?
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 04, 2017, 14:43:14 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dokladniej wyglada to tak ,ze dla DFa jest 4*30' +/- 30'  ,a PNa  5* +/-30'  dla aut w pelni obciazonych (czyli seria to zarowno 4*30' jak i 5*30')
dla DFa pustego 4* +/-30' ,
te minuty powoduja oczoplons , znacznie lepiej to wyglada tak : 4.5* +/-0.5* ; 5.0* +/-0.5* ; 4.0* +/-0.5*
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Ustawienie kątów i zbieżności - gdzie?
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 05, 2017, 09:22:50 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Auto obciązone w pełni trudno mieć do regulacji, ale w takim wypadku tył siada bardziej, więc i pomiar kąta względem pionu wzrasta.

Przy pustej furze z normalnym zawieszeniem powyżej 5 i pół stopnia ustawienie to prawie na skraju gwintu, wahacz mocno wykręcony, łacznik stabilizatora wali w ograniczniki skręcu a koło obciera o zderzak przy skręcie.
Dodatkowo morawski podaje 4 i pół dla poloneza, ale nie wiem jakiego
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Ustawienie kątów i zbieżności - gdzie?
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 05, 2017, 11:16:38 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
z Morawskiego wzialem 5.0* +/-0.5* w PN
a z Kowala  4.5* (i na pusto 4.0*) dla DF
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Ustawienie kątów i zbieżności - gdzie?
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 05, 2017, 15:43:31 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Piszą co chcą krótko mówiąc. baza w mojej maszynie tez daje 4'30 dla pn. I to z grubsza by się zgadzało z rzeczywistoscią, bo miałem 2 poldy (szerokie) w oryginale i w tych okolicach wychodził wynik przed kręceniem
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Ustawienie kątów i zbieżności - gdzie?
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 05, 2017, 17:27:26 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
powyżej 5 i pół stopnia ustawienie to prawie na skraju gwintu, wahacz mocno wykręcony, łacznik stabilizatora wali w ograniczniki skręcu a koło obciera o zderzak

A to nie jest tak że gwintem na drążku reakcyjnym ustawia się KWSZ o wartości małe, poniżej 0,5*, a do regulacji zgrubnej podkłada się podkładki pod śrubę z przodu wahacza górnego? (nie pod miseczke, a po tą długą śrubę z przodu)