Autor Wątek: Kilka pytań dot. wałków 1.4 16V rover  (Przeczytany 1931 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kilka pytań dot. wałków 1.4 16V rover
« dnia: Lipiec 06, 2017, 19:15:00 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Siema

Mam zamiar wrzucać 1.4 do siebie, zacząłem od uszczelnienia całego z zewnątrz czy trzeba czy nie trzeba. Zdjąłem sprzęgło (też do wymiany) i zauważyłem że tarcza skończyła się jakiś czas temu i zaczęła jechać nitami po kole zamachowym. Pytanie:

Czy jest konieczne aby podtoczyć nierówność? Ma charakterystyczny przebieg, wgłębienie od tych nitów. Czy wpłynie to jakoś znacząco na trwałość nowego sprzęgła? Nie miałem szczelinomierza, będzie około max 0,3 mm. Odkręcenia zamachu może i tak mnie czeka i tu kolejne pytanie:

Po zdjęciu zamachu będą jakieś niespodzianki przy wymianie uszczelniacza tylnego wału korbowego? Jest coś co trzeba wiedzieć?

Chcę wymienić komplet uszczelnień a więc i wałki rozrządu tylnie, jak się do nich dobrać? Szukałem info po necie ale wszystko dotyczy przednich

Czy będą jakieś utrudnienia przy wymianie przedniego uszczelniacza wału korbowego?

I ostatnia sprawa, odkręcenie wałków w celu sprawdzenia szklanek, Jakieś sugestie przy tym zabiegu? Jaki tam będzie moment, w Morawskim nie mogę znaleźć tej wartości

Pytanie może i dla niektórych oczywiste ale moje doświadczenia z mechaniką to głównie OHV, rover to całkiem inna półka

Dzięki z góry

Odp: Kilka pytań dot. wałków 1.4 16V rover
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 06, 2017, 19:56:34 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Najprościej będzie po prostu wymienić koło zamachowe na inne, można toczyć, jednak nie każdy chce się za to brać i usługa może kosztować więcej niż drugie. Założenie nowego sprzegła na to co jest spowoduje jego szybsze zużycie się, zanim wyrówna się z bruzdą na kole.
uszczelniacz nie jest problematyczny.
Koniecznie wymień łożysko centowania walka sprzęglowego  (hk1012)
Wałki tak jak z przodu-dobrać się do uszczelniacza, czyli zdejmij kopułkę i palec, odkręć ucho do podnoszenia i wydłub śrubokrętem (delikatnie, by nie uszkodzić walka)
Moim zdaniem nie dobieraj się do szklanek przed odpaleniem motoru. na samochodzie roboty tyle samo jeśli potrzeba, a moze nie potrzeba.
Chyba, że ciągniesz czapkę w górę, wtedy rozumie się samo przez siebie.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Kilka pytań dot. wałków 1.4 16V rover
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 06, 2017, 20:02:39 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Dzięki Zoltan, wie ktoś z jakiej stali jest koło zamachowe? W pracy mógłbym to załatwić jeśli nie będzie znacznie twardsza niż 355

Odp: Kilka pytań dot. wałków 1.4 16V rover
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 06, 2017, 23:05:15 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Koło daj do roztoczenia na 200mm skoro i tak wymaga wyrównania, o ta sama wartość która stoczą na grubość trzeba zdjąć z mocowania docisku(lub minimalnie więcej) Koszt sprzęgła podobny a większe pociągnie dłużej. Mając motor poza autem wymień palec i kopułkę oraz termostat - dojście na aucie jest beznadziejne do tych podzespołów. Warto tez zainteresować się alternatorem i zrobić zawczasu
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Kilka pytań dot. wałków 1.4 16V rover
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 07, 2017, 01:07:47 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Koło zamachowe jest z żeliwa, nie stali.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Kilka pytań dot. wałków 1.4 16V rover
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 07, 2017, 02:46:06 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Dzięki Pany.

Odp: Kilka pytań dot. wałków 1.4 16V rover
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 07, 2017, 05:36:18 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Palec, kopułka, termostat ok kupiłem. Łożysko igiełkowe - jak je sprawdzić i ewentualnie zostawić, bo z jego dostępnością bywa różnie?

Odp: Kilka pytań dot. wałków 1.4 16V rover
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 07, 2017, 08:17:13 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jak to łożysko-czyste, kompletne, bez rdzy. tak samo walek skrzyni musi wyglądać, jak nie to przeczyść papierkiem drobnym w stylu 400.
Lepiej je wymienić. i kupić dwa na zapas, jak kiedyś w sobotę po południu zachce ci się skrzynie składac i akurat ci się rozleci :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Kilka pytań dot. wałków 1.4 16V rover
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 07, 2017, 08:27:14 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Koło daj do roztoczenia na 200mm skoro i tak wymaga wyrównania, o ta sama wartość która stoczą na grubość trzeba zdjąć z mocowania docisku(lub minimalnie więcej

Mógłbyś opisać dokładniej o co chodzi z tym roztoczeniem? Tam jest wypukła powierzchnia cierna o średnicy 190mm (tak jak tarcza)?

Odp: Kilka pytań dot. wałków 1.4 16V rover
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 07, 2017, 09:03:56 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
nie ma sensu toczyć na 200, kupic koło jesli juz. http://allegro.pl/kolo-zamachowe-rover-200-214-gliwice-robcar-i5121140080.html 30zł...
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Kilka pytań dot. wałków 1.4 16V rover
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 07, 2017, 09:54:31 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
i takie koło pasuje 100% P&P? Do tego sprzęgło 200mm i nic nie musze kombinować z dociskiem itd., śruby wszystko 100% pasuje?

Odp: Kilka pytań dot. wałków 1.4 16V rover
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 07, 2017, 10:25:57 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Montujesz wtedy kompletne sprzęgło 200mm.
Jedyne co trzeba zmienić, to wieniec cpwk-przełożyć z tego koła co masz. Było o tym w innych tematach wielokrotnie-są dwa rodzaje kół z wyjmowanym wieńcem i frezowanym. Te z frezowanym nie występują w wersji pasującej do elektroniki z poldorovera. Potrzebne jest takie jak w aukcji.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Kilka pytań dot. wałków 1.4 16V rover
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 07, 2017, 10:47:51 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Dzięki za odpowiedzi, drąże temat: pisałeś wcześniej o tylnym uszczelniaczu rozrządu, po odkręceniu kopułki z palcem, to będzie jeden, a z drugiej strony, drugi wałek jest uszczelniony do zewnątrz czy nic tam nie ma i siedzi w głowicy?

Odp: Kilka pytań dot. wałków 1.4 16V rover
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 07, 2017, 11:09:15 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Uszczelniacze są 2 na każdym z wałków rozrządu.

Na wałku wydechowym, jak odkręcisz to ucho do podnoszenia silnika to uszczelniacz będziesz miał widoczny. Albo wydłubujesz delikatnie śrubokrętem, tak żeby nie zarysować wałka, albo wiertłem 2mm wiercisz mały otworek w uszczelniaczu i wkręcasz jakiegoś wkręta, a następnie wyciągasz całość kombinerkami albo innymi szczypcami.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Kilka pytań dot. wałków 1.4 16V rover
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 07, 2017, 13:01:19 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2076
mam takie koło na 200 razem z wałem. Koło robione pod częstochową a następnie wał i koło wysłane do Kusia.
Uszczelniacze wałków rozrządu są kierunkowe. Więc trzeba na to zwrócić uwagę
Jak coś to mam 16 nowych szklanek INA, nowe wałki rorządu do 1.4 i nowe koła rozrządu ;)
Pozdrawiam