Autor Wątek: Miekki pedal przyczyny  (Przeczytany 591 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline LeszekR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1980 - 58kkm Polonez 1989 - 63kkm BoroTruck 1989 - 68kkm Polonez 1996- 69kkm
Miekki pedal przyczyny
« dnia: Lipiec 22, 2017, 19:54:32 pm »
Nie mogę przyzwyczaić się do dziwnie pracującego pedalu hamulca w akwarium. Ma duży bezefektowny skok. Najpierw da się wyczuć minimalny skok wynikający z pracy cięgna  potem to co najbardziej denerwuje lekka praca bez efektu hamowania po to by wyczuć opór i jakieś tam hamowanie. Dodam że wielokrotnie odpowietrzanie układ. Czy może to być wina pompy. W borewiczu  pedal od początku jego naciśnięcia daje opór i efekt hamowania a tutaj kicha. Proszę o porady.
Borewicz   1980
BoroTruck 1989
Akwarium  1989
Caro          1996

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11192
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Miekki pedal przyczyny
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 22, 2017, 20:03:52 pm »
typowy efekt zapowietrzenia,
przyczyna moga byc tezzbyt luzne uszczelki w pompie hamulcowej,
albo pompujace sie przewody elastyczne
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline LeszekR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1980 - 58kkm Polonez 1989 - 63kkm BoroTruck 1989 - 68kkm Polonez 1996- 69kkm
Odp: Miekki pedal przyczyny
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 22, 2017, 20:59:57 pm »
typowy efekt zapowietrzenia,
przyczyna moga byc tezzbyt luzne uszczelki w pompie hamulcowej,
albo pompujace sie przewody elastyczne

Najbliższe z Twoich wymienionych wydaje mi się być pompa. Odpowietrzalrm układ wielokrotnie
Borewicz   1980
BoroTruck 1989
Akwarium  1989
Caro          1996

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Odp: Miekki pedal przyczyny
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 22, 2017, 22:30:55 pm »
Pytanie czy odpowietrzony jest prawidłowo.
Jeżeli jest odpowietrzany prawidłowo (i nie jest nieszczelny) To ewidentnie uszczelki w pompie.
Ale pompa rzadko pada w poldku.. nawet po 30 latach...
Sprawdź najpierw czy prawidłowo odpowietrzasz układ i czy jest szczelny.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: Miekki pedal przyczyny
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 22, 2017, 23:51:37 pm »
a o regulacji długości popychacza serwa słyszeliście? w popychacz serwa wkręcony jest sworzeń regulacyjny. jeśli zmieniałeś pompę hamulcową to może być wskazana regulacja luzu między popychaczem serwa a tłokiem pompy. powierzchnia sworznia popychacza ma wystawać ponad powierzchnię serwa- 1,05 do 1,25 mm. chodzi o powierzchnię z którą styka się pompa. ma być idealnie prosta i czysta. ziarnko piasku skutecnie kasuje działanie układu hamulcowego. dla przypomnienia- pompę również należy odpowietrzyć.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 22, 2017, 23:56:48 pm wysłana przez wrb#1974 »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline LeszekR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1980 - 58kkm Polonez 1989 - 63kkm BoroTruck 1989 - 68kkm Polonez 1996- 69kkm
Odp: Miekki pedal przyczyny
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 23, 2017, 10:10:17 am »
Nie, nie zmieniałem pompy, dopiero szukam przyczyny. Pedal na wyłączonym silniku staje się przyjemnie twardy ale po odpaleniu efekt jest taki jakby serwo za mocno wspomagalo. Pompy nie odpowietrzanie.  Jak to zrobić dobrze?
Borewicz   1980
BoroTruck 1989
Akwarium  1989
Caro          1996

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2955
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 |
Odp: Miekki pedal przyczyny
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 23, 2017, 11:47:02 am »
najprawdopodobniej pompa puszcza między sekcjami. miałem 2 takie przypadki w swoich gruzach.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: Miekki pedal przyczyny
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 23, 2017, 13:56:20 pm »
 jeśli podczas odpowietrzania zacisków pompa zassała powietrze to trzeba ją odpowietrzyć. pompę odpowietrza się tak jak zaciski, tylko luzujesz wkrętki przewodów w pompie.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.