Autor Wątek: polonezowi znów szajba odbija.  (Przeczytany 3435 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: polonezowi znów szajba odbija.
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 11, 2017, 09:05:24 am »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
z plusa 2002
to rzadko spotykany towar, bowiem plusów w 2002r wypuścili jedynie 83 sztuki.

inna krzywizna blachy


Większość aut posiadających stopień zaawansowania technicznego lat 80. ma problem ze spasowaniem elementów

Ta różnica krzywizny wynikać ze zużycia wytłoczek- u schyłku produkcji mogli już się mniej starać i przymykać oko na pewne kwestie. U mnie w trucku też różni się krzywizna między drzwiami i błotnikiem: ale dotychczas sądziłem ze problem ten dotyczy JEDYNIE wersji dostawczej. Jak wiadomo jakość wykonania trucka odbiega od wersji osobowej.


moje słowa oparte są na faktach

ja nie podważam niczyich słów, a jedynie wyrażam zdziwienie gdy dowiaduję sie o czym, o czym wcześniej nie słyszałem.

Odp: polonezowi znów szajba odbija.
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 11, 2017, 12:24:47 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
stawia mniejsze opory dzięki temu spalanie gazu jest mniejsze. filtr nie tak dawno myłem więc nie zwróciłem na niego uwagi. ale zmiana filtra (na papierowy) tylko zwiększyła zużycie gazu a
Instalacja z mikserem jest b. wrażliwa na delikatne nawet zmiany podciśnienia. Ja bym wolał jeździć na papierowych filtrach zawsze tego samego producenta i wymieniać je co 10tys. Albo nawet częściej gdy zajdzie potrzeba.
Przypomnę że samochód pali albo paliwo, albo zawory. Więc nie ma sięz czego cieszyć że na gąbkowym jest uboższa mieszanka niżna papierowym. Kwestia wyregulowania.
Wogóle inny filtr (papier, gąbka, stożek, rajstopa żony) daje nam najwyżej ułamki w zmianie osiągów - to nie jest zmiana kalibru "wymiana turbiny na większą."
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: polonezowi znów szajba odbija.
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 11, 2017, 14:30:40 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
ten silnik bez względu na to czy ciągnie 1, 2, 3 czy 4 osoby pali 8 litrów gazu. w mieście pali więcej ale ruch miejski ma swoje prawa.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: polonezowi znów szajba odbija.
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 11, 2017, 15:38:20 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
moje słowa oparte są na faktach, do sprawdzenia a nie domysłach i fantazji.
Zakładałem drzwi z plusa do minusa, z plusa do borewicza i wszystko pasuje z każdego rocznika do każdego rocznika. Sposób mocowania podłokietników to szczegół.

Odp: polonezowi znów szajba odbija.
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 11, 2017, 23:18:52 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
nie neguję, może tak się zdarzyć. co nie zmienia faktu że mam drzwi które nie pasują do nadwozia. zrobił się polonez kurołapka. drzwi tylne wystają ponad powierzchnię drzwi przednich i głębiej wcisnąć się ich nie da. zaczepu zamka drzwi przednich wysunąć na zewnątrz też się nie daje, skończył się zakres ruchu płyty z otworami na śruby zawiasów. po raz drugi zmieniam drzwi w polonezie i po raz drugi są problemy. jestem pedantyczny i jeśli coś ma mieć powtarzalne wymiary i kształty to od tego odstępstwa nie uznaję. jeśli coś nie spełnia przyjętych norm to jest bublem.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: polonezowi znów szajba odbija.
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 12, 2017, 00:00:19 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
masz waloną budę naprawianą przez kowala i tyle. wyjątkowo, to nie wina fso.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: polonezowi znów szajba odbija.
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 12, 2017, 00:12:14 am »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
W "bublowatym" fso co najwyżej używali podkładek pod zawiasy lub rygle, cała reszta musi pasować, bo nikt by nie wypuścił do sprzedaży auta z odstającymi drzwiami.

Odp: polonezowi znów szajba odbija.
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 12, 2017, 03:29:32 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
ta buda nigdy nie była walona ani naprawiana. jest sztywna, nie skrzypi, nie dudni. ogólnie samochód jest bardzo cichy. drzwi oryginalne nie odstawały. jak pasowały te drzwi do nadwozia oryginalnego- nie wiem. natomiast co wychodziło z FSO wiem z doświadczenia. w 1983 roku, w grudniu, rozbiłem służbowego fiata kombi. w styczniu firma dostała nowe kompletne nadwozie. w ASO- 4 w Lublinie zbudowano nam samochód. w lutym już nim jeździłem. nadwozie sprawiało wrażenie jakby miało się za chwilę rozlecieć. nie zamykały lub otwierały się drzwi, tylną klapę zamknąć to był wypadek losowy. kupiłem gumę od ekspandera i przypinałem nią klapę. kierownik ASO sugerował że może nadwozie się ułoży i będzie dobrze. nie ułożyło się, firma reklamowała i w czerwcu przywieźli następne nowe. na jego widok kierownik ASO parsknął śmiechem i odjechało. dopiero następne nadwozie spełniało jakieś normy i nim jeździłem do 89 roku bez większych awarii. moje doświadczenia z wyrobami FSO zaczęły się w 1975 roku i nie są pozytywne. praktycznie nie spotkałem samochodu FSO który pozbawiony byłby wad produkcyjnych i błędów technicznych których nie usunięto mimo posiadania informacji o nich.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: polonezowi znów szajba odbija.
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 12, 2017, 07:44:56 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
I po tym wszystkim nadal śmigasz FSO... szacun <spoko>
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.