Autor Wątek: Przekladka silnika 1.6 ->1.4  (Przeczytany 7329 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 23, 2017, 10:25:06 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Wejść wejdzie, ale chyba potrzebny kanał do tego zabiegu żeby skrzynia miała gdzie zanurkować.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 23, 2017, 16:29:06 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Ja tak robiłem na ziemi, ale zdjąłem drążek środkowy i chyba opuściłem staba. Robiłem to na żurawiu z hakami które miały regulację pochylenia i osi samochodu inaczej jest ciężko a i tak trzeba pomanewrować. Aha i zdjęcie zamka maski zalecane tak jak zabezpieczenie jakimś dywanikeim pasa przedniego.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 23, 2017, 18:26:25 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
nie trzeba zdejmowac drazka ani staba, tylko oslone podszybia. kanal tez nie potzebny
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 23, 2017, 18:31:45 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Mi tak było łatwiej bo bez drążka udaje mi się włożyć skrzynie w tunel tak aby nie porysować tunelu krótkim drążkiem zmiany biegów.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 24, 2017, 18:17:17 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Można oczywiście. Wspomniałem o przypadku ekstremalnym, by nie było, ze się nie da :)
Najlepiej jest zdjąc sobie skrzynie, zrobić co trzeba, złożyć poza autem na przymiarkę, i zamontowac w aucie najpierw silnik, a potem pasującą już bez problemów skrzynie.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 29, 2017, 06:48:45 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Siema, pytanie dot pochłaniacza par paliwa. Generalnie urządzenie to nie poprawia bezpieczeństwa a jedynie ekologię więc chyba można się tego pozbyć? żeby było nieco więcej miejsca w komorze? Jakieś głosy przeciw? Wywalenie tego polega na usunięciu rurki z baku(tej najcieńszej) i zaślepieniu kolektora? Czy coś jeszcze?

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 29, 2017, 07:46:21 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Rurka to akurat ta grubsza raczej, cienka to powrot.
zaslepić trzeba przy baku, konkretnie to przy wlewie i kolektor.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 29, 2017, 09:31:32 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
U siebie mam usunięte całkowicie, tj.:

- wywalona pochłaniacz przy kolektorze ssącym
- zmieniona górna połówka kolektora na tą z 94/95 (bez dodatkowego króćca na pochłaniacz)
- usunięty przewód sztywny idący od zbiornika, a konkretnie to od puszki przy wlewie
- usunięta puszka przy wlewie i zastosowany mix wlewu ATU/Caro

Przeciwwskazań do usunięcia brak, pierwsze K16 w polonezie tego nie miały i było dobrze.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 29, 2017, 10:39:47 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
ok dzięki Panowie

Wczoraj zabrałem się za układanie wiązki w komorze i zdziwił mnie jeden fakt, mianowicie: Jest w komorze jedna część wiązki (m.in. z podpięciem do kompa) która nie jest połączona z resztą (kabina) ? Nie zauważyłem tego wcześniej, tak ma być?

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 29, 2017, 11:21:00 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Pokaż jakieś zdjęcie o którą cześć Ci dokładnie chodzi.

Generalnie wiązka silnika jeśli jest fabryczna to powinna pasować plug&play - jedyna kostka która zostaje niepodpięta to od złącza diagnostycznego - okrągła 3 piny z gumowy kapturkiem. Jeśli pozbędziesz się pochłaniacza to dojdzie Ci jeszcze jedna wolna mała kostka. Wszystkie pozostałe powinny być podłączone.

Przy kompie masz 3 złącza, jedna do sterownika, dwie do zespołu przekaźników pod kompem. Pod zbiorniczkiem wyrównawczym 2 kostki - złącze 13krotne (główne złącze wiązki silnika z wiązką wnętrza) i mała kostka z jednym przewodem - zasilanie wiązki.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 05, 2017, 05:54:54 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Jestem na finiszu, nurtuje mnie jedna kwestia, mianowicie:
Rozbierając bak/przewody itd. nie zwróciłem uwagi czy cybant/krociec/pierdolnik z oczkiem na początku przewodu paliwowego, dochodzący do pompy paliwa miał dwie podkładki miedziane czy jedną? Jeśli jedną to montowaną od góry czy od dołu połączenia cybant-śruba?

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 05, 2017, 10:02:43 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tego typu połączenia zawsze mają dwie podkładki.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 05, 2017, 12:37:52 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Dzięki Bocian, nie jestem w stanie zmierzyć a chciałem kupić wracając z pracy, to będzie M14?

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 06, 2017, 13:39:32 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
12
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 07, 2017, 06:45:20 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
zgadza się, M12 jeśli ktoś będzie kiedyś to czytał to oryginalne są nieco grubsze niż te std do kupienia w sklepach.

BTW mam chyba jedno z ostatnich pytań o ile nie ostatnie. W dawcy była wyłączona z obiegu nagrzewnica



czytałem gdzieś tutaj że trzeba ją wpiąć w wąż/rurkę numer 6 (?)

Jeśli tak to w krociec bliżej el. 7 podłączyć prawą rurkę (stojąc przed autem) i w krociec na środku tej rurki 6 lewa strona?
zaworek nagrzewnicy dać na wąż przy el. 7?


Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 07, 2017, 10:25:48 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
W plusie z króćca bliżej 7 wąż idzie do lewego złącza w nagrzewnicy.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 07, 2017, 12:45:52 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Że się tak zapytam, to w ogóle ma jakieś znaczenie czy płyn w nagrzewnicy krąży od lewej do prawej czy od prawej do lewej?

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 07, 2017, 12:54:28 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
chodzi mi o kierunek przepływu cieczy żeby zaworek dobrze wstawić w układ, patrząc na rurke 6

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 07, 2017, 12:58:10 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Tą rurką płyn wraca do obudowy termostatu, więc ten wyższy króciec powinien iść do zaworka.

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 07, 2017, 13:20:39 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
dzięki, o to chodziło