Autor Wątek: [GSI] stracił połowę mocy  (Przeczytany 9119 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 11, 2017, 01:46:19 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Dokładnie. Ja sobie mogę nagrać filmik, że mój fiat przekręca milion na selektolu, ale kto udowodni mi, że kłamię? Nie wierzę bajki z arabem na dywanie, chyba, że mu się trafił jeden jedyny tak cudownie złożony silnik, że wytrzymał te 400 tysięcy na gównianym oleju. Tylko komu by się chciało ryzykować? Dobre oleje nie kosztują już 1/4 pensji, litości, to nie 2000 rok. Mnie osobiście szkoda lać do silnika gówno w imię "zasad", bo ciężko mówić o oszczędności, kiedy 10W40 da się kupić taniej niż 15W40. Nie mówiąc o tym, że hydrokrak 5W40 też idzie już kupić prawie za cenę "mineralnego" 15W40, a jednak na papierze wyniki ma lepsze - wyższy wskaźnik lepkości, niższa temperatura krzepnięcia itd.

Przypomina mi to dyskusje z serii "moja babcia paliła fajki, miała 90 lat i wyprzedzała mnie pod górę". Może i miała 90 lat, może i paliła, ale nie znaczy to, że Ty paląc fajki w wieku 60 lat nie zdechniesz na raka płuc, w przeciwieństwie do babci.
« Ostatnia zmiana: Listopad 11, 2017, 01:54:26 am wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 22, 2017, 18:55:52 pm »

Offline strowger#1983

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Heavy User
    • Polonez, Fiat, Chevrolet, Toyota
Ja jestem tym "gościem" od Polda, mam pełną historię serwisową auta i zaręczam, iż to nie jest żadna ściema z tym przebiegiem. Cały czas na Elf Sporti 15W40. Samochód większość życia spędził na autostradach. Dwa razy robiona była uszczelka pod głowicą, ostatnio z 10 lat temu przy przebiegu 215kkm. Poza tym kompletnie NIC się z silnikiem nie wydarzyło. Bardzo fajnie się zbiera, cicho i równo pracuje.

Auto ma w tej chwili coś koło 430 tysięcy przebiegu i jeździ wokół komina w zasadzie - mam 3 inne samochody i na tego Poloneza specjalnie czasu nie mam, choć planuję mu zrobić wypad do Hamburga i kolejny tysiąc kilometrów dojdzie:).

A co do oleju - ta OHV to żadna kosmiczna technologia - w drugim GSi mam 10W40 i kompletnie żadnej różnicy w pracy silnika nie ma, może delikatnie różnią się przy odpalaniu na mrozie. Ale bez rewelacji.

Wniosek jest prosty - mineralny wystarcza w zupełności (ważna terminowa wymiana), 10W40 też nie zaszkodzi, ale powyżej to już zupełnie bez sensu.

W żadnym z moich aut nigdy nie miałem problemów z zaworami ani wałkiem rozrządu.
Było:Polonez C+ 1.6GSI '99 - 437kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/69918
Jest:Polonez C+ 1.6GSI '01/02 - 216kkm: klimatyzacja
Chevrolet Nubira 1.8 CDX, 2007, 216kkm: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Chevrolet/Lacetti/147971
Toyota Auris 1.6, 2015, 93kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 22, 2017, 20:14:58 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Samochód większość życia spędził na autostradach.

No właśnie. Cały czas optymalne obroty, temperatura silnika nie odpalasz co chwilę zimnego silnika, nie jeździsz do sklepu po bułki. Pewnie stąd wykręciłeś taki przebieg. Jakbyś jeździł na co dzień w zimie i codziennie rano go odpalał na tym 15W40 pod blokiem, dojazd do pracy, gaszenie, powrót po pracy do auta, znowu odpalanie zimnego silnika na tym glucie i powrót kilka kilometrów do domu, na pewno by takiego przebiegu nie zrobił.

Wniosek jest prosty - mineralny wystarcza w zupełności (ważna terminowa wymiana), 10W40 też nie zaszkodzi, ale powyżej to już zupełnie bez sensu.

Bo? Zrób proste doświadczenie, wlej 15W40, 10W40 i 5W40 do słoika i wstaw do zamrażarki - zrobiłem to samo, i zobacz, który najlepiej płynie w niskiej temperaturze. :). Zresztą, nie musisz tego robić, na YT jest masa filmów tego typu. 5W40 zapewnia też lepsze smarowanie w wysokich temperaturach, ma wyższy wskaźnik lepkości, do tego jest w tym momencie tanie jak barszcz. Sam jeździłem sporo na elfie 15W40, ale w tym momencie nie widzę sensu lania go do jakiegokolwiek silnika.

Porównanie cen:

Elf 15W40 5L: https://allegro.pl/kategoria/oleje-silnikowe-mineralne-253182?string=elf%20sporti&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-aut-1-3-1003

K2 5W40 5L: https://allegro.pl/listing?string=K2%205w40&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-aut-1-3-1003

W auchan ostatnio była promocja i ten sam olej kosztował 55zł za 5L. Przy czym K2 rozkłada na łopatki tego elfa w karcie katalogowej w każdej dziedzinie.

Kilka lat temu lanie do skatowanego silnika mineralnego może miało sens, ale jak ktoś ma zadbany silnik to nie widzę sensu dopłacania do jeżdżenia na gorszym oleju.
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2017, 20:19:13 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 26, 2017, 20:26:09 pm »

Offline strowger#1983

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Heavy User
    • Polonez, Fiat, Chevrolet, Toyota
Ale obecny mineral to coś zupełnie innego niż kiedyś, era glutów się skończyła.

Z resztą, przy naszych corocznych "zimach stulecia" różnicy między 10W a 15W w zasadzie nie ma. Podobnie pewnie z 5W, ale producent Poloneza  w ogóle nie wspomina o nim w instrukcji.

Oczywiście, nie namawiam nikogo do zmiany na mineral, sam w drugim GSI mam półsyntetyk, ale skoro auto jeździ długo i bez problemu na mineralu, to nie widzę sensu robienia w nim eksperymentów.
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2017, 20:29:09 pm wysłana przez strowger »
Było:Polonez C+ 1.6GSI '99 - 437kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/69918
Jest:Polonez C+ 1.6GSI '01/02 - 216kkm: klimatyzacja
Chevrolet Nubira 1.8 CDX, 2007, 216kkm: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Chevrolet/Lacetti/147971
Toyota Auris 1.6, 2015, 93kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 26, 2017, 22:46:53 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jak skończyła... 15W to dalej taki sam glut jak kiedyś w niskich temperaturach. Nie musi być to -30 stopni, w -10 już się robi mocno gęsty. Mylisz się, mówiąc, że nie ma żadnej różnicy.

Każdy leje olej jaki mu się podoba, moje doświadczenia z 15W40 zakończyłem, odkąd można dostać 5W40 w normalnych cenach. Kiedyś inaczej to wyglądało, jak olej o tej lepkości kosztował chore pieniądze. Na pewno auto na tym nie straci, co najwyżej zyska, bo jednak właściwości smarujące byle syntetyka będą lepsze od najdroższego mineralnego, odwrotnie nie będzie.
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2017, 22:55:16 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 03, 2018, 22:46:55 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Jak skończyła... 15W to dalej taki sam glut jak kiedyś w niskich temperaturach. Nie musi być to -30 stopni, w -10 już się robi mocno gęsty. Mylisz się, mówiąc, że nie ma żadnej różnicy.

Wydaje mi się, że GSI Strowgera dlatego tak toleruje 15W40 bo jak sam wspomniał robi trasy. Czyli tak na prawdę raz silnik dostaje po dupie przy odpalaniu tego gluta a potem wio kilkaset kilometrów (jak pisał - do Hamburga), po drugie jak sam wspomniał "upala" też inne auta i stara się je po równo (w którymś komencie na YT to pisał) także zapewne nie zawsze zimą codziennie ten Poldi odpala a w lato 15W40 to przecież nie taka tragedia dla silnika jak zimą.

Ale do meritum bo chciałem po raz kolejny temat odkopywać (nie wiem czy nie zapytać w temacie odnośnie remontu OHV czy w temacie dotyczącym dokładniej tej jednostki która się popsuła, czyli tutaj).

Chce zrobić remont OHV, abym zaś nie miał z nią cyrków, że w pewnym momencie coś się sypnie. Chce wyremontować ten silnik o którym mowa w temacie i zastanawiam się czy robić wszystko od A do Z (wraz z honowaniem cylindrów i doborem nowych pierścieni) czy skupić się tylko na dole silnika, wałku nierządu i hydroszklankach.

Ktoś powie - rób całość inny, że nie. Zatem mam pytanie do bardziej rozeznanych czy jest sens robić "górę" - nowe pierścienie, honowanie, robienie całej głowicy) skoro ma takie wyniki z pomiaru kompresji ?

od strony rozrządu:
1: 10,5
2: 10
3: 11,25
4: 12 bar

Wydaje mi się, że ma chyba bardzo ładne pomiary jak na OHV.
Po prostu zastanawiam się czy pchać się w dodatkowe (duże, bo przecież musze blok dać do honowania, dobrać nowe pierscienie, nowa UPG, zawory, docieranie, planowanie itd) koszty skoro wyniki są dobre, prawda ? Pierwotnie chciałem robić wszystko od A-Z, ale po obejrzeniu filmiku na YouTube ŁukaszaGTI z FSOAutoKlubu gdzie zrobił remont całej jednostki POZA zdejmowaniem owej czapki, robieniem jej i pierścieni to zaczynam mieć wątpliwości czy pchać się w koszta.

Pany, radźta !
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 04, 2018, 00:53:37 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Był potrzebny jednak ten wątek olejowy, bo teraz widzę, jak się rozpełzała ta dyskusja po całym forum :P.

Jakie ładne pomiary? Ciśnienie w cylindrach z tego co wiem powinno być mniej więcej równe, rozrzut masz 2 atmosfery od najlepszego do najgorszego cylindra, nowy silnik ma ok.12-13 atm równe na każdym cylindrze. Pojeździć pojeździ, ale według mnie kwalifikuje się do remontu, bądź w najbliższej przyszłości będzie się kwalifikował. Robienie samego dołu to według mnie trochę "ruski" remont, albo jeździć i nie ruszać, albo robić kompleksowo. Może wystarczy zdjąć czapkę i sprawdzić, czy jakiś zawór nie puszcza, skąd taki rozrzut.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 04, 2018, 01:38:46 am »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Znaczy napisałem dobre wyniki po tym jak czytałem na forach jakie ciśnienia ludzie mieli w swoich OHV-kach. : <lol>

Czyli już jedna osoba jest za zrzuceniem czapeczki (jak czapkę zrzucę to ją już zrobię a jak będzie bez głowicy to już grzechem by nie było zahaczyć o te pierścienie).

Ciekawe co inni powiedzą. Z jednej strony silnik od A-Z zrobić to będzie służyć, a z drugiej myślałem, że jest w miarę dobrej kondycji przez co zaoszczędziłbym ja wiem... 1000 zł ? Nie pamiętam jakie są ceny honowania, nowych pierścieni, uszczelniaczy zaworowych, zaworów, docierania, uszczelki i planowania.

Btw. dla pewności spytam. Czy jak chce honować cylindry (delikatnie musnąć pod nowe pierścienie) to nie muszę dawać nadwymiarowych tłoków jeżeli będą trzymać wymiary ?
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 04, 2018, 11:47:02 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
nie musisz.
Cylindry się po prostu rysuje by dotarły się szybciej pierścienie i w rowkach zostawał film olejowy.

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 04, 2018, 14:54:45 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
nie musisz.
Cylindry się po prostu rysuje by dotarły się szybciej pierścienie i w rowkach zostawał film olejowy.



Czyli się robi tzw. honowanie, na tym to polega.
Okej, jutro się porozglądam w mojej okolicy jakie są koszta honowania, szlifu wału i robienia całej głowicy.

Ps.2 czy warto wymienić zawory na nowe jeżeli będą okej ? Stare zawsze mogą się za niedługo wypalić, a nowe chyba dłużej wytrzymają, prawda ?
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 04, 2018, 17:36:23 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
na pewno nie warto szlifować zaworów, bo nowe są tańsze od szlifowania. GSI ma inne zawory wydechowe niż reszta, o 5mm dłuższy trzonek.
Wyhonować sobie możesz sam, tylko najpierw trzeba wymierzyć blok, czy nadaje sie do dalszej eksploatacji.
Bez średnicówki nie dasz rady...
Szlif wału to też kwestia pomiarów przed, bo bardzo często w PN wał jest ok, trzeba też pomierzyć owalizację korbowodów, i luzy w rowkach tłoka.
Najpierw poczytaj o remontach, potem zacznij działać, bo inaczej szlifierze zbija na tobie majątek, a silnik będzie gorszy niż przed remontem.

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 04, 2018, 20:25:15 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Nie powiem, czytałem dużo wcześniej na temat OHV'ki i zdania są podzielone. Nie chce robić Januszowego remontu typu wymiany samych panewek bez szlifu wału, ale też nie chce robić sztuki dla sztuki. Znaleźli się tacy co jeszcze przy OHV'ce polecali osiowanie wału w korpusie, natomiast to już są drogie zabawy a ten silnik nawet po takich zabiegach dalej będzie sieczkarnią plującą panewkami i żadne czary tego nie zmienią bo po prostu tak został zaprojektowany.

Chce po prostu zrobić remont z głową, czyli tak aby był dobrze wykonany ale też bez cudactw. Na wiosnę chce wreszcie zamontować klimatyzację do Księżniczki, ale przed tym wykonać remont raz, że z klimą zamontowaną dużo trudniej będzie operować przy silniku więc wolę wszystkie zabiegi związane z silnikiem wykonać przed jej montażem. Drugi powód jest taki, że klima obciąża silnik. Może niewiele, ale nie chciałbym mieć dramatycznego spadku mocy jeżeli włączę klimę.

Tym Polonezem planuję jeździć codziennie jeszcze z 2 góra 3 lata, gdzie rocznie robię ok 15-20k km a później będzie autem awaryjnym/weekendowym, więc nie wiem czy jest sens robić silnik z tymi wszystkimi wymysłami jak osiowanie wału itd, skoro tak na prawdę ten silnik zrobi góra 60k km a później będzie rzadziej używany.
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 04, 2018, 21:05:03 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Cytuj (zaznaczone)
a ten silnik nawet po takich zabiegach dalej będzie sieczkarnią plującą panewkami i żadne czary tego nie zmienią bo po prostu tak został zaprojektowany.

Z takim podejściem, na pewno :P.

Przywrócenie fabrycznej kompresji na każdym garze, zamiast rozjechanej jest według Ciebie sztuką dla sztuki, bo ktoś na youtube tak zrobił, mając górę w idealnym stanie, lub po prostu w ramach oszczędności? Jakbyś miał autem jeździć jeszcze rok-dwa i go zezłomować, to jasne, że nie byłoby sensu, ale jak zamierzasz autem jeździć i kolejne lata i czerpać z niego jakąś przyjemność, to wymiana samych panewek ze szlifem jest głupotą, jak "góra" już wykazuje niedomagania. Jakbyś miał kompresję 12-11,5 na każdym cylindrze, to można by to olać, a tymczasem masz rozjazd, kompresji nie przybędzie, a będzie coraz gorsza, i trochę głupio za trzy lata zostać z silnikiem, który ma zrobiony dół, a kompresja waha się od 7 do 10 atm.

Z jednej strony stawiasz poprawianie fabryki, a z drugiej ruski remont.
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2018, 21:07:03 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 04, 2018, 21:36:36 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Ooo... o taką odpowiedź mi chodziło !

Czyli kolejna osoba mówi mi, że góra jest słaba. Okej, to chciałem wiedzieć choć kolejne wydatki się szykują. :)

Nie chodziło mi byście mi przytaknęli, że "tak, masz dobrą kompresję, rób dół i masz idealny motor" ale byście mi to wyoślili.  <lol2>

Inaczej... to ja teraz napiszę jak widzę ten mój remont z głową a Wy mi napiszecie co jest w tym złego, ok ?

- szlif wału i ew. wymiana broków na wale i czyszczenie kanałów olejowych w nim (nie wiem czy tutaj już nie jest sztuka dla sztuki właśnie - wypowiedzcie się)
- nowe panewki wału korbowego
- nowe panewki wałka nierządu
- nowy wałek rozrządu
- nowe hydroszklanki
- laski popychaczy tak samo jak klawiatura chyba mogą zostać stare skoro nie są jakieś krzywe, co nie ?
- honowanie cylindrów w bloku
- nowe pierścienie
- wymiana wszystkich zaworów w głowicy tak samo jak uszczelniaczy
- plan głowicy dla jej wyrównania

O czymś zapomniałem ? Osiowanie wału w bloku to moim zdaniem zbędny bajer, bo przecież wiele osób poskładało tak swoje OHV'ki bez owego osiowania i jeżdżą. To, że pracuje na kopalni to nie znaczy, że śpię na pieniądzach.  :P

Czy można sobie darować wymianę sworzni tłoków ? Silnik ma ok 130k km.

Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #54 dnia: Luty 04, 2018, 21:43:38 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
- szlif wału i ew. wymiana broków na wale i czyszczenie kanałów olejowych w nim (nie wiem czy tutaj już nie jest sztuka dla sztuki właśnie - wypowiedzcie się)  - Tutaj już Ci diodalodz odpowiedział. Szlif wału zazwyczaj trzeba robić, szczególnie, jak już było słychać panewki, wcześniej musisz zobaczyć, w jakim stanie jest wał i go pomierzyć, ew. powierzyć sprawę zaufanemu, dobremu szlifierzowi.
- nowe panewki wału korbowego - po szlifie ciężko by było zostać przy starych :P.
- nowe panewki wałka nierządu - do nowego wałka muszą być
- nowy wałek rozrządu - jeśli to jest GSI, to musisz trafić na oryginał, ostatnio na forum była mowa o utwardzaniu wałka rozrządu - poszukaj w szukajce o wałku GSI.
- laski popychaczy tak samo jak klawiatura chyba mogą zostać stare skoro nie są jakieś krzywe, co nie ? - ja tak zamierzam zrobić, szlifierz również odradzał kupowanie nowych jako zbędny wydatek, jeśli się mylę, niech ktoś mnie poprawi.
- honowanie cylindrów w bloku + nowe pierścienie - tutaj niech się inni wypowiedzą, ja wymieniam razem z tłokami na nowe + szlif
- wymiana wszystkich zaworów w głowicy tak samo jak uszczelniaczy - robię to samo, uszczelniacze montuję od golfa, komplet zaworów kupisz za 100-150zł.
- plan głowicy dla jej wyrównania - według mnie - jak nie była wcześniej zdejmowana/planowana, warto, głowica PN ma zapas.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #55 dnia: Luty 04, 2018, 21:49:25 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
- szlif wału i ew. wymiana broków na wale i czyszczenie kanałów olejowych w nim (nie wiem czy tutaj już nie jest sztuka dla sztuki właśnie - wypowiedzcie się)
Najpierw sprawdź czy Ci się nie wytarły nadlewy na pierścienie oporowe wału, u mnie w jednej OHVce wytarły się tak mocno, że wpadły do miski...
- plan głowicy dla jej wyrównania
Planowanie przeprowadza się w innym celu niż wyrównywanie powierzchni? No ale generalnie tak, powinno się splanować.
Czy można sobie darować wymianę sworzni tłoków ?
Wszystko zależy od tego jaki mają luz, choć bardziej niż sworznie wyrabiają się tulejki w główkach korbowodów i tam raczej należy coś wymieniać, zakład mechaniki precyzyjnej powinien Ci to zrobić za ~30-50 zł od korbowodu, warunek dostarczasz sworzeń pod wymiar.

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #56 dnia: Luty 04, 2018, 21:54:40 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Czyli mogę z Twojej odpowiedzi wnioskować, że to co planuję zrobić to nie będzie ruskim remontem a normalnym remontem bez cudactw ?

Co do hydroszklanek to już mam upolowany komplet nowych, natomiast za wałkiem się ciągle rozglądam - tak, czytałem jakiś czas temu na forum o azotowaniu wałka nierządu.
Nie wiem czy głowica był zdejmowana czy nie. Mam dwie głowicę GSI najwyżej szlifierz wybierze lepszą.

Jeszcze jedno pytanko mam na które nie doszukałem się odpowiedzi. Mianowicie czy akurat w Polonezie przy zmianie głowicy jest obowiązkowa wymiana śrub ? Niektóre marki samochodowe robią śruby głowicy jednorazowe, które się rozciągają, ale nie wiem jak to było w przypadku FSO. Nie powiem, ale wolałbym się upewnić czy mogę na starych głowicę poskładać czy kupować nowe, a komplet nowych to koszt jak dobrze pamiętam bodaj 120 zł.
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #57 dnia: Luty 04, 2018, 22:07:12 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Teoretycznie nie, choć lepiej sprawdzić czy trzymają wymiar, jeśli tak to raczej nie będzie potrzeby ich wymiany, jeśli nie to niektórzy lekko skracali je boszem i też było, można też kupić nowe; wybór należy do Ciebie :)

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #58 dnia: Luty 04, 2018, 22:50:05 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
ale wolałbym się upewnić czy mogę na starych głowicę poskładać czy kupować nowe, a komplet nowych to koszt jak dobrze pamiętam bodaj 120 zł.

Nie patrz na ogłoszenia Januszy handlu wystawiających zwykłe śruby 10.9 "do poloneza" za 120zł, tylko weź jedną śrubę na wymiar i idź do sklepu metalowego, kupisz komplet nowych za równowartość czteropaka piwa. :)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...