Autor Wątek: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+  (Przeczytany 7145 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 23, 2020, 22:49:22 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kolo z minusa ma wieksza srednice otworu (+miejsce na klin) niz z plusa - gdy zakladalem blaszane nitowane na altek 70A to musialem "powiekszyc" srednice walka
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 23, 2020, 23:00:47 pm »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
No to już nie wiem...
https://sklep.regmot.com.pl/kolo-pasowe-alternatora-fso-fiat-125p-zuk-90321,3,14210,1891

Niezależnie wałek mam 17mm i koło lublina też niby ma 17mm. Zobaczę i zmierzę jak przyjdzie paczka.
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 23, 2020, 23:07:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dziwne to kolo, ma stalowa toczona tarcze i do niej przynitowane kolo blaszane - moze to od jakiegos starszego 125p,
ja mam kolo bez udziwnien, sama blacha, nie rozni sie od kola na altku z waskiego Caro, ale w sumie teraz to sie im przyjze dokladnie,
tylko to troche potrwa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 23, 2020, 23:18:34 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1326
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Nie wiem jak to jest, ze mój fabryczny alternator obsługuje ładowanie, zasilanie świateł i nawet czasem kierunkowskazów! oraz pół-zatarty kompresor klimy i pompę do hydrauliki wspomagania. Do tego "proste" audio i jakieś tam szyby i inne. A innym nie daje rady. Może to przez słabszy obieg powietrza wokół alternatora w plusie z klimą?
czary jakies, albo masz zaszyte w instalacji pudelko Tesli - odlacz alternator i jezeli wciaz bedziesz mial ladowanie, to zagadka rozwiazana ;>
Szklana kula wydaje się przesadzona. Może wystarczy kalkulator? <co>

Oczywiście może być tak, że źle odczytałem naklejkę albo z innego auta zapamiętałem, sprawdzę to i ewentualnie odszczekam.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 23, 2020, 23:30:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to byl zart, taki rozbudowany sarkazm,
alternator 600W jak najbardziej moze sobie dawac z tym rade, przeciez nie wlacza sie wszystkich obciazen na raz, a jeszcze akumulator wspomaga instalacje w kryzysowych sytuacjach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 23, 2020, 23:35:54 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5095
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
dziwne to kolo, ma stalowa toczona tarcze i do niej przynitowane kolo blaszane - moze to od jakiegos starszego 125p,
ja mam kolo bez udziwnien, sama blacha, nie rozni sie od kola na altku z waskiego Caro, ale w sumie teraz to sie im przyjze dokladnie,
tylko to troche potrwa

Bo ono chyba pochodzi z alternatorów 6-cio diodowych. W polonezach takie już nie występowały, a koła pasowe były tylko te blaszane, nie licząc plusów. Takie koła jak to z regmotu, były też w alternatorach do żuka z S-21, ale już na pasek 17 mm i większej średnicy. W wersjach z silnikami Andorii, bywały koła całe metalowe, albo blaszane jak w polonezie, spotkałem się z takimi i z takimi, tylko na pasek 10 mm. Nie jestem w stanie zweryfikować na tym zdjęciu szerokości bieżni pod pasek. Tutaj np. jest koło typowo od poloneza, całe blaszane, jakie ja mam założone.
https://allegro.pl/oferta/kolo-pasowe-alternatora-fiat-125-p-oryginal-8316548323
Ale znów tu jest tez takie jak tamto i wydaje się, że to oryginał na wąski pasek.
https://allegro.pl/oferta/kolo-pasowe-alternatora-fso-polonez-125p-c-385-zuk-9832476686?reco_id=02cda079-2ddb-11eb-b138-ecf4bbd0bee8&sid=0e7a5475e04eefd78184d559df6fb9f87c889ad5ac94196dac75ac99722370c3&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco&
Jak przyjdzie, to się dowiemy.
Aha, a co do tego, bo nie zauważyłem:
kolo z minusa ma wieksza srednice otworu (+miejsce na klin) niz z plusa - gdy zakladalem blaszane nitowane na altek 70A to musialem "powiekszyc" srednice walka
Rozbierałem zwykły alternator z caro i miał wałek o średnicy 15mm, identycznie jak w żuku, fiacie itp. Alternatora 70A z plusa nie rozbierałem, ale 80-ka ma 17mm. Nie rozumiem, czemu w zwykłych plusach mieli by to odchudzać? Nie pomyliłeś się?
« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2020, 23:42:05 pm wysłana przez Buźka »

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 24, 2020, 15:38:14 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Rozbierałem zwykły alternator z caro i miał wałek o średnicy 15mm, identycznie jak w żuku, fiacie itp. Alternatora 70A z plusa nie rozbierałem, ale 80-ka ma 17mm. Nie rozumiem, czemu w zwykłych plusach mieli by to odchudzać? Nie pomyliłeś się?
jezeli stary altek ma 15mm, to plusowy 70A tez ma 15mm (albo np. 14mm), ale jest jeszcze kwestia pasowania, bo sciagnalem kolo toczone i nalozylem blaszane, a te mialo wyrazny luz,
roznica raczej mniej niz 1mm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.