Autor Wątek: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128  (Przeczytany 4709 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 24, 2018, 07:29:04 am »
Czesc. Nie wiem dokładnie co masz na mysli- sprzet czy chemie:) Orciari jak i całe auto malowalem oczywiscie pistoletem, niestety w warunkach sredniej czystosci, stad kilka wrąceń i muszek, ale to juz przepolerowałem. Na plastiki szedł najpierw podkład do plastiku, potem podkład akrylowy albo odrazu baza, w zaleznosci czy chciałem zgubic w danym miejscu strukturę czy nie. Chemia to głównie boll, a baza i klar to Debeer. Jeśli chodzi o sam proces to toche przegiałem z temperatura malowanych elementow, dzieki czemu nie ma zaciekow ale morka jest zbyt duża w porównaniu z fabryczna. Narazie grzebie pod maska, ale jak znajde wolna chwile to biore sie za korekte tego.

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 29, 2018, 14:16:24 pm »
Ciąg dalszy:

Auto obecnie ma pomalowany dach i maske - kończymy prace lakiernicze. Pozostało dopracować lakier i zmniejszyć efekt morki.

Kolejnym krokiem było zakonserwowanie podłogi. Prędzej przepiaskowałem i zamalowałem drobne uszkodzenia, na koniec wymyłem całą podłogę. Skorzystałem z usług świadczonych przez Gumiak na pieczarkarni - przemysłowy karcher usuwa wszytsko, z farbą włącznie. Idealne narzędzie do znajdywania utajonej rdzy pod fabryczną gumą na podwoziu i bitexem. Naszczęscie nowych ognisk korozji nie stwierdzono:



Potem całość podłogi została zakonserwowana.

Z bajerów wpadła w końcu elektryczna roletka tylnej szyby. Siada jakby była z tego auta:) Widoczna półka jest tylko sztuką do określenia wymiarów - nowa się własnie produkuje.





Po wykonaniu kilku testów stwierdziłem, że wspólny zbiornik dla spryskiwaczy szyby i świateł to zły pomysł. Ze strony pasażera zostaje standardowo jeden na szybe - z dodatkowym czujnikiem poziomu z opla omegi (polecam, bardzo fajne rozwiazanie jeśli chodzi o konstrukcje czujnika). Ze strony kierowcy drugi zbiornik z pompką wysokociśnieniową.



Jak stoją koło siebie to taka refleksja mi się nasuwa: zderzenie 2 światów. Oba 1997 rok, każdy był marzeniem wielu ludzi w swoim kraju. Natomiast dzieli je przepaść technologiczna i jakościowa... Atu muszę kilka dobrych lat poprawiać by mieć podobny standard i komfort, tam było to w standardzie...

Offline zefir1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 82
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.6GSI
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #42 dnia: Lipiec 29, 2018, 15:03:41 pm »
Bez sensu porównanie. Postaw obok siebie nową Skodę Rapid (lub jakiekolwiek auto budżetowe) i nowe Audi A6. "Ten sam rocznik, przepaść technologiczna i jakościowa."
Swoją drogą: i tak wolę Poloneza.

Offline BialySC

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 116
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 29, 2018, 15:46:07 pm »
No przepasc technologiczna ale i cenowo tez. Za cene audi mogles miec 5 polonezow. Zabawne jest to ze po 20 latach kosztuja po tyle samo.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2018, 15:47:50 pm wysłana przez BialySC »

Offline zefir1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 82
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.6GSI
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 29, 2018, 16:15:25 pm »
Chodzi o segment tych samochodów. Jak można zestawić ze sobą klasę premium do budżetu?

Offline Morfina

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro + V6
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #45 dnia: Lipiec 29, 2018, 23:02:57 pm »
Najlepiej pokazuje nie różnice a ciemnogród jaki dalej u nas panował mimo tylu lat po upadku komuny.Co produkowaliśmy my a co produkował zachód i z jaką paletą silników bo o wyposażeniu nawet nie mówię ;)
Skoro polonez był u naszym pięknym kraju budżetem to co było klasą premium? Caro 16V z grokami i elektrycznymi szybkami?

Offline zefir1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 82
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.6GSI
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #46 dnia: Lipiec 29, 2018, 23:10:46 pm »
Z czapy masz teorie... Holendrzy, Duńczycy, Belgowie, Finowie, Portugalczycy i cała masa innych landów NIE PRODUKUJĄ swoich aut i mają się zaskakująco dobrze. To raz. A dwa- w RFN panował wolny rynek i każdy mógł sobie produkować co mu dusza zapragnęła. U nas w FSO/FSM powstało kilka fajnych prototypów które były jakieś 20lat do przodu przez zgniłym zachodem. No ale kierownictwo partii wyszło z założenia "po co to komu, na co to komu."
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2018, 23:13:09 pm wysłana przez zefir1 »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3118
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #47 dnia: Lipiec 30, 2018, 00:05:11 am »
U nas w FSO/FSM powstało kilka fajnych prototypów które były jakieś 20lat do przodu przez zgniłym zachodem. No ale kierownictwo partii wyszło z założenia "po co to komu, na co to komu."

Pokaż te prototypy i napisz co w nich było 20 lat do przodu. Może 20 lat, ale w stosunku do Fiata 1500 na którym bazowało FSO.

W 1989 w Polsce skończył się komunizm. Czy do 2000 roku powstał jakiś wyrób samochodowy lub jakikolwiek motoryzacyjny (nie licząc przyczep Wiola, Niewiadów, Wielton i Zasław - tu nie mamy się czego wstydzić). Gdzie te prototypy? Polonez Atu i kombi? Modernizacja MR93 i MR97?

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #48 dnia: Lipiec 30, 2018, 07:27:00 am »
Panowie, dosc pieprzenia. Prosze o konstruktywna krytyke mojej pracy a dywagacje prosze zostawic do hydeparku.

W temacie: zainstalowalem ostre walki od MG TF. Jak na pierwsze obserwacje niutonu z dolu nie ubylo, na co wskazywaly wykresy, natomiast poprawila sie góra - silnik lepiej sie wkreca powyzej 5,5krpm, uzyskujac charakterystyke zblizona do 1,4. Mi taki uklad pasuje:)


Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6483
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 30, 2018, 07:56:37 am »
To jakie masz teraz parametry w tym autku. Ciekaw jestem jak u mnie się zachowa silnik jak mu wsadzę ostrzejsze wałki...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #50 dnia: Lipiec 30, 2018, 08:22:55 am »
Bocian, naprawde nie wiem;) musze kiedys sie wybrac na hamownie ale to juz na pewno nie w tym roku. Koledzy na forum uzyskiwali okolo 130KM, niuton raczej bez zmian w stosunku do serii. W tym tygodniu zwalam kolektor zeliwny i zabieram sie za wstawienie czegos bardziej sensownego i czas na rzeźbe  klimy- wiec auto bedzie unieruchomione na jakis czas.

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 30, 2018, 10:21:34 am »
We wrześniu zademonstruje swój wykres ;) z tym że u mnie nie tylko walki zostały zmienione :p same walki bez strojenia dołu nie poprawia. U mnie póki co też bez strojenia :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V I-VTEC 155KM -> 2.4 16V I-VTEC 190KM
Polonez Caro 96r 1.8 16V   >135KM :)

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 30, 2018, 10:24:55 am »
U mnie po za wałkami poprawie tylko kolektor wydechowy oraz mam kompa z mg 1.8 (120km), troche lepiej sie wkreca niz na kompie z landrovera. Reszta seria.

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #53 dnia: Lipiec 30, 2018, 10:33:59 am »
U mnie grubsza sprawa :p
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V I-VTEC 155KM -> 2.4 16V I-VTEC 190KM
Polonez Caro 96r 1.8 16V   >135KM :)

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6483
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #54 dnia: Lipiec 30, 2018, 13:50:58 pm »
Qrcze to muszę poskładać swojego bom ciekaw jak daleko będę odstawał od was...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3390
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #55 dnia: Lipiec 30, 2018, 15:16:21 pm »
Od silnika śledzika to daleko daleko. :P

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6483
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #56 dnia: Lipiec 30, 2018, 16:33:49 pm »
W to nie wątpię...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3390
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #57 dnia: Lipiec 30, 2018, 17:46:13 pm »
Bocian, działaj, bo zostajesz mocno w tyle. :P Chociaż przyznam, że Twój borkostworek to pierwsze auto, w którym widziałem 1.8 i które motywowało mnie do zgłębiania tajników K-Serii. ;)

Jeśli chodzi o auto autora tematu to przyznam, że jestem pod wrażeniem. Bardzo fajnie zrobione, podobają mi się modyfikacje, których nikt wcześniej nie robił, jak np. elektryczna roleta. Dodałbym jeszcze lekko przyciemnione szyby, a silnikowo postawiłbym to na sterowniku nieco świeższym, programowalnym z możliwością diagnostyki po protokole OBDII czyli MEMS3. Wtedy pomijając możliwość wgrania oryginalnej mapy ze 135tki, udałbym się do firmy typu TC-Performance w Łodzi, która to wystroi na tip top. Dodatkowe zalety to chociażby lepszy krokowiec, niskoopornościowe cewki zapłonowe z krótkimi przewodami (i możliwość wsadzenie 4 cewek pojedynczych) i praca w sekwencji z czujnikiem wałka.

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #58 dnia: Lipiec 30, 2018, 19:04:32 pm »
Multec a czy autor wątku nie wspomniał że ma kompa od MG? Tam chyba tylko mems3 tak jak i u mnie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V I-VTEC 155KM -> 2.4 16V I-VTEC 190KM
Polonez Caro 96r 1.8 16V   >135KM :)

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
    • C+2050 + GT2871 + EMU
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #59 dnia: Lipiec 30, 2018, 20:06:21 pm »
Tc performance i perfekcyjne strojenie xD
www.facebook.com/FSOTurboGarage
Spawanie TIG Aluminium, stal nierdzewna i czarna
Montaż i strojenie Ecumaster, Easyecu i inne
Strojenie z analizatorem Innovate LM-2
Custom doloty, intercoolery, kolektory N/A i turbo.