Autor Wątek: Wymiana alternatora w gsi z klimą  (Przeczytany 1770 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wymiana alternatora w gsi z klimą
« dnia: Wrzesień 21, 2017, 11:08:41 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Szybkie pytanko. Czy dużo jest roboty z wymianą alternatora w gsi z fabryczną klimą. Na co trzeba uważać?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wymiana alternatora w gsi z klimą
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 21, 2017, 13:08:30 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Cóż, tutaj dochodzi jeden dodatkowy element w postaci sprężarki klimy.Ale dostęp do alternatora jest niezły, pomimo tego.Wykręć sobie sprężarkę i ładne dojście będzie.A tak poza tym, to tylko przewód wzbudzenia i ten "zasilający" no i dwie śruby, na dole i na górze, jak w zwykłym poldku.O wiele gorzej jest wykręcać rozrusznik, bo trzeba odkręcić i sprężarkę i kolektor wydechowy, a czasem nawet alternator, jeśli komuś nie chce się wyjmować kolektora.Popuść sobie sprężarkę, zdejmij pasek, a potem odkręć ją od mocowania przy obudowie termostatu i całe dolne mocowanie od kolektora.Odsuń na bok, najlepiej na miejsce (uprzednio wyjętego) akumulatora i już masz wszystko na wierzchu.

Odp: Wymiana alternatora w gsi z klimą
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 21, 2017, 16:44:07 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Wykręcić wentylator,poluzować napinacz sprężarki i dopchnąć ja w stronę silnika i można bez problemu alternator wyjąć.

Odp: Wymiana alternatora w gsi z klimą
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 26, 2017, 09:27:38 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A czy taki altek 55a z 1.5gle będzie pasować elektrycznie czy trzeba przerabiać coś.

Cel to uruchomić auto a nie przywrócić pełną sprawność.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wymiana alternatora w gsi z klimą
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 26, 2017, 14:27:35 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
jeśli będzie z Caro z regulatorem na alternatorze to będzie ok. Jeśli będzie z regulatorem na karoserii to nie .

Odp: Wymiana alternatora w gsi z klimą
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 26, 2017, 15:35:50 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Będzie pasować

Odp: Wymiana alternatora w gsi z klimą
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 21, 2017, 20:07:12 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No to przetestujemy czy pasuje.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wymiana alternatora w gsi z klimą
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 21, 2017, 22:06:32 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Gdy jest wentylator po lewej to warto go wyjąć do demontażu alternatora. Do jego wyciągnięcia nie musisz odkręcać sprężarki. Gdy chcesz coś lepszego polecam Delco z Zafiry 1,8.  Po lekkim "podpiłowaniu" pasuje i ma normalną trwałość oraz odpowiednią wydajność.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Wymiana alternatora w gsi z klimą
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 22, 2017, 19:32:48 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To potem. Teraz auto ma ruszyć...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wymiana alternatora w gsi z klimą
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 22, 2017, 22:30:49 pm »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 131
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus
Gdy jest wentylator po lewej to warto go wyjąć do demontażu alternatora. Do jego wyciągnięcia nie musisz odkręcać sprężarki. Gdy chcesz coś lepszego polecam Delco z Zafiry 1,8.  Po lekkim "podpiłowaniu" pasuje i ma normalną trwałość oraz odpowiednią wydajność.

Można prosić o jakiś numer części tego alternatora? Na allegro do zafiry znajdowałem same bosche.
Złombol '23, '24, team Carozela

Odp: Wymiana alternatora w gsi z klimą
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 22, 2017, 22:52:36 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Niestety tego sobie nie zapisałem a na zdjęciach jest tylko napisane DELCO i Made in France...
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16