Autor Wątek: Alternator z nissana x-trala do ohvki?  (Przeczytany 3018 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Alternator z nissana x-trala do ohvki?
« dnia: Wrzesień 30, 2017, 12:18:30 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Czy ktoś próbował wsadzić aptek z nissana x-trala do ohvki
http://allegro.pl/alternator-23100-5m310-nissan-x-trail-t30-2-2-dci-i6671436245.html

Zdjęcia wyglądają obiecująco. No i 90A w standardzie więc nawet do klimy jak znalazł.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Alternator z nissana x-trala do ohvki?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 22, 2017, 08:38:13 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jako że tłumy się tu wypowiadały to napiszę co ustaliłem...
Obecnie zainwrstowałem 100 zł w alternator i kilkanaście w śrubki  a i tak poległem na pasku...

Nissan ma pasek 13 a pn 10. Liczyłem że poprostu pasek z pn wejdzie głębiej i będzie ok. Niestety są inne kąty rozwarcia i nie są kompatybilne. Koła pasowego też jeszcze nie odkręciłem bo jest sprzęgiełko a w ośce alternatora nie ma żadnego otworu na blokady...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Alternator z nissana x-trala do ohvki?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 22, 2017, 09:29:38 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Rozkręć go i złap w imadle za wirnik, tylko z czuciem, żeby nie pękł.Każdy alternator idzie dopasować, kwestia chęci.Ja w roverze jeżdżę na zwykłym, z lublina/żuka i przerobiłem tylko koło pasowe od rovera i zrobiłem nowe mocowanie.Nic szczególnego.

Odp: Alternator z nissana x-trala do ohvki?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 22, 2017, 11:19:45 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wiem że można prawie każdy. Szukałem takiego coby najmniej się nakombinować. Gdyby nie to koło to pewnie byłby prawie P&P...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Alternator z nissana x-trala do ohvki?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 22, 2017, 12:17:59 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Rozumiem, że warto szukać nowych i lepszych rozwiązań, które można zaadaptować do Poldasa, ale w tym temacie szlaki są już przetarte i prawie bezproblemowo pasuje alternator z Zafiry/Vectry, do wyboru 90/100A, montaż bardzo intuicyjny, jedynie z czym trzeba się pobawić to kółko pasowe, żeby paski były w jednej osi. Do wyboru jest jeszcze ten osławiony 100A z alfy 147.

Odp: Alternator z nissana x-trala do ohvki?
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 22, 2017, 12:41:25 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3429
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Rozumiem, że warto szukać nowych i lepszych rozwiązań, które można zaadaptować do Poldasa, ale w tym temacie szlaki są już przetarte i prawie bezproblemowo pasuje alternator z Zafiry/Vectry, do wyboru 90/100A, montaż bardzo intuicyjny, jedynie z czym trzeba się pobawić to kółko pasowe, żeby paski były w jednej osi. Do wyboru jest jeszcze ten osławiony 100A z alfy 147.

Tak czytam i po co kombinować wynalazki i udziwnienia.
Jest sposób sprawdzony się z niego korzysta.
A potem jest śmiech na sali że użytkownicy Fso utrudniają sobie życie głupimi pomysłami i rzeźbą w g........

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Alternator z nissana x-trala do ohvki?
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 22, 2017, 16:10:54 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak a co proponujesz w zamian szczególnie w wersji z klimą...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Alternator z nissana x-trala do ohvki?
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 22, 2017, 18:25:04 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
W wersji z klima ja proponuje przede wszystkim wywalic ori wentylatory co tylko hałas robią i prąd żrą. Zastąpić po jednym na chłodnice spala i już zupełnie nie potrzeba zmieniać alternatora.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Alternator z nissana x-trala do ohvki?
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 22, 2017, 20:08:11 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
możesz zdradzić z czego pasują wiatraki bez większej rzeźby? czy jakieś uniwersalne?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Alternator z nissana x-trala do ohvki?
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 22, 2017, 20:29:36 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3429
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
możesz zdradzić z czego pasują wiatraki bez większej rzeźby? czy jakieś uniwersalne?

Astra II od klimy.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Alternator z nissana x-trala do ohvki?
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 22, 2017, 21:14:41 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
rozumiem, że coś takiego http://allegro.pl/wentylator-chlodnicy-klimatyzacji-1-6-opel-astra-g-i6943181851.html? ma ktoś jakieś fotki na aucie?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Alternator z nissana x-trala do ohvki?
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 23, 2017, 09:13:35 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
W plusie z klimą jest problem z alternatorem? Ładowaniem?

Bo w minusie z klimą nie ma żadnego problemu, są dodatkowe odbiorniki, w tym elektryczna pompa do wspomagania. Aternator fabryczny.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Alternator z nissana x-trala do ohvki?
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 23, 2017, 12:08:56 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
W plusie z klimą jest problem z alternatorem? Ładowaniem?
problem jest taki,ze alternatory 80A padaja,
juz dawno pisalem,ze zalozylbym zwykly 70A ,ktory jest sprawdzony i trwaly (oprocz tych regulatorow padajacych co 80kkm, ale to nie problem,gdy sie pilnuje) ,ale klimatolodzy twierdzimi, ze jest za slaby, bo jak wlczysz wszystko na raz ,czyli np. swiatla, halogeny ,radio ze wzmacniaczem do subufera ,klime i ogrzewanie tylnej szyby a moze i grzanie foteli   <lol2> to nie daje rady ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Alternator z nissana x-trala do ohvki?
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 23, 2017, 12:54:07 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
W plusie z klimą jest problem z alternatorem? Ładowaniem?

Bo w minusie z klimą nie ma żadnego problemu, są dodatkowe odbiorniki, w tym elektryczna pompa do wspomagania. Aternator fabryczny.

W moim 1996 musiałem wstawić 70A, fabryczny nie domaga na wolnych jak masz włączone światła i wentylatory chłodnicy (u mnie są dwa), a co dopiero jak w zimie powłączasz wszystko na raz. 55A to jednak trochę mało na taki wóz, nawet matiz ma wydajniejszy alternator, niż caro minus.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Alternator z nissana x-trala do ohvki?
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 23, 2017, 16:38:22 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
55A to jednak trochę mało na taki wóz
To nie trochę, to dużo za mało. W roverze, to już w ogóle jest jakiś wytwór alternatoropodobny. 70A to jest minimum jeśli chodzi o w miarę skuteczne ładowanie na krótkich dystansach, przy altku 100A już zupełnie nie ma problemu.
Swoją drogą to kiedyś wyczaiłem, że alternator z Fiesty 3 prócz koła pasowego jest identyczny jak ten poldoroverowy,  tylko że jeden miał 55A a drugi 70A, ale skąd ta różnica to nie mam pojęcia bo na oko wewnątrz absolutnie wszystko wyglądało tak samo.

Odp: Alternator z nissana x-trala do ohvki?
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 23, 2017, 17:57:10 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W Plusoroverze jest fabrycznie 65A.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Alternator z nissana x-trala do ohvki?
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 23, 2017, 19:56:27 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
No i w fieście 3 jest tak samo awaryjny, ale był też bosch 65A który był już bezawaryjny. Różnią się tylko mocowaniem do wiązki. Bosch ma kostkę jak w FSO a lucas magnetti był w Fieście na śrubki często. miałem kilka takich łupów i wywiozłem bo szkoda komuś takie problemy sprzedać, a jak ktoś naprawiał u mnie fiestę mk3 to mu zmieniałem na boscha zawsze by nie wracał. A lucasa trzymam jako podpórkę pod drzwi do garażu i służy bezawaryjnie z 6 rok.

Odp: Alternator z nissana x-trala do ohvki?
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 23, 2017, 20:16:21 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Zastanawiam się, czy po lekkich modyfikacjach taki by nie podszedł do poldorovera, bo wygląda tak jakby stary altek przeszedł lifting http://allegro.pl/alternator-ford-ka-fiesta-mk4-1-3-8v-0123310023-wr-i7007716346.html

Odp: Alternator z nissana x-trala do ohvki?
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 23, 2017, 20:48:09 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 601
    • Coupé Plus
problem jest taki,ze alternatory 80A padaja,
juz dawno pisalem,ze zalozylbym zwykly 70A ,ktory jest sprawdzony i trwaly (oprocz tych regulatorow padajacych co 80kkm, ale to nie problem,gdy sie pilnuje) ,ale klimatolodzy twierdzimi, ze jest za slaby, bo jak wlczysz wszystko na raz ,czyli np. swiatla, halogeny ,radio ze wzmacniaczem do subufera ,klime i ogrzewanie tylnej szyby a moze i grzanie foteli   <lol2> to nie daje rady ;]

Potwierdzam. Wracając z któregoś zlotu parę lat temu na włączonej klimie, radiu, pompie wspomagania elektrycznej, itd. usmażyłem nowy 70A alternator Magneti Marelli. Od tamtej pory mam alternator 100A z alfy i oprócz tego że pasek musi być za mocno naciągnięty bo inaczej się ślizgał to żadnych problemów z ładowaniem. A z alternatorem 80A były problemy od nowości.

Odp: Alternator z nissana x-trala do ohvki?
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 23, 2017, 23:12:27 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Internet to potęga. Okazało się że koło pasowe odkręca się kluczem udarowym. Kupiłem przedłużaną nakrętkę 17 (M10), 3 strzały pneumatem i już altek wolny od koła. Teraz tylko dobrać jakieś koło pasowe na ośke 16mm. Ciekawe czy takie coś podejdzie:
http://allegro.pl/kolo-pasowe-alternatora-lublin-bezklinowe-i6264712939.html
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.