Autor Wątek: Wyciek spod kolektora wydechowego  (Przeczytany 6193 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wyciek spod kolektora wydechowego
« dnia: Październik 09, 2017, 14:55:14 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Cześć,

Bardzo dziwna sprawa, woda z układu chłodzenia leje gdzieś pod kolektorem  wydechowym. Za flansza a przynajmniej tak to wygląda. Na wysokosci poduchy silnika z prawej str
Pęknięty blok?

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 09, 2017, 15:19:58 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Prędzej HGF.

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 09, 2017, 16:25:52 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja miałem gejzer nad alternatorem jak mi uszczelka padła.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 09, 2017, 16:32:49 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Uszczelka, pewnie ze uszczelka chociaż chyba wolałbym pęknięty blok.
3 miechy w garażu swap, lpg widocznie to za mało, teraz będzie hgf.
A mogłem dolewać litr oleju na tysiąc to mi się zachcialo

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 09, 2017, 16:50:45 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Hgf się robi raz porządnie przy montażu motoru :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 09, 2017, 16:58:09 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Sam mi odradzales Zoltan wymianę głupich popychaczy hydraulicznych a to przeciez po drodze do uszczelki. Nic strasznego hgf, wkurw bierze się z ciągłego siedzenia w garażu pomimo szczerej niechęci do tego. Wszystko na raz...

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 09, 2017, 17:41:23 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
same popychacze bez sensu, niestety robić trzeba wszystko albo nic. często się uda, że bedzie dobrze, ale bywa jak u Ciebie.
Zrobisz, będziesz miał pewnie, nie ma co się załamywac :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 09, 2017, 20:14:50 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Skorzystam z okazji, nie będe już nigdzie pisał, prośba o opinie w sprawie części, zależy mi na czasie chce to rozłożyć i złożyć w jak najkrótszym czasie, po to te inwestycje żeby to zaczęło jeździć :)

uszczelka taka:
http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-elring-rover-polonez-bytom-i5196891140.html

czy dwie warstwy
http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-corteco-rover-polonez-podwojna-i5196895451.html
Co to jest, czy warto, po co?

Loctice to półgłowic (PYTANIE: mam Morawskiego, nie czytałem jeszcze o głowicy jednak przeglądając wiem że niewiele tam jest o 1.4. Pytanie ile nakładać?)
http://allegro.pl/loctite-510-8ml-klej-uszczel-odporny-na-temperat-i6973664517.html
8ml, ile tego kupić, jedno, dwa starczą?

uszczelniacze, tu chyba nie ma filozofii
http://allegro.pl/uszczelniacze-zaworowe-komplet-rover-polonez-16v-i5191670282.html

hmm...jeśli chodzi o uszczelniacze, silnik nie brał oleju jednak z własnego (OHV) doświadczenia wiem ze uszczelnienie góry rozczelnia dół, warto ruszać? Wiem że silniki troszkę się różnią :), przebieg 113kkm w benzynie.

torxy to (bocian bił się w pierś) to jednak E12

Co jeszcze się przyda? Wode wywalało na zewnąrtz więc olej zostawie

aaaaaaa śruby!

jak rozpoznać fabryczną uszczelkę? Wtedy będe wiedział czy już było coś rzeźbione. Nie chodzi tu o oszczędność tylko o to, że jak mam kupić nowe niepotrzebnie to wole je włożyć do 1.8 kiedyś tam. Jaka długość dyskwalifikuje śruby?




« Ostatnia zmiana: Październik 09, 2017, 20:18:41 pm wysłana przez Ciastek »

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 09, 2017, 20:28:47 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Weź komplet uszczelek do czapy od Rainza ~350 cebulionów, ale masz wszystko czego potrzeba. Nie baw się w te cienkie gówna, tylko kup tą grubszą wielowarstwową (Reinz też ma w ofercie cienką i grubą, więc trzeba uważać na to co się zamawia). Co do śrub, kup nowe, ja kiedyś chciałem przyjanuszować i założyłem stare, ale nie była to zbyt dobra decyzja. Masa uszczelniająca też może być Rainza, trzeba nakładać w miarę oszczędnie, bo jak nawalisz za dużo to wejdzie w kanały olejowe i może je zatkać.

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 09, 2017, 20:59:45 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Elring co podałeś jest ok, tylko drogo.
Uszczelniacze zaworowe i śruby oczywiscie też nowe obowiązkowo. najlepiej dać glowicę cała do weryfikacji do zakładu. Prawie na pewno będą gniazda do obrobienia.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 09, 2017, 21:37:19 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja składałem na starych śrubach nawet kilka razy. Tyle że hgf wrócił którejś zimy. Ale co się dziwić jak auto dostawało w palnik na zimnym...

Uszczelka dwuwarstwowa ze starą szyną olejową podobno nie najlepsza. Ja zwasze składałem na jednowarstwowej erlinga.

Jeśli mnie pamięć nie myli to pierwszy silnik był rozkręcamy co najmniej 3 razy. Najpierw 2 razy skrzywiony zawór. Potem hgf zimą. Jak go sprzedawałem to dymił olejem na potęgę ale hgf nie było widać.
« Ostatnia zmiana: Październik 09, 2017, 21:45:41 pm wysłana przez Bocian_s#313 »
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 09, 2017, 22:33:54 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Składać tylko na jednowarstwowej, ze ścieżkami z elastomeru z Elringa. Wielowarstwówkę to bez nowej magistrali, praktycznie idealnej głowicy i bloku z tulejami na książkowej wysokości nie ma co zakładać, bo może wyjść fakap. A nawet mimo, ze jest idealnie to lubi sobie cieknąć za kolektorem wydechowym.

Loctite nie kupuj, jest tańszy zamiennik - Technicqll 5518, to jest dokładnie to samo, ale kosztuje ułamek tego. Jedno opakowanie starcza z zapasem na czapkę Rovera. W żadne silikony nie ma co się bawić, bo minimalnie przedobrzysz, wlezie w kanał i moment wałek się zarżnie razem z "panewka" w głowicy.

Śruby obowiązkowo nowe. One przy pierwszym rozgrzaniu motoru rozciągają się plastycznie. Używki może wymiar będą miały, ale po przyłożeniu do nowych zauważysz różnicę.

Ori uszczelka ma cieniutkie ścieżki czerwonego elastomeru. Jest w sumie taka sama, jak ta Elringa, prócz grubości ścieżek.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 10, 2017, 02:16:54 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Zabawne możę być to, że włożyłem w weekend w niego ~półtora tys w LPG, siedziałem cały weekend i nie przejechałem nawet metra na gazie :)

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 10, 2017, 06:53:17 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
No i oczywiście dzięki za odpowiedzi. Jak tak dalej pójdzie paru z Was będę wisiał po dobrej flaszce...albo co kto woli :)

Dobrze że jest dupowóz bo było by kiepsko z dojazdami do pracy. Tak sobie myślałem przed SWAPem na 1.4 że wcześniej nie miałem okazji robić grubszej imprezy motoryzacyjnej, 2 tygodnie później się to zmieniło gdy wsadzałem STAGa.

I znowu poprzeczka wędruje wyżej :) Zakupy prawie ogarnięte. Dzięki!

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 10, 2017, 09:15:54 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Składać tylko na jednowarstwowej, ze ścieżkami z elastomeru z Elringa. Wielowarstwówkę to bez nowej magistrali, praktycznie idealnej głowicy i bloku z tulejami na książkowej wysokości nie ma co zakładać, bo może wyjść fakap. A nawet mimo, ze jest idealnie to lubi sobie cieknąć za kolektorem wydechowym.
Jakieś to dziwne, skoro miałoby być coś nie halo z tulejami czy głowicą, to czemu niby jednowarstwowa uszczelka miałaby lepiej spełniać swoją funkcję niż jej grubszy (wielowarstwowy) odpowiednik?

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 13, 2017, 09:43:05 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Ktoś może wie jaki kolor ma użyty na pierwszym montażu klej anaeorobiczny do uszczelnienia głowica-półgłowica? Próbuje dojść czy czapka była już zrzucana

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 13, 2017, 11:04:52 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Składać tylko na jednowarstwowej, ze ścieżkami z elastomeru z Elringa. Wielowarstwówkę to bez nowej magistrali, praktycznie idealnej głowicy i bloku z tulejami na książkowej wysokości nie ma co zakładać, bo może wyjść fakap. A nawet mimo, ze jest idealnie to lubi sobie cieknąć za kolektorem wydechowym.
Jakieś to dziwne, skoro miałoby być coś nie halo z tulejami czy głowicą, to czemu niby jednowarstwowa uszczelka miałaby lepiej spełniać swoją funkcję niż jej grubszy (wielowarstwowy) odpowiednik?

A widzisz gdzieś w uszczelce wielowarstwowej pierścienie ogniowe? W elastomerowej przy skręcaniu się zgniatają i skutecznie uszczelniają. Nie raz i nie dwa miałem do czynienia z wyciekami ze świeżo zainstalowanego MLSa.

A tak szczerze mówiąc najpewniejszym rozwiązaniem jest podobno uszczelka z N-Serii czyli chińskiego K16. Dodatkowo nowa magistrala + sruby 10.9 i dokręcanie 180 + 135stopni. W UK sporo tego jeździ i o HGFach nie nic a nic nie słychać.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 13, 2017, 11:21:08 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Czy żeby odkręcić głowicę trzeba odkręcać też półgłowicę z wałkami?

Czy ma ktoś adres, stronkę sklepu gdzie można by kupić (w razie niepowodzenia rozebrania) popychaczy zaworów?
Te popychacze są rozbieralne?

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 13, 2017, 14:28:34 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Nie trzeba.

Popychacze - pierwsze pytanie, czy je słychać ? Jeśli nie, to nie ma sensu ruszać, podstawa to drożne kanały olejowe w połówkach głowicy. Popychacze rozbiera się na desce do krojenia/innym twardym i stabilnym podłożu.

https://www.youtube.com/watch?v=ZDFNsyMKbKg
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 13, 2017, 21:26:15 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
skutecznie uszczelniają.
<lol> u mnie właśnie taka postanowiła odstawić HGF'a i wypluła cały olej z silnika, a MLS w słupku choć niezbyt dobrze złożony (bo na używanych śrubach), póki co ma się dobrze...