Autor Wątek: Wyciek spod kolektora wydechowego  (Przeczytany 6336 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 13, 2017, 21:40:21 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Tylko, że akurat olej nie ma związku z uszczelnieniem cylindra. A to, że stare uszczelki padają to nic niesamowitego, to tylko kawałek blachy z naklejonymi elastomerami.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 13, 2017, 21:47:22 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Tylko, że akurat olej nie ma związku z uszczelnieniem cylindra. A to, że stare uszczelki padają to nic niesamowitego, to tylko kawałek blachy z naklejonymi elastomerami.
Tylko, że to j***a nie stara uszczelka, a taka, która nie miała więcej jak 2 lata (tak twierdził "mechanik", który serwisował to auto, przypadkowo obecny podczas wyciągania motoru)...

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 13, 2017, 21:50:41 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
"Mechanik" wszystko wyjaśnia.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 13, 2017, 21:54:38 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Nie wszystko... W każdym razie silnik przejechał max 15 tys. km po HGFie i znów się zjebał, 1,4 z MLS, używanymi śrubami i nie do końca dobrze dokręconymi śrubami nalatało już tyle samo i się trzyma, zero wycieków, więc MLS chyba jednak taki chu***wy nie jest...
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2017, 21:59:29 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 13, 2017, 21:58:46 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Złożyłem troszkę więcej Roverów niż jeden, ale niech Ci będzie. Ja zakładam elastomer, bo uważam go za pewniejszy i tyle.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 13, 2017, 22:20:58 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Złożyłem troszkę więcej Roverów niż jeden, ale niech Ci będzie.
Jakbym słyszał swojego ojca... nie ważne, że 25 lat wali głową w mur, ma "większe doświadczenie", więc wie lepiej... Nie ufam 1 warstwowej uszczelce do K16 (i nie jest to tylko moja opinia), zwłaszcza w wariancie >1.4, bo i tak prędzej czy później to się kończy HGFem.

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 14, 2017, 01:30:14 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
To widocznie Dave Andrews i Simon Erland vel. KingK się nie znają, bo do dziś kładą jednowarstwowego Payena do 250konnych K16. Rób co chcesz, Twoja sprawa. Nie uważam siebie za nie wiadomo jakiego fachowca jeśli chodzi o Rovera, ale jednak jakieś doświadczenie i wiedzę posiadam, a auta, które składałem jeżdżą bez problemu i nie ważne czy jest to 1.4 czy 160konne VVC.
Tak się składa, że ten zajebisty MLS też nie jest rozwiązaniem, które powoduje, że problemu nie ma. Mimo wprowadzenia w 2006 roku cały czas "słychać" było o awariach. P.S... dwa moje motory - 1.6 i obecne VVC miały MLSa i były obrzygane od strony wydechu, oba wyglądały na dość świeżo złożone.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 14, 2017, 04:03:12 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Widzę ze jest to kolejny temat gdzie ludzie maja się zamiar doktoryzować...  Temat znany i stary jak świat. Uszczelka pada i jest to powszechnie wiadome i znane. I jest kwestią czasu. Ekspertem nie jestem bo robiłem tylko jednego rovera ale można to zrobić tanio lub dobrze.
W tym momencie pozdrawiam ludzi składających silnik na starych 20 letnich śrubach...  Ja wiem o tym ze śruba wygląda ok, wymiar trzyma ale jak porównacie nowa ze stara i okaże się ze różnica jest rzędu 5 czy 6 mm to oczy wam się MOŻE oczy otworzą...  I dotyczy to śrub M10x1,25 o długości 12cm z forda a nie chyba M8 które maja ponad 40cm- na tym to po kilku latach używania  można drabinę powiesić na ścianie a nie silnik skręcać
Kolejna rzecz to fakt ze przy aluminiowej misce trzeba 4 śruby które wkręcamy od strony kabiny zeszlifować 5mm bo zapierają się o miskę.
Następna rzecz to to czystość i jeszcze raz czystość  - biała szmata nasączona benzyna ma być czysta po przetarciu bloku i głowicy zanim zaczniecie skręcać. Uszczelka tylko Elringa lub Hans Pries, lub FAI jeżeli jest dostępna. Ja używam Elringa zazwyczaj. Kolejna sprawa to ze klucz dynamometryczny z Castoramy za 80zł raczej się nie sprawdzi...  Nawet nowy bo chińczyki nie trzymają parametrów w ogóle. Chyba ze macie możliwość  dać go do skalibrowania czy sprawdzenia to może być. Ja używam klucza KINGSTONY który co jakiś czas porównuje do wzorcowanego klucza z certyfikatem i wiem ze jest ok. Tyle w temacie uszczelki
A 1.4 jeżeli chodzi o uszczelkę to ogóle jest ewenement - skoro 1.8 ma taką samą. Ja zobaczyłem otwory to zaraz pomyślałem ze złą uszczelkę mi sprzedali
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2017, 04:16:46 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 16, 2017, 10:00:46 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Panowie co to jest ten MLS?

OK, bylem dzisiaj z glowica w warsztacie i ogolnie dupa. Sporo pytan i sporo niewiadomych.

1) Jak po zdjeciu glowicy powinny wygladac tuleje w bloku? Na rowni z nim czy powinny wystawac?

2) uszczelka byla robiona kiedys tyle ze "ch*"owo. Sruby tez podejrzanie mocno dojebane. Na glowicy mam slady od pierscieni z uszczelki, tyle ze nierowne tj z jednej str (wydech) mniej a z drugiej (ssanie) bardziej wgniecione (~0,2) Jest to miejsce na granicy styku pierscienia z uszczelki i tulei cylindra. Chcieli mi to planowac na zero ale kazalem tylko zabielic.

HGF wyskoczyl poprzez plyn na zewnatrz, nie uciekajace cisnienie. W sumie zebrali mi 3x0,02 czyli 0,06. Glowica byla robiona juz wiec jest spisana na straty, byle rok pojezdzil. Zadych wymian uszczelniaczy, spr szczelnosci tylko zabielenie. Tak jak pisalem chcieli zbierac wiecej ale powiedzialem HALT. Na glowicy zostaly slady nie zabielone (kolor) jakies male wzery po stronie chyba wydechu. Moge to dobrze odtluscic i przejechac cieniutko tym klejem do polglowic co multec polecal? Poprzednio ktos silikonem przejechal i ten silikon fizycznie tam byl :/


Kolejne pyt dot. szklanek: wydmuchane, wyczyszczone. Wstepnie kapnalem tam nowym olejem, sprezynki z 7 do 8 mm rozciagniete. Jak to skladac? Na sucho czy wsadzic do naczynia z olejem i poruszac zaworkiem / napelnic?

Kolejna rzecz: jedno z gniazd (polkole) gdzie sie obraca walek ma widoczne male rysy, przejechac obie powierzchnie papierem 1000/1500/2000? Czy to olac

Sruby Elring nowe, uszczelka tez. Panowie i tak w ogole to co zrobimy jak sie glowice skoncza do tych silnikow? :)
« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2017, 10:06:09 am wysłana przez Ciastek »

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 16, 2017, 10:30:46 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Uszczelka wielowarstwowa.
 Powinny być minimalnie wystające, szczelinomierz 0,1 mm nie powinien przechodzić przez przymiar przyłożony do bloku, po każdej stronie tulei.
A w Morawskim przypadkiem nie jest napisane, że głowicę można zebrać max 0,2 mm? Podobno jeśli zostały na niej te "fasolki" widoczne od strony zaworów ssących to teoretycznie jeszcze nadaje się do montażu.

Jeśli wstępnie zalałeś szklanki olejem, to potem przy wkładaniu możesz je lekko zrosić olejem i pokręcić chwilę silnikiem bez świec przed odpaleniem, wtedy same się napełnią.
Jak wygładzisz te rysy w połówce to zwiększysz luz na panewce wałka nierządu a przy okazji stracisz regularność kształtu. Ogólnie leciutko możesz spróbować to pod równać, ale ni wiem czy jest sens.
Swego czasu na YT był filmik serwisowy jak składać K16 po HGFie i wszystko jest tam elegancko pokazane, ale coś tego nie mogę znaleźć.

Wszystkie rzeczy, o których piszesz wskazywałyby na to, że tym silnikiem zajmował się kowal, a nie porządny specjalista.

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 17, 2017, 08:40:47 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Glowica siedzi. Fasolki maja u mnie 0,74 glebokosci wiec nie moga byc wyznacnikiem do planowania chyba ze ktos wie jaka maja glebokosc oryginalnie. Moze 1?

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 17, 2017, 13:51:11 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Póki są dobrze widoczne to jest ok. Ale to, że masz odgniecenia na głowicy to kiepski znak. Silnik musiał być już wcześniej przegrzany. O ile na wydechu to ma większość, tak na ssaniu już oznacza, że twardość głowicy mocno spadła...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 17, 2017, 14:43:54 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Po zebraniu 0,06 zostały ślady tylko po str wydechu właśnie. Rzeźnik chciał jechać  do zera. Przywiozlem mu uszczelkę gdzie widać jak byk gdzie dolega, ten dalej swoje. Zostały nierówności 0,05 pomiędzy kanałami wodnymi a komorami spalania. Nie zbierałem tego już.

Ogólnie zakładu na terenie giełdy w myslowicach nie polecam jako miejsca gdzie się zalatwia nieco trudniejsze tematy. Goście kasuja hajs 170zl ohv, 300 chcieli za 16v. Ale kwota (Co mnie niezmiernie wkurwia) oczywiście bez podatku, chcesz fakturę doplac (wtedy po chooj mi faktura?)

Dysponują zajebista  elektroniczna suwmiarka z lidla na bateryjki, ale większej juz brak, wysokości głowicy nie zmierzylem. Generalnie wychodzą z założenia że chyba maszyna zrobi wszystko za nich. Do prostych i wiadomych rzeczy się nadają, reszta może ich przerosnąć.
Mysłowice, giełda obrzezna  polnocna. Skasował 50zl. Jak powiedziałem stop dalszemu zbieraniu materiału, prawie się obraził

« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2017, 14:46:56 pm wysłana przez Ciastek »

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 17, 2017, 14:52:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
170 i 300pln za planowanie glowicy ?

nie wiem jak chcecie uzyskac szczelne polaczenie zostawiajac wżery w glowicy i dlaczego cylindry odciskaja w niej slad z jednej strony ?
przeginaja sie w bloku pod naciskiem tloka ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 17, 2017, 15:18:19 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
to kwoty za wszystko (zawory, plaskosc itd). Gdzies czytalem ze uszczelka toleruje nierownosci do 0,05. I tyle tam mialy, nie chcialem jechac dalej bo fachowcy nie mieli jak zmierzyc tego skomplikowanegoi elementu jakim jest glowica silnika.

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 18, 2017, 18:05:23 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Dzisiaj czyściłem półgłowicę i po raz kolejny potwierdziło się że serwisował to debil. Już wcześniej czyściłem górną część półgłowicy z silikonu, potem silikon na uszczelce głowicy a teraz półgłowica i kanały olejowe. Spec ten nie zadał sobie trudu oczyszczenia starego kleju (loctite) i jebnął silikonem tak że zatkał kanał dla ostatniego popychacza (tam gdzie były ryski w gnieździe łożyska wałka ssącego przy 4 garze i tam gdzie popychacz miał ślad po pracy krzywki (nie obracał się). Przejechałem delikatnie 1200/1500/2000. Teraz to tylko modlić się żeby nie było dalszych następstw pracy Pana Zdzicha.

Wydaje mi się że tak niestety było z większością nieszczęsnych 1.4 K-serii na naszej zielonej wyspie (wtedy jeszcze nie zielonej). Ciekaw jestem jak to było w FSO z szukaniem lepszego silnika do budy Poloneza (a propos wałków i ich smarowania tutaj teżchyba komuś nieźle posmarowano :) ) . Nie było chyba dobrą decyzją w latach 90 i później montować wymagający (w obsłudze) silnik 1.4 żeby potem większość tych aut trafiała do pseudo mechaników z czasów PRL którzy jebali silkonem na prawo i lewo bez opamiętania. Brali tacy młotek i jakiś przecinak po czym rzeźbili torxa E12 i heja odkręcamy głowicę. Tacy ludzie dalej pracują i wkurw mnie bierze ogromny na samą myśl o tego typu ignorantach.

Proponuję aby (jeśli ktoś taki to przeczyta) ktoś kto wie ile dokładnie zebrano mu z głowicy zmierzył głębokość "fasolek" żebyśmy wiedzieli mniej więcej w przypadku kupna używanej głowicy czy silnika ile już zebrano i czy po prostu jest sens brnąć w zakup konkretnej sztuki.

Kolega banned gdzieś pisał o dwukrotnym  szlifowaniu (w sumie 0,12 o ile mnie pamięć nie myli) i o oczywiście nie życzę mu HGFa ale prośba do Ciebie abyś zmierzył przy najbliższej okazji głębokość tych otworków.
« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2017, 18:10:54 pm wysłana przez Ciastek »

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 18, 2017, 19:54:31 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5093
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Dane z Morawskiego
Cytuj (zaznaczone)
Wysokość głowicy powinna wynosić 118,95 mm-119,05 mm.Dopuszczalna niepłaskość dolnej powierzchni głowicy może wynosić 0,05 mm.Jeżeli podczas naprawy silnika stwierdzi się niepłaskość głowicy przekraczającą 0,05 mm, dopuszcza się prostowanie powierzchni głowicy przez docieranie.Zmniejszenie wysokości głowicy podczas docierania nie może przekroczyć 0,2 mm.Jeżeli skrzywienie jest większe, głowica nie nadaje się do naprawy
To tyle z teorii.Ciastek, widzę,że straszny złom trafiłeś.Nie chcę prorokować, ale możesz czasem utopić w ciul kasy i długo się tym nie  nacieszyć.Pewnie ten silnik kiedyś tam, nie miał lekko, a na dokładkę, trafił na "rasowego" fachowca, który już zadbał o to, żeby za długo nie posłużył.Niestety, ten silnik nie jest dla byle panów Mietków, którzy to naprawiają wszystko młotkiem i przecinakiem.Skutki takiego "serwisowania" są wszystkim znane.Dziwić się później, że krążą takie opinie o tych silnikach.Zasada jest prosta, nie znam się, to się za to nie biorę.

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 18, 2017, 21:54:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
odchylka plaskosci powierzchni 0.05mm to nie sa dopuszczalne wżery o takiej glebokosci - nie wróżę rewelacji jezeli takie pozostaly,
nie przejmujcie sie za bardzo tym dopuszczalnym planowaniem 0.2mm ,bo w razzie potrzeby mozna jeszcze zebrac material z tłoka na podcieciach pod zawory,
byloby z tym troche roboty, wiec sprawa rozbija sie o cene - dopóki opcja kupienia tanio innej glowicy istnieje, to wygrywa ekonomicznie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 18, 2017, 22:07:06 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Raczej nie ma co przesadzać z oszczędzaniem głowicy przy planowaniu, jeśli są wżery dalej. może się to dobze nie skończyć.
I tak nic z glowicy lepszego nie zrobi się. Zdarza się, że zbiera się z glowicy i 0,2 i to ktoryś raz i jest ok. Moja w 1.4 zebrane miała w sumie 0,5 i zrobiła ponad 100kkm po wymianie uszczelki-na fai zwykła i dalej jest dobrze

te 0,2 w ksiązce to jakiś mit, z resztą nie jeden z niej
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 19, 2017, 08:34:51 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
dobrze wiedziec, zadawalem w chooj smiesznych pytan ze 2 tematy zalozone i fajnie ze napisaliscie zeby olac to 0,2. Szkoda ze jak juz dokrecilem glowice. Z rok jak pojezdzi bedzie dobrze, bede szukal 1.8 pomalu.

« Ostatnia zmiana: Październik 19, 2017, 08:40:50 am wysłana przez Ciastek »