Autor Wątek: Szklanki i popychacze hydrauliczne - skoda favorit  (Przeczytany 2114 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Szklanki i popychacze hydrauliczne - skoda favorit
« dnia: Sierpień 11, 2021, 20:07:46 pm »

Offline DStage

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck LB 1.6, Fiat Coupe 20VT, Seicento 1.4T, Multipla 1.9JTD, 500L 1.4T
    • DStage Garage
Zmęczony próbą wytłumaczenia na czeskim forum Skody o co mi chodzi ze średnicą popychaczy po prostu zakupiłem 4 sztuki (akurat tyle na aukcji było) i sam sobie zmierzyłem  :jezyk2:
@KGB - miałeś rację, są tej samej średnicy co hydrauliczne w OHV tj. jakieś 20.9+mm (do 21 trochę brakuje). Wysokość to niecałe 44mm a waga około 49g. Dla porównania hydrauliczne poldka niecałe 51mm i około 89g. Myslę, że nawet biorąc pod uwagę olej, który zbierze się w środku i dłuższe laski i tak wyjdzie niższa waga całości. Można by ewentualnie pokombinować jak w Favoritce gdzie o ile się nie mylę laski są aluminiowe (albo amelinowe) ze stalowymi kapturkami na końcach.

Ma ktoś może pod ręką laski ze zwykłych popychaczy i mógłby zmierzyć długość i wagę?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 13, 2021, 17:48:23 pm wysłana przez Daniel#1984 »

Odp: Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 11, 2021, 23:58:23 pm »

Offline DStage

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck LB 1.6, Fiat Coupe 20VT, Seicento 1.4T, Multipla 1.9JTD, 500L 1.4T
    • DStage Garage
I jeszcze taka fotka z ostatniego rozbierania dwóch ochłapów plus efekt wrzucenia klawiatury do myjki ultradźwiękowej z takim roztworem zasadowym+detergenty.

Odp: Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 13, 2021, 08:10:35 am »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Można by ewentualnie pokombinować jak w Favoritce gdzie o ile się nie mylę laski są aluminiowe (albo amelinowe) ze stalowymi kapturkami na końcach

Fav ma stalowe, Fel alu na ssących.
Być może Fav po FLu też dostała alu (wersje SPI).

Na ten moment jaką planujesz dać kombinację? Czy blok hydro, wałek hydro, głowica ze sprężynami standard (nie hydro), szklanki Fav i jakie laski?

Odp: Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 13, 2021, 13:55:55 pm »

Offline DStage

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck LB 1.6, Fiat Coupe 20VT, Seicento 1.4T, Multipla 1.9JTD, 500L 1.4T
    • DStage Garage
Na ten moment jaką planujesz dać kombinację? Czy blok hydro, wałek hydro, głowica ze sprężynami standard (nie hydro), szklanki Fav i jakie laski?
Z laskami dopiero zaczynam się wstępnie orientować, szklanki Fav, wałek hydro, blok hydro (docelowo pewnie szlifowany) i sprężyny też hydro - celem jest zmniejszenie wagi ale pozostawienie mocnych sprężyn co w teorii powinno pewniej zawory zamykać przy wyższych obrotach (w sensie bez drgania sprężyn).
« Ostatnia zmiana: Sierpień 13, 2021, 14:01:28 pm wysłana przez DStage »

Odp: Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 13, 2021, 14:31:10 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2078
problem jest w tym że szklanki i wałek muszą mieć podobną twardość i być wypukłe.
Kolbeny są zrobione z sera.
Słaba szklanka, gdy przestanie się obracać zetnie wałek w moment.
Jeśli wałek współczesny i szkanka z favo będą spoko to bez problemu udźwigną sprężyny z GSI.

Odp: Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 13, 2021, 15:47:10 pm »

Offline DStage

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck LB 1.6, Fiat Coupe 20VT, Seicento 1.4T, Multipla 1.9JTD, 500L 1.4T
    • DStage Garage
w poprzednim poście mi się przestawiło i to w nawiasie o szlifowaniu miało być odnośnie wałka bo blok to wiadomo że będzie szlifowany ;-) Jakiej twardości będzie ten wałek to się okaże, myślę, że to loteria chyba, że ktoś zna jakiegoś konkretnego wytwórcę sprawdzonego.

Odp: Szklanki i popychacze hydrauliczne - skoda favorit
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 13, 2021, 18:19:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a gdzie popychacze szkody maja zasilanie olejem ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Szklanki i popychacze hydrauliczne - skoda favorit
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 14, 2021, 21:19:59 pm »

Offline DStage

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck LB 1.6, Fiat Coupe 20VT, Seicento 1.4T, Multipla 1.9JTD, 500L 1.4T
    • DStage Garage
Mhmmmm teraz widzę, gdzie się te posty podziały - temat jest nazwany lekko bez sensu bo tak jak pisze KGB favoritka nie ma hydro :p A drugi mój post w ogóle nie dotyczył tego tematu tylko "co zrobiłem dzisiaj przy aucie".