Autor Wątek: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?  (Przeczytany 940 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1223
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« dnia: Październik 22, 2017, 18:02:33 pm »
Panowie,

chcę do mojego Caro z 1994 roku założyć wspomaganie. Mam kilka nowych przekładni JKC jak i ZF. Problem w tym że te ZF nie posiadają wąsa który łączy się z drążkiem układu kierowniczego. W aucie teraz nie ma wspomagania, pytanie brzmi czy mogę przy montażu przekładni ZF pozostawić wąs ze zwykłej przekładni bez wspomagania, przełożyć z którejś JKC czy szukać zupełnie czegoś innego? Czy guma w ścianie grodziowej JKC vs. ZF czymś się różni?
Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI  '98, Mercedes 500E'92, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3197
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 22, 2017, 18:21:36 pm »
Wąs przekładaj po prostu ze zwykłej przekładni. pasują wszystkie naprzemiennie.

Guma różni się. od jkc ma otwór ok15mm od zf ok 30mm i jest tez minimalnie głębsza.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1223
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 22, 2017, 22:01:19 pm »
Super, dziękuję!
Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI  '98, Mercedes 500E'92, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10624
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 22, 2017, 22:03:57 pm »
ale do ZF powinien byc z ogranicznikiem, bo ZF nie ma wewnetrznego ogranicznika
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 153
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 11, 2017, 00:05:12 am »
A która z nich jest lepsza mam ZF ale szmata strasznie ciężka i na oko toporna kitajce zrobiły coś lepszego czy raczej nie ?

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 11, 2017, 13:48:47 pm »
Osobiście mam Kitajca fabrycznego w aucie i powiem tak . ZF . Autem się trochę ciężej kręci kierownicą co jest bardzo dobre na trasie . Auto nie jest takie nerwowe chodź by przy próbie zmiany pasa na autostradzie .
"Anywhere, anytime
I would do anything for you
Anything for you
Yesterday got away
Melody stuck inside my head "

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1223
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 11, 2017, 14:18:35 pm »
Osobiście mam Kitajca fabrycznego w aucie i powiem tak . ZF . Autem się trochę ciężej kręci kierownicą co jest bardzo dobre na trasie . Auto nie jest takie nerwowe chodź by przy próbie zmiany pasa na autostradzie .

Potwierdzam. ZF jest bardziej dopracowaną przekładnią. Jazda Orciarim na ostatni zlot w Warszawie była przyjemnością. Auto prowadzi się leciuteńko i jak po sznurku. W Plusach niestety wyczucie jest nieco sztuczne. W Plusach nieco lżej kręci się na postoju ale nie są to jakieś wielkie różnice.
Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI  '98, Mercedes 500E'92, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 11, 2017, 16:46:37 pm »
Na postoju są najmniejszym palcem kręcę raidem 36 CM (taki jak oryginał) ale na trasie jest dramat do tego posiadam rovera pod maską przez co jeszcze lżej się kręci niż przy OHV .
"Anywhere, anytime
I would do anything for you
Anything for you
Yesterday got away
Melody stuck inside my head "

Offline LeszekR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 558
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1980 - 58kkm Polonez 1989 - 63kkm BoroTruck 1989 - 68kkm Polonez 1996- 69kkm
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 14, 2017, 14:48:41 pm »
Mi sie wydaje że na postoju róznica jest spora. W ZF jednym palcem jak sie postarasz a  JKC to niemial tryb City z fiata, jakby koła oderwane od jezdni. ZF jest naprawdę fajny na trasę, faktycznie nie trzeba non stop korygować toru jazdy o luzie na przekładni nie wpsominając;)
Borewicz   1980
BoroTruck 1989
Akwarium  1989
Caro          1996

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 909
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 14, 2017, 14:51:15 pm »
Mam wrażenie że JKC miał większy skręt.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10624
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 14, 2017, 15:12:45 pm »
Mam wrażenie że JKC miał większy skręt.
wiekszy ,czyli mniejszy ?... promien zawracania ?
mierzylismy na sadybie, to JKC wyszlo jakies 0.5m (moze wiecej) mniejsza srednica, tylko Bartek mial seryjne kola na swoim A+ z JKC ,a ja mialem 195/55/15 na dystansach w C+ z ZF
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 153
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 15, 2017, 00:50:19 am »
w sumie regulując śrubą w zf można pewnie też coś ugrać,a takie inne pytanie która jest lżejsza ?.
Może ktoś zna ich wagi dokładnie ?
Mniejszy promień skrętu byłby ekstra z wszystkich aut no dobra prawie wszystkich które posiadam to polonez ma największy wręcz koszmarny.
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2017, 00:52:23 am wysłana przez Marek94 »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10624
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 15, 2017, 00:57:25 am »
to masz same male autka,skoro PN ma najwiekszy promien skretu,
lzejsza jest JKC ,jakos duzo lzejsza jest,nie pamietam wartosci,ale ma ~30% nizsza mase od ZF
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 909
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 15, 2017, 10:44:35 am »
Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Mam wrażenie że JKC miał mniejszy promień zawracacania. Porównanie z ZF który juz buczał.
Miejsce testów - zawracanie z chodnika na ulicy przed domem mojej dziewczyny.
stara przekładnia mechaniczna - trzeba było na 3
ZF - ledwo-ledwo na raz
nowsza przekł. mechaniczna - na raz z luzem
JKC - na raz z luzem.

Testy przeprowadzane jakieś 10 lat temu, więc moge nei pamiętać dokładnie. Warto by przetestować na jakimś zlocie 4 polonezy z różnymi przekładniami ;)
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B-1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 906
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz_81 Caro_95 i inne graty
    • forum miłośników big-bike'a CB1300
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 15, 2017, 11:59:52 am »
która jest lżejsza ?.
Może ktoś zna ich wagi dokładnie ?
Ważyłem obie, masa ZF bez wąsa to 13kg, JKC (nie pamiętam dokładnie) 7kg.

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 365
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 15, 2017, 12:49:24 pm »
Zanabylem dziś przekładnie jkc i zf, gdyż muszę wymienić w moim roverku. Zmierzę promień skrętu, aczkolwiek zastanawiam się która włożyć  <co>
Przejściówka

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 15, 2017, 17:10:14 pm »
Jeśli mówisz o wspomie to ZF i się nie zastanawiaj . Rover + Wspoma na JKC jest bardzo nerwowy .
"Anywhere, anytime
I would do anything for you
Anything for you
Yesterday got away
Melody stuck inside my head "

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10624
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 15, 2017, 18:04:50 pm »
Rover + Wspoma na JKC jest bardzo nerwowy .
jezeli uskuteczniasz Parkinsona na prawej nodze i obu rekach to na pewno,
normalnie to idzie sie przyzwyczaic,gdy przesiadam sie z ZF na JKC (a nawet bez wspomy na JKC) to juz mi tak nie przeszkadza jak przy pierwszych kontaktach z JKC
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6468
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 15, 2017, 18:48:01 pm »
Też tak miałem zaraz po wsadzeniu jkc. Zrobiłem drobną regulację śrubą na przekładni i auto zrobiło się posłuszniejsze.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Janpola

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
    • desmoxan skład
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 15, 2017, 20:53:49 pm »
Regulację okej ..ale w którą stronę ?