Autor Wątek: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?  (Przeczytany 2121 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6476
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 15, 2017, 23:33:52 pm »
A tego to nie powiem. Pewnie w stronę zmniejszenia luzu na kierownicy przy jeździe na wprost. Tylko nie za mocno...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 18, 2017, 23:49:46 pm »
to masz same male autka,skoro PN ma najwiekszy promien skretu,

Nie mówię o autach podobnych do PN wymiarowo a nawet sporo większymi i to z napędem na przód gdzie sytuacja powinna być odwrotna.Kurde to sporo lżejsza  jak ZF zdechnie to spróbuje kitajca chyba że gdzieś mi się nawinie bo taki kloc strasznie podłużnice męczy.

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 322
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 19, 2017, 08:12:22 am »
Ja właśnie  mam dylemat którą wrzucić, ale korci mnie zf, ale ciężka rzeczywiście. Chociaż podluznice już obspawalem kiedyś  :]
Przejściówka

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1903
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 19, 2017, 10:44:57 am »
Wsadzaj ZF i się nie zastanawiaj  <spoko> Dużo lepsze prowadzenie w trasie i ZF jest precyzyjniejszy

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 322
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 26, 2017, 19:31:35 pm »


Wsadzaj ZF i się nie zastanawiaj  <spoko> Dużo lepsze prowadzenie w trasie i ZF jest precyzyjniejszy
Wsadzaj ZF i się nie zastanawiaj  <spoko> Dużo lepsze prowadzenie w trasie i ZF jest precyzyjniejszy
I wsadzilem, jestem nie zadowolony. Może i przyzwyczaiłem się do jkc dlatego. ZF chodzi dużo ciężej, nawet po regulacji i wkurza mnie to,  iż muszę co chwila korygować tor jazdy, czuję taki brak stabilności toru jazdy i tak prowadzi się topornie  jakoś. Może taką trafiłem felerną. A wrzucenie jej do mojej przejściówki nie było łatwe, gdyż wycięty otwór w grodzi miałem tylko na styk pod jkc,  a gabaryt zf jest znacznie większy. Musiałem powiększać otwór, a przymiarki tego klocka to jakiś koszmar był, ale dałem radę :)
Przejściówka

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1348
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 26, 2017, 20:46:01 pm »
Pozostałe elementy układu kierowniczego sprawne? Drążek środkowy fabryka czy rzemiosło?
Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI, 1,8 GTI, Mercedes 500E'91, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 26, 2017, 20:46:51 pm »
Teraz to już zgłupiałem pewnie będzie trzeba tego koreańca spróbować.Przewody jak i sam wieloklin,otwory pasują p&p czy coś trzeba przerabiać.

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 322
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 26, 2017, 21:18:30 pm »
Tak wszystko ok żadnych luzów itp, drążek środkowy co prawda mototechnika, ale wporzadku jest. Wałki takie same takiej samej długości, węże p&p w porównaniu do jkc
Przejściówka

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1348
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 26, 2017, 21:33:47 pm »
Tak wszystko ok żadnych luzów itp, drążek środkowy co prawda mototechnika, ale wporzadku jest. Wałki takie same takiej samej długości, węże p&p w porównaniu do jkc

A drążek środkowy wymieniałeś teraz czy wcześniej już jeździł?
Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI, 1,8 GTI, Mercedes 500E'91, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline Przem

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 744
  • PN Atu 97r 1.8 GLI 16V L128
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 26, 2017, 21:35:39 pm »
Szok, pierwszy raz spotykam się żeby ktoś był niezadowolony z ZF

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 322
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 26, 2017, 21:50:51 pm »
A drążek środkowy wymieniałeś teraz czy wcześniej już jeździł?
[/quote]
Drążek już był,  ma ze 3 lata kupiony był nowy. Jeszcze mam na niej taki dziwny luz w czasie kręcenia lekki przeskok - jutro postaram się wrzucić filmik. Chyba trafiłem na lipną przekładnie, choć poldek z którego wyciągnąłem ją miał 94tys przelotu, jego stan ocenił bym na idealny.
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2017, 22:02:57 pm wysłana przez Fobik »
Przejściówka

Offline LeszekR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1980 - 58kkm Polonez 1989 - 63kkm BoroTruck 1989 - 68kkm Polonez 1996- 69kkm
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 28, 2017, 09:22:13 am »
Mnie ZF zawiódł tylko jedna rzeczą, ale może to przyzwyczajenie ze współczesnych auto, mianowicie stosunek obrotu koła kierownicy do reakcji auta. Trzeba jednak wykonać spory(czytaj większy niż we współczesnych autach) obrót aby auto skręciło. Za to na trasie bajka nie trzeba korygować toru jazdy także chyba FOBIK masz chyba coś nie halo. Aaa i o jakiej regulacji mówisz?
Borewicz   1980
BoroTruck 1989
Akwarium  1989
Caro          1996

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11485
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 28, 2017, 14:06:36 pm »
Mnie ZF zawiódł tylko jedna rzeczą, ale może to przyzwyczajenie ze współczesnych auto, mianowicie stosunek obrotu koła kierownicy do reakcji auta. Trzeba jednak wykonać spory(czytaj większy niż we współczesnych autach) obrót aby auto skręciło
niby jakie wspolczesne auta ? Alfa 156 i 159 oraz nowsze ,bo jakos innych ponizej 3 obrotow kierownicy nie kojarzę, a w PN sa wlasnie 3-3.5 obrotu niezaleznie od przekladni
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3390
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 28, 2017, 16:29:09 pm »
E46, E90...

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11485
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 28, 2017, 16:46:56 pm »
bez planetarnej ile maja obrotow kierownica ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3390
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 28, 2017, 16:53:46 pm »
2,8, zwykła listwowa.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11485
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 28, 2017, 17:21:21 pm »
Alfy maja 2.5 i 2.2 ,na razie mamy jedynie marki z parciem na precyzje prowadzenia - inni producenci nie ida w tym kierunku,
gdy wsiadam do alfy od razu czuje,ze kierownica chodzi jakos inaczej,
za to wrazenie gumowego ukladu kierowniczego w malym stopniu wynika z budowy (drazek posredni) ,a w duzym jednak z nie malej srednicy kierownicy i baloniastych opon,
w srebrnym (ZF) mam mniejsza kierownice i felgi 15" to odczucia sa zupelnie inne niz na serii
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline LeszekR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1980 - 58kkm Polonez 1989 - 63kkm BoroTruck 1989 - 68kkm Polonez 1996- 69kkm
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 29, 2017, 09:17:03 am »
Mnie ZF zawiódł tylko jedna rzeczą, ale może to przyzwyczajenie ze współczesnych auto, mianowicie stosunek obrotu koła kierownicy do reakcji auta. Trzeba jednak wykonać spory(czytaj większy niż we współczesnych autach) obrót aby auto skręciło
niby jakie wspolczesne auta ? Alfa 156 i 159 oraz nowsze ,bo jakos innych ponizej 3 obrotow kierownicy nie kojarzę, a w PN sa wlasnie 3-3.5 obrotu niezaleznie od przekladni

Tu nie chodzi o ilość obrotów, bo ta jest podobna do "Plastików" a kąt skrętu. Przykładowo w Pandzie żony skręt 90 stopni , kierą obracasz powiedzmy o 180 stopni(mniej więcej tutaj strzelam) stopni, a poldku do tego samego efektu trzeba bardziej raida "pogonić":)
Borewicz   1980
BoroTruck 1989
Akwarium  1989
Caro          1996

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 29, 2017, 09:41:56 am »
Ja jak wymieniałem cały przód,opony felgi to stwierdziłem że to polonez i tak ma być  :] .Myślę że to wina tak tego o czym wspomniał KGB drążek a najwięcej robią tu opony o tak dużym profilu i małej szerokości.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11485
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 29, 2017, 11:48:35 am »
Tu nie chodzi o ilość obrotów, bo ta jest podobna do "Plastików" a kąt skrętu. Przykładowo w Pandzie żony skręt 90 stopni , kierą obracasz powiedzmy o 180 stopni(mniej więcej tutaj strzelam) stopni, a poldku do tego samego efektu trzeba bardziej raida "pogonić"
faktycznie strzelasz na oslep, bo raczej 10* lub (raczej) mniej skretu kol przy takim ruchu kierownica,
Panda to maly samochodzik,wiec co tu porownywac do Poloneza, nie te gabaryty i nie ten rozstaw osi, w dodatku napedzane rozne osie , co tez robi duza roznice w odczuciach reakcji na skret,
a nie az takie jak rozstaw osi np. Smart jest RWD ,a mysle ze moze zmienic pas na odcinku o dlugosci Pandy ;p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.