Autor Wątek: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?  (Przeczytany 1893 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline LeszekR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 541
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1980 - 58kkm Polonez 1989 - 63kkm BoroTruck 1989 - 68kkm Polonez 1996- 69kkm
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 29, 2017, 13:53:57 pm »
Tu nie chodzi o ilość obrotów, bo ta jest podobna do "Plastików" a kąt skrętu. Przykładowo w Pandzie żony skręt 90 stopni , kierą obracasz powiedzmy o 180 stopni(mniej więcej tutaj strzelam) stopni, a poldku do tego samego efektu trzeba bardziej raida "pogonić"
faktycznie strzelasz na oslep, bo raczej 10* lub (raczej) mniej skretu kol przy takim ruchu kierownica,
Panda to maly samochodzik,wiec co tu porownywac do Poloneza, nie te gabaryty i nie ten rozstaw osi, w dodatku napedzane rozne osie , co tez robi duza roznice w odczuciach reakcji na skret,
a nie az takie jak rozstaw osi np. Smart jest RWD ,a mysle ze moze zmienic pas na odcinku o dlugosci Pandy ;p


Niech będzie <spoko>
« Ostatnia zmiana: Listopad 29, 2017, 13:55:43 pm wysłana przez LeszekR »
Borewicz   1980
BoroTruck 1989
Akwarium  1989
Caro          1996

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 29, 2017, 22:20:17 pm »
Z tymi napędami to pierdzielenie o szopenie,mam parę na tył i parę na przód i jeździłem masą innych i to że napęd jest z przodu nie przeszkadza małemu promieniowi skrętu.Nie obrażając caro ale promień skrętu to on ma jak Queen Mary 2.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11324
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 30, 2017, 22:50:49 pm »
Z tymi napędami to pierdzielenie o szopenie,mam parę na tył i parę na przód i jeździłem masą innych i to że napęd jest z przodu nie przeszkadza małemu promieniowi skrętu.Nie obrażając caro ale promień skrętu to on ma jak Queen Mary 2.

o tak, Polonez ze swoim promieniem 5.1m to najwieksza porazka w tym tygodniu, przeciez lanos ma 4.9m,
dopiero takie krazowniki szos jak bmw e36 ze swoim 5.2m i merol C z jeszcze wiekszym bija PN,
a nie czekaj, wroc ,przeciez to bmw i merol to najmniejsze modele, a nie przedluzane wersje limuzyn,

os napedzana tez nie ma nic wspolnego, przeciez RWD w postaci e36, merola C czy volvo 740/940 mieszcza sie w promieniu 5.5m ,a FWD takie jak alfa 156 ,kappa, pedzio 406 ,laguna nie mieszcza sie w tej wartosci i podchodza pod 6m i wiecej,

normalnie wszystkie fakty potwierdzaja twoje widzimisie, jak ty to robisz ? jakis dar, szosty zmysl, kobieca intuicja,
wypelnisz mi kupon totka, tylko zaplac za niego, a gdy wygram to oddam 100x wiecej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3186
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 01, 2017, 08:06:06 am »
Zf jest szybsze od jkc, roznica 1/4 obrotu. jest w ktorejs ksiazce przedstawiona tabela przelozen. polonez z wywalnymi srubami od ogranicznika schodzi ponizej 5m promienia i jest to swietny wynik. jak dziesiatkami roznych aut wyjezdzam z tego samego garazu i musze zawrocic, to czuc. duze fwd sa straszne, ale sa wyjatki na plus jak transit czy voyager, najgorsze chyba volvo v70
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Online Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 01, 2017, 08:21:57 am »
najgorsze chyba volvo v70

Jeździłem przez chwilę Volvo S60 i potwierdzam - zawracanie i promień skręty to dramat.
Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI, 1,8 GTI, Mercedes 500E'91, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline CHMURA

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
    • XD
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 01, 2017, 17:47:48 pm »
Witam. Dla mnie przekladnią JKC jeździ się lepiej niż ZF-em. Promień zawracania na JKC jest mniejszy, sama przekładnia jest mniej toporna i auto w moim odczuciu na JKC jest bardziej przyjazne kierownikowi.

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 631
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 01, 2017, 19:17:17 pm »
Widać jeździłeś OHVKą ;) Przejedź się Roverem z tą przekładnią zmienisz zdanie :)
"Anywhere, anytime
I would do anything for you
Anything for you
Yesterday got away
Melody stuck inside my head "

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 03, 2017, 20:55:11 pm »
o tak, Polonez ze swoim promieniem 5.1m to najwieksza porazka w tym tygodniu, przeciez lanos ma 4.9m,
dopiero takie krazowniki szos jak bmw e36 ze swoim 5.2m i merol C z jeszcze wiekszym bija PN,
a nie czekaj, wroc ,przeciez to bmw i merol to najmniejsze modele, a nie przedluzane wersje limuzyn,

os napedzana tez nie ma nic wspolnego, przeciez RWD w postaci e36, merola C czy volvo 740/940 mieszcza sie w promieniu 5.5m ,a FWD takie jak alfa 156 ,kappa, pedzio 406 ,laguna nie mieszcza sie w tej wartosci i podchodza pod 6m i wiecej,

normalnie wszystkie fakty potwierdzaja twoje widzimisie, jak ty to robisz ? jakis dar, szosty zmysl, kobieca intuicja,
wypelnisz mi kupon totka, tylko zaplac za niego, a gdy wygram to oddam 100x wiecej

Już ulżyło ?.Puchniesz tak strasznie jak bym ci coś obraźliwego napisał.I nie nie mam szóstego zmysłu tylko przez łapy przechodzi ok 10-15 aut tygodniowo przez parę lat którymi wyjeżdżam z jednego garażu i są to auto różne busy,małe ciężarowe,osobowe,duże małe i to nie tak że polonez jest z nich najgorszy ale odstaje,co na przykład przy zawracaniu na drodze dwupasmowej jest  to upierdliwe.Np busy od fiata,citroena itp mimo że posiadają fwd to zakręcają lepiej osobówki też takie znam ale nie będę wypisywał jak ty bo nie ma poco.Musze pokombinować z tą śrubą może z nią coś nie tak.


Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 324
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 20, 2018, 15:54:51 pm »
A ja znowu ponarzekam na ZF ;p tzn zauważyłem po zmianie z JKC na ZF iż jest znacznie mniejszy skręt w lewo. Już się przyzwyczaiłem do tego, lecz na kanale zauważyłem że końcówka drążka środkowego (gwint), podczas maksymalnego skrętu w lewo zapiera się o podłuznicę- co powoduje właśnie mniejszy skręt. Ale dlaczego to się zapiera?  <mysli> 
Przejściówka

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11324
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 22, 2018, 21:21:32 pm »
u mnie sie nie opiera,ale mam fabryczny ZF z ogranicznikami,
sprawdz czy masz dobrze zalozony wspornik drążków, on nie jest symetryczny
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.