Autor Wątek: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?  (Przeczytany 8519 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 15, 2017, 23:33:52 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A tego to nie powiem. Pewnie w stronę zmniejszenia luzu na kierownicy przy jeździe na wprost. Tylko nie za mocno...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 18, 2017, 23:49:46 pm »

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
to masz same male autka,skoro PN ma najwiekszy promien skretu,

Nie mówię o autach podobnych do PN wymiarowo a nawet sporo większymi i to z napędem na przód gdzie sytuacja powinna być odwrotna.Kurde to sporo lżejsza  jak ZF zdechnie to spróbuje kitajca chyba że gdzieś mi się nawinie bo taki kloc strasznie podłużnice męczy.

Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 19, 2017, 08:12:22 am »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Ja właśnie  mam dylemat którą wrzucić, ale korci mnie zf, ale ciężka rzeczywiście. Chociaż podluznice już obspawalem kiedyś  :]
Przejściówka

Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 19, 2017, 10:44:57 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2228
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Wsadzaj ZF i się nie zastanawiaj  <spoko> Dużo lepsze prowadzenie w trasie i ZF jest precyzyjniejszy

Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 26, 2017, 19:31:35 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.


Wsadzaj ZF i się nie zastanawiaj  <spoko> Dużo lepsze prowadzenie w trasie i ZF jest precyzyjniejszy
Wsadzaj ZF i się nie zastanawiaj  <spoko> Dużo lepsze prowadzenie w trasie i ZF jest precyzyjniejszy
I wsadzilem, jestem nie zadowolony. Może i przyzwyczaiłem się do jkc dlatego. ZF chodzi dużo ciężej, nawet po regulacji i wkurza mnie to,  iż muszę co chwila korygować tor jazdy, czuję taki brak stabilności toru jazdy i tak prowadzi się topornie  jakoś. Może taką trafiłem felerną. A wrzucenie jej do mojej przejściówki nie było łatwe, gdyż wycięty otwór w grodzi miałem tylko na styk pod jkc,  a gabaryt zf jest znacznie większy. Musiałem powiększać otwór, a przymiarki tego klocka to jakiś koszmar był, ale dałem radę :)
Przejściówka

Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 26, 2017, 20:46:01 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Pozostałe elementy układu kierowniczego sprawne? Drążek środkowy fabryka czy rzemiosło?
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 26, 2017, 20:46:51 pm »

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
Teraz to już zgłupiałem pewnie będzie trzeba tego koreańca spróbować.Przewody jak i sam wieloklin,otwory pasują p&p czy coś trzeba przerabiać.

Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 26, 2017, 21:18:30 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Tak wszystko ok żadnych luzów itp, drążek środkowy co prawda mototechnika, ale wporzadku jest. Wałki takie same takiej samej długości, węże p&p w porównaniu do jkc
Przejściówka

Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 26, 2017, 21:33:47 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Tak wszystko ok żadnych luzów itp, drążek środkowy co prawda mototechnika, ale wporzadku jest. Wałki takie same takiej samej długości, węże p&p w porównaniu do jkc

A drążek środkowy wymieniałeś teraz czy wcześniej już jeździł?
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 26, 2017, 21:35:39 pm »

Offline Przem

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 744
  • PN Atu 97r 1.8 GLI 16V L128
Szok, pierwszy raz spotykam się żeby ktoś był niezadowolony z ZF

Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 26, 2017, 21:50:51 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
A drążek środkowy wymieniałeś teraz czy wcześniej już jeździł?
[/quote]
Drążek już był,  ma ze 3 lata kupiony był nowy. Jeszcze mam na niej taki dziwny luz w czasie kręcenia lekki przeskok - jutro postaram się wrzucić filmik. Chyba trafiłem na lipną przekładnie, choć poldek z którego wyciągnąłem ją miał 94tys przelotu, jego stan ocenił bym na idealny.
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2017, 22:02:57 pm wysłana przez Fobik »
Przejściówka

Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 28, 2017, 09:22:13 am »

Offline LeszekR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 521
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1980 - 58kkm Polonez 1989 - 63kkm BoroTruck 1989 - 68kkm Polonez 1996- 69kkm
Mnie ZF zawiódł tylko jedna rzeczą, ale może to przyzwyczajenie ze współczesnych auto, mianowicie stosunek obrotu koła kierownicy do reakcji auta. Trzeba jednak wykonać spory(czytaj większy niż we współczesnych autach) obrót aby auto skręciło. Za to na trasie bajka nie trzeba korygować toru jazdy także chyba FOBIK masz chyba coś nie halo. Aaa i o jakiej regulacji mówisz?
Borewicz   1980
BoroTruck 1989
Akwarium  1989
Caro          1996

Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 28, 2017, 14:06:36 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Mnie ZF zawiódł tylko jedna rzeczą, ale może to przyzwyczajenie ze współczesnych auto, mianowicie stosunek obrotu koła kierownicy do reakcji auta. Trzeba jednak wykonać spory(czytaj większy niż we współczesnych autach) obrót aby auto skręciło
niby jakie wspolczesne auta ? Alfa 156 i 159 oraz nowsze ,bo jakos innych ponizej 3 obrotow kierownicy nie kojarzę, a w PN sa wlasnie 3-3.5 obrotu niezaleznie od przekladni
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 28, 2017, 16:29:09 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
E46, E90...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 28, 2017, 16:46:56 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bez planetarnej ile maja obrotow kierownica ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 28, 2017, 16:53:46 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
2,8, zwykła listwowa.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 28, 2017, 17:21:21 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Alfy maja 2.5 i 2.2 ,na razie mamy jedynie marki z parciem na precyzje prowadzenia - inni producenci nie ida w tym kierunku,
gdy wsiadam do alfy od razu czuje,ze kierownica chodzi jakos inaczej,
za to wrazenie gumowego ukladu kierowniczego w malym stopniu wynika z budowy (drazek posredni) ,a w duzym jednak z nie malej srednicy kierownicy i baloniastych opon,
w srebrnym (ZF) mam mniejsza kierownice i felgi 15" to odczucia sa zupelnie inne niz na serii
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 29, 2017, 09:17:03 am »

Offline LeszekR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 521
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1980 - 58kkm Polonez 1989 - 63kkm BoroTruck 1989 - 68kkm Polonez 1996- 69kkm
Mnie ZF zawiódł tylko jedna rzeczą, ale może to przyzwyczajenie ze współczesnych auto, mianowicie stosunek obrotu koła kierownicy do reakcji auta. Trzeba jednak wykonać spory(czytaj większy niż we współczesnych autach) obrót aby auto skręciło
niby jakie wspolczesne auta ? Alfa 156 i 159 oraz nowsze ,bo jakos innych ponizej 3 obrotow kierownicy nie kojarzę, a w PN sa wlasnie 3-3.5 obrotu niezaleznie od przekladni

Tu nie chodzi o ilość obrotów, bo ta jest podobna do "Plastików" a kąt skrętu. Przykładowo w Pandzie żony skręt 90 stopni , kierą obracasz powiedzmy o 180 stopni(mniej więcej tutaj strzelam) stopni, a poldku do tego samego efektu trzeba bardziej raida "pogonić":)
Borewicz   1980
BoroTruck 1989
Akwarium  1989
Caro          1996

Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 29, 2017, 09:41:56 am »

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
Ja jak wymieniałem cały przód,opony felgi to stwierdziłem że to polonez i tak ma być  :] .Myślę że to wina tak tego o czym wspomniał KGB drążek a najwięcej robią tu opony o tak dużym profilu i małej szerokości.

Odp: Przekładnia kierownicza ZF a JKC - jakie wąsy ?
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 29, 2017, 11:48:35 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Tu nie chodzi o ilość obrotów, bo ta jest podobna do "Plastików" a kąt skrętu. Przykładowo w Pandzie żony skręt 90 stopni , kierą obracasz powiedzmy o 180 stopni(mniej więcej tutaj strzelam) stopni, a poldku do tego samego efektu trzeba bardziej raida "pogonić"
faktycznie strzelasz na oslep, bo raczej 10* lub (raczej) mniej skretu kol przy takim ruchu kierownica,
Panda to maly samochodzik,wiec co tu porownywac do Poloneza, nie te gabaryty i nie ten rozstaw osi, w dodatku napedzane rozne osie , co tez robi duza roznice w odczuciach reakcji na skret,
a nie az takie jak rozstaw osi np. Smart jest RWD ,a mysle ze moze zmienic pas na odcinku o dlugosci Pandy ;p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.