Autor Wątek: Najkrótszy seryjny most do poloneza c+  (Przeczytany 4092 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Najkrótszy seryjny most do poloneza c+
« dnia: Listopad 01, 2017, 02:16:00 am »

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
Witam mój się kończy pomyślałem że może warto założyć coś krótszego tylko nie wiem pod jakim oznaczeniem go znaleźć.Robił ktoś takie coś ? dynamika zmieniła się odczuwalnie ? 

Odp: Najkrótszy seryjny most do poloneza c+
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 01, 2017, 08:42:34 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6592
  • Płeć: Mężczyzna
Najkrótszy był 5.37, tylko że wtedy to V max będzie na poziomie 100km/h na odcięciu.  <lol2>
Mosty są dobrane odpowiednio do charakterystyki silnika i można oczywiście krótszym mostem poprawić przyspieszenie, ale jeżeli most będzie za krótki, to szkody też będą większe niż pożytek.
Jeżeli chcesz auta do normalnej jazdy, to najkrótszy sensowny most do OHVki to 4.1 z wersji 1.5, ale ciężko będzie takowy znaleźć, a większość to wersja wąska więc trzeba by przełożyć przekładnię z wąskiego mostu do szerokiego, co mało kto potrafi zrobić tak żeby nie wyła jak startujący samolot.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Najkrótszy seryjny most do poloneza c+
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 01, 2017, 09:40:40 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Zasadniczo są dostępne 4 mosty: 3,7 z diesla, 3,9 z ohv 1.6, 4.1 z ohv 1.5 i 4,3 z rovera/ohv kombi van
Ohv z mostem 4,3 jedzie przyjemnie, trochę za krotki na trasie, bo 3000obr jest poniżej 100. Do tego w takich wytworach szatana jak bosch, gdzie zakres obrotów użytecznych jest niewielki nic z takiego mostu nie wynika i nie ma po co go zmieniać

4.1 jest trudno dostpne w szerokiej wersji, ale można sobie takie zrobić posiadając półosie od cargo/kombi i wąski most.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Najkrótszy seryjny most do poloneza c+
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 01, 2017, 11:28:03 am »

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
Z tymi  użytecznymi obrotami to niestety racja  <smutny>  co prawda więcej śmigam na lpg co i tak nie zmienia faktu że to takie trochę kręcenie w powietrze.Czyli jednym słowem nie ma łatwo dostępnego mostu który zwiększy dynamikę,szkoda.Pomyślałem o tym bo w dwóch innych tylnonapędowych pojazdach które posiadam dało to bardo fajny rezultat jednemu przedłużałem innemu skracałem i dobrze to działa.
Kurde ale tym 4,3 mnie zaintrygowałeś nie wiem czy nie poszukam mimo że może być to strzał w kolano

Odp: Najkrótszy seryjny most do poloneza c+
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 01, 2017, 11:56:02 am »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
tym 4,3 mnie zaintrygowałeś nie wiem czy nie poszukam
Od razu powodzenia życzę. Nawet Oboshe na 3.9 jedzie, wiadomo, 17sekund do setki ? ale się rozpędza, w trasie spokojnie 90-120 idzie jechać :P
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: Najkrótszy seryjny most do poloneza c+
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 01, 2017, 13:30:04 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5100
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ja jeździłem jakiś czas 1.6 CB na 4.3 i pięknie to chodziło.Na trasę, to tak, jak wyżej, trochę męczarnia, bo się nie najedzie, chociaż 150 wyciągał bez problemu, ale jak ktoś jeździ dużo po mieście, to start spod świateł jest perfekcyjny.Jeżdżąc teraz na GSI, to widzę, jak jest różnica pomiędzy roverem.Nie trzeba tyle piłować, a stówka jest i tak szybko.Ale to inny silnik.Rover 1.4 na tym moście, ponoć zamula.W polonezie, powiedzą niektórzy, szybciej zmienić silnik na mocniejszy, zamiast szukać innego mostu.Nie zdziw się, jak trafisz most 4.3 śpiewający jak jaskółki na wiosnę.

Odp: Najkrótszy seryjny most do poloneza c+
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 01, 2017, 13:56:02 pm »

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
Gorzej od mojego się już chyba nie da,nie dość że wyje to jeszcze chrupie że aż po budzie wibracje idą.Sąsiad ma kombi i mu most nie wyje a polonez już nie za szałowy może uda się go on niego wyszarpać sam most 

Odp: Najkrótszy seryjny most do poloneza c+
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 01, 2017, 14:00:38 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Od siebie mogę polecić znalezienie na szrocie Wąskiego Caro/Przejściówki itp. benzynowej 4.1, wyjęcie z dyferencjału WSZYSTKIEGO (kosz, przełożenie, wałek atakujący i najważniejsze- podkładek regulujących luz i opisanie ich po której stronie i w jakiej pozycji były) a następnie wykonanie takiej samej czynności z wnętrzem Twojego dyfra i wrzucenie tego z Wąskiego, pamiętając o odpowiednim ułożeniu podkładek regulujących oraz założeniu nowego uszczelniacza wałka i dokręceniu wszystkiego z odpowiednim momentem (nie pamiętam dokładnie, ale u siebie kręciłem chyba na 60Nm). Następnie zalać to wszystko olejem 90w140. Wycia pewnie przy 90-100km/h nie unikniesz, jak w większości mostów w Polonezach, ale uda Ci się to zrobić tak, że będzie to do wytrzymania i przyzwyczaisz się, a jeżeli Twój obecny wyje to nawet nie poczujesz różnicy. Mówię to z doświadczenia. Operacje przeprowadzałem w 1.4 dwukrotnie i za każdym razem z powodzeniem. Przy okazji takiego zabiegu możesz również wprasować nowe simeblocki do drążków reakcyjnych z tyłu, które znacznie poprawią prowadzenie. Koszt znikomy a efekt super.
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2017, 14:05:37 pm wysłana przez PutiN|FSO »

Odp: Najkrótszy seryjny most do poloneza c+
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 01, 2017, 14:56:32 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
wyjęcie z dyferencjału WSZYSTKIEGO
Po co rozbierać most, jak można zmienić póołsie i bedzie szeroki? Jak już wyzej napisałem.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Najkrótszy seryjny most do poloneza c+
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 01, 2017, 15:01:35 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Ale czy wtedy nie trzeba będzie poszerzać pochwy mostu, aby gołe półosie nie wystawały? Znajomy robił taki zabieg w swoim wąskim roverze przy konwersji na szeroki zawias i właśnie zastosował podkładki, które zostały przyspawane a śruby wymienione na odpowiednio dłuższe. Pomysłów jest dużo. Ja bym szedł w opcję wymiany przełożenia.

Odp: Najkrótszy seryjny most do poloneza c+
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 01, 2017, 17:37:52 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Wiem puszkin nawet to opisałem na forum Kanta kiedyś konsultując się z tomeczkiem  tak że powzolę sobię swój post z forum kanta przekopiować

Witam w tym temacie chciałbym pokazać jak można poszerzyć tylny most na wymiary takie jak w szerokim polonezie przez co auto się o wiele lepiej prowadzi . Operacja była przeprowadzona na wąskim polonezie Caro z 92 roku ale na spokojnie można ją zastosować w każdym 125p który posiada Polski kwadratowy most .Niestety na jugolu nie ma takiej możliwości gdyż półosie w nim mają inne ząbki . Zapytacie pewnie po co ? Może ktoś przygotowuje rajdówkę albo zależy mu na lepszym prowadzeniu samochodu a ma cichy most i nie chce go zmieniać . Zanim ktoś napiszę że drut to zaznaczę że podobny dystans FSO stosowało w Polonezach Kombi Van .

A więc do dzieła co będzie nam potrzebne :

-Szerokie półosie
-Odcięty kawałek starego jakiegoś mostu z kawałkiem zapasu na podtoczenie (na przykład z poloneza na heblach jak w owym egzemplarzu )z pochwą na półoś
-Kawałek grubej blachy która eliminuje brakującą różnice pomiędzy starą pochwą mostu a nową.

Blachę trzeba wymierzyć jaka będzie jej grubość , Ma ona po prostu robić za dystans miedzy nową a starą półosią , potrzeba w niej wytoczyć elegancko otwór żeby na wcisk nią siadł odcięty kawałkek pochwy od mostu i wyciąć/wywiercić 4 otwory na śruby , Kawałek z starego mostu musi mieć taki wymiar jaki brakuje w wąskim moście w stosunku do szerokiego . W miejscu cięcia trzeba go podtoczyć i wbić wszystko na sztywno w miejsce łożyska nie zapominając oczywiście że jeszcze musi się na nim znaleźć owy dystans/podkładka z blachy . Potem trzeba nadmiar blachy odciąć żeby się nie zablokowała linka od ręcznego oraz  obspawać żeby się mocno trzymało i złożyć w kolejności odwrotnej jakiej się rozkładało używając do tego szerokich półosi i najlepiej nowych łożysk .
Nie ma co się martwić o bezpieczeństwo i trwałość , nie dość że bardzo dobrze trzymają nam to spawy to jeszcze przechodzą przez to śruby które to wszystko spinają oczywiście trzeba zrobić przewiert bo bardzo ciężko było by trafić  i oczywiście trzeba dać dłuższe śruby które to spinają oraz nakrętki z samo-kontrujące .











"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Najkrótszy seryjny most do poloneza c+
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 04, 2017, 00:12:01 am »

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
to już wyższa szkoła jazdy myślałem o czymś na zasadzie P&P

Odp: Najkrótszy seryjny most do poloneza c+
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 05, 2017, 01:21:22 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6592
  • Płeć: Mężczyzna
4.1 z szerokiego 1.5 GLI- był taki most, ale dziś już praktycznie nieosiągalny.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Najkrótszy seryjny most do poloneza c+
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 05, 2017, 12:32:08 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
w 1.5 gle też był 4.1. nawet posiadam takowy, ale nie na sprzedaż, tylko czeka na pospawanie. :P
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Najkrótszy seryjny most do poloneza c+
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 05, 2017, 12:58:35 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Mam kilka szerokich 4.1. Nawet nie wiedziałem, że to taki rarytas.

Odp: Najkrótszy seryjny most do poloneza c+
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 05, 2017, 14:36:00 pm »

Offline Ptak1992

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 56
    • Polonez caro gle
a moze jakis na sprzedaż ??

Odp: Najkrótszy seryjny most do poloneza c+
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 06, 2017, 10:04:27 am »

Offline motomaciey

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jestem hardocerem!
    • Polonez Cargo Ambulans 1994r.
    • EMS
W Cargo były fabrycznie szerokie 4.1, mam taki u siebie, dobrze się jeździ po mieście.

Odp: Najkrótszy seryjny most do poloneza c+
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 20, 2017, 01:53:47 am »

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
posiadając C+  z 2000 z boschem to jaki w nim most fabrycznie siedzi bo już zgłupiałem ?

Odp: Najkrótszy seryjny most do poloneza c+
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 20, 2017, 02:32:00 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
3.9
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Najkrótszy seryjny most do poloneza c+
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 20, 2017, 12:45:25 pm »

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
3.9

Dzięki
Mam kilka szerokich 4.1. Nawet nie wiedziałem, że to taki rarytas.

poszło PW