Autor Wątek: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"  (Przeczytany 92274 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #120 dnia: Kwiecień 24, 2018, 17:03:04 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Bo teraz rover jest passe...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #121 dnia: Kwiecień 24, 2018, 17:11:06 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Wybacz, ale nie wierzę, że wszystkie ohv w granicach do 500-600 zł są kiblami bez kompresji. Poza tym, z tego co czytałem na tym forum, to nie ma pewności, że wyremontowany na luks silnik przejedzie więcej jak ten ze złomu za 300 zł, jak się weźmie pod uwagę wspaniałej jakości szklanki, panewki czy wałki srające opiłkami albo jeszcze inne rzeczy.

I słusznie.
Ten link do szrotu w Dąbrowie Górniczej który wklejałem, gość sprzeda dobre OHV GSI za 300zł, nalot raptem 135k i nawet nie klepał.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #122 dnia: Kwiecień 24, 2018, 17:18:53 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Dopóki się nie zrobi pomiaru kompresji, to myślę, że nie ma o czym rozmawiać. Ja podczas poszukiwań nie trafiłem na zdrowy silnik, nie chciało mi się dalej tracić czasu i pieniędzy, wymóg był jeden, miał mieć równą kompresję na wszystkich cylindrach a nie 10,9,8,12, zdrowe panewki i przelot do okolic 100kkm. Odpadały silniki na hydro, bo nie miałem ochoty na zabawy z kończącym się wałkiem. Banned, silnik ma być abimex, nie chciałem montować gsi, a więc znów wymiana głowicy na inną... I tak ze wszystkim, niby spoko, ale było jakieś "ale". Wiem, że większość ma to w dupie i montuje pierwszy lepszy silnik, byleby toczył koła, ja mam trochę inne podejście do tematu i perspektywy długoletniej eksploatacji tego auta. Nie wyklucza to tego, że jak się trafi fajny silnik, to nie wezmę drugiego na zapas.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #123 dnia: Kwiecień 24, 2018, 18:21:51 pm »

Offline Michał M#1985

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Jeśli to silnik do dupowozu to nie widzę sensu remontowania. Piszę z własnego doświadczenia. Niecałe 10k km po remoncie ohv w Caro Plusie hydro mi się posypało. Kupiłem drugi silnik za 280 zł od pewnej osoby z tego forum :) , wymiana we własnym zakresie i auto jeździ. Tyle że musiałem pojechać po ten silnik 300 km.

Odp: Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #124 dnia: Kwiecień 24, 2018, 19:33:22 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2078
ja kupiłem cały silnik abimexa po przebiegu 70 tyś km za 300 zł Wyrobienie cylindra 0,04 mm na najgorszym cylindrze...
Blok lala, wał średni ale w nominale a reszta słabsza... Ciężko zrobić remont za mniej niż 1500 zł .

Odp: Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #125 dnia: Kwiecień 24, 2018, 20:49:04 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2231
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Kiedy miałem boscha padł mi w nim silnik. Nie wiązałem z autem dłuższej przyszłości, więc za 400zł kupiłem silnik z atu minusa z przebiegiem teoretycznie ( i na 95% praktycznie też ) 80tyś km. Nie wiedziałem na jakim oleju chodzi, nie sprawdzałem kompresji przed zakupem. Auto z którego pochodził silnik było raczej zaniedbane. Po włożeniu okazało się, że silnik chodzi jako tako ale jest mocno olejożerny. Lałem więc do niego Orlenowskie 15W40 i pamiętam, że zjadał mi tego ponad litr na 1000km. Samochód sprzedałem. Nie tak dawno temu miałem okazję go spotkać. W momencie sprzedaży przebieg silnika wynosił 85tyś km. Dziś przebieg silnika wynosi około 140-150tyś km, silnik kopci, nie ma mocy, panewki słychać z dala. Właściciel leje Venola 15W40   <do bani>

Tak wiem... mogłem zalać lepszy olej itp itd... ale już wkładając silnik wiedziałem, że dłużej niż rok ten samochód u mnie nie pobędzie więc nie chciałem przeinwestowywać.

Rozumiem i popieram podejście Daniela, jak coś się robi dla siebie i z perspektywą użytkowania dłuższy czas, to nie warto oszczędzać bo jak mówi przysłowie ,,co za tanie, to się psom dostanie".

Odp: Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #126 dnia: Kwiecień 24, 2018, 21:15:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a ja mierzylem kopresje w GSI z przebiegiem 200kkm ?? hmm, poprzedni silnik tyle mial, ale ten mierzony to raczej Bocian powinien wiedziec, bo od niego kupiony,
rozjazd miedzy cylindrami nie wiecej niz 0.5bara (czyli praktycznie dokladnosc manometru do pomiaru), wszystkie cylindry powyzej 11.5 bara (tak w okolicy 12barow)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #127 dnia: Kwiecień 24, 2018, 21:51:28 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Tak wiem... mogłem zalać lepszy olej itp itd... ale już wkładając silnik wiedziałem, że dłużej niż rok ten samochód u mnie nie pobędzie więc nie chciałem przeinwestowywać.

Rozumiem i popieram podejście Daniela, jak coś się robi dla siebie i z perspektywą użytkowania dłuższy czas, to nie warto oszczędzać bo jak mówi przysłowie ,,co za tanie, to się psom dostanie".

Tylko że może się zdarzyć, iż bujasz się ze sprzedażą jak żyd po pustym sklepie, bo chciałeś szybko sprzedać, a tu nikt kupić nie chce. Chyba że jesteś skłonny oddać za jakieś śmieszne pieniądze - ale wtedy wymiana silnika mija się z celem.

Mnie też bawią tezy typu:
Na złomie kupisz idealny silnik za śmieszne pieniądze.
O! Albo coś takiego:
Oddasz złomiarzowi stare tąpnięte resory, dopłacisz kilka złotych i w zamian dostaniesz jak nowe z zezłomowanego lublina.

Żeby takie teorie głosić, trzeba być już naprawdę na bakier z rzeczywistością. Rozumiem, że cuda mogą się zdarzać, ale przede wszystkim należy odpowiedzieć sobie na pytanie: Czy złomowisko to ASO albo salon samochodowy? Więc nazywajmy rzeczy po imieniu!  Gdyby jeszcze pazerność złomiarzy szła w parze z poprawą jakości oferowanego towaru...

Odp: Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #128 dnia: Kwiecień 24, 2018, 22:02:38 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Dlatego nie brałem na poważnie tego typu rad :). To znaczy, brałem całkiem poważnie, do czasu aż wykonałem parę pomiarów takich silników i zniechęcony wynikami olałem temat.

KGB, Ty prawie cały czas jeździsz na syntetycznym, z tego co pisałeś, dodatkowo dbasz o silnik i jest prawidłową regulację jeżdżąc na "lepszym" gazie. Te padła co oglądałem zazwyczaj miały gaz na śrubę, a w misce olejowej czarną wodę. Już zostało na tym forum milion razy powtórzone, że 95 procent użytkowników poloneza totalnie zlewało ten silnik pod każdym względem, lub jeździli nimi tacy ludzie jak mój współlokator, który na podpowiedź, że wycieka mu z auta płyn chłodniczy, odpowiedział mi całkiem poważnie... "co to jest płyn chłodniczy?"

Dlatego nie chce mi się szukać tych idealnie zadbanych pięciu procent, na złomie nie ma książki serwisowej w każdym polonezie. Nie po to ładuję w ten samochód kupę pieniędzy w konserwację i wygląd, żeby jeździć na dychawicznym silniku, którego przed zezłomowaniem pałował wnuczek właściciela po polu orając kartofle kołami. Już na takich silnikach jeździłem całe lata i mam dosyć, wlewałem w nie litry oleju bo wszystko spalały, łatałem w nieskończoność wycieki i jeździłem z kiepską kompresją (najlepszą ma mój aktualny ryczący panewami silnik, bo w miarę równą). Chcę wycackaną ohafałkę z głowicą po portingu, na dobrych częściach, własnoręcznie dotartą i eksploatowaną jak należy na dobrych olejach. Jedyny błąd, jaki tu może być popełniony, to ten przez szlifierza, a mam nadzieję, że jednak dobrze trafiłem i kiepski nie jest.

W sumie, to prosiłbym moda o wydzielenie tematu i przyklejenie do mojego wątku w dziale "auta sympatyków klubu", jeśli się da, w końcu OT dotyczy mojego auta :).
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #129 dnia: Kwiecień 25, 2018, 00:29:21 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
KGB, Ty prawie cały czas jeździsz na syntetycznym
moj bosch to na syntetycznym zrobil 32kkm ,a wczesniejsze 158kkm glownie na 10W40 ,raz wlalem Lotosa 15W40 GAS ;d w ramach eksperymentow z wyciszaniem hydro i wlasnie do tego 15W40 dolalem Militec1,
w sumie to kompreche w moim boschu mierzylem na zimno (pozniej mialem zmierzyc na cieplo,ale jakos sie nie zlozylo) i przez to wyszla taka sobie

dobrego silnika na zlomie nie znajdziesz tzn. jest to mozliwe, ale prawdopodobienstwo troche wyzsze niz wygranie w totka, bo zdarzaly sie przypadki, gdy spadkobiercy wywalali na zlom dziadkowego PN spod kocyka, zeby miejsce w garazu zrobic,
ale wiekszosc jednak wolala przehandlowac za cene wyzsza niz zlomowa i stad sie braly ladne auta z dobrymi silnikami,

na pewno nie znajdziesz zdrowego silnika na zawolanie, tylko ten twoj jest tak zaorany, ze na kilogramy da sie kupic cos bardziej nadajacego sie do remontu,
tylko w sumie bez roznicy, skoro w tej samej cenie sa tloki na I i II szlif ,panewki tez ta sama cena ,a po kupieniu na II szlif lepiej je zmierzyc i wal szlifowac pod panewki, czyli w praktyce wyjdzie troche wiekszy czop niz IIszlif ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #130 dnia: Kwiecień 25, 2018, 00:55:15 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3029
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
scaliłem te wątki uff, dużo łatwiej dać warna za offtop. BTW ciekawe się scaliły wiadomości i to całkiem przypadkiem :P
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #131 dnia: Kwiecień 25, 2018, 01:17:28 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Dzięki :)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #132 dnia: Kwiecień 27, 2018, 22:28:59 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Zdjęcie na nowy sezon  :] Plaka na oponach nie chciałem, ale cóż, miło, że się starali :).



Trochę ciężko było w słońcu zrobić zdjęcie po praniu tapicerki, ale może na tym fragmencie będzie widać różnicę - na żywo jest lepiej niż w rzeczywistości. Zapomniałem zrobić fotkę tunelu, on był w sumie w najgorszym stanie, miał pełno plam, błota, odkurzanie i próba ręcznego wyprania plam nic nie dała, ale karcher sobie poradził :). Wykładzina wygląda elegancko.

Fragment wykładziny przed praniem:



I po:



Bałem się, że boczki z dykty po praniu się odkształcą, lub tapicerka będzie zwisać, ale nic takiego się nie stało :).



Tłoki kupione - fabryczne gorzyce na 2 szlif. :)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #133 dnia: Kwiecień 28, 2018, 09:08:06 am »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Czemu masz kierownicę starego typu? :)

To mi się w niektórych "minusach" podobało, czego nie mam w Plusie-tapicerka na całe drzwi.

Pranie robi różnicę, muszę swoje 2 auta ogarnąć niedługo :P

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #134 dnia: Kwiecień 28, 2018, 10:47:41 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ze starą kierownicą wygodniej mi się jeździ, do nowej nie mogłem się przyzwyczaić, przesłaniała mi albo część zegarów, albo przełączników i źle się trzymało ręce podczas długotrwałej jazdy na wprost  :P
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #135 dnia: Kwiecień 28, 2018, 10:54:42 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2231
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Elegancko Ci ogarnęli tapicerkę  <spoko> I nawet przeszycia na boczkach się nie uszkodziły / nie odkleiły  <spoko>

Ja zawsze te wykładziny podłogi do prania wyjmowałem z auta i leciałem z mydłem i szczoteczką do rąk a potem wodą z węża ogrodowego i zawsze efekt był ok. Kiedyś prałem taką wykładzinę w wannie bo była zima  :d <rotfl2> ale nie polecam, niewygodnie strasznie. Wsiadając do czystego auta od razu inne wrażenie  <spoko>

Nie jesteś pierwszą osobą którą znam która woli starsze kierownice, chociaż wizualnie w MR 93 jakoś mi nie pasuje osobiście  :P

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #136 dnia: Kwiecień 28, 2018, 15:41:47 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No to fakt, czysta wykładzina zmienia sporo - w końcu większa jej część jest widoczna,a 20-letnie błoto dobrego wrażenia z pewnością nie robi  :]

Ja robiłem patent z praniem w pralce - pamiętam, jak parę lat temu się męczyłem i wyginałem ją na wszystkie strony, żeby weszła do bębna  <rotfl2> A potem jeszcze próbowałem zafarbować na brązowo ze względu na niedobór brązowych wykładzin.

Co do efektu wizualnego kierownicy, faktycznie może średnio leżeć przy nowoczesnych zegarach MR93, ale za to komponuje się z plastikami osłony kierownicy, jest bardziej czarna, niż nowsza, no i prowadzi się naprawdę fajniej :). Wsiadając z mojego caro do przejściówki znajomego, od razu mi lepiej leżała w dłoni stara kierownica - no więc decyzja była prosta.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #137 dnia: Kwiecień 28, 2018, 17:20:11 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Ze starą kierownicą wygodniej mi się jeździ, do nowej nie mogłem się przyzwyczaić, przesłaniała mi albo część zegarów, albo przełączników i źle się trzymało ręce podczas długotrwałej jazdy na wprost  :P
I pasowała? Też miałem parę lat temu taką kierownicę wraz z kolumną i chciałem ją dla picu zamontować u siebie, ale pamiętam, że z całą kolumną trzeba było wymieniać, bo któryś wieloklin był inny.
Korbki też masz założone starszego typu, jak widzę.

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #138 dnia: Kwiecień 30, 2018, 17:57:48 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Stara kierownica ma dobry kształt obręczy, dobrze się ją trzyma. Samo tworzywo też jakieś lepsze, twardsze, nie rozłazi się tak i nie lepi do skóry jak ta nowsza.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #139 dnia: Kwiecień 30, 2018, 20:51:30 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Pasowała, ale po wymianie kolumny na starszy wieloklin. Ale i tak warto było, tyle, że teraz kierownice nie są plug and play i nie działa blokada.   <blee>

banned: otóż to. Logo FSO wpasowane w klakson również wygląda znacznie lepiej, niż wytłoczka z nowszej wersji. Mogłem wrzucać kierownicę z wąskiego caro, ale ze względu na to, że stara była pod ręką, oraz przez wygląd w aucie wylądowała starsza.

Korbki są starszego typu i klamki też będą, nowe to jakaś porażka, i wizualnie, i materiałowo  :]

A z nowości, auto odwiedziło pierwszy w tym roku, większy zlot  :]

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 30, 2018, 20:56:05 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...