Autor Wątek: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"  (Przeczytany 92845 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #160 dnia: Maj 22, 2018, 11:28:52 am »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
ojojojoj.

jednak tłoków nie ma? ale szkoda, ale smutno.  :]

a jak pisałem na AK ze ciężki temat z tłokami to hurr durr wielkie. Od jeleni i naiwnych mi nawymyślali, bo kto zapłaci 4-5 stów za zmodernizowane tłoki do 1600. Ze takie ceny to na fejsbuczku, a normalnie idzie kupić tanio.

Sam miałeś jakiś super rarytaśny sklep/warsztat w katowicach co podobno tłoki uzbrojone za 200zł miały być.

teraz nagle jeden inny chcesz pakować?

Ze u nas na wschodzie cięzko dostać to nie nowość, ale tam u was, na zachodzie, gdzie tłoki za półdarmo w każdym sklepie leżą nie możesz znaleźć?  <lol2>

bo "jak się komuś nie chce szukać i wierzy w "panie, takich części już nigdzie nie kupisz!", to po tyle bierze."

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #161 dnia: Maj 22, 2018, 11:52:42 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
generalnie nic zlego sie nie stanie, gdy zastosujesz jeden tlok z innego kompletu,
zamontuj go na pierwszym cylindrze, zeby byl dobry punkt odniesienia, przede wszystkim dla szlifierza, bo tlok moze miec inna grupe selekcyjną i nich szlifierz to uwzgledni przy honowaniu,
i tak przydaloby sie tloki wywazyc z dokladnoscia do 1g (razem ze sworzniem i zegerami) to uzyskany komplet bedzie lepszy niz fabryczny (zmodernizowane tloki maja chyba rozrzut 6g)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #162 dnia: Maj 22, 2018, 11:58:36 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4665
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Miedzian, nie bóldupuj już i nie ciesz się z cudzych problemów, wiem, że masz żal, bo Cię wtedy strasznie zabolało (chociaż w sumie nie wiem co, bo nic aż takiego strasznego i obrazoburczego nie było w tych wypowiedziach), że tak napisałem, ale sytuacja była taka, że:

-Szlifierz zarzekał się, że ma komplet tłoków gorzyckich za cenę, którą podałeś. Dopiero po przywiezieniu do niego silnika wyszło, że jest dupa, bo facet ma sklerozę i mimo, że pięć razy pytałem, czy to tłoki do 1600 odpowiadał: tak są, okazało się, że ma, owszem, wszystkie komplety na każdy szlif, ale do 1500.
-Na internecie ciągle wisi dużo stron internetowych z gorzyckimi tłokami na wszystkie szlify za ceny dużo niższe. Problem w tym, że to są "duchy", a stany magazynowe to: zero. Dowiadujemy się o tym dopiero po wykonaniu telefonu do tych sklepów.
-Trafiłem na wyjątkowo kiepski okres, bo Złotecki zapowiada, że na jesień będą dostępne wszystkie szlify do 1600 w "starej" cenie. Nie mogę tyle czekać.
-2 lata temu dało się kupić je za grosze, cóż, widocznie wszyscy się zabrali za remonty OHV-ek i nagle tłoki szybko poznikały.

Szczęśliwie kupiłem je mniej więcej za tyle, ile są warte: gorzyckie 3 sztuki za 240zł + czwarty tłok mam nadzieje znajdę w sensownej cenie, więc i tak na Twoje 500zł nie wyjdzie, ale i tak wydam więcej niż zamierzałem.

Jak częściowo przyznałem Ci rację to przestaniesz się użalać w moim temacie? Jedne, czego żałuję, to tego, że zdecydowałem się na ten remont, zamiast kupić 1500 AB, dostać tłoki od ręki i zrobić to jak należy bez zbędnego pieprzenia z szukaniem tłoków z gównolitu i beznadziejnych pierścieni, pięciokrotnie zadrożonych - bo ten szajs nie jest warty tych pieniędzy.
« Ostatnia zmiana: Maj 22, 2018, 12:05:34 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #163 dnia: Maj 22, 2018, 14:03:58 pm »

Offline Ptak1992

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 56
    • Polonez caro gle
Jak coś ja mam 4 tłoki do 1600, stan idealny, jak by były komuś potrzebne to pw

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #164 dnia: Maj 22, 2018, 14:08:09 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4665
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Montowanie używanych tłoków chyba jednak trochę mija się z celem remontu silnika...
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #165 dnia: Maj 22, 2018, 15:39:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
uzywane jak uzywane, zalezy w jakim stanie, co da sie ocenic wzrokowo i przy pomocy przyrzadow pomiarowych,
w koncu i tak czeka nas stosowanie sprawnych uzywek i dobieranie tlokow z innych silnikow - takich zupelnie innych modeli roznych producentow,
chociaz w przypadku 1.5 jak widac po dostepnosci tlokow i mozliwosci tulejowania ten proces sie odwlecze w czasie,
a 1.6 tulejowac sie nie da, wiec nowe czy uzywane tloki nominalne nie maja sensu przy remoncie 1.6 - mozna je jedynie wykorzystac przy rozwiercie 1.5 na 1.6
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #166 dnia: Maj 22, 2018, 21:04:27 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 640
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Jak chcesz mam blok z 1500 z mojego wąskiego, może faktycznie warto rozważyć rozwiercenie go na nominał do 1600? jak co to pisz na pw lub zadzwoń. Ps, mam go w częściach tylko zabrać do szlifierza trzeba.

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #167 dnia: Maj 22, 2018, 21:18:45 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Daniel, może poczekaj aż będą odpowiednie tłoki ? Jeździć czym przecież masz, bo silnik pod maską jeszcze wytrzyma i pół roku w tą czy w tą nie zrobi mu różnicy ;)

Nie wiem czy rozwierty w tym przypadku mają sens  <mysli>

co do pierścieni, poszukaj firm robiących na zamówienie
W tym wątku http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=35691 ktoś podaje taki namiar:
Września ul.Czerniejewska tel.(061)436-47-53

Znalazłem też coś takiego:
http://www.tomring.pl/

Sporo osób chwali Primę... znalazłem u siebie w mieście warsztat który niby dorabia, to powiedzieli że nie dorobią ale mogą mi primę sprzedać bo to najlepsze  :d <rotfl2> Tak czy tak, może napisałbyś do Primy maila, wkręcił, że robisz silnik pod rajdy czy coś, i chcesz na zamówienie mocniejsze, trwalsze pierścienie ?
Sam nie wiem co sądzić, internet Primę chwali po części ale ludzie których znam i wiem, że robią dobrą robotę mówią, że to syf.

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #168 dnia: Maj 22, 2018, 22:44:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nawet Prima nie robi takiego syfu jaki wkladaly fabryki opla, szmelcwagena czy mazdy,
gdzies mam 3 zestawy Primy, jak znajde to porownam wykonanie do tych na tlokach z Gorzyc - oczywiscie porownac moge jedynie jakos wykonania zewnetrznego, a nie materialu, ale przeciez nie robia pierscieni z goownolitu, bo robia pierscienie do wielu modeli silnikow, czesto duzo bardziej wysilonych niz OHVka
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #169 dnia: Maj 23, 2018, 00:10:07 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4665
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jak chcesz mam blok z 1500 z mojego wąskiego, może faktycznie warto rozważyć rozwiercenie go na nominał do 1600? jak co to pisz na pw lub zadzwoń. Ps, mam go w częściach tylko zabrać do szlifierza trzeba.

Już kupiłem te 3 tłoki i zapłaciłem, teraz tylko znaleźć jeden brakujący. Poza tym, zastanowiłem się i 1500 na moście 3.9 jechałoby strasznie słabo, musiałbym od razu wymieniać most na 4.1 .... Rozwiert - hm, podobno silniki rozwiercane były dość mało trwałe.  Teraz i tak po ptokach, jak trzy tłoki kupione.

Dawid, czy wytrzymają sam nie wiem, na filmie ten łomot jest wyciszony, poza tym niedługo czeka mnie kilka tras i byłaby idealna okazja na porządne dotarcie silnika. Ale cóż, i tak to się przeciągnie ze względu na poszukiwanie czwartego tłoka.

Co do pierścieni, zastanowię się jeszcze, co robić. Może telefon do primy i ten wkręt z rajdami ma sens, pytanie tylko, czy będzie im się chciało - sam wiesz, jak polscy producenci, np. "groków" podchodzą po latach do tematu poloneza. Istnieją, ale dokumentacja dawno spalona w piecu i im się po prostu nie chce.
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2018, 00:50:11 am wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #170 dnia: Maj 24, 2018, 01:02:25 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4665
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Głowica odebrana z portingu i planowania od Morfiny, poskładana :) Po przyłożeniu uszczelek faktycznie, różnica jest spora. Jak widać jeden zawór jest z "innej parafii", taki komplet kupiłem, ale myślę, że nie będzie mieć żadnego wpływu na pracę silnika.











Dodatkowo postanowiłem, że jednak nie słuchając szlifierza wyważę tłoki i korbowody, tylko trapi mnie jedna rzecz: w jakim celu korbowody są oznaczone, każdy do konkretnego cylindra? FSO chyba nie wyważało ich razem z wałem korbowym, a nawet jeśli, to po zmianie korbowodów na inne, lub wału, wyważanie szlag trafi?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #171 dnia: Maj 24, 2018, 07:38:55 am »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Dzisiaj lub jutro ja wysyłam swoje dwie głowice aby poskładał jedną dobrą. Też chciałem robić porting, ale jak usłyszałem cenę to sobie darowałem 1000-1500 zł. Ile Ty płaciłeś za porting swojej jak można wiedzieć?
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #172 dnia: Maj 24, 2018, 09:53:10 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4665
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
1000-1500 za porting to chora cena, gdzie tak drogo? U Świątka? Normalne warsztaty dla człowieka z ulicy jak pytałem rzucały propozycję 400-500zł z polerowaniem komór spalania i planowaniem. :P Odpisałem Ci na PW.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #173 dnia: Maj 24, 2018, 09:56:49 am »

Offline łapek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI
Czy warto w polonezie robic portingi czy wyważania tłoków? Auta chyba bardziej służą już do pokrążenia i powspominania tamtych czasów a nie na rajdy.
No ale to tylko moja teoria :-)
Takie zabawy się chwali oczywiście.

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #174 dnia: Maj 24, 2018, 09:58:52 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4665
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jasne, że warto, mój nie stoi na wystawie, tylko normalnie jeździ na co dzień z wyłączeniem zimy, robi przebiegi rzędu 10-15kkm rocznie, i lubię depnąć pedał w podłogę czy polecieć 130 na autostradzie, więc wszelkie sposoby na wydłużenie życia silnika czy podwyższenie mocy mają dla mnie sens, tym bardziej, że dają podobno widoczne efekty  :]

Przed chwilą przyszły tłoki. Nie sądziłem, że były fabrycznie anodowane, ale grafitowa warstwa na to według mnie wskazuje - to się chwali, faktycznie chcieli je udoskonalić. Teraz "tylko" znaleźć czwarty.

« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2018, 10:07:53 am wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #175 dnia: Maj 24, 2018, 10:33:26 am »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Nie potrafiłem znaleźć zaufanego szlifierza i trafiłem na... szlifierza którego poleca kanał Miłośnicy Czterech Kółek (Top-Mar regeneracja głowic). Wydaje mi się, że w tej kwestii można im zaufać. Właściciel ewidentnie się spieszył podczas rozmowy (słyszałem zmienianie biegów przez słuchawke i dynamiczne przyspieszanie), więc nie chciałem przedłużać rozmowy. Może w tej cenie uwzględnił wymianę zaworów na większe itd. Nie wiem. :)

Ja też Caro Plusem na co dzień jeżdżę, nawet w zimie, więc sprawność jest na pierwszym miejscu a fakt wsadzenia klimy do niego pociąga za sobą zrobienie silnika do porządku, bo jednak sprężarka obciąża jednostkę.
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #176 dnia: Maj 24, 2018, 11:24:41 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Miłośnicy Czterech Kółek (Top-Mar regeneracja głowic). Wydaje mi się, że w tej kwestii można im zaufać.
No rozjebałeś system  <rotfl2> <rotfl2> <rotfl2>
99% tych pseudomotoryzacyjnych kanałów na YT to jakieś bloki reklamowe firm, które chcą zrobić hajs na jeleniach oglądających tych szarlatanów. Zazwyczaj te firmy prócz wysokiej ceny nie mają nic więcej do zaoferowania. Wszak prawdziwi fachowcy nie potrzebują reklamy, bo poczta pantoflowa jest wystarczająca.

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #177 dnia: Maj 24, 2018, 11:44:25 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Czy warto w polonezie robic portingi czy wyważania tłoków?
jezeli silnik lezy w czesciach to lepszej okazji nie bedzie, a wywazenie tlokow to groszowa sprawa - czynnosc prosta, ktora kazdy moze zrobic samemu po wyposazeniu sie w "specjalistyczny sprzet" w postaci wagi kuchennej za 30pln,
wywazenie korbowodow jest bardziej skomplikowane,ale tez do zrobienia we wlasnym zakresie,
porting glowicy to duzo wiecej roboty, ale gdy ktos chce poswiecic czas lub pieniadze to czemu nie - jeden wyda kase na woski do lakieru, drugi na obrobke glowicy

trapi mnie jedna rzecz: w jakim celu korbowody są oznaczone, każdy do konkretnego cylindra? FSO chyba nie wyważało ich razem z wałem korbowym, a nawet jeśli, to po zmianie korbowodów na inne, lub wału, wyważanie szlag trafi?
nie sposob wywazyc wal z korbowodami,
nie pamietam dokladnie jak wygladaja te oznaczenia na korbowodach,ale cos mi swita,ze w OHVce rzeczywiscie sa wybite - sa prawdopodobnie po to, zeby nie pomieszac par stopa-korbowod


Nie sądziłem, że były fabrycznie anodowane, ale grafitowa warstwa na to według mnie wskazuje
Ty masz to w reku, wiec mozesz lepiej ocenic, ale na zdjeciu mimo,ze warstwa wierzchnia ma kolor niestandardowy, to jednak wyglada mi to na rownomiernie utlenione aluminium,
wez gwóźdź i zrob ryse na denku np. w podcieciu na zwór i zobaczysz jaki opor przed uszkodzeniem stawia warstwa
Głowica odebrana z portingu i planowania od Morfiny, poskładana
to jeszcze papier scierny w reke i wygladz komory spalania - zwlaszcza stęp krawedzie przecinania sie powierzchni wielokulistych

Nie potrafiłem znaleźć zaufanego szlifierza i trafiłem na... szlifierza którego poleca kanał Miłośnicy Czterech Kółek (Top-Mar regeneracja głowic). Wydaje mi się, że w tej kwestii można im zaufać.
przeciez łysy to amator prowadzacy kanal rozrywkowy z elementami edukacyjnymi dla noobow, ktorzy sami nawet kola nie zmieniaja,
jezeli M4K jara sie ktos, kto ma Ci wykonac konkretna robote, to szybko od niego spier...
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #178 dnia: Maj 24, 2018, 12:37:48 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4665
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
To nie jest żadne utlenienie, widać to od środka tłoka - jest wyraźna linia do miejsca, w którym była robiona obróbka, i tak w każdym tłoku.



Tłoki są gorzyckie, ale wytwarzane już jako Federal-Mogul Gorzyce.

Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #179 dnia: Maj 24, 2018, 13:00:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
rok produkcji 2004 to moze faktycznie wprowadzili obrobke powierzchni,
na oryginalnym tloku nie zauwazylem zadnej warstwy,ale chyba podrpie go tu i ówdzie, bo moze brud przykrywa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.