Autor Wątek: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"  (Przeczytany 93319 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #420 dnia: Luty 02, 2021, 14:19:25 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No fakt, jest różnica, zdecydowanie warto to zrobić, silnik wydaje się jeszcze żwawszy i bardziej chętny do wkręcania na obroty :). Aaronex Bielsko-Biała.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #421 dnia: Luty 02, 2021, 14:28:42 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
1.5 kg zdjęte z koła ważącego 7 zrobi spory efekt w charakterystyce i przyśpieszaniu ale nadal nie jest to na tyle dużo by miało wpływ na pracę silnika na wolnych po za tym że nie rzuca już nim po całej komorze,ot bezpieczna masa zdjęta że nic nie pęknie w trakcie użytkowania ale czuć już że coś jest pogrzebane pod maską  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #422 dnia: Luty 02, 2021, 21:10:23 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Wszystko zostało ponownie złożone na nowych, minimalnie krótszych śrubach do głowicy,
Jakie konkretnie śruby kupiłeś?
Pod maskę wpadło odchudzone o 1,2kg i wyważone koło zamachowe. Jak wspomniałem wyżej, drobna przeróbka, a jestem bardzo zadowolony z tego, jak auto się wkręca na obroty
Skoro to takie proste i tanie to dlaczego w fabryce tego nie robili? :-)

Druga niespodzianka była skryta za uszczelniaczem - jak większość polonezów, mojego trapił szum łożyska na wyłączonym sprzęgle. Większość postów na forum kieruje na źródło hałasu - łożysko oporowe. Jednak w poprzednich polonezach wymiana nie dawała żadnego efektu. A problem kryje się zupełnie gdzie indziej, co było widać po zdjęciu uszczelniacza.
To akurat jest prosta sprawa. Gdy sprzęgło jest załączone (pedał nie jest naciakany) łożysko oporowe nie pracuje wiec nie może szumieć. Ale spoko nawet "najlepsi" się mylą. Parę lat temu "wszystko" wiedzący mechanik wymienil mi to łożysko oporowe z tego powodu. Jakież to było zaskoczenie że mimo wymiany na nowe nadal słychać taki sam szum po puszczeniu sprzęgła. :-)

Ogólnie to szacun że chce Ci się rzeźbić w ohv. Może "mityczne" 100KM jest z niego do wyciśnięcia bez turbo. :-)

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #423 dnia: Luty 02, 2021, 21:37:19 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Po tym jak to auto się zachowywało już na świeżo po złożeniu bez strojenia pod więcej powietrza moja dupohamownia twierdzi że tam już spokojnie 100 koni pękło  <spoko> Przyjdzie wiosna to trzeba będzie skoczyć na hamownię drogową
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #424 dnia: Luty 02, 2021, 21:48:57 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
A z jakiego powodu w Plusie są 13 calowe koła ? "Bartosie" osiągały spokojnie 110KM, a według relacji Jacka Bartosia zdarzył się pojedynczy silnik, który uzyskał 150KM. To dobre silniki, potrzebują tylko trochę dobrych chęci. Szkoda tylko, że coraz trudniej o porządne części, ale to już nie jest wina OHV.
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2021, 21:51:30 pm wysłana przez Bartek GSi »

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #425 dnia: Luty 02, 2021, 22:52:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zapomniał o planowaniu bloku (co w OHV trzeba po prostu zrobić, mam już przykład na dwóch silnikach - blok silnika, który trafił do 125p trzeba było splanować aż o 0,22mm!)
nie dramatyzuj, blok prawie zawsze jest prosty, bo nie latwo skrzywic taki klocek zeliwa,
sprawdzic oczywiscie nalezy i dopiero wtedy ewentualnie zakwalifikowac do planowania
Druga sprawa, która głównie odpowiadała za przedmuchy - WRB miał rację odnośnie sprawdzania drożności gwintów, i długości śrub względem ich osadzenia w bloku.
oczywiscie mial racje co do zjawiska, ale rowniez dramatyzowal sugerujac, ze to pewniak,
a to tez stosunkowo rzadkie zjawisko, ale to znowu trzeba wczesniej sprawdzic, co jest czynnoscia banalna sama w sobie - wkrecasz sruby reka do oporu i mierzysz jak duzo wystaja, uwzgledniasz grubosc podkladek,
mierzysz wysokosc glowicy i gdy wychodzi 2mm zapasu (nie uwzgledniasz UPG) to sruby sa w porzadku,
wazne, zeby odlozyc sruby tak, by trafily w te same otwory

Niespodzianka była też w głowicy - podczas sprawdzania jej na szczelność, okazało się, że na zaworach ssących są przedmuchy. Nie pamiętam jakiej produkcji je kupowałem, na pewno nie fabryczne - okazały się... krzywe. Podobnie jak gniazda.
po wymiane zaworow (i gniazd ?) nie sprawdziles ich szczelnosci ?
zawsze powtarzam, ze nie zmienia sie rzeczy sprawnych na nowe - no ale jak juz sie zmieni, to przynajmniej trzeba sprawdzic sprawnosc przed montazem

Zobaczymy, co będzie po montażu miksera 34, przepustnica w tym momencie jest wstawiona od opla (44mm), kolektor ssący rozwiercony i po portingu (wcześniej głowica była po portingu, kolektor stary i przepustnica standard). Już zamówiony, to się pobawię.
przepustnica ma przelot ~fi38 ,wiec jest szansa dzialania na mikserze 34,
zastanawiajace jest jak poradzi sobie z tym abimex, dolewa pewnie po TPS, a tutaj bedzie mial rozjazd, miedzy jego wartoscia, a przeplywem przez przepustnice - warto sprawdzic AFRem jak to bedzie pracowalo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #426 dnia: Luty 02, 2021, 23:09:58 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
0,22mm na bloku to chyba jednak dość sporo i można dramatyzować :P Szlif bloku akurat strasznie drogi nie jest.

Cytuj (zaznaczone)
Skoro to takie proste i tanie to dlaczego w fabryce tego nie robili?

Z tego samego powodu, dla którego VW, BMW i inne marki fabrycznie nie robią portingu głowicy, czy fiat uno z 2000r znajomego nie może być fabrycznie wyposażony w żarówki H4 i wskaźnik temperatury - jak można urwać parę złotych na produkcji jednego egzemplarza, to przy setkach tysięcy robi się już z tego duża kwota :)

Cytuj (zaznaczone)
po wymiane zaworow (i gniazd ?) nie sprawdziles ich szczelnosci ?

Głowica przed wymianą zaworów była sprawdzona i miała przedmuchy, z tego powodu wleciały nowe zawory, i nie były sprawdzone. Cóż, nie spodziewałem się, że będą wadliwe.

Cytuj (zaznaczone)
przepustnica ma przelot ~fi38 ,wiec jest szansa dzialania na mikserze 34,
zastanawiajace jest jak poradzi sobie z tym abimex, dolewa pewnie po TPS, a tutaj bedzie mial rozjazd, miedzy jego wartoscia, a przeplywem przez przepustnice - warto sprawdzic AFRem jak to bedzie pracowalo

Sprawdzę wszystko na AFR i będzie wiadomo, a co do dolewania, bingo powinno dać sobie radę - zobaczymy jaka będzie rozbieżność między wychodzeniem z wolnych obrotów, a wysokimi na pełnym gazie.

Cytuj (zaznaczone)
To akurat jest prosta sprawa. Gdy sprzęgło jest załączone (pedał nie jest naciakany) łożysko oporowe nie pracuje wiec nie może szumieć. Ale spoko nawet "najlepsi" się mylą. Parę lat temu "wszystko" wiedzący mechanik wymienil mi to łożysko oporowe z tego powodu. Jakież to było zaskoczenie że mimo wymiany na nowe nadal słychać taki sam szum po puszczeniu sprzęgła.

Wiesz, w czasie, kiedy jeździłem zielonym polonezem i walczyłem z tym (2014), moja wiedza była nikła i całą czerpałem z forum - do dzisiaj można znaleźć na nim posty, że niby hałas powoduje łożysko oporowe (na motonews też widziałem takie sugestie). Po prostu raz ktoś napisał mit, i inni po nim powtarzali.

Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #427 dnia: Luty 02, 2021, 23:40:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Sprawdzę wszystko na AFR i będzie wiadomo, a co do dolewania, bingo powinno dać sobie radę - zobaczymy jaka będzie rozbieżność między wychodzeniem z wolnych obrotów, a wysokimi na pełnym gazie.
bingo to sobie poradzi, bo to jest instalacja podcisnieniowa,
pisalem o dolewaniu przez abimexa, bo on wchodzi w tryb pracy asynchronicznej i olewa sonde, wiec mieszanka moze byc rozna ze wskazaniem na uboga lub wyraznie uboga,
szczerze mowiac, to z wieksza przepustnica przyszla okazja na zmiane ECU np. na multecaXM,
lub mozna by dac ECU z astry 1.4mpi 82KM, bo pasuje pod wtyczki z abimexa, ale to jest na kopulce, wiec tez rzezba ,a z GSI gotowe wiazki do podmianki, tylko ta od wtryskiwaczy trzeba przerobic pod jeden wtryskiwacz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #428 dnia: Luty 02, 2021, 23:42:10 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Na benzynie to ja odpalam, i zaraz automat na gaz przełącza, do pracy na wolnych mu to niepotrzebne :P.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #429 dnia: Luty 02, 2021, 23:51:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
znam to uczucie, ostatnio z Alfy, bo chyba przeplywomierz padl i na benzynie nie da sie jechac,
w PN to jestem lepszy, bo Trucka odpalam na LPG, gdyz nie mam wyboru ;p


jednak przejscie na elektronike z GSI pozwoliloby zastosowac TAPa i IVgen, jezeli lubisz sobie komplikowac zycie - a z tematu o przekazniku w stacyjce widac, ze lubisz ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #430 dnia: Luty 03, 2021, 00:19:28 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ułatwiać, a nie komplikować - ze stacyjką to jest poprawianie fabryki i wydłużanie jej życia, a nie komplikowanie, a zamiast TAPa zrobiłem sobie koło pasowe z przesuniętym rowkiem, sekwencji zakładać mi się nie chce, bo II gen działa wystarczająco dobrze :P.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #431 dnia: Luty 03, 2021, 08:28:07 am »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Daniel22 Kiedy lecisz na hamownie? Fajnie było by zweryfikować te mody i jaki przyrost dały

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #432 dnia: Luty 03, 2021, 10:27:40 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Muszę się wybrać w końcu jak zamontuję mikser i wystroję  :]
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #433 dnia: Luty 03, 2021, 11:28:38 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Zobaczymy, co będzie po montażu miksera 34, przepustnica w tym momencie jest wstawiona od opla (44mm),
Po co Ci większa przepustnica skoro trzymasz uparcie zwężkę miskera. Jak masz dławik 34mm to nawet przepustnica 60mm nie poprawi Ci osiągów. BLOS panie a nie miksery!
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #434 dnia: Luty 03, 2021, 11:30:17 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Bawiłem się z taką przepustnicą, tylko wtedy zakładałem mikser o przelocie takim samym jak przepustnica bez oski czyli 38mm, nie działało to wcale - albo jechało górą a na dole zalany albo chodził na dole na górze ubogo. Aktualnie mamy w turbo chyba 32mm i dynamika jest odpowiednia wiec mi się nie pali do przeróbek.


A co do planowania bloku to nigdy nie robiłem takiej akcji, nawet nasze wysilone OHV jakoś się trzyma bez planowania. No trzeba rzeźbić w końcu to forum tuningowe!
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #435 dnia: Luty 03, 2021, 19:41:25 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Też testowałem tą dużą przepustnicę i szczerze jakoś szału nie robiło, a troszkę był problem z regulacją. Ale to też przy turbo, przy N/A może będzie inaczej.
Po tym w ogóle zacząłem się zastanawiać jak to się ma zabawa w powiększanie kanałów, duże przepustnice etc. kiedy chyba i tak największą restrykcją staje się tutaj zawór dolotowy - 35 mm.

Co do planowania bloku, rok temu szlifierz mi splanował blok na 8 setek - twierdził, że znalazł jakiś "dołek".

No trzeba rzeźbić w końcu to forum tuningowe!
A no trzeba :d
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #436 dnia: Luty 03, 2021, 20:09:34 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Przeplyw przez glowice to podstawa. Czym wiekszy przeplyw przez glowice tym wieksza moc. Zakladajac kolektor ssacy o mniejszym przeplywie niz kanały w głowicy to pomylka. Lepiej żeby zapas byl w miare możliwości wyrownowazony
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #437 dnia: Luty 03, 2021, 20:11:16 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
A co do planowania bloku to nigdy nie robiłem takiej akcji, nawet nasze wysilone OHV jakoś się trzyma bez planowania. No trzeba rzeźbić w końcu to forum tuningowe
Nie planowałeś bo nie wyczules wrzerów na plaszczyznie... A to spora różnica
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #438 dnia: Luty 03, 2021, 20:25:29 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Przeplyw przez glowice to podstawa. Czym wiekszy przeplyw przez glowice tym wieksza moc. Zakladajac kolektor ssacy o mniejszym przeplywie niz kanały w głowicy to pomylka. Lepiej żeby zapas byl w miare możliwości wyrownowazony
No to wiadomo, i tym bardziej w OHV tu jest największa restrykcja, gdzie kanał w głowicy ma nie więcej jak 34 mm (a coś mi świta,że w głowicy gsi jest chyba 32, aż sobie z ciekawości jutro zmierzę), a zawór 35 mm średnicy. Na poprawionej głowicy i wałku 268* może być jeszcze lepiej :D
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #439 dnia: Luty 03, 2021, 21:37:24 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Cóż, przetestujemy organoleptycznie. Zawsze mogę mikser odsprzedać komuś, bo jest uniwersalny, do wielu aut, a przynajmniej trochę  podłubię w aucie i porobię testy. A co do blosa... mikser kosztuje 40zł, blos 300-400zł, plus to kolejna awaryjna zabawka. Opinie, jakie słyszałem na ten temat są podzielone. Zobaczymy, jak sobie poradzi mikser, i tak jest szał w tej chwili, auto przyśpiesza bardzo fajnie, jak na OHV. Kompleksów na DTŚ-ce nie mam :)

Czy faktycznie te 34mm będzie zwężką? 44mm przepustnicy to nie jest pełny jej przelot, mamy jeszcze po drodze przeszkody w postaci bardzo grubej w abimexie osi przepustnicy, i samej przepustnicy, ustawionej pionowo, no ale jednak zabierającej też trochę światła. Faktyczny przelot fabrycznej przepustnicy 38mm będzie mniejszy. W związku z tym, jak dobrze kombinuję - mikser 32mm aż tak niesamowicie nie dławi przepływu w abimexie z fabryczną przepustnicą.
« Ostatnia zmiana: Luty 03, 2021, 21:40:16 pm wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...