Autor Wątek: Nowe resory 3 piórowe warto ?  (Przeczytany 4806 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nowe resory 3 piórowe warto ?
« dnia: Grudzień 05, 2017, 02:16:36 am »

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
Mam do szanownego grona pytania,kusi mnie ta oferta http://allegro.pl/resor-resory-fso-polonez-fiat-125p-3-piora-nowy-i5488982471.html .Jak sądzicie warto ?
Generalnie che podnieś swojego szaraka do fabrycznej wysokości bo tył już jest dość zmęczony życiem a jego lewa strona to całkiem padaka a przy okazji spełniłbym  plan o utwardzeniu tyłu.
I teraz pytania do was.
Podchodzi to na zasadzie p&p czy coś trzeba kombinować ?
Nie podniesie to tyłu wyżej niż jest przód (w bagażniku jest walec 60l) ?
Zostanie na tym jakaś komfort  czy zrobi się taczka ?
Nie wiem czy kiedyś go nie obniżę myślicie że da się to sklepać jak oem fso ?

Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 05, 2017, 02:43:06 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to jest cena za 1szt ,a 15lat temu za taka sama manufakture zaplacilem tyle samo, ale  za 2szt
pare lat pojezdzily i jeden pękł ,
w moim tyl stal na nich normalnie, ale koles kupil takie same w tym samym sklepie i mial tyl wyzej o ~10cm niz seria,
czyli powtarzalnosc produkcji po Jarku
 
moje zdanie: na pewno za taka sume jak w aukcji nie warto
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 05, 2017, 04:57:25 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
 jedyną zaletą Poloneza jest komfort jazdy, chcesz go tego pozbawić? a na co chcesz tył utwardzać, będziesz kartofle woził?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 05, 2017, 10:01:52 am »

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
Dzięki za info jest gdzieś na alledrogo jeszcze za 130,przestraszyłeś mnie z tym pękaniem w którym miejscu to się u ciebie stało ? .
jedyną zaletą Poloneza jest komfort jazdy, chcesz go tego pozbawić? a na co chcesz tył utwardzać, będziesz kartofle woził?

Widzisz zgadzam się z tobą w zupełności ale u mnie z tyłem coś jest nie halo bo siedzi za nisko szczególnie lewa strona. Więc poniekąd to naprawa,nowe bo są stosunkowo nie drogie i pewniejsze od tych ze złomu.
Twardsze bo che zawiasu który pozwoli na ostrzejszą jazdę a nie podpieranie się klamkami,jest to dopiero pierwszy etap bo w planie jest jeszcze stabilizator może inne amortyzatory i sprężyny od trucka na przodzie.  No i balast w postacie butli którego fabryka nie przewidziała do wożenia przez całe życie.

Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 05, 2017, 10:55:02 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Chyba żartujesz. Nie dość, że auto straci sterowność, to jeszcze będzie twarde jak skała, ale w żaden sposób się to nie przełoży na stateczność auta. Męczyłem się z resorami 3-piórowymi przez dwa lata i nigdy więcej.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 05, 2017, 11:07:10 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
peklo dlugie pioro w miejscu,gdzie konczy sie srodkowe (od strony wieszaka),
wzialem wtedy swoje fabryczne stare resory,ktore  przed wymiana byly mocno uklepane, bo taki byl powod wymiany,
od lezenia luzem moze troche odzyskaly dawny ksztalt ,a moze pomoglo im najwiecej dolozenie najmniejszego piora z tej manufaktury, bo tyl stoi do dzis jak w nowym poldasie z salonu,
niestety niedbale stępiłem brzegi tych pior z manufaktury, bo tylko trac o beton, zamiast wziac diaksa i konkretnie je liznac - w rezultacie powoli podcinaja mi srodkowe piora, przez 8lat wystrugaly jakies 2mm, wiec od jakiegos czasu rozgladam sie za fabrycznymi dwupiorowymi resorami, najlepiej bardzo uzywanymi, to od razu tyl bym troche obnizyl
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 05, 2017, 14:14:47 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
te resory są źle złożone! fabrycznie złożone resory piórowe mają plastykowe wkłady które chronią końcówki piór przed wycieraniem.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 05, 2017, 15:22:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
maja przekladki,ale cienkie i czarne, to ledwo widac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 05, 2017, 20:17:54 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
A czy oryginały do Caro MR93 są jeszcze gdzieś do dostania?
Albo coś porównywalnej jakości.

Edit:
Kupował ktoś od nich? Ten powinien być chyba ok?
http://allegro.pl/resor-resory-fiat-125p-fso-polonez-2-piora-nowy-i6914062034.html
« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2017, 21:02:03 pm wysłana przez Tales »

Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 05, 2017, 21:01:37 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Kupował ktoś od nich? Ten powinien być chyba ok?
http://allegro.pl/resor-resory-fiat-125p-fso-polonez-2-piora-nowy-i6914062034.html

Ten post do usunięcia :-)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2017, 21:03:53 pm wysłana przez Tales »

Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 06, 2017, 01:39:53 am »

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
Chyba żartujesz. Nie dość, że auto straci sterowność, to jeszcze będzie twarde jak skała, ale w żaden sposób się to nie przełoży na stateczność auta. Męczyłem się z resorami 3-piórowymi przez dwa lata i nigdy więcej.
Do teraz tuningowałem tylko auta japońskie dlatego tu idę niejako po omacku,kupiłem zregenerowany most wiec będą to rozbierał a że te pióra mają dość  to pomyślałem że nowe to dobry pomysł a 3 pióra wpadły mi do głowy po pierwsze przez walec w bagażniku który swoje waży po drugie che go kiedyś go obniżyć i sądziłem że trzecie pióro raz że wzmocni a dwa usztywni całość na tyle żeby przestało tak się bujać.

od lezenia luzem moze troche odzyskaly dawny ksztalt ,a moze pomoglo im najwiecej dolozenie najmniejszego piora z tej manufaktury, bo tyl stoi do dzis jak w nowym poldasie z salonu,
Dołożyłeś jako trzecie czy zamiast jednego ?

Dzięki za wyprowadzenie z błędu pióra kupie nowe ale dwa,jak możecie to podpowiedzcie co zrobić żeby było sztywniej ?


Kupował ktoś od nich? Ten powinien być chyba ok?
http://allegro.pl/resor-resory-fiat-125p-fso-polonez-2-piora-nowy-i6914062034.html

Kupowałem i mam mieszane uczucia gaźnik zamówiłem używany niby sprawny przyszedł taki trup że opisać się tego  nie da ale to dosłownie trup.
Potem kupiłem regenerowany wybierak biegów sprawa tak samo jak z gaźnikiem wybierak odesłany kasy  nie ma do teraz.
Resory tez wyglądają  na regenerowane nie nowe ale mogę się mylić lubią wszytko paciać tą farbą.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2017, 01:41:32 am wysłana przez Marek94 »

Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 07, 2017, 11:58:51 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Od patrzenia na tulejki w tych  "nowych" resorach można dostać odruchu wymiotnego. Wyglądają tragicznie..
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 09, 2017, 01:18:46 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Dołożyłeś jako trzecie czy zamiast jednego ?

Dzięki za wyprowadzenie z błędu pióra kupie nowe ale dwa,jak możecie to podpowiedzcie co zrobić żeby było sztywniej ?
do fabycznego, uklepanego eksploatacja, resora dwupiórowego dolozylem trzecie  najmniejsze pioro z resora trzypiorowego manufaktury
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 09, 2017, 02:45:50 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Ja z kolei usunąłem pióro pomocnicze i wstawiłem jako drugie pióro główne z innego zestawu, tylko trochę krótsze od głównego.

Pióro główne mam sklepane na nominalną wysokość, a to pióro które stało się pomocniczym sklepane prawie na płasko. Efekt jest taki że auto siada bardziej pod własnym ciężarem i jest trochę niższe ale resor nadal ma kształt półeliptyczny i pracuje prawidłowo. Poza tym to długie płaskie pióro pomocnicze jest spięte z głównym tylko w środku w miejscu gdzie oryginalnie były końce krótkiego pióra pomocniczego, więc przy odciążeniu pióro główne może się wygiąć bardziej niż pióro pomocnicze i nawet przy dużym przechyle czy jakiś dziurach koło zawsze zostaje na ziemi, a nie tak jak przy przesztywnionych resorach że byle nierówność i jest zero napędu bo koło w powietrzu.

Auto jest wyraźnie twardsze, bardziej nadsterowne i mniej się przechyla, ale komfort jazdy pozostał na takim setupie zupełnie dobry.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 10, 2017, 13:51:35 pm »

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
Kurde może kupić 3 piórowe ale używane to będzie i sztywniej i równiej.Jak ci śię jeździło na tych 3 piórach z manufaktury ?
Banned jak klepałeś pióro ?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 10, 2017, 13:53:33 pm wysłana przez Marek94 »

Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 10, 2017, 15:14:03 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Robiłem to wg. jakiegoś opisu z forum i za ChRL nie dawało to żadnego efektu, więc jak była okazja to kupiłem pióra które były już sklepane prawie na płasko i z tych kupionych i oryginalnych złożyłem progresywne resory dwupiórowe o zwiększonej twardości.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 10, 2017, 16:16:56 pm »

Offline CHMURA

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • XD
Kupował ktoś od nich? Ten powinien być chyba ok?
http://allegro.pl/resor-resory-fiat-125p-fso-polonez-2-piora-nowy-i6914062034.html

Ten post do usunięcia :-)
To nie są nowe resory tylko bezczelnie odmalowane starocie. Wystarczy spojrzeć na pozostałe aukcje tych inżynierów, min tą: http://allegro.pl/kompletna-skrzynia-biegow-fiat-126p-maluch-polos-i7073774539.html

Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 10, 2017, 17:25:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Jak ci śię jeździło na tych 3 piórach z manufaktury ?
normalnie sie jezdzilo, bo tylek nie sterczal jak zazwyczaj jest na trzypiorowych,
porownania nie mialem do normalnych dwupiorowych ,bo przesiadlem sie z DFa,a on jest sporo lzejszy zwlaszcza z tylu,
trafilem na uklepane dwupiorowe na  ktorych kola chowaly sie w blotnikach,gdy z tylu usiadly dwi osoby,a w bagazniku zawsze troche gratow bylo i butla 45L,
a tych trzypiorowych wysokosc wrocila do normy, a sztywnosc pewnie byla wieksza niz na nowych dwupiorowych, ale jakos nie odczuwalem tego negatywnie, mimo ze pozniej zalozylem kola 195/50/15 ,
pewnie dlatego, ze tyl byl ciagle troche dociazony, bo auto bylo uzytkowane codziennie w firmie,
pozniej dokupilem jeszcze waskiego, ktorym brat jezdzil na studiach, to waski byl miekki z tylu (dwupiorowe) i z przodu , oczywiscie na 13"
waski bardzo ladnie wybiera dziury w drodze

To nie są nowe resory tylko bezczelnie odmalowane starocie. Wystarczy spojrzeć na pozostałe aukcje tych inżynierów, min tą: http://allegro.pl/kompletna-skrzynia-biegow-fiat-126p-maluch-polos-i7073774539.html
przeciez napisane jest, ze to uzywana skrzynia



Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 10, 2017, 22:09:02 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
To nie są nowe resory tylko bezczelnie odmalowane starocie.

Resory nawet po niewielkim przebiegu mają wytarte podkładki plastikowe między piórami, i ślady pracy na piórze głównym, a resory o przebiegu powyżej 100 tys. są już mocno wytarte przy końcu pióra pomocniczego.

Jeżeli to jest staroć to z nowymi podkładkami i po niewielkim przebiegu bo nie widać żeby pióro główne było cieńsze przy końcu pomocniczego.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E