Autor Wątek: Termostat GSi  (Przeczytany 9915 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Termostat GSi
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 08, 2017, 21:44:02 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1167
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Właśnie zakupiłem termostat na 88 stopni, zobaczy się czy może ten da 90 stopni na wskazniku podczas jazdy w zimne dni.

Odp: Termostat GSi
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 08, 2017, 21:58:50 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Nie ma do OHV termostatu na tą temperaturę. Daj link, co kupiłeś...
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Termostat GSi
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 08, 2017, 22:08:32 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1167
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
http://allegro.pl/termostat-fso-polonez-1-5-1-6-125p-88-st-najlepszy-i7076771054.html?, wymiary będą pasować, trzeba eksperymentować, może trafi się jakiś porządny.

Odp: Termostat GSi
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 08, 2017, 22:27:35 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Gates,vernet i inni markowi producenci do poloneza mają tylko na 82 stopnie,stahler (dawny termot) i mera produkują termostaty z różnymi temperaturami do wyboru-z metal-incarem nie miałem doczynienia. Ogólnie kupiłem kiedyś stahlera i nagrzewał się szybko,ale silnik osiagał tylko 70 stopni,ale jego temperatury już niepamiętam
Sam tera chciałem sobie wymienić termostat,ale sie waham czy kupić coś markowego z mniejszą temperaturą czy stahlera z wyższą temperatura otwarcia?

Odp: Termostat GSi
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 08, 2017, 23:04:59 pm »

Offline Mariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 674
    • 1.5 GLE
Ostatnio w dwóch ohv działałem z termostatami.

1.5 gaźnik, wąska chłodnica - 82 stopnie niewiadomy producent, w lato dołował do 80 stopni podczas jazdy. Wstawiłem nowa mere na 87 stopni i w lato przez pierwszy miesiąc miałem sztywne 90 podczas jazdy i częściej włączający się wentylator w korkach, ale po 2 miesiącach sytuacja powróciła do poprzedniej, podczas jazdy temp 80-85. Tak to zostawiłem bo nie jeżdżę zimą.

1.6 abimex, szeroka chłodnica- 82 stopnie, zamontowany przed zakupem auta, trzymał koło 85 stopni zawsze. Przed zima wstawiłem nowa mere 87 i nic się nie zmieniło. Potem wygrzebałem w archiwum jakiś na 88 stopni, którego używałem w innym silniku i w sumie też nic się nie zmieniło. Na wszystkich silnik bardzo szybko się nagrzewa do tych 80. Na tym ostatnim jak się trafi więcej postojów na światłach to w końcu wchodzi na 90 i oscyluje 88-92, ale dołożyłem sobie januszowy karton przed chłodnicą, który zasłania 4/5 jej powierzchni.

Odp: Termostat GSi
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 09, 2017, 00:30:50 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
http://allegro.pl/termostat-fso-polonez-1-5-1-6-125p-88-st-najlepszy-i7076771054.html?, wymiary będą pasować, trzeba eksperymentować, może trafi się jakiś porządny.

A to ciekawe, z tym nie miałem do czynienia. Daj znać, jak się sprawuje, jak będzie dobrze działał, to chętnie sam kupię :).
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Termostat GSi
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 09, 2017, 01:05:11 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
termot, metal-incar i jak widze na zdjeciach ten vernet maja taki wytoczone glowiczki na ktorych opiera sie czubek iglicy,
daje to mozliwosc naiercenia i nagwintowania, a to z kolei daje mozliwosc regulacji,
kiedys do metal-incar nowego wlozylem kuleczkę lozyskowa,bo nie podobalo mi sie,ze trzyma na trasie ~92*C (na wskazniku) i tak zszedl do ~90*C,
ale zimą to trzymal ~70*C ,wiec wyjalem kuleczke i podskoczyl do ~75*
to tez mi sie nie podobalo,bo to przeciez nowy termostat byl, wiec kartony poszly w ruch, ale pozniej zmienilem go na termostat wyjety z GLE, ktory kilka lat pracowal prawidlowo i do dzis chyba pracuje (od 3 lat auto nie jezdzi,wiec ciezko wyczuc)

w kazdym razie moral jest taki, ze w czasach zalewu badziewiem, da sie samem u przygotowac egzemplarze termostatow przeznaczone na pore letnia i zimowa ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Termostat GSi
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 09, 2017, 02:52:29 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
w kazdym razie moral jest taki, ze w czasach zalewu badziewiem, da sie samem u przygotowac egzemplarze termostatow przeznaczone na pore letnia i zimowa ;>

Raczej taki że trzeba szukać działających części w autach które zostały zezłomowane.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Termostat GSi
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 09, 2017, 03:04:07 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Tylko że nie każdemu a w zasadzie mało komu chce się zmieniać termostaty w zależności od pory roku a co więcej wiercić w nich i tym samym zamykać sobie drogę do nieuchronnej reklamacji...

Metal Incar to takie samo gówno jak Mera, ten o którym pisałem wcześniej w jasnym opakowaniu to Stahler  czy jakoś tak. Kupiłem 2 sztuki rok po roku i działały właśnie taki okres czasu. Lepsze to niż ciągłe podmiany, wymiany i wiercenia w tym gównie z mery.

Przeboje z wymianami nowych z półki termostatów sprawiły że miałem głęboko w doopie temperatury w jakich miały się otwierać, po prostu chciałem żeby działały w miarę poprawnie (otwarcie okolice 90*) a to spełnił tylko ten jeden producent. Wszystko to dot. OHV.

W sumie to nie zdziwiłbym się gdyby "topowi" producenci termostatów typu Mera właśnie, mieli w duchu wyjebane na te temperatury otwarcia, którymi się wszyscy jarają, bo jak można produkować coś co pracuje w zakresie 82-88* czyli deklarowana dokładność to przynajmniej 6* a w rzeczywistości wszystko to pracuje w ~70-75 stopniach a to już rozjazd o 15-20*.

Reklamowałem kiedyś Mere u producenta i pomimo 25* różnicy we wskazaniach twierdzili że jest dobry.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 09, 2017, 03:06:36 am wysłana przez Ciastek »

Odp: Termostat GSi
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 09, 2017, 11:06:25 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Gotowane w garnku faktycznie otwierają się we właściwej temperaturze, za to leniwie się zamykają. To samo w silniku - u mnie wskazówka prze do okolic 87 stopni, potem spada do okolic 70 i dopiero podnosi się do 80. Do wąskiego caro montowałem tą "starą" merę, z gumką na stopce i całą w kolorze mosiądzu, ona działała bardzo dobrze, nie było takich jaj z temperaturą.

Czyli polecasz stahlera? Nie jest drogi, może sam spróbuję zamontować...
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Termostat GSi
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 09, 2017, 11:40:54 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Metal Incar to takie samo gówno jak Mera, ten o którym pisałem wcześniej w jasnym opakowaniu to Stahler  czy jakoś tak. Kupiłem 2 sztuki rok po roku i działały właśnie taki okres czasu. Lepsze to niż ciągłe podmiany, wymiany i wiercenia w tym gównie z mery.
ten,ktory dziala prawidlowo to tez metal-incar ,
w trucku nie sprawdzalem jaki siedzi i tez dzial prawidlowo

a w merze nie ma tulejki, wiec nie wywiercisz regulacji - nie myl produktow

Tylko że nie każdemu a w zasadzie mało komu chce się zmieniać termostaty w zależności od pory roku a co więcej wiercić w nich i tym samym zamykać sobie drogę do nieuchronnej reklamacji...
wymiana co roku i placenie za kazdym razem za nowy ma byc lepsze niz wymiana tych samych co pol roku ?
zwlaszcza,ze wymiana jest najwygodniejsza jaka tylko moze byc w przypadku OHV,
droga wolna, ja tylko podalem alternatywe dla chcacych osiagnac porzadany efekt
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Termostat GSi
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 09, 2017, 12:05:10 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1167
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Myślę, że bezwładność termostatów jest za słaba i nie potrafią się dostosować do aktualnej temperatury, otwór przepływowy jest za duży i płyn się za dużo wychładza w chłodnicy, w golfie III 1,6 jest termostat na 87 stopni i golf trzyma idealnie 90, ale on jest mniejszy i mniej płynu przepływa przy pełnym otwarciu. Trudno trzeba będzie eksperymentować, bo musi być 90 stopni i ciepełko w aucie.

Odp: Termostat GSi
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 09, 2017, 18:55:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tu nie chodzi o bezwladnosc, bo z tym daloby sie zyc - w koncu temp. na trasie osiagnelaby 90*C (w koncu mam na mysli 5km,a nie 50km ;p )
tutaj problemem jest histereza i nie ma co sie dziwic, ze producenci nie moga sobie z tym poradzic, bo wyzej dudy nie podskocza przy ronej wydajnoscie systemu chlodzenia,
przedstawiona przeze mnie opcja nie zmienia histerezy (no moze ciut zmienia,bo tam jest sprezyna), ale zmienia pozycje zaworu w danej temp. wiec mozna ja sobie dostosowac pod swoj uklad,
w OHV mozna eksperymentowac, bo dostep do termostatu jest idealny, a na silniku nie robi wrazenia 120*C, wiec jest szerokie pole do popisu,

jeszcze jest opcja na trase w postaci kartonu na chlodnicy, ale kijowego termostatu to nie ratuje (tylko dorywczo)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Termostat GSi
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 16, 2017, 14:43:44 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Dzisiaj się przypadkiem natchnąłem termostat od lexusa,najnowszego lancera,toyot,citroena i innych współczesnych japończyków i francuzów,ma wymiary prawie identyczne jak w polonezie,lecz otwiera się na 82 stopnie. Sporo termostatów od innych aut o wymiarach polonezowych przeszukałem,ale każdy ma temperature otwarcia 82 stopni :/
Tak kie wymiary ma termostat z poloneza

A takie z wyzej wymienionych aut

Odp: Termostat GSi
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 16, 2017, 19:17:09 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1167
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Właśnie przetestowałem taki na 88 stopni, i jak na poprzednim termostacie 87 mera brakowało w trasie dwie grubości wskazówki, na obecnym prawie dotyka do kreski wskazującej 90 stopni, i zaczęło  lecieć trochę cieplejsze powietrze,  i brakuje jednak żeby było dokładnie 90 stopni , ale to przecież polonez, ale dalej będę szukał żeby było 90, może jakiś mod z innym termostatem np z golfa III.

Odp: Termostat GSi
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 16, 2017, 21:01:14 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
To by się pokrywało, skoro brakuje tylko 1mm do 90 stopni, to by znaczyło, że jest jakieś 85-87 stopni, więc już nie tak źle, jak z merą :). Inna sprawa, jak taki termostat będzie się zachowywał w lecie - skoro ma przy 88 stopniach początek otwarcia, to ciekawe, przy ilu następuje pełne - 95? 100?

Chyba warto wsadzić zamiast Mery, skoro trzyma temperaturę lepiej. W takim razie zamówię, podmienię i sprawdzę u siebie.

Ktoś się orientuje, czy Stahler (Termot) produkuje jeszcze w ogóle termostaty? To, co widzę w internecie to chyba jakieś resztki magazynowe.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 16, 2017, 21:25:36 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Termostat GSi
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 16, 2017, 21:12:30 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Właśnie przetestowałem taki na 88 stopni...
Zostaw już tak, jak jest, bo lepiej nie będzie.Założysz "mocniejszy" to go w lecie zagotujesz.Jeśli przy "prawie" 90*C leci Ci "trochę cieplejsze powietrze" to lepiej zajmij się "regeneracją" nagrzewnicy, lub wymień na nową.U mnie w plusie przy 80* grzeje dosyć dobrze,a przy 90* jeszcze lepiej.
A co do postu wyzej i termostatu z innych aut, to też żadne rozwiązanie, bo zagraniczne auta mają chyba lepiej wyliczone układy chłodzenia i takie "słabe" termostaty, w zupełności wystarczą.W polonezie jest całkiem spora chlodnica, jak by nie patrzeć i jak ktoś nie ma zawalonego układu, to wentylator włącza sie naprawdę rzadko, nie licząc ciśnięcia się w korkach itp, w upalne dni, ale to też odbija się własnie na trzymaniu temperatury w zimie.ja tam jeżdże z kartonem i już.Nie mam zasłoniętej chłodnicy w 100% ale wystarcza do do osiągnięcia tych 90* na włączonym wentylatorze nagrzewnicy.Zastanawiam się, czy nie szlo by wpakować w układ termostatu z roverka, oczywiście tego "mocniejszego" 88* Tyle tylko, że brakuje mu tej dolnej części, która blokuje duży obieg, na zamkniętym termostacie.Gdyby to szlo dolutować do reszty i by działało, to może by coś z tym zrobił.A zwłaszcza, że sa dostępne termostaty dobrej jakości do tych silników, jak pokazywał tu Multec, na jakieś tam stronie do land roverów.Ja w plusie problemów z temperaturą w cieplejszych porach nie mam, ale teraz, bez kartonu, to już się nie dogrzewa prawidłowo, a przecież jeszcze nagrzewnica chłodzi.No i jakie teraz mamy temperatury? Zobaczycie przy -15-20* jak będzie fajnie.W roverku, przy sprawnym termostacie 88* nie miałem absolutnie żadnych problemów z temperaturą w zimie.Pochodził parę minut na wolnych i już mu wskazówka wstawała, a reszta w czasie jazdy i 90* osiągał bardzo szybko.Ale to inny silnik i inna pojemność układu.Niemniej, teraz mam jakiś gówniany termostat (nawet nie wiem jaki) i już tak kolorowo nie jest. Ale z kartonem złapie 90*

Odp: Termostat GSi
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 16, 2017, 21:58:26 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Z drugiej strony, jak przejrzałem termostaty do innych aut, są fabrycznie montowane na 87-89 stopni. Myślę, że termostaty na 82 stopnie, które były montowane przez cały PRL, to włoska spuścizna, w dodatku stare oleje mineralne miały jednak gorszą wytrzymałość na wysokie temperatury i przegrzanie. Stąd dopiero w pluszakach zaczęli montować mocniejsze na 85 stopni. Dla współczesnych syntetyków i półsyntetyków, przy czystej,sprawnej chyba można spokojnie jeździć na termostacie 87-88 stopni po mieście.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Termostat GSi
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 16, 2017, 22:29:29 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jakie 82*C w PRL ?
nie widzialem zadnego starego termostatu na 82*C ,pierwszy to mera do wersji z klima,
wiekszosc termostatow z lat 90-tych to 87*C ,z lat 80-tych jeden widzialem 89*C (tylko nie wiem,czy nie do 116/115c) i w Polonezie 85*C tez jedna sztuka,
totalna wiekszosc to 87*C
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Termostat GSi
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 16, 2017, 22:30:49 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Przecież wystarczy zajrzeć do Morawskiego, wydanie z borewiczem... Fabryka montowała 82 stopnie, zarówno do polonezów, jak i 125p.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...