Autor Wątek: Montaż haka w atu plus  (Przeczytany 6107 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Montaż haka w atu plus
« dnia: Styczeń 02, 2018, 23:57:40 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Powitać.

Ja z kilkoma pytaniami:

1. Czy można założyć hak samemu?
2. Czy można założyć używkę?
3. Czy główka haka może być na stałe czy tylko wersja ze zdejmowanym hakiem jest dopuszczona?
4. Czy hak jak w załączniku podejdzie do atu plusa i jak się go montuje?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Montaż haka w atu plus
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 03, 2018, 00:45:06 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
1. Czy można założyć hak samemu?
Teoretycznie powinien to zrobić zakład prowadzący działalność gospodarczą o tym profilu, gdyż jest to zmiana konstrukcyjna, w praktyce zależy od diagnosty, jednemu wystarczy świadectwo homologacji takiego haka, sprawdzi czy hak jest dobrze zamocowany i czy gniazdo jest dobrze podpięte i wystawi odpowiedni papierek coby można było dokonać stosownej adnotacji w DR. A inny będzie szukał dziury w całym.
2. Czy można założyć używkę?
Jak masz już wbity w dowód to tak, jak nie to powinno się dać nowy, choć niektórzy twierdzą, że najważniejsze jest aby miał czytelną tabliczkę znamionową.
3. Czy główka haka może być na stałe czy tylko wersja ze zdejmowanym hakiem jest dopuszczona?
Tutaj nie wiem, dawniej na pewno stały zaczep był dopuszczony (taki mam w atu), w kombi niby da się odkręcić, ale jeszcze nie spotkałem się z tym, żeby ktoś się czepiał o nie zdemontowany hak.
4. Czy hak jak w załączniku podejdzie do atu plusa i jak się go montuje?
Jak ma to być hak do atu plusa to raczej nie podejdzie, na tabliczce jest napisane, że to do MR'89, więc do budy jakoś byś przymocował, ale rzeźba w zderzaku byłaby sroga...

Osobiście mogę polecić hak tego typu: http://allegro.pl/nowy-hak-holowniczy-polonez-caro-atu-plus-kombi-i6583132232.html Niby utrudnia demontaż zbiornika, ale znów nie robi się tego tak często, żeby rwać włosy z głowy.

Nie wiem czy wiesz, ale uprzedzę cobyś uniknął dodatkowej roboty, w atu plusie przy tylnej lewej lampie jest wtyczka (chyba na 8 pinów) w której są wszystkie niezbędne sygnały zasilające gniazdo haka :)

Odp: Montaż haka w atu plus
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 03, 2018, 00:58:10 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Z całą pewnością, można założyć samemu, można używany hak - byle miał czytelną tabliczkę, nie trzeba żadnych faktur/kwitów.
Ja to robie przed zwyklym badaniem i diagnosta w adnotacjach wbija, że jest hak. Z zaświadczeniem ze stacji diagnostycznej do starosttwa/gminy po wpis w dowodzie i karcie pojazdu, jesli jest.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Montaż haka w atu plus
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 03, 2018, 01:09:38 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
1. Czy można założyć hak samemu?
Teoretycznie powinien to zrobić zakład prowadzący działalność gospodarczą o tym profilu, gdyż jest to zmiana konstrukcyjna, w praktyce zależy od diagnosty, jednemu wystarczy świadectwo homologacji takiego haka, sprawdzi czy hak jest dobrze zamocowany i czy gniazdo jest dobrze podpięte i wystawi odpowiedni papierek coby można było dokonać stosownej adnotacji w DR. A inny będzie szukał dziury w całym.
Hak można zamontować samemu, nie potrzeba żadnych dokumentów, poza ok 30zł, nie pamiętam w tej chwili. Tabliczka znamionowa powinna być na haku.
2. Czy można założyć używkę?
Jak masz już wbity w dowód to tak, jak nie to powinno się dać nowy, choć niektórzy twierdzą, że najważniejsze jest aby miał czytelną tabliczkę znamionową.
Można zamontować używkę. Tabliczka znamionowa potrzebna i kula musi być z możliwością demontażu.
3. Czy główka haka może być na stałe czy tylko wersja ze zdejmowanym hakiem jest dopuszczona?
Tutaj nie wiem, dawniej na pewno stały zaczep był dopuszczony (taki mam w atu), w kombi niby da się odkręcić, ale jeszcze nie spotkałem się z tym, żeby ktoś się czepiał o nie zdemontowany hak.
Zamontowany hak musi być z możliwością demontażu kuli, a to czy będziesz ja zdejmował to już Twoja sprawa, bo raczej nikt tego nie czepia się, do momentu kolizji.

Odp: Montaż haka w atu plus
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 03, 2018, 01:54:47 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Hak można zamontować samemu, nie potrzeba żadnych dokumentów, poza ok 30zł, nie pamiętam w tej chwili. Tabliczka znamionowa powinna być na haku.
Mówię, wszystko zależy od diagnosty, który daje papier o zmianach. Już kilku diagnostów mówiło mi, że oficjalnie to przy samochodzie sam nic nie możesz zrobić. Jak jest typ kumaty, to tylko popatrzy czy nie zagraża to niczemu i nikomu i nie powinien robić problemów.

Można zamontować używkę. Tabliczka znamionowa potrzebna i kula musi być z możliwością demontażu.
No tak, można - nie jest w wykazie elementów nie przeznaczonych do ponownego montażu :) Tabliczka to jest podstawa, bo musi mieć oznaczenie homologacji, przynajmniej do momentu wbicia w papiery.

Odp: Montaż haka w atu plus
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 03, 2018, 08:10:11 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jak jest typ kumaty
To nie o to chodzi. przepisy niczego takiego jak dowód montażu po prostu nie wymagają. To nie np. zmiana ilości miejsc.
Potwierdza wszystko tabliczka.
Polecam powoływanie się na przepisy, a nie na widzimisie tego czy tamtego szpecjalisty

ten hak od mr 89 wyjdzie w srodku tablicy rejestracyjnej w plusie. nawet od niektórych caro nie podejdzie bez cięcia zderzaka.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Montaż haka w atu plus
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 03, 2018, 09:00:40 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To dobrze że go nie brałem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Montaż haka w atu plus
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 03, 2018, 09:04:27 am »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
Jak chcesz to mogę Ci dać hak do plusa, tyle że mocno zardzewiały.
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Montaż haka w atu plus
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 03, 2018, 09:49:23 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Hak można zamontować samemu, nie potrzeba żadnych dokumentów, poza ok 30zł, nie pamiętam w tej chwili. Tabliczka znamionowa powinna być na haku.
Mówię, wszystko zależy od diagnosty, który daje papier o zmianach. Już kilku diagnostów mówiło mi, że oficjalnie to przy samochodzie sam nic nie możesz zrobić. Jak jest typ kumaty, to tylko popatrzy czy nie zagraża to niczemu i nikomu i nie powinien robić problemów.

A gdy diagnostą jest kobieta i ma PMS? Od jej humoru będzie zależało to czy podbije przegląd czy od obowiązujących przepisów?

Przegląd jest po to, aby diagnosta zweryfikował poprawność montażu, momenty dokręcenia śrub, instalację elektryczną.

Jeżeli oficjalnie nie można nic robić przy aucie, to nie rób, ale nie wprowadzają innych w błąd.

Odp: Montaż haka w atu plus
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 03, 2018, 10:48:10 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
1. Czy można założyć hak samemu?
2. Czy można założyć używkę?
3. Czy główka haka może być na stałe czy tylko wersja ze zdejmowanym hakiem jest dopuszczona?
4. Czy hak jak w załączniku podejdzie do atu plusa i jak się go montuje?
1. tak
2. tak
2.Może być na stałe
3 Nie
 Po założeniu haka jedziesz na stacje diagnostyczną celem wydania zaświadczenia ( sprawdzają prawidłowość montażu i podłączenie elektryczne specjalnym testerem oraz co najwazniejsze po zmianie wytycznych  w sprawie przeglądów- tabliczkę znamionową na haku. musi być.), po uzyskaniu zaświadczenia ze stacji diagnostycznej lecisz do wydziału komunikacji celem wbicia w dowód rejestracyjny. I możesz "ciungać pzycepy"
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2018, 10:52:29 am wysłana przez Mariusz# »
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Montaż haka w atu plus
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 03, 2018, 10:49:28 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak chcesz to mogę Ci dać hak do plusa, tyle że mocno zardzewiały.
a tabliczkę ma. Bo sam zardzewiały to mam nawet ze dwa...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Montaż haka w atu plus
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 03, 2018, 10:56:59 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Pamiętam jak w skodzie wyglądał przegląd... nawet kulki z bagażnika nie wyjmowałem...
- To gdzie ten hak?
- Pod autem bo to fabryczny odpinany...
- Skoro tak to zapraszam do biura. Należy się 35zł...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Montaż haka w atu plus
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 03, 2018, 11:19:54 am »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
a tabliczkę ma. Bo sam zardzewiały to mam nawet ze dwa...



tabliczkę ma
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Montaż haka w atu plus
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 03, 2018, 11:46:22 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Przegląd jest po to, aby diagnosta zweryfikował poprawność montażu, momenty dokręcenia śrub, instalację elektryczną.
No to ciekawe, bo niby każdy BIP mówi o wymogu potwierdzenia z uprawnionego zakładu o zmianie rodzaju pojazdu, a tymczasem:
Otóż nie, ale trzeba spełnić kilka warunków.

Potrzebne będą:

- zaświadczenie od zakładu zajmującego się mechaniką pojazdową o dokonanych zmianach
- opinia rzeczoznawcy
- badanie techniczne "zerowe"
- rachunek lub faktura potwierdzająca legalność silnika

Jeśli to wszystko spełnimy, wydział komunikacji nie będzie robił problemów z przerejestrowaniem auta.
Gdzie chodziło o SWAP z 1.6 na 1.9.
Tak samo z LPG,jeśli nie było go wcześniej to właściwie samodzielny montaż odpada, bo nie jest się "uprawnionym przedsiębiorcą", wiadomo, że to jest Polska i przepisy swoje, życie swoje, a interpretacja biurw swoje.
Więc w największym skrócie, jak się pytałem co trzeba mieć w urzędzie, żeby wbić 1.4 w DR to powiedzieli mi to samo co Bolimowi, poza opinią rzeczoznawcy, to że połowy z tych rzeczy potem nawet nie sprawdzali to inna sprawa, ale trzeba być gotowym na wszystkie ewentualności.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2018, 12:40:15 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Montaż haka w atu plus
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 03, 2018, 12:38:35 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Możesz z łaski swojej wyjaśnić co ma zmiana silnika do montażu haka?

Odp: Montaż haka w atu plus
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 03, 2018, 12:41:09 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Że też jest to zmiana konstrukcyjna?

Odp: Montaż haka w atu plus
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 03, 2018, 12:56:46 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Panowie mam pytanie:

Mam hak z poldka (używka), chcę go wyczyścić, pomalować, podpiąć i wrzucić na auto przed przeglądem. Mam jeden problem, zaginęła z niego tabliczka. Jakiś czas nosiłem się z tym pytaniem a teraz jest okazja, rozumiem że jeżeli trzeba to jakaś podpowiedź na PW. Jakieś dane na tabliczkę, ogólnie co zrobić :)


Odp: Montaż haka w atu plus
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 03, 2018, 13:07:53 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Montowałem prywatnie wiele haków nowych i  używanych i nigdy nie było problemów na skp, raz nawet pojechałem zalegalizować hak który jeszcze nie był zamontowany :D
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Montaż haka w atu plus
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 03, 2018, 13:16:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Że też jest to zmiana konstrukcyjna?
nie jest zmiana konstrukcyjna, bo auto wyjechalo z fabryki przystosowane do montażu haka i wymaga jedynie zamontowania modelu haka pasujacego do tego modelu pojazdu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Montaż haka w atu plus
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 03, 2018, 13:53:20 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Znaczy chcesz powiedzieć, że polonez ma ekstra miejsca przewidziane do montażu haka holowniczego np. we wnęce koła zapasowego  <shock>
Jeśli montaż/demontaż kratki jest "poważną" zmianą konstrukcyjną mimo, że auto również wyjechało z fabryki dostosowane do jej posiadania przy jednoczesnym posiadaniu miejsc na tylnej kanapie (patrz Kombi), to montaż haka zalicza się do bardzo podobnego jeśli nie tego samego gatunku zmian konstrukcyjnych...
Wiesz niby polonez też był dostosowany do montażu silnika rovera (nie wymagało to zmian ingerujących bezpośrednio w konstrukcję budy), a mimo wszystko na początku biurwy chciały rachunek na montaż silnika.