Autor Wątek: Nakrętka wałka atakującego  (Przeczytany 1077 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nakrętka wałka atakującego
« dnia: Styczeń 15, 2018, 18:13:51 pm »

Offline Ptak1992

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 56
    • Polonez caro gle
Witam, jest mi ktoś w stanie powiedzieć z jakim oporem Nm ma się obracać wałek atakujący. Wyczytałem na różnych forach że w granicy 1-4 Nm, przy takim oporze napięcie łożysk jest odpowiedni. W polonezie realizuje to tzw tuleja rozprężna która z czasem mogła ulec relaksacji dodatkowo lekkie zużycie łożyska powoduje że owe napięcie jest niższe niż wymagane. Pytam kogoś doświadczonego czy wymiana tulei rozprężnej może coś poprawić

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 17, 2018, 02:58:09 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tuleja rozprezna dziala w odwrotna strone do napiecia lozysk,
czyli super nowka tuleja rozprezna ma sens tylko przy dokrecaniu sruby fabrycznym momentem,
jezeli dokrecasz nakretke kątowo, to tulei mogloby nie byc wcale
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.