Autor Wątek: Zamarzła mi iskra w GLE  (Przeczytany 1212 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zamarzła mi iskra w GLE
« dnia: Styczeń 16, 2018, 14:00:53 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak w temacie.

Przyszły większe mrozy i moje gle nie odpaliło. Wychetałem akumulator myśląc że to problemy z paliwem a tu okazało się że brak iskry.
Ktoś miał tak wcześniej?

Pacjent to 1,5 GLE na elektronicznym module zapłonowym. Przeglądnąłem kilka tematów i albo niebieski czyli zielony kabelek albo moduł. Ostatecznie cewka w rozdzielaczu...

Na chwilę obecną sprawdziłem cewkę na krótko kluczując do masy i jakaś skromna iskra się pojawiła. Pytanie co dalej.

Czy cewkę z rozdzielacza zmierzę zwykłym multimetrem przy kręceniu rozrusznikiem?? Jakie generuje napięcie i jaka powinna być jej oporność?

Być może pogoda zbiegła się z nieuniknioną awarią ale warto zapytać czy koś już spotkał się z takim przypadkiem.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zamarzła mi iskra w GLE
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 16, 2018, 15:24:41 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Obstawiam zielony kabelek. Najczęstszą przyczyną, często pojawia się z dnia na dzień. Kilka razy mnie to dopadli. Sprawdź przejście kabli z aparatu do modulu
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Zamarzła mi iskra w GLE
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 16, 2018, 15:45:31 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Ja też obstawiam kabelek - raz była iskra, innym razem nie było iskry... Po podłączeniu kabla pod baterię i żarówkę 12 V okazało się, że jedna z dwu żył nie zawsze przepuszcza prąd.

Odp: Zamarzła mi iskra w GLE
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 16, 2018, 22:15:52 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2606
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
ważne jest również podłączenie kabelków do cewki. a jeśli nic nie robiłeś a iskra słabiutka to moduł zdycha powoli. wokół cewki jest magnes, mógł popękać.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Zamarzła mi iskra w GLE
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 17, 2018, 03:38:42 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
No ale da się wizualnie ocenić, czy faktycznie popękał - czyż nie?

Odp: Zamarzła mi iskra w GLE
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 17, 2018, 19:59:38 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2606
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
jak się poluzuje mocowanie to widać.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Zamarzła mi iskra w GLE
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 17, 2018, 21:08:27 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Mocowanie w aparacie jest najczęściej skorodowane i ten wkręt lubi zardzewieć.
Miałem kiedyś taki przypadek 500 km od domu w okolicach Lwówka Śląskiego 125p AB pod maską odmówił współpracy.
Po około 10 h picia bro pt. "Piast"- polecam, przy tym 125p wpadliśmy na pomysł że zaniemógł zielony kabelek.... obstawialiśmy moduł wg książki trzeciaka i algorytmu w nim zawartego.
Okazało się że zaśniedziało jego mocowanie do aparatu:).
Po krótkim czyszczeniu korekcie zaworów, zapłonu, 125p pięknie ożyło i dowiozło nas na rajd- nie pamiętam który ale chyba DOLNOŚLĄSKI a potem bez ekscesów na Mazowsze.


FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........