Autor Wątek: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V  (Przeczytany 3633 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« dnia: Styczeń 22, 2018, 17:30:19 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Zainteresowalem sie na zlomie Roverem 400 w budzie civica angola z motorem 16v. Samochod jest zewnętrznie troche porobiony i tutaj moje pytanie, czy poza nr silnika mozna zewnętrznie, wizualnie odróżnić 1.6 od 1.8?
Tabliczka jest tak rewelacyjne wykonana że po czasie te pkty są dla mnie nie do odczytania. Wiem że ma beżowe wtryski i kopulke w papierach prawdopodobnie 1.6

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 22, 2018, 17:36:39 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Raczej nie. Jedyne co to z tego co zauważyłem większość 1,8 miała miski olejowe z alu (co nie oznacza, że 1,6 nie może mieć takiej miski). Wtryski beżowe były i w 1,6 i w 1,8 w zależności od kompa; kopułka tak samo, więc to też średni wyznacznik. Jak masz możliwość to weź drobnym papierkiem przeleć nr silnika i powinien się spokojnie dać odczytać.

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 22, 2018, 17:40:45 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ALU miska była i 1.4 1,6 1.8 także to tez żaden wyznacznik. Tylko i wyłącznie nr silnika. Ale jeśli to Rover 400 to spodziewając się 1.6 1.8 były w Rover 45
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 22, 2018, 17:56:38 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Liczę sie z tym właśnie, ale jest możliwość odpalenia tego silnika, ja interesuje sie tylko głowicą. Gdyby mial 1.8 to pewnie bralbym caly.

Chociaż teraz to pewnie blok pęknięty jak wode miał.

Co warto z takiego brać jeśli majac 1.4 mysle juz o 1.8?

EDIT
sory Panowie , rover 45, buda "angielskiej" hondy civic.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2018, 18:01:37 pm wysłana przez Ciastek »

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 22, 2018, 18:02:32 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Jeśli byłby to 1,8 to cały słupek, w razie czego miałbyś jakiś zapas części, a z 2 silników łatwiej sklecić coś co ma ręce i nogi. Natomiast jeśli byłby to 1,6 to głowica, koło zamachowe, wtryski.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2018, 18:05:26 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 22, 2018, 18:10:56 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W Roverze 400 nigdy nie było 1,8. Do 2000 1.8 występowało jedynie w 200Vi, MGF i Freelanderze.
W 45tce najlepiej rozpoznać po numerze silnika, bo osprzęty są identyczne z 1.4/1.6. Wszystkie na alu misce i dużym otworze w wale.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 22, 2018, 18:24:04 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Wiem że ma beżowe wtryski i kopulke w papierach prawdopodobnie 1.6
Jesteś pewien że ma kopułkę?

W roverach 45 zapłon był już na cewkach przykrytymi charakterystyczną plastikową pokrywą. Głowica jest taka sama w 1.4*/1.6/1.8, inna jest dopiero w VVC.

*większości 1.4, pierwsze 1.4 miały głowice tzw. low port z kanałami o mniejszej średnicy. 1.4 montowane w polonezie było już na głowicy high port z kanałami dolotowymi o średnicy 34mm.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2018, 18:28:51 pm wysłana przez Maćko »
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 22, 2018, 18:59:30 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Jak na automatycznym napinaczu to gwint w innym miejscu niż przy manualnym. Reszta identyko
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 22, 2018, 20:00:48 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Dzięki, sprawdze papierem drobnym

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 22, 2018, 20:19:28 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Trochę zeznanie się rozjeżdżają, bo ma kopułkę i beżowe wtryski, a jest w budzie R45? Niemożliwe. Jeśli to 400 to na bank 1,6.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 22, 2018, 21:20:23 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Tez to chciałem napisać ale wokalem przemilczec. Zbyt dobrze znam to forum.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 22, 2018, 21:29:09 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Jeszcze się okaże ze to silnik Hondy. Przeca to tez 16v
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 24, 2018, 18:26:33 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900




No i co panowie? Kolektor dolotowy plastikowy.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2018, 18:31:00 pm wysłana przez Ciastek »

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 24, 2018, 18:31:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a jednak silnik rovera, tylko buda hondy,
te "porobienie" to chodzi o kolor paskow ? nie licz na to,ze wyjdzie z tego 1.8
najlepiej zmierz skok tloka, 1cm roznicy da sie wychwycic bez problemow,
jak juz sie okaze,ze jest mniejszy to wtedy zostaje problem, czy to 1.6 czy 1.4
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 24, 2018, 18:35:54 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Ten "pomiar skoku tłoka" byłby w tym przypadku jednorazowy :)

Lampy ładnie przyciemnione, przód i tył, kolor cały w macie, przewody i pokrywa estetycznie pomalowana więc coś tam $ wsadził, a mając 1.4 czy 1.6 zawsze mógł równie łatwo jak my zwiększyć moc :) stąd moje pytanie. Głowica odkręcona, pasek przecięty więc już nie będę odpalał.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2018, 18:39:12 pm wysłana przez Ciastek »

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 24, 2018, 18:36:40 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
 <rotfl2> a w tle jaka calibra
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 24, 2018, 18:50:02 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Z tej Calibry wziąłem sprężynkę do wlewu (dzięki KGB). Klasyczny przykład choroby jaka dotknęła szczególnie ten model :)

Co można powiedzieć o tych wałkach? Nie ma widocznych przebarwień od przegrzania. Czytałem gdzieś tutaj że założenie wałków od 1.6 może coś zmienić na +? Ktoś potwierdzi?






Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 24, 2018, 19:13:32 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Zapomniałem wcześniej napisać, trzeba było brać jeszcze przepustnicę (bo chodzą słuchy, że wyższe moce na niej można osiągnąć).
Co do wałków, to kiedy wszystko jest skręcone ciężko ocenić stan tego co najważniejsze, czyli czopów na których się ślizgają w korpusie głowicy, krzywki wyglądają całkiem spoko. Jeśli chodzi o jakieś podmianki to sprawdź jakie mają numery. U siebie mam wałki z 1,6 i mówiąc szczerze nie specjalnie sobie chwalę, fakt, że silnik ma lepsze odejście "u góry", ale dół na tym traci (znana wielu posiadaczom 1,4 przypadłość podczas manewrów parkingowych - zaduszanie silnika przez pompę wspomagania).
Jeśli silnik jest rozebrany to możesz zmierzyć skok tłoka i średnicę tłoka. Tutaj są dokładne wartości jakie powinien mieć 1,4/1,6/1,8 http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=20507.0
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2018, 19:15:36 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 24, 2018, 19:16:09 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Wałki w roverze to są praktycznie nieśmiertelne. Ale po tych zdjęciach nie widać jakie to wałki, odczytaj numery. Wałki od 1.8/późniejszych 1.6 mają symbol LGC106970 (wznios 8.8mm). Mam takie w swoim 1.4, jest jakaś tam różnica, nie jedna osoba już pisała, ale chyba jeszcze nikt nie sprawdził faktycznie na hamowni. Może będę pierwszy <lol>
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 24, 2018, 19:32:56 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
jutro jadę sfinalizować temat, wezmę przymiar, suwmiarkę i szczelinomierz bo dzisiaj zapomniałem. Wałki poluzowane na dwóch śrubach, podobnie głowica. Czyli w sumie to skok jeszcze sprawdzę. Przepustnica z 1.6/1.8 pasuje do kolektora z PN?