Autor Wątek: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V  (Przeczytany 3738 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 24, 2018, 19:50:23 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Jako przepustnica tak, trzeba lekko pomodzić z silnikiem krokowym, ale generalnie nie ma większego problemu. A jeśli myślisz o 1,8 na osprzęcie z 1,8 to chyba nie będzie innego wyjścia jak zamienić przepustnicę, bo coś mi się kojarzy, że nowsze kompy nie ogarniają regulacji wolnych obrotów al'a PN, ale tutaj mogę się mylić, więc niech się Multec wypowie w tej sprawie.

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 24, 2018, 20:02:23 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Wałki od 1.8/późniejszych 1.6 mają symbol LGC106970 (wznios 8.8mm). Mam takie w swoim 1.4, jest jakaś tam różnica, nie jedna osoba już pisała, ale chyba jeszcze nikt nie sprawdził faktycznie na hamowni
A może to tylko efekt placebo? Długa tu była dyskusja na ten temat i wielu uważało, że to jeden pies.Mam takie wałki, leżą mi jeszcze jako "pamiątka" po pewnym jegomościu i zbieram się już kilka lat, żeby je założyć.Tyle tylko, ze mi się nie chce tego wszystkiego rozgrzebywać.

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 24, 2018, 20:10:52 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Zobaczymy na hamowni w Maćkowym, ale na oko i po pomiarach wzniosu to są takie same.
Przepustnica ? Z tego Rovera? To plastikowe 48mm, nic nie warte.

Przepustnicy nie trzeba zmieniać, zresztą, tak jak wyżej napisałem, jest gówno warta. Polonezowska + krokowiec z Rovera i śmiga.

Gołym okiem widać, że to 1.6, zapewne ma blaszaną miskę, mały otwór w wale i manualny napinacz na wąskim pasku.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 24, 2018, 20:27:24 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Przepustnicy nie trzeba zmieniać, zresztą, tak jak wyżej napisałem, jest gówno warta. Polonezowska + krokowiec z Rovera i śmiga.
Zatem na której K16 uzyskiwało największą moc? Pamiętam, że o tym pisałeś, ale treści już nie pamiętam. Jak ożenić przepustnicę z PNa z krokowcem od rovera?

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 24, 2018, 21:01:52 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Zamontować krokowiec z Rovera na kolektorze. I tyle.
Z VVC160 i TF135, przepustnica aluminiowa 52mm.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 24, 2018, 21:12:00 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
A co w takim razie z odpowietrzeniem skrzyni korbowej?

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 24, 2018, 21:16:22 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W przepustnicy są dwa króćce.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 24, 2018, 21:33:52 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
W przepustnicy są dwa króćce.
W polodoroverowej?

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 25, 2018, 13:23:23 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Z tej Calibry wziąłem sprężynkę do wlewu (dzięki KGB)
A do czego ta sprężynka jest potrzebna jeśli można wiedzieć?

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 25, 2018, 13:42:14 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
we wlewie LPG jest prowadnicą kulki która po tankowaniu blokuje LPG w przewodzie

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 25, 2018, 17:06:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to tyle czasu jezdziles bez kulki, czy nie tankowales gazu ;>  ??
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 25, 2018, 18:11:15 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Jestem prawie pewien że  przy rozkrecaniu wlewu nic mi nie wyleciało (oprócz kulki) ale tankowanie bez tej sprężynki jest chyba niemożliwe? Moze raz sie udać ale nie 9 lat :)

Głowicy nie wziąłem. komory ładne, brak odcisków od tulei, ale fasolki mają głębokość zaledwie 0,3 ÷ 0,5mm. Moja glowica ma 0,74 i byla planowana przynajmniej jeden raz przez poprzedniego właściciela i raz przeze mnie (0,06mm)
Wałki niestety przytarte na powierzchniach slizgowych , nry wałków zgodne z silnikami 1.6 przed 99 rokiem. Pozbieralem pare fantów i bede robil to samo z jakimś poldoroverem. Szukam dobrej glowicy albo calego 1.8.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2018, 18:13:26 pm wysłana przez Ciastek »