Autor Wątek: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja  (Przeczytany 63224 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #220 dnia: Sierpień 17, 2018, 21:48:29 pm »

Offline BialySC

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 121
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Pany takie pytanie , pacjent plus na boschu od 20 lat lany lotos 10w40 i ogolnie jest ok przelot 100 tys , jest sens zmieniac na cos markowego typu valvo albo motul ?

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #221 dnia: Sierpień 17, 2018, 21:51:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zmien na lotosa 5w40
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #222 dnia: Sierpień 17, 2018, 21:51:08 pm »

Offline zefir1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 81
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.6GSI
Sprawdź kompresję. Jeżeli jest co najmniej 11 i nie tłuką panewki to lej. Na pewno wyjdzie mu to na dobre szczególnie zimą.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #223 dnia: Sierpień 17, 2018, 23:40:52 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Temat wraca jak bumerang, mimo, że na poprzednich stronach wszystko omówione, a argumentów za mineralnym ciągle brak oprócz bezsensownie powtarzanego mitu o "gęstym" mineralnym i "rzadkim" syntetyku.

Max bo? Jaką robię krzywdę swojemu silnikowi /abimex/ lejąc to 5W40? Wyjaśnij proszę. Już ustaliliśmy, że większość przebiegu robiłeś tym polonezem w trasie, na oleju rozgrzanym do temperatury roboczej. Niedawno bochen prezentował, jak pięknie ogoliło wałek w silniku plusa z przebiegiem chyba 50kkm? i zrobiło dziurę w szklance jeżdżąc plusem na oleju 15W40 po małym mieście.
« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 14:20:50 wysłana przez daniel22 »

Powiedział maks, nie powiedział w którą stronę.

W niskoprzebiegowym akwarium zeskrobałem z pokrywy zaworów warstwę nagaru grubości pół centymetra. Nie wleję nigdy oleju mineralnego do silnika z hydroszklankami!

15W40 i 5W40 ma w wysokiej temp, tę samą gęstość, różnica jest taka że w niskich 5W40 jest płynny a nie stały, a poza tym nie zmienia się w gnojówkę po 5k km.
W Pandzie 130k km przeszedłem z 10W40 na 5W40, w PNie Roverze to samo zrobię jak zmienię uszczelniacze zaworowe.
W akwarium z 15W40 na 10W40, przy następnej wymianie dostanie już 5W40
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #224 dnia: Sierpień 17, 2018, 23:59:25 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2228
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
W moim byłym już Roverze 25 przeszedłem z 10W40 na 5W40, silnik chodził słyszalnie aksamitniej, gładziej. Oleju nie brał. Warto  <spoko> z perspektywy czasu trochę szkoda, że w GLD nie zaryzykowałem lać 10W40 zamiast 15W40  <mysli>

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #225 dnia: Sierpień 18, 2018, 00:02:06 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Dawid, co do  "rzadkości" oleju już pisaliśmy - mineralny jest "gęsty" tylko wtedy, kiedy nie trzeba, jak silnik jest zupełnie zimny. Niczego to nie uszczelnia, a powoduje jedynie cięższy rozruch i niszczenie silnika zimniejsze dni. A dalej już wystarczy, że zacytuję banned`a:

Cytuj (zaznaczone)
15W40 i 5W40 ma w wysokiej temp, tę samą gęstość, różnica jest taka że w niskich 5W40 jest płynny a nie stały, a poza tym nie zmienia się w gnojówkę po 5k km.

Z tym, że "gęstość" zamienić na lepkość. Reszta już była omawiana w tym wątku i nie będę się powtarzał  :] Wszystko jest na poprzednich stronach i wszelkie mądrości w stylu, że do OHV nie wolno wlać niczego z lepkością zimową niższą niż 10Wx już wyjaśniliśmy.

Dawid - kumpel z którym byłem na wakacjach przeszedł za moją namową w maluchu z 15W40 na 5W40 specola. Jest zadowolony, auto tłucze kilometry, pali mniej oleju. Ostatnio przez źle złożony jechaliśmy na bardzo ubogiej mieszance, dzięki czemu silnik dostawał dodatkowe wciry (powyżej 80km/h dławiło go z braku benzyny, w ogóle nie zamierzał jechać). 1000km z bagażem na dachu i trzema osobami na pokładzie w ekstremalne upały. Nic się nie zatarło, silnik pracował cały czas zupełnie normalnie. Jakby było na mineralnym - kto wie, może tak samo, może gorzej. Faktem jest, że nic nie wypłukało, silnik się nie rozszczelnił. Śmiało możesz temu dieslowi zapakować jakieś 5W  :]
« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2018, 00:07:49 am wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #226 dnia: Sierpień 18, 2018, 00:04:27 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2228
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Tak, ale poza gęstością itd, to przeglądając dane różnych olejów, z reguły 5W40 są bardziej ,,czyszczące" mają więcej TBN niż minerały. Kolejny powód dla którego warto lać 5W40  <spoko>

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #227 dnia: Sierpień 18, 2018, 00:13:19 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Z tymi dodatkami czyszczącymi też nie jest tak jak kiedyś, z tego co czytałem charakterystyki olejów "dobre" oleje mineralne mają też dużo dodatków czyszczących, natomiast oleje syntetyczne i hydrokraki nie są "płuczące" jak stare syntetyki z lat `90 i zawierają dużo dodatków chroniących uszczelniacze i inne elementy gumowe. Kupić "prawdziwy" syntetyk na PAO jest podobno dość ciężko, specol którego leję też nie jest 100 procent syntetykiem - takie da się znaleźć chyba tylko na najwyższej półce w okolicy 150zł. Ale nawet hydrokrak wymienianiany co 10 kkm w polonezie jest parametrami znacznie, znacznie lepszy niż najdroższy olej 15W40 - którego w takim wypadku, przy bardzo niskich cenach olejów 5Wx nie ma sensu już do czegokolwiek lać. :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2018, 00:15:37 am wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #228 dnia: Sierpień 18, 2018, 01:24:32 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ja by jednak nie szalał z 5w40 do staruszków...
;>

ja do swojego stada, grubo 30+ leję Valvo R1 czyli 10W60 …
tzn. nie szalejesz, tylko idziesz w totalnego świra - grubo albo wcale <mysli>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #229 dnia: Sierpień 18, 2018, 10:07:21 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V

15W40 i 5W40 ma w wysokiej temp, tę samą gęstość

Gęstość to raczej mało istotny parametr.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #230 dnia: Sierpień 18, 2018, 10:10:09 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Gęstość to raczej mało istotny parametr.

Daruj, po pracy wypiłem dwa piwa.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #231 dnia: Sierpień 18, 2018, 10:18:08 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
p.s. Ty wiesz że lubię Twoją dezynwolturę ;) ale tak przy młodym wojsku od świrów... starego SiMRowca... ;)
u mlodych bardziej niz u nas świrować mozna w sensie pozytywnym ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #232 dnia: Sierpień 18, 2018, 10:23:27 am »

Offline Michał M#1985

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
przetestowałem wiele olejów i wybrałem ten :) i żadna panewka nie narzeka :)
A ile kilometrów już na nim przejechałeś? Zbyt duża lepkość wysokotemperaturowa też jest szkodliwa dla silnika.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #233 dnia: Sierpień 18, 2018, 11:47:39 am »

Offline zefir1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 81
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.6GSI
10W60 do silnika cywilnego to pomyłka w całym zakresie logiki.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #234 dnia: Sierpień 18, 2018, 12:44:29 pm »

Offline Michał M#1985

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Czyli mamy kolejnego pseudo eksperta, cwaniaka. Gość myśli, że im wyższa klasa lepkości tym lepszy olej  <lol2>

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #235 dnia: Sierpień 18, 2018, 16:09:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
10W60 nie jest w stanie zaszkodzic zadnemu staremu silnikowi, to nie problem,
problemem jest to, ze nie jest mu tez w stanie pomoc (poza mocno wysilonymi), a skoro nie ma roznicy, to po co przeplacac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #236 dnia: Sierpień 18, 2018, 16:16:50 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Lepkość większa niż potrzeba to straty energii.

Silnik Poloneza nie jest ani tak luźny ani tak wysilony żeby potrzebował oleju tak dużej lepkości. Jeżeli tylko olej jest dobrej jakości to przy normalnej lepkości W40 nie ma groźby zerwania filmu olejowego.

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #237 dnia: Sierpień 18, 2018, 16:48:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dla tych RSów i innych frazesów ;p to tez olej overkill ,jednak do takiego S50B32 im troche brakuje pod wzgledem predkosci posuwistej tloka,
ale z drugiej strony oleje tak potanialy, ze zalanie takiego 10W60 daje komfort nie zastanawiania sie dluzej nad doborem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #238 dnia: Sierpień 18, 2018, 17:49:24 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Zaprezentowałbyś to "wysilone" 1.5, bo galeria kurczę pusta, a nie wszyscy mogli dotrzeć na zlot. :)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #239 dnia: Sierpień 18, 2018, 17:50:00 pm »

Offline Michał M#1985

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
otóż to :) pozdrawiam Michał M … widać, młody jesteś, że tak na oślep rozdajesz przymiotniki :)
Obserwuję Twoje wpisy od jakiegoś czasu, odpowiedziałem w taki sposób w jaki Ty zazwyczaj piszesz, więc nie pisz że na oślep rozdaję przymiotniki.

Co do tematu, o ile pompa oleju poradzi sobie z olejem o prawie 2 razy większej lepkości niż zalecana to nie będzie problemu.