Autor Wątek: pytanie o 1.8 16v  (Przeczytany 2230 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pytanie o 1.8 16v
« dnia: Styczeń 31, 2018, 10:15:25 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Cześć

Interesuje się tym silnikiem:

http://allegro.pl/silnik-rover-25-45-75-mg-zt-1-8-b-120km-73-tys-i7127714587.html

Jestem z gościem już wstępnie umówiony, silnik jest na 2 cewkach z 2003r.

Kilka pytań technicznych:

po zakopułkowaniu, osadzeniu łożyska w wale będzie to śmigać w PN? Mam kompa z 1.6 z 96r (więc jeszcze bez immo?) i wtryski z tego samego autka. Taki zestaw będzie jeździł lepiej niż na elektronice 1.4 poldoroverowej?

Koło zamachowe przy elektronice 1.6 trzeba by wrzucić również z 1.6 i czujnik położenia wału również od 1.6?

Wydech mam 4-2-1 więc tu chyba nic nie będzie do poprawy.

Kolektor ssący i przepustnica zostanie moja?






Odp: pytanie o 1.8 16v
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 31, 2018, 12:00:11 pm »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 131
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus
Skąd przekonanie, że komputer od 1.6 z 1996 roku będzie bez immo? Nie spotkałem się jeszcze z takim założeniem.

Koło zamachowe od poloneza rovera nie do końca podejdzie - ma inny wieniec (choć chyba był on wymienny). Czujnik położenia wału może zostać z poloneza (a przynajmniej u mnie został i problemów nie sprawia).

Pamiętaj też o tym, że o komputerów od większych roverów potrzebujesz przerobić wiązkę na półsekwencję.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 31, 2018, 12:01:53 pm wysłana przez Oxej »
Złombol '23, '24, team Carozela

Odp: pytanie o 1.8 16v
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 31, 2018, 12:53:19 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Każdy sterownik z Rovera ma immo, tylko Polonez miał czyste wsady w pamięci. Immo trzeba zdjąć, także jak coś... PW. :P
Koło musi być z Rovera 1.6, najlepiej pod sprzęgło 200mm. Byle do 2003, czyli z wąskim wieńcem zębatym do rozrusznika. Czujnik zostaje z 1.4.
Łożysko NA4900 C3 pasuje idealnie.
Na sterowniku z 1.6 będzie to chodzić kiepsko, jeździłem takim autem i była beznadzieja. Od razu szukaj z 1.8, najlepiej MGFa.
Przepustnica i kolektor mogą zostać, krokowy musi być z Rovera na kolektorze ssącym.
Przerobienie wiązki to jakieś 5min roboty.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: pytanie o 1.8 16v
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 31, 2018, 14:09:35 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
ten będzie dobry?

http://allegro.pl/komputer-zestaw-startowy-mgf-mg-f-1-8-mkc104112-i6743008974.html

Popieprzyło mi się coś z tym 96 rokiem i immo, nieważne. Multec PW

Odp: pytanie o 1.8 16v
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 31, 2018, 14:32:18 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Tak, ten się idealnie nadaje.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: pytanie o 1.8 16v
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 31, 2018, 18:44:00 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Czujnik zostaje z 1.4.
Czujnik lepiej założyć z nowszego Rovera, głównie przez to, że jest go znacznie więcej na rynku, więc jest tańszy w razie awarii.
http://allegro.pl/komputer-zestaw-startowy-mgf-mg-f-1-8-mkc104112-i6743008974.html
Na tą konkretną aukcję bym uważał. Wisi bardzo długo, a niektóre komentarze na tego sprzedawcę twierdzą, że sprzedają części, których nie mają na stanie, a ze zwrotem kasy są problemy.

Odp: pytanie o 1.8 16v
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 31, 2018, 19:01:36 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
To fakt, ale nie jest to wymagane. Do przeróbki na nowy czujnik wypada zaopatrzyć się w wtyczkę do niego i zrobić przejściówkę z użyciem kawałka przewodu ze starego czujnika.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: pytanie o 1.8 16v
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 31, 2018, 19:54:12 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Po co się czaić z jakimiś przejściówkami? Uciąć kostkę z poldorovera, przylutować tą z rovera i śmiga.

Odp: pytanie o 1.8 16v
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 31, 2018, 20:27:54 pm »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 131
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus
Na sterowniku z 1.6 będzie to chodzić kiepsko, jeździłem takim autem i była beznadzieja. Od razu szukaj z 1.8, najlepiej MGFa.

A do sterownika z mgf nie trzeba przypadkiem dać również wydajniejszych wtrysków?
Złombol '23, '24, team Carozela

Odp: pytanie o 1.8 16v
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 01, 2018, 01:41:31 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Po co się czaić z jakimiś przejściówkami? Uciąć kostkę z poldorovera, przylutować tą z rovera i śmiga.

Wszystko jedno..

Na sterowniku z 1.6 będzie to chodzić kiepsko, jeździłem takim autem i była beznadzieja. Od razu szukaj z 1.8, najlepiej MGFa.

A do sterownika z mgf nie trzeba przypadkiem dać również wydajniejszych wtrysków?

0280150749, czyli beżowe, te same co w 1,6.
« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2018, 01:45:44 am wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: pytanie o 1.8 16v
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 01, 2018, 03:37:12 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
przejściówka ma sens gdy zachowamy stary ale sprawny czujnik, w razie awarii wystarczy wyjąć i wymienić.

Jak to jest w praktyce z nabiciem palca na wałek? W opisie z FSO AK (serocki) jest to dość lakonicznie opisane, czy jest to tak proste jak w opisie:

http://www.fsoautoklub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=113:silnik-18-rovera-w-polonezie&catid=13:rover-14-16-18&Itemid=5

czy nie do końca? Chodzi mi o dokładność osadzenia tego palca, w rzeczywistości jesteśmy w stanie zrobić to na tyle dokładnie żeby zapłon był prawidłowy?

Odp: pytanie o 1.8 16v
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 01, 2018, 08:33:06 am »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Jak to jest w praktyce z nabiciem palca na wałek? W opisie z FSO AK (serocki) jest to dość lakonicznie opisane, czy jest to tak proste jak w opisie:http://www.fsoautoklub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=113:silnik-18-rovera-w-polonezie&catid=13:rover-14-16-18&Itemid=5czy nie do końca? Chodzi mi o dokładność osadzenia tego palca, w rzeczywistości jesteśmy w stanie zrobić to na tyle dokładnie żeby zapłon był prawidłowy?
Robiłem to pierwszy raz w swoim atu i miałem tylko ten szkic z fso autoklubu - wyszło bez większych problemów. pomyliłem się o jakieś 5 stopni - widać po miejscu zaczernienia styku palca gdzie najczęściej przeskakuje iskra. Ale zapas w postaci szerokości palca jest na tyle duży, że musiałbyś się pomylić o 45 stopni by to nie działało :)

Odp: pytanie o 1.8 16v
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 01, 2018, 08:38:27 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
No to pozostało mi tylko jechać po ten silnik, w sobotę wycieczka do Wawy :)

Odp: pytanie o 1.8 16v
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 01, 2018, 20:58:33 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
czy będą problemy z wsadzeniem tego silnika do tyłu Caro po wyjęciu tylnej kanapy?

Odp: pytanie o 1.8 16v
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 01, 2018, 21:37:49 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Żadnego, ja kanapę tylko rozlozylem i  przywozilem przejściówką cały kompletny, ze sprężarką klimy, altkiem, itp itd, z landrovera 1,8. Wrzucałem go bagaznikiem, a wyjąłem drzwiami :] nie jest taki duży jak się wydaje
« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2018, 21:40:04 pm wysłana przez Fobik »
Przejściówka

Odp: pytanie o 1.8 16v
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 01, 2018, 21:47:40 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
zapomniałem dodać że mam walec 45l za kanapą

Odp: pytanie o 1.8 16v
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 01, 2018, 22:18:22 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Do Atu na tylną kanapę wszedł, bo bagażnik okazał się za niski; co prawda nie obeszło się bez lekkich strat (jedno obtarcie lakieru <beczy>). Ale w Caro jak tylko wyciągniesz półkę i jakoś go przymocujesz, żeby szyby nie wybił to powinien spokojnie wejść.

Odp: pytanie o 1.8 16v
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 01, 2018, 22:58:20 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nie masz butli w kole, to go wstaw do dziury, wtedy wejdzie na stojąco, bo normalnie to oparty o kanapę ledwo wchodzi.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r