Autor Wątek: Atu 1,8 GTI nie pali po długim postoju  (Przeczytany 862 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Atu 1,8 GTI nie pali po długim postoju
« dnia: Luty 07, 2018, 20:28:03 pm »
W końcu po prawie roku postanowiłem odkopać moją treningówkę :)



Atu 1,8 GTI stał prawie 10 miesięcy nieodpalany na dworzu.  Dzisiaj postanowiłem zabrać się za niego, włożyłem nowy akumulator i....to by było na tyle.
Lejąca się benzyna pojawiła się pod bagażnikiem a samochód ani zagadał...

Okazało się że paliwo nie dochodzi do listwy wtryskowej. Szybka weryfikacja obnażyła skorodowane przyłącze w baku, po 15 minutach udało się to naprawić, paliwo pojawiło się na listwie. Niestety radość była przedwczesna, auto dalej nie odpalało. Po dłuższym kręceniu rozrusznikiem, postanowiłem wykręcić świece sprawdzić czy nie są zalane. Okazało się że są....suche i nawet nie pachną paliwem. Do tego okazało się że nie ma iskry...
Dodam że ATU ma zamontowany stary alarm z odcięciem, taki który gdy nie odpali się auta w ciągu 15 sekund od otwarcia drzwi blokuje zapłon, do tego sam od razu zamyka auto od razu po przekręceniu stacyjki. Oczywiście próby "odczarowania" alarmu pilotem, różna sekwencja zamykania / otwierania drzwi nic nie dawała, ani iskra ani paliwo na świecach się nie pojawiło. Żałuję że w ub. roku nie wywaliłem tego badziewia, mam podejrzenie że to alarm coś blokuje (brak iskry i paliwa na raz?). Auto ani nie pierdnęło. Macie jakieś pomysły?


« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2018, 20:29:36 pm wysłana przez Tomekk »
Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI, 1,8 GTI, Mercedes 500E'91, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10988
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Atu 1,8 GTI nie pali po długim postoju
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 07, 2018, 20:37:54 pm »
jak nie alarm to CPWK,
a moze to immo skoro 1.8 - wiadomo cos, czy bylo usuniete ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: Atu 1,8 GTI nie pali po długim postoju
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 07, 2018, 20:40:24 pm »
jak nie alarm to CPWK,
a moze to immo skoro 1.8 - wiadomo cos, czy bylo usuniete ?

Alarm podejrzewam, ale jeśli CPWK, to dlaczego po wieeeelu próbach kręcenia rozrusznikiem świece były zupełnie suche?
Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI, 1,8 GTI, Mercedes 500E'91, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B-1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 998
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz_81 Caro_95 Jesion4 i inne graty
    • forum miłośników big-bike'a CB1300
Odp: Atu 1,8 GTI nie pali po długim postoju
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 07, 2018, 20:55:37 pm »
Alarmu nie trzeba zaraz pruć, przynajmniej Cie złoczyńcy nie wysadzą i nie odjadą. :)
Wystarczy zmostować mu blokadę, a może ma jakiś ukryty switch serwisowy?

+ stacyjka.

Online mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 534
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Odp: Atu 1,8 GTI nie pali po długim postoju
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 07, 2018, 20:55:50 pm »
Bo niema sygnału ze wał się kręci to i wtryski się nie otwierają,przydałby sie sprawdzić rezystancję czujnika wału.

Online Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3387
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Atu 1,8 GTI nie pali po długim postoju
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 07, 2018, 20:57:44 pm »
Dlatego, że sterownik nie widzi, że silnik się obraca, więc nie otwiera wtryskiwaczy. Immo nie ma, bo tam siedzi bodajże dedykowany standalone Emeralda.
Albo CPWK albo ten cudowny alarm.

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3220
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Odp: Atu 1,8 GTI nie pali po długim postoju
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 07, 2018, 21:23:08 pm »
Sprawdź czy jest prąd na cewce, może to odcina alarm, skoro pompa śmiga.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: Atu 1,8 GTI nie pali po długim postoju
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 07, 2018, 22:09:27 pm »
Sprawdź czy jest prąd na cewce, może to odcina alarm, skoro pompa śmiga.

Pompa śmiga bowiem jak odkręciłem przewód paliwowy z listwy to kurtka robocza w której działałem nadawała się do prania ale...świece były suche.
Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI, 1,8 GTI, Mercedes 500E'91, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Online Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3387
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Atu 1,8 GTI nie pali po długim postoju
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 08, 2018, 00:56:26 am »
Czyli napięcie na instalacji silnika jest. Napięcia na cewce może nie być, tak jak mówi Zoltan, ale wtedy przynajmniej świece byłyby mokre. Ogólnie wygląda to tak jakby sterownik nie widział, że silnik się obraca. Do tego Emeralda nie masz żadnego kabla żeby się podłączyć lapkiem i zobaczyć czy przy kręceniu rozrusznikiem pokazuje prędkośc obrotową?

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1913
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Atu 1,8 GTI nie pali po długim postoju
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 08, 2018, 11:07:18 am »
Ogólnie wygląda to tak jakby sterownik nie widział, że silnik się obraca.
A może komp o tym wie, tylko ma zimny lut przy scalaku od immo, ew. przerwała się przypalona ścieżka? ;>
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2018, 11:21:41 am wysłana przez Gomulsky »
Jeżdżę FSO:
Cytat: Varisella
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1613
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 LPGTi 23E
Odp: Atu 1,8 GTI nie pali po długim postoju
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 08, 2018, 12:42:07 pm »
Komp nie ma zimnego lutu na scalaku od immo, bo nie ma immo. ECU w tym aucie to Emerald K6 - "tuningowy" komp do k-serii.

Najszybciej/łatwiej będzie podpiąć pod kompa i sprawdzić odczyty podczas kręcenia rozrusznikiem. Pod warunkiem, że Tomekk ma kabel.
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2018, 12:44:14 pm wysłana przez Maćko »
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.4 16V 23E

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: Atu 1,8 GTI nie pali po długim postoju
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 08, 2018, 20:26:53 pm »
Jutro spróbuję w pierwszej kolejności podmienić Emeralda na standardowego kompa i zobaczymy co będzie. Jak to nie pomoże, Sławek, poprzedni właściciel Poloneza zadeklarował pomoc z laptopem i kabelkiem <ok>
Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI, 1,8 GTI, Mercedes 500E'91, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Online Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3387
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Atu 1,8 GTI nie pali po długim postoju
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 09, 2018, 01:29:37 am »
Ogólnie wygląda to tak jakby sterownik nie widział, że silnik się obraca.
A może komp o tym wie, tylko ma zimny lut przy scalaku od immo, ew. przerwała się przypalona ścieżka? ;>

Ciekawa teoria.  :]

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: Atu 1,8 GTI nie pali po długim postoju
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 22, 2018, 17:16:58 pm »
Kolejne podejście; założyłem nowy seryjny komputer i podałem solidny prąd do akumulatora poprzez dobre kable rozruchowe.
Kręcił jak wściekły, niestety dalej efektów brak.



Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI, 1,8 GTI, Mercedes 500E'91, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10988
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Atu 1,8 GTI nie pali po długim postoju
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 22, 2018, 17:23:32 pm »
i co,nadal nie ma iskry i nie padaje paliwa, czy cos innego ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Online Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3387
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Atu 1,8 GTI nie pali po długim postoju
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 22, 2018, 17:57:37 pm »
Sprawdzane było na komputerze czy sterownik widzi obroty wału korbowego? Bez sprawdzenia tego to żadne podmienianie nie ma sensu, chyba, że czujnika położenia.
« Ostatnia zmiana: Luty 22, 2018, 18:14:34 pm wysłana przez Multec »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: Atu 1,8 GTI nie pali po długim postoju
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 09, 2018, 21:16:00 pm »
W końcu odpalił. Okazało się że przyczyna jest tak oczywista że aż wstyd. Po zawiezieniu auta lawetą do mojego elektronika, okazało się że do plusa akumulatora prowadzi wtyczka która zasila część odbiorników w aucie, w tym zapłon i wtryski. Wtyczka wypięła się, prawdopodobnie podczas wyciągania akumulatora na zimę (była spięta z jednym z przewodów). Po wciśnięciu wtyczki odpalił od razu. Przy okazji zleciłem regenerację rozrusznika gdyż trochę się zawieszał na tulejkach i miał utlenione przewody. Wieczorem odebrałem auto, pojechałem do "eskape" na przegląd. Diagnosta ze sprzątaczką (dawne ASO FSO) cmokali i podziwiali. Wieczorny powrót do domu, tankowanie świeżej benzyny,  rondo zaliczone pełnym bokiem na dwa razy, banan na twarzy bezcenny  <ok> <lol> <lol> <lol>, ależ to 1,8 GTI się wkręca :)
Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI, 1,8 GTI, Mercedes 500E'91, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline BialySC

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 83
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Atu 1,8 GTI nie pali po długim postoju
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 09, 2018, 22:29:59 pm »
I most to wszystko wytrzymuje ?

Online Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3387
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Atu 1,8 GTI nie pali po długim postoju
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 09, 2018, 23:15:55 pm »
Ja swoim 1.8 (157KM / 171Nm) nakręciłem już 30tyś km i po za tym, że minimalnie jest głośniejszy to nic się nie dzieje. A i tak w porównaniu do innych Polonezów to jest jeszcze cichy. :)

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1261
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
Odp: Atu 1,8 GTI nie pali po długim postoju
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 10, 2018, 07:03:52 am »
I most to wszystko wytrzymuje ?
Wytrzyma, do póki na suchym nie będzie upalania, wtedy satelity szyyybko się "kruszą" :P
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.