Autor Wątek: Nie może się odpowietrzyć  (Przeczytany 1150 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie może się odpowietrzyć
« dnia: Luty 16, 2018, 14:20:37 pm »

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Jak w temacie.
Ostatnio wymieniłem pompę wody, termostat, płyn (z bloku też spuściłem), złożyłem wszystko, zalałem płynem (ok 5l weszło). Chcę odpowietrzyć układ. Z odkręconym korkiem od zbiorniczka pochodził trochę na wolnych obrotach, szybko dobił do ponad 90*. Powyżej 95* włącza się wentylator, jest ok. Jednak płynu w zbiorniczku nie ubywa, a raz to nawet płyn mi zabulgotał i tak z litr się wylało. Mimo, że na wskaźniku jest ok 95* słychać i widać po pracy silnika, że jest więcej, bo nie ma siły silnik coraz bardziej. Nie wiem, termostat się nie otwiera? Co mam zrobić?

Odp: Nie może się odpowietrzyć
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 16, 2018, 14:32:41 pm »

Offline Michalk77

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro + 1.6GLI '99, Polonez Truck Plus DC 1.9D '01
5 litrów to chyba trochę mało. Termostat raczej jest ok, skoro wentylator się włącza. Masz w aucie LPG?

Wysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka

Odp: Nie może się odpowietrzyć
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 16, 2018, 14:36:30 pm »

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Tak, mam lpg

Odp: Nie może się odpowietrzyć
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 16, 2018, 15:04:26 pm »

Offline Michalk77

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro + 1.6GLI '99, Polonez Truck Plus DC 1.9D '01
Chodził tylko na wolnych obrotach czy robiłeś jakaś krótka trasę? Czasem lepiej jest przejechać kawałek wtedy ciśnienie w układzie będzie większe i łatwiej jest wypchnąć powietrze.

Wysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka


Odp: Nie może się odpowietrzyć
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 16, 2018, 15:19:43 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
A nagrzewnicę włączyłeś na czwarty bieg i dałeś gorące powietrze ? Może tam tkwi problem.
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Nie może się odpowietrzyć
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 16, 2018, 16:25:16 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Co ma dać włączenie ogrzewania? :) Płyn zawsze przepływa przez nagrzewnicę, nie ma to znaczenia, no chyba, że jest zaworek nagrzewnicy :)

Odp: Nie może się odpowietrzyć
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 16, 2018, 16:31:37 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Fakt... zawsze mi mówili i tak zawsze robiłem, że włączałem ciepły nadmuch. Może to tak jak piszesz przy starych autach z zaworkiem. :)
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Nie może się odpowietrzyć
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 16, 2018, 17:00:58 pm »

Offline Michalk77

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro + 1.6GLI '99, Polonez Truck Plus DC 1.9D '01
Starsze Polonezy miały zaworek, nie ma go dopiero w Plusach. Być może faktycznie obieg nagrzewnicy jest zamknięty. Najlepiej zakręć korek zbiorniczka i wkręć silnik na wyższe obroty.

Wysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka


Odp: Nie może się odpowietrzyć
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 16, 2018, 17:02:02 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Szkody tym nie zrobisz, więc nie ma problemu :)

marian, czy wszystkie przewody wodne się nagrzewają?Nowe termostaty nieraz są wadliwe.Poza tym, czy przewody wodne są twarde, czy raczej miękkie?

Przejedź się i rozgrzej go porządnie.

Odp: Nie może się odpowietrzyć
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 16, 2018, 18:17:11 pm »

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Jak się rozgrzał jak po południu robiłem, to dolałem trochę płynu, ale przez to, że i wcześniej trochę wybulgotało nie jestem pewien ile jest faktycznie w układzie. Wszystko wskauje, że chyba jest ok, bo dziewięćdziesiąt pare stopni to jest maks i włacza sie wentylator, ale temperatura dalej nie rośnie, nawet jakbym go nie piłował - pojezdzilem trochę z ogrzewaniem i bez i jest ok. Jak stoi i włacza sie wentylator na trochę, to pochodzi z minute i sie wylacza, ale wlacza sie dosyc czesto. Temp 90 stopni i tak trzyma non stop. Myślę, ze muszę pojeździć pare dni i jeszcze wroce do tego wątku na forum tutaj.

Odp: Nie może się odpowietrzyć
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 16, 2018, 21:19:40 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
W czym jest problem w takim razie? w tym, że wszystko działa, czy w tym, że bez korka gotuje się płyn co jest zupełnie normalne?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Nie może się odpowietrzyć
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 16, 2018, 21:24:17 pm »

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Dokładnie chuba tak jak piszesz jest. Temat do zamknięcia Dziękuję wszystkim za pomoc. Najwyżej jeszcze napiszę jak nie będzie hulało.