Autor Wątek: Stacyjka z plusa w minusie  (Przeczytany 1884 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Stacyjka z plusa w minusie
« dnia: Luty 24, 2018, 15:36:36 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Cześć,czy jest ktoś kto montował do zwykłej carówki stacyjkę wraz z obudową kolumny kierowniczej z plusa? Ciekawi mnie co trzeba przerobić i jak wygląda to od strony kabelkologi. O zaletach takiej przeróbki chyba nie muszę wspominać  :)

Odp: Stacyjka z plusa w minusie
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 24, 2018, 15:52:43 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5091
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ja miałem środek z plusa itd. ale przekładałem też kompletną kolumnę kierowniczą.Stacyjka z plusa, ma ząbek od blokady od strony zegarów, a nie od strony kluczyka, więc i wycięcie w kolumnie jest w innym miejscu.Niemniej, jeśli by ci to było niepotrzebne, to można by się tego pozbyć i założyć ją na kolumnę z caro.

Odp: Stacyjka z plusa w minusie
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 24, 2018, 18:21:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie wiem jakie bylyby plusy tej przerobki (oprocz uruchomienia wtrysku z GSI w minusach) ,bo u mnie juz druga stacyjka sie rozlatuje tzn. kiedys musialem wymienic w C+ po ~150kkm ,a teraz w Trucku blokuje sie gdy auto postoi ,raz pomaga psikanie rozmrazaczem, a raz musialem 2min naparzac we wkładkę kluczem 13, zeby odpuscila (dala sie przekrecic w pozycje zaplonu),
oczywiscie sposob z uderzaniem byl wczesniej przetestowany w C+
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Stacyjka z plusa w minusie
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 24, 2018, 19:11:34 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5091
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ta minusowa, toteż się lubiła zacinać, więc tu żadna różnica.Może po prostu kolega ma taki kaprys i chce mieć stacyjkę z plusa razem z obudową? Ja wymieniłem komplet dopiero wtedy, kiedy wspawałem belkę z plusa i wymieniłem instalację na taką z plusorovera.

Odp: Stacyjka z plusa w minusie
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 24, 2018, 19:40:49 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
O zaletach takiej przeróbki chyba nie muszę wspominać  :)

Chyba musisz, bo ja nie wiem, a z chęcią poznam. Jedyna zaleta to jak koledzy niżej pisali to problem z nie zacinaniem ?
Jestem młodym posiadaczem FSO, (natomiast z długim stażem miłowania się do tego auta <lol2> ) i nigdy nie było dane mi zgłębić innych Polonezów, bo kiedy brat miał Poloneza to ja wtedy byłem zajęty budowaniem miasta w piaskownicy <lol2>, z resztą co małemu szczylowi będzie opowiadać o Polonezie. :P
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Stacyjka z plusa w minusie
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 24, 2018, 19:51:48 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Zrobiłem prawie 100 tys. km plusem i nigdy nie miałem problemów ze stacyjką,podczas gdy np. silnik przez ten czas zdążył wyzionąć ducha.
Z zalet o które mi chodzi,to przede wszystkim kluczyk,który pasuje dwustronnie i łatwo wchodzi w stacyjke,podczas gdy w minusie jest to już utrudnione i trzeba wcelować,sama stacyjka jest też umiejscowiona bardziej dostępnie,że nie trzeba tak wciskać ręki za kierownice. Kluczyk dorobić mogę praktycznie w każdym punkcie bo grot jest taki sam jak w oplu,jest możliwość włączania i wyłączania radia stacyjką,a przy centralnym zamku,mogę sobie zrobić kluczyk scyzoryk,jak w nowszych samochodach.

Odp: Stacyjka z plusa w minusie
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 24, 2018, 20:04:03 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jest możliwość włączania i wyłączania radia stacyjką
jak sobie podlaczysz dodatkowy przewod, tylko po co taka wku... opcja, to nie wiem
Zrobiłem prawie 100 tys. km plusem i nigdy nie miałem problemów ze stacyjką
to nie znaczy, ze stacyjki sa niezniszczalne, bo tobie sie nie rozpadla ;]
pewnie kostka stacyjki tez nigdy zawsze laczyla, a oprocz mojego C+ znam jeszcze kilka przypadkow,gdzie kostka przestala dzialac,
technicznie ta stacyjka nie jest ani troche lepsza niz stary typ,
jedynie lepiej wyglada - z tym sie chyba kazdy zgodzi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Stacyjka z plusa w minusie
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 24, 2018, 23:29:11 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Miałem kolumnę z plusa w atu, pasuje 1:1, bez żadnych przeróbek mechanicznych - jedyne co trzeba zrobić to przelutować wtyczkę do kostki. Zaletą stacyjki z plusa, poza bardziej "praktycznym" kluczykiem jest też dostępność nowych kostek dobrej jakości (jednak daewoo jeszcze trochę po drogach jeździ), czego nie można powiedzieć o kostkach do "minusa", choć na ich miejsce pasują stacyjki z Iveco, które też mają kluczyk nowszego typu i swoje wytrzymają.

Odp: Stacyjka z plusa w minusie
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 25, 2018, 04:07:39 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Rozwiń temat z jakiego Iveco ;) Może kupię sobie z 2 kluczykami zamiast dorabiać 2 kluczyk . (Bym wtedy miał 2 takie same)

A  o stacyjce plusowej nawet mi nie mów .  Szlag mi tak trafił kostkę że wyłączało zapłon i auto gasło . Jedyne co to bardziej cywilizowany kluczyk . Chodź w minusie nie widzę sensu zakładania go bo nie pasuje do klamek a przekładanie klamek plusowych to za gorsz sensu nie ma bo jak ktoś ma za dużo siły to mu  klamka w ręce zostanie ;) Ostatnio u znajomego w A+ jego matce została klameczka w ręce ;) W końcu od czegoś wzięła się nazwa klamki wyłamki ;) A co do radia po zapłonie można spokojnie się podłączyć  pod coś w instalacji  co opdala dopiero po zapłonie  i cześć .
« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2018, 04:15:53 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Stacyjka z plusa w minusie
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 25, 2018, 12:29:19 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Radia po zapłonie nie chcę bo to jest wg. mnie debilizm,a pozatym takie coś to se moge zrobić na zwykłej stacyjce. W plusowej masz specjalną pozycje do działania radia, bez zapłonu. Co do kluczyka to też mi lata to,bo na starej stacyjce są 2 to co za różnica ze przy nowej też bedą 2

Odp: Stacyjka z plusa w minusie
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 26, 2018, 00:44:43 am »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
W plusowej masz specjalną pozycje do działania radia, bez zapłonu. Co do kluczyka to też mi lata to,bo na starej stacyjce są 2 to co za różnica ze przy nowej też bedą 2
Pozycja jest tylko nie bardzo chce to normalnie działać.