Autor Wątek: [Rover 1.4 16V] padające jak muchy regulatory ciśnienia paliwa na listwie.  (Przeczytany 3034 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Witam mam problem i już sam nie wiem co jest przyczyną . W moim poldku ciągle padają regulatory ciśnienia paliwa . Nie ważne czy  listwa z poloneza czy z Rovera po prostu padają jak muchy . Aktualnie wymieniłem pompę paliwa na nową (nie chiński noname ) auto nie jechało  założyłem lekko zaciśnięte morsy na przewód paliwowy przy regulatorze . Auto odżyło i  kręci się normalnie . Co jest przyczyną ciągłego ich padania ? Ma ktoś jakiś pomysł ? Mi powoli ręce opadają w ciągu pół roku wymieniłem  koło 6 regulatorów ... W baku patrzyłem przy wymianie pompy paliwa syfu nie ma filtr paliwa ma może z 300 KM przelatane  . Jakieś pomysły  ?  Ja już zgłupiałem i znajomy mechanik też ...
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2018, 16:14:38 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: [Rover 1.4 16V] padające jak muchy regulatory ciśnienia paliwa na listwie.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 17, 2018, 16:24:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sprawdzales,czy regulatory padaja, czyli czy cis. paliwa spada ponizej 3barow,
czy tylko tak myslisz,ze padaja akurat regulatory
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: [Rover 1.4 16V] padające jak muchy regulatory ciśnienia paliwa na listwie.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 17, 2018, 16:58:36 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Tak po wyłączeniu zapłonu po jakimś czasie spieprza ciśnienie paliwa zamiast być utrzymywane .  U znajomego jak miał podłączony manometr to ciśnienie dopiero schodziło po  około 3 godz po nabiciu przy włączeniu zapłonu gdzie nabija pompa .Mierzone manometrem pompa tez mierzona i ma dobre ciśnienie .  A że nową akurat dzisiaj założyłem to też jestem niej pewny . Poza tym na nie ściśniętym przewodzie od regulatora żeby auto odpaliło muszę dodać mu trochę gazu a tak nie powinno być . To że są zwalone to wiem bardziej mnie zastanawia przez co padają . Przecież nie pójdę do sklepu i wyjadę z tekstem poproszę kilo regulatorów do rovera 1.4 16V xD
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2018, 17:02:04 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: [Rover 1.4 16V] padające jak muchy regulatory ciśnienia paliwa na listwie.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 17, 2018, 17:30:18 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
To czy ciśnienie pozostaje w układzie to nie jest sprawa regulatora ciśnienia, a AKUMULATORA ciśnienia, który znajduje się między wyjściem pompy paliwa, a króćcem w koszu pompy. Jeśli tego nie ma i jest wstawiony wężyk to zawsze ciśnienie będzie spadać praktycznie od ręki.
A czujnik temperatury to masz sprawny? Może sterownik na zimnym silniku wcale nie wie, że jest zimno i nie wydłuża czasu wtrysku, a Ty zwiększając ciśnienie poprzez zagniecienie powrotu kompensujesz braki i odpala.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: [Rover 1.4 16V] padające jak muchy regulatory ciśnienia paliwa na listwie.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 17, 2018, 22:03:30 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
To fakt wężyk był od początku u mnie w pompie jak już kupiłem dawce  ale na nim chodziło . Ale czy pompa nie powinna mieć w sobie zaworu jednokierunkowego ?    Czujnik powietrza ten z tyłu koło kopułki mówisz ? Jeśli tak to sprawdzane wartości Microcheckiem do Poldorovera .  (Tak  tym wpinanym w tą okrągłą wtyczkę przy komputerze i 2 szczypczykami do aku ) Sonda lambda ma dobre wahania napięć tak jak powinna mieć a czujnik temperatury powietrza i płynu chłodniczego  ma dobry odczyt nie przekłamuje co do temperatury . Błędy na komputerze jeśli jakiekolwiek były zostały skasowane , komputer tez podmieniany . Nie mam po prostu pomysłu co a przecież nie będę jeździł z zaciśniętym przewodem bo się w końcu coś rozpieprzy . Od znajomego dostałem  sprawną listwę wtryskową od Rovera 1.4 (nie poloneza) i podmieniłem reugulator efekt ten sam tak jak by był spieprzony . Co dziwna sprawa jak sprawdzałem  na pompie zewnętrznej no name takiej jak mam w maluchu zwykły niebieski chinol  (podpinając pod ssak z GLE bo mam taki pływak w aucie tyllko z  założonym wężykiem na powrót i zasilanie . To auto się kręciło na postoju normalnie i normalnie paliło . Ja już sam nie wiem co jest . Na takiej pompie co mam teraz włożonej to na takiej samej  kumpel składał VVC 160 i zapieprzalo a potem ta pompa wylądowała w 1.4 i też szło piecem :/
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2018, 22:19:34 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: [Rover 1.4 16V] padające jak muchy regulatory ciśnienia paliwa na listwie.
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 17, 2018, 23:17:51 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Chyba sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.
Regulatory ciśnienia się nie psują, a jeśli już, to nie kilka z rzędu. Zmierz ciśnienia paliwa na kilku to się dowiesz o co chodzi. Ale zapewne pompa do wyrzucenia. Załóż dobrą zewnętrzną i z bani.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: [Rover 1.4 16V] padające jak muchy regulatory ciśnienia paliwa na listwie.
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 17, 2018, 23:36:44 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Jak mogę mieć pompę do bani jak ją dziś kupiłem wyjąłem z pudełka i założyłem .... Nie z alledrogo tylko z hurtowni  całe opakowanie opląbowane . W baku powyżej 10 L benzyny tak na oko więc nie miałem opcji jej przytrzeć .  Ciśnienie paliwa jest na niej odpowiednie a i na identycznej pompie nawet VVC chodzi no to  bez jaj  żeby głupie 1.4 nie dawało rady ...  W każdym razie zewnętrzną na postoju patrzyłem nie sprawdzałem pod obciążeniem  nie miałem jak  więc mogło by też być nie tak różowo . Nie nie chce zewnętrznych pomp paliwa bo znowu zaczną wyć jak poprzednia ....
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2018, 23:39:43 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: [Rover 1.4 16V] padające jak muchy regulatory ciśnienia paliwa na listwie.
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 18, 2018, 10:10:02 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ciśnienie jest dobre bo ? Mierzyłeś czym?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: [Rover 1.4 16V] padające jak muchy regulatory ciśnienia paliwa na listwie.
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 18, 2018, 10:19:24 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wyryski ok? Może to one są przytkane. Na wejściu mają filtry siatkowe i może tam się zebrał syf...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: [Rover 1.4 16V] padające jak muchy regulatory ciśnienia paliwa na listwie.
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 19, 2018, 00:33:26 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Wtrysków jeszcze nie sprawdzałem ale w sumie mogę je przeczyścić . Tylko w sumie dziwne że na zaciśniętym  przewodzie śmiga auto  normalnie . Może któryś zaczął lać ? I gdy go zaciskam dostaje większe ciśnienie i wtedy działa normalnie ?

Multec :Manometr pomiędzy przewód paliwowy a pompę .


Edit po 2 browarkach  :P

Załóżmy opcję że wtrysk leje . Czy jest opcja że gdy zaciskam powrót wtryskiwacz dostaje większe ciśnienie przez co pali od strzała i się wkręca do średnich obrotów a na wyższych obrotach go ten patent przylewa i minimalnie  skacze obrotomierz tak przy 5 tys ale tak to się zbiera i jeździ w miarę spoko ?  Bo dopiero teraz to zauważyłem. W sumie nic innego mi nie zostało do sprawdzenia ale  wolę się upewnić bo może się okazać że rozpieprzę całą listwę i dupa :/ .
« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2018, 01:08:51 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: [Rover 1.4 16V] padające jak muchy regulatory ciśnienia paliwa na listwie.
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 19, 2018, 00:44:13 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Pomiędzy przewód zasilający listwę, a listwę, choć właściwie to powinno być między listwą a regulatorem. Co Ci z tego, że przy zbiorniku będzie pico bello bambino OBRSO, skoro przy listwie będziesz miał jakieś 0,5 bara mniej. A wbrew pozorom to całkiem spory spadek ciśnienia.

Odp: [Rover 1.4 16V] padające jak muchy regulatory ciśnienia paliwa na listwie.
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 24, 2018, 19:38:10 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
listwa na niskich obrotach 2.2 po dodaniu gazu 3 tak jak powinno być .  A auto się dusi po dodaniu gazu czyli wtryskiwacze ch*j strzellł ale przez co ? Syfu w baku nie ma a ciągle są z tym jakieś jaja :/ ?  Ciśnienie 3 barów nabija pompa spokojnie po przekręceniu zapłonu i a ciśnienie spada dopiero po jakiejś godzinie o pół brara .
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2018, 19:43:19 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: [Rover 1.4 16V] padające jak muchy regulatory ciśnienia paliwa na listwie.
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 26, 2018, 19:27:29 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Padł wtryskiwacz i o dziwo regulator też ale ten był nie pewny założyłem ten co był poprzednio i śmiga . Wymieniłem komplet ożyło . Nie wiem tylko dlaczego przy regulatorze z Rovera trzyma trochę za dużo ciśnienie bo koło 4 barów ale może mam trochę za wydajną pompę jak ona w sumie odpowiada parametrami tej z VVC  a przelew jest za małego przekroju i nie nie nadąża wrócić do baku . Każdym razie auto żyje pali od 1 kręci się do końca  i mnie to cieszy  ;]
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2018, 19:59:07 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: [Rover 1.4 16V] padające jak muchy regulatory ciśnienia paliwa na listwie.
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 26, 2018, 20:26:20 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tym razem trafiłem ja ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: [Rover 1.4 16V] padające jak muchy regulatory ciśnienia paliwa na listwie.
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 28, 2018, 12:23:55 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Ano bywa a pompą i ciśnieniem się nie przejmuje i tak ma wlecieć 1.8 to wtedy już powinno ciśnienie ogarniać wszystko w 100% ;)
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "