Autor Wątek: Wiatraki chłodnicy diesel/rover  (Przeczytany 1506 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wiatraki chłodnicy diesel/rover
« dnia: Marzec 19, 2018, 10:58:42 am »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Przed montażem 2 wiatraków zapytam - które są lepsze? Które ciągną mniej prądu te z  Poloneza 1,9 (ciężkie jak cholera ;-|) czy te krótkie z Poloneza rovera?
Przejściówka

Odp: Wiatraki chłodnicy diesel/rover
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 19, 2018, 11:07:52 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
XUD i K16 mają takie same silniki wentylatorów chłodnicy (krótkie/płaskie). Różnica to ew. stelaż mocujący do chłodnicy, w dieslu jest metalowy na dwa wentylatory.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Wiatraki chłodnicy diesel/rover
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 19, 2018, 15:43:16 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Zwykłe od ohv ciagną ok 8A, rover/GLD to 12-13A. Mam 2 płaskie i nie narzekam :)

Odp: Wiatraki chłodnicy diesel/rover
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 19, 2018, 18:27:50 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Co masz na myśli "lepsze" czy to że żrą mniej prądu czy to że są bardziej efektywne ? bo jeśli to 2 to klekot/Rover . Tylko pamiętaj że jeśli  chcesz je pchać do swapa lub OHVki to przemień we wtyczce przewody bo wiatrak wtedy się kręci w inną stronę . W FSO się je**i . Ugotowałem przez to 2 silniki w Maluchu  zanim się połapałem ...  (tak  , tak nie pomyliłem się w Maluchu ) W instalacji poldoroverovej są dopiero dalej kable przemienione żeby to dobrze śmigało .
« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2018, 18:30:16 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Wiatraki chłodnicy diesel/rover
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 19, 2018, 20:06:57 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Tylko pamiętaj że jeśli  chcesz je pchać do swapa lub OHVki to przemień we wtyczce przewody bo wiatrak wtedy się kręci w inną stronę
Rozumiem że w 1.4 fabrycznie dmucha na silnik ?

Odp: Wiatraki chłodnicy diesel/rover
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 19, 2018, 20:11:09 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Z ciekawości aż sprawdziłem. Mam dwie instalacje, nowa z GSi i nowa z Poldorovera i obie mają identycznie ułożone przewody we wtyczce.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wiatraki chłodnicy diesel/rover
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 19, 2018, 20:30:18 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Bo zamiana była nie we wtyczce od strony kabiny, tylko przy samym wentylatorze, przynajmniej tak nakazywałaby logika.

Tylko pamiętaj że jeśli  chcesz je pchać do swapa lub OHVki to przemień we wtyczce przewody bo wiatrak wtedy się kręci w inną stronę
Rozumiem że w 1.4 fabrycznie dmucha na silnik ?
Zawsze dmucha na silnik i dlatego wentylator zawsze jest od strony wydechu (jeśli są 2 to ten od strony wydechu włącza się pierwszy), ponieważ nie chłodzi tylko samej chłodnicy, ale również mniej lub bardziej udolnie ma też schłodzić ukł. wydechowy. Poza tym powietrze spoza komory silnika zawsze jest chłodniejsze, a więc sam proces chłodzenia jest bardziej efektywny.
« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2018, 20:34:23 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Wiatraki chłodnicy diesel/rover
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 19, 2018, 20:56:49 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Tylko pamiętaj że jeśli  chcesz je pchać do swapa lub OHVki to przemień we wtyczce przewody bo wiatrak wtedy się kręci w inną stronę
Rozumiem że w 1.4 fabrycznie dmucha na silnik ?
kazdy dmucha na silnik jak jest prawidlowo podlaczony,
podlacz odwrotnie (tylko k16/xud) to zobaczysz co sie stanie podczas jazdy  ;>
ja juz wiem,bo w GLE jakis baran zle zlozyl silnik wentylatora i wial on na chlodnice - dobrze,ze mialem na przycisk zrobione (padl bimetal) ,bo bym na zlot nie dojechal ,a zorintowalem sie dopiero w polowie drogi po jednym przegrzaniu,
wczesniej sie dziwilem, ze bratu czesto sie przegrzewal, po tym odkryciu tajemnica sie wyjasnila
« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2018, 21:00:42 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.