Autor Wątek: Hałas silnik ohv  (Przeczytany 4131 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Hałas silnik ohv
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 29, 2018, 19:52:18 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Panowie, Poldek to auto do spokojnej jazdy, nie do szaleństw :) Przydała by się lepsza elastyczność w mieście i dłuższa piątka wg mnie na zamianę z krótszymi biegami 1-3, dla mnie skrzynia jest źle zestopniowana,  mniejsze spalanie i... W sumie jak na tak przedpotopowy silnik to nie ma dramatu :) A może to też kwestia mostu?

W sumie to z jakich lat pochodzi konstrukcja tego silnika?Bo słyszałem opcje lat 50, 60 a nawet 30 :) Ciekawe, która wersja prawdziwa?

Odp: Hałas silnik ohv
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 29, 2018, 20:04:57 pm »

Offline Ptak1992

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 56
    • Polonez caro gle
Co sądzicie o tym ? https://youtu.be/JOzMz16pD2Q

Odp: Hałas silnik ohv
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 29, 2018, 20:10:23 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Sprawdziłbym najpierw zawory.

Odp: Hałas silnik ohv
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 29, 2018, 20:12:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Nie zgodzę się z tym, bo ja właśnie z powodów niezawodności i komfortu psychicznego wybrałem Rovera.
jest taka piosenka "Ludzie to dziwni są" i to wlasciwie moze sluzyc za odpowiedz

Tak, tak, przecietne osiągi ohv. Przeciętne to są 9-10 sek 100km/h a nie  15-18.
przecietne osiagi, to takie, ktore pozwalaja swobodnie poruszac sie drogami z predkosciami do jakich te drogi maja ograniczenia, a nawet szybciej i wyprzedzac przy tych predkosciach,
OHV nie ma z tym problemu, oprocz autostrad w sensie ze powyzej 140km/h raczej sobie nie powyprzedzamy,
K16 w PN tez ma osiagi przecietne, jednak wyraznie lepsze niz OHV  - to nic nie zmienia w klasyfikacji,bo osiagi przecietne zawieraja sie w serokim zakresie,
a samochody osiagajace przyspieszenie do setki w czasie 9-10s maja silniki o mocy ~150KM i taki silnik wynosi osiagi do poziomu wyzszego niz przecietne, a wiec jest w zakresie dobrych osiagow,
mimo ciaglego parcia na coraz wieksza moc i lepsze osiagi, ciagle podstawowe modele takich osiagow nie maja, a nawet jest gradacja modelowa zanim sie do takich dojdzie (doplaci ;] ),
i to ostatecznie dowodzi, ze ~150KM kwalifikuje sie powyzej przecietnych osiagow, zreszta pozwala rozpedzic auto do predkosci 200km/h ,a wiec nawet na autostradzie bedzie to najwyzszy mandat za przekroczenie predkosci

KGB co za problemy z pompami oleju i magistralami? Pierwsze słyszę.
problemy raczej po rozkreceniu, bo ilez to bylo tematow, ze ta magistrala lepsza,ta gorsza ,nie dokrecona, zatkana, no i problem z przykeceniem na miejsce raz odkreconej pompy olejowej  (dla mnie te problemy sa fenomenalne i podejrzewam czynnik ludzki,a nie techniczny)


OK, załóż teraz most 3.9 i ustaw oba auta na kresce.
most nie ma znaczenia, rover objedzie zwykle OHV niezaleznie od przelozenia mostu - za duza jest roznica w mocy i wartosci momentu obrotowego w szerokim zakresie predkosci obrotowej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Hałas silnik ohv
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 29, 2018, 20:17:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Przydała by się lepsza elastyczność w mieście i dłuższa piątka wg mnie na zamianę z krótszymi biegami 1-3, dla mnie skrzynia jest źle zestopniowana,  mniejsze spalanie
skrzynia jest zestopniowana praktycznie idealnie, no moze V powinna byc krotsza, ale to nadbieg, wiec nie podlega algorytmowi,
zuzycie paliwa jest wieksze w porywach do 1l na 100km niz w nowoczesnym silniku (dobra sprawnosc) jakim jest K16, wiec tragedii nie ma ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Hałas silnik ohv
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 29, 2018, 20:45:45 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Ja jebie autor się pyta o dziwne dźwięki dochodzące z silnika,a pojawiają się całe poematy i opinie o których każdy za 2-3 godz. zapomni, który silnik jest lepszy. Moderacja rzeczywiście ma gdzieś to forum...

Odp: Hałas silnik ohv
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 29, 2018, 20:56:38 pm »

Offline konrad1981

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 113
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1983 2.0 DOHC
przecietne osiagi, to takie, ktore pozwalaja swobodnie poruszac sie drogami z predkosciami do jakich te drogi maja ograniczenia, a nawet szybciej i wyprzedzac przy tych predkosciach,

A to już jest twoja nadinterpretacja, stworzona na użytek wytłumaczenia bardzo dyskusyjnej  tezy. Zwyczajowo przeciętny oznacza mieszczący się w większości przypadków i Ohv nie spełnia tych warunków, jest poniżej przeciętnej a zatem jego osiągi są słabe.

Co akurat w niczym nie przeszkadza, przynajmniej mi:)



Odp: Hałas silnik ohv
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 29, 2018, 21:00:38 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Ja jebie autor się pyta o dziwne dźwięki dochodzące z silnika,a pojawiają się całe poematy i opinie o których każdy za 2-3 godz. zapomni, który silnik jest lepszy. Moderacja rzeczywiście ma gdzieś to forum...
Widzisz taki "przycisk" "Zgłoś do moderatora" pod każdą wypowiedzią w dolnym prawym rogu? czy oczywiście masz go gdzieś?


Zamykam wątek. Panewki były na forum obrócone na wszystkie strony.
« Ostatnia zmiana: Marzec 29, 2018, 21:05:37 pm wysłana przez lesor#1973 »
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.