Autor Wątek: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?  (Przeczytany 523 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10983
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 26, 2018, 23:47:35 pm »
czego nie rozumiesz w okresleniu "sytuacja awaryjna" ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4496
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 27, 2018, 02:13:29 am »
A czego ty nie rozumiesz w słowie "wystarczy" i sensie dodawania elektrozaworu do obejścia termostatu? Daj spokój z tą sofistyką bo to ani nie działa dość przekonująco, ani nie jest (poza sofizmem) do obronienia.

Ogrzewanie trochę zbije ale nie zapewni takiego chłodzenia jak otwarcie dużego obiegu, ani tym bardziej wyłączenie silnika kiedy pompa wody przestaje działać. OHV może przeżywa przegrzania, ale z perspektywy posiadacza Rovera już to nie wygląda tak różowo.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10983
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 27, 2018, 02:38:57 am »
skoro tobi nie wystarczy to mozesz sobie zamontowac co chcesz, tylko nie wiem jak trzeba byc ograniczonym, zeby w razie awarii czegokolwiek oczekiwac, by to nadal dzialo na 100%,
w sumie to ograniczonym tu nie pasuje tak dobrze, jak nieograniczonym ;]
mozna rżnąć głupa z elektrozaworami, tylko wypada wiedziec jakie srednice i opcje montażu dla nich wystepuja, bo inaczej : "wszystko jest mozliwe, pod warunkiem, ze nie wiesz o czym mowisz"

i tak wlasnie rozumiem pojecie "wystarczy" - widze,ze rosnie temp. to dzialam w kierunku jej zmniejszenia, czyli jedyne co moge zrobic to wlaczyc ogrzewanie wnetrza, bo ono schlodzi silnik, a niesprawny silnik nalezy wylaczyc zanim sie rozpieprzy,
silnik wylaczony nie potrzebuje pracujacej pompy cieczy, bo nie wydziela ciepla, a o silniku przegrzanym mozna mowic dopiero po przekroczeniu temp. 120*C, bo nawet rover innego wskaznika na zegarach sie nie dorobil
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4496
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 27, 2018, 15:30:44 pm »
tylko nie wiem jak trzeba byc ograniczonym, zeby w razie awarii czegokolwiek oczekiwac, by to nadal dzialo na 100%,

Bo taki sobie założyłeś aksjomat który ciebie ogranicza. W samolotach systemy sterowania są podwojone, a nawet potrojone i nawet w razie awarii jednego, samolot działa na 100% i my właśnie rozmawiamy o podwojeniu systemu sterowania przepływem chłodziwa.

mozna rżnąć głupa z elektrozaworami, tylko wypada wiedziec jakie srednice i opcje montażu dla nich wystepuja, bo inaczej : "wszystko jest mozliwe, pod warunkiem, ze nie wiesz o czym mowisz"

To można dać obejście z małym zaworkiem ręcznym, to nie aż taki problem, a w sytuacji gdybyśmy byli daleko od domu tak zaworek byłby dalece bardziej "wystarczający" niż włączanie ogrzewania.
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2018, 15:32:53 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10983
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 27, 2018, 19:44:55 pm »
zrobienie baypasa pomijajacego termostat wymaga wykonania trojnikow, zastosowania wezy i armatury (no chyba ze chcesz zawor z nagrzewnicy zastosowac jako ten "pewniak") ,wiec wymaga to wlozenia pieiedzy (wcale nie malych), miejsca i powoduje stworzenie kilku dodatkowych miejsc do potencjalnych wyciekow,
zakladajac,ze prawdopodobienstwo zepsucia sie termostatu "na nie otwieranie" (w trasie) jest mniejsze niz zlapanie kapcia - a statystycznie kierowca lapie kapcia co 10lat - zrobienie takiego baypasu jest glupsze niz zalozenie blizniakow, zeby nie wozic zapasówki  (w bagzaniku,na dachu lub tylnej klapie)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 263
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ 1.6 GSi 2001r.
Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 27, 2018, 20:22:44 pm »
Jako bierny czytelnik w zasadzie tego tematu o termostatach powiem, że pomijając czy jest sens to montować czy nie, to chętnie bym taką konstrukcję zobaczył i pewnie parę innych osób z forum też, więc do dzieła  :-)