Autor Wątek: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?  (Przeczytany 3884 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« dnia: Marzec 24, 2018, 19:45:17 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
W silnikach DOHC Fiata w układzie chłodzenia montowany jest termostat na przewodach. Podczas przekładki silnika 2 lata temu założyłem nowy termostat i układ pracował dobrze. Wymieniłem wówczas także korek chłodnicy gdyż układ "wciągał przewody" podczas stygnięcia.
Dzisiaj zauważyłem że słabo działa ogrzewanie, wskazówka podczas relatywnie spokojnej jazdy idzie na 100 Stopni a góra chłodnicy jest letnia.
Co może być przyczyną? Zaciął się? Padł po 2 latach i przejechaniu 3 tys km ?
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 24, 2018, 21:14:34 pm »

Offline statystyczny_polak

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6MPi
Termostat. Nie używany umiera dość szybko. Ba, dziś kupując nowy markowy termostat po godzinie jazdy zaczynają się dziać anomalia.

Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 24, 2018, 21:22:55 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
też mam w planach przekładkę na DOHC i też się zastanawiam czy termostat żyje. spróbuj wymontować termostat i sprawdzić na kuchence, może da się rozruszać. kilka lat bezczynności dla termostatu może być zabójcze, może się rozszczelnić. u mnie termostat stoi nie używany już 6 lat, od wypadku. jutro wymontuję go z przewodów i sprawdzę na kuchni.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 24, 2018, 21:27:16 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Dzięki:). Jako "odpalacz"wielu nieużywanych Polonezów lub ktoś kto "wreszcie" zaczął jeździć niskoprzebiegowcami, zauważyłem że także wyłączniki termiczne wentylatora stają się bezużyteczne właśnie od nieużywania. Dzisiaj popukałem termostat młotkiem, zobaczę juto, może odpuścił, kiedyś taki sam numer zrobił mi 125p 1800, tuż po wyjeździe z garażu i przejechaniu ok. 3 km termostat nie otworzył, właśnie po zimowym postoju. Problemem jest też chyba jakość niemarkowych części do tych aut...
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 24, 2018, 23:07:45 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Akurat z czujnikiem wentylatora nie miałem nigdy problemu, a posiadam długostojące auta.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 25, 2018, 00:48:46 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Tomkku dlatego zawsze lepiej do takich aut dołożyć sobie przełącznik do ręcznego odpalania  i zawsze w razie W można się poratować jak by czujnik od wiatraka nie zadziałał ;)
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 25, 2018, 01:07:28 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Panowie, zdecydujcie się czy rozmawiacie o włączniku termicznym wentylatora, czy o termostacie, bo to dwie różne rzeczy.

Jak termostat nie puści, to możecie sobie turbinę zasysającą z bolidu F1 przy chłodnicy uruchomić i też nie pomoże.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 25, 2018, 11:18:28 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Jak już mowa o pstryczkach i ręcznym obejściu czegokolwiek, to trzeba by robić rozgałęzienie przed termostatem i wpiąć się ponownie za termostatem, a pomiędzy, jakiś elektrozawór, który by można było otworzyć wspomnianym pstryczkiem i wypuścić gorący płyn do chłodnicy, zapobiegając przegrzaniu.Taki trochę drut, ale też dobre zabezpieczenie.Oczywiście, to bardziej w silnikach z górnym termostatem.W roverze też by to zrobił, tylko inaczej.

Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 25, 2018, 14:51:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Buźka po co komplikowac uklad jakims drutem ? w sytuacji awaryjnej wystarczy ustawic ogrzewanie na maks, wlaczyc nawiew na maks i zbic temp.

awaria termostatu w postaci jego nie otwarcia sie wystepuje bardzo rzadko, bo to proste urzadzenie  i zeby tloczek nie wypchnal talerzyka, to musi wyciec z tloczka wosk,
w nowym, ktory dzialal i nagle przestal to dziwne, ale da sie go sprawdzic w garnku z woda,
przy okazji takie rozruszanie go w 100*C (jezeli sie otworzy) moze go naprawic ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 25, 2018, 15:02:24 pm »

Offline statystyczny_polak

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6MPi
KGB, wyjaśnij proszę czemu w czasach kiedy ludzie przesyłają dane na drugi koniec galaktyki żadna firma nie potrafi zrobić dobrego termostatu? Kupiłem do GSI Verneta. Pierwsze odpalenie trzyma 90st. Po DOSŁOWNIE 10km termostat sfiksował- przy dynamicznej jeździe w oczach temeratura spada błyskawicznie na 50st i ciężko jej powrócić do 90. Założylem drugi termostat- Stahlter. Wskazówka lata jak po*ebana między 75- a 95st. w zależności od prędkości jazdy. Kolega ma Poloneza 1.4 i podobne cyrki- włozył już 4 termostat tym razem Waxtat. Po pół roku jazdy zaciął się i trzyma temperaturę na granicy załączenia wentylatorów.

Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 25, 2018, 15:36:33 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Buźka po co komplikowac uklad jakims drutem ? w sytuacji awaryjnej wystarczy ustawic ogrzewanie na maks, wlaczyc nawiew na maks i zbic temp.

Nie wystarczy. Przerabiałem to w Roverze.

KGB, wyjaśnij proszę czemu w czasach kiedy ludzie przesyłają dane na drugi koniec galaktyki żadna firma nie potrafi zrobić dobrego termostatu?

Bo Einstein miał IQ dwa razy większe niż przeciętny inteligentny człowiek, inżynierowie NASA i Roskosmosu mają pewnie co najmniej 140 i są elitą pod względem wykształcenia w swojej branży, a termostaty projektuje standardowy absolwent politechniki, i jeszcze przy produkcji pracuje kto popadnie i używa się takich materiałów jakie popadnie żeby obciąć koszty.
Spróbuj kupić Bearmach, u mnie działa dobrze.

A wahadłowiec kosmiczny też okazał się spartolonym projektem, jak to po fakcie sama NASA przyznała. Nie mówiąc już o takich wtopach jak zgubienie sondy marsjańskiej przez władowanie danych metrycznych o wartościach wziętych z obliczeń w jednostkach imperialnych.
« Ostatnia zmiana: Marzec 25, 2018, 15:50:10 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 25, 2018, 16:29:39 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
wyjaśnienie jest tylko jedno- producenci mają w dupie nabywców. produkt tani i nikt nie będzie go reklamował. kiedyś tzn. w latach 80 tych nikt się  termostatem nie przejmował. wielu nawet nie wiedziało o jego istnieniu. od początki do końca samochody był jeden termostat. polski, niezawodny z grubej mosiężnej blachy.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 25, 2018, 18:32:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Nie wystarczy. Przerabiałem to w Roverze.
WYSTARCZY !! sprawdzalem w wielu samochodach, wiec zastanow sie, gdzie popelniles blad

KGB, wyjaśnij proszę czemu w czasach kiedy ludzie przesyłają dane na drugi koniec galaktyki żadna firma nie potrafi zrobić dobrego termostatu?
konstrukcja jest prosta, powtarzalnosc wymiarow mozna zachowac na bardzo dobrym poziomie, ale nie znaczy to, ze kazda sztuka bedzie sie zachowywala taka samo w roznych silnikach,
cena od producenta to pewnie jednocyfrowa kwota, na produkcji jest kilkanascie rozdzajow do roznych aut, wiec sila rzaczy poszczegolne modele beda mialy jakies czesci wspolne,
przy takich cenach produktu nikt nie bedzie przeprowadzal kalibracji, zadnego Poloneza tez nie maja, zeby sprawdzac produkt pod wzgledem wprowadzonych zmian na zywym organizmie,
wiec nie dziwne, ze dziala to jak chce,
dziwie sie tylko,ze fimry produkujace od poczatku termostaty do polskich aut np. Mera nie potrafi zachowac parametrow produktu produkowanego "od zawsze"
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 25, 2018, 21:01:10 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Dziwne, że komuś szaleje stahler. Termostaty do OHV robią niesamowite, podczas gdy konkurencja trzyma okolice 70 stopni, ten na 88 w moim polonezie idealnie ma te 88 stopni. Może trafiłeś jakiś kiepski egzemplarz. Z drugiej strony, słyszałem, że mera w roverze sobie radzi, podczas gdy w OHV jest masakra w zimie.

Co do termostatu w aucie rzadko użytkowanym... W fiacie mam syf w układzie chłodzenia, termostaty wytrzymują całe 300-500km od wymiany do wymiany (mera i metal-incar). :/ W polonezie jeżdżę na jednym po kilka lat i zazwyczaj demontuję sprawny.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 25, 2018, 21:02:04 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
WYSTARCZY !! sprawdzalem w wielu samochodach, wiec zastanow sie, gdzie popelniles blad

Może "błąd" polegał na tym, że mój termostat był bardziej wadliwy niż twoje, i jeszcze że mnie się to przytrafiło w środku lata :]

Sam mówisz bzdurę, o ile uważasz że ogrzewanie załatwi sprawę w każdym przypadku, no chyba że producenci robią głupotę dając autom duży obieg i duże chłodnice, skoro wystarczyłby mały z malutkim radiatorem jak nagrzewnica.

Może trafiłeś jakiś kiepski egzemplarz. Z drugiej strony, słyszałem, że mera w roverze sobie radzi, podczas gdy w OHV jest masakra w zimie.

Tak sobie radzi że mnie nówka sztuka ugotowała silnik Rovera.
Kupiłem kolejny termostat "Polcaru" to z kolei silnik był notorycznie niedogrzany. Dopiero Bearmach załatwił sprawę.
« Ostatnia zmiana: Marzec 25, 2018, 21:04:58 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 26, 2018, 14:58:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
WYSTARCZY !! sprawdzalem w wielu samochodach, wiec zastanow sie, gdzie popelniles blad

Może "błąd" polegał na tym, że mój termostat był bardziej wadliwy niż twoje, i jeszcze że mnie się to przytrafiło w środku lata :]

Sam mówisz bzdurę, o ile uważasz że ogrzewanie załatwi sprawę w każdym przypadku, no chyba że producenci robią głupotę dając autom duży obieg i duże chłodnice, skoro wystarczyłby mały z malutkim radiatorem jak nagrzewnica.
a chlodnice w CC widziales kiedys ?
qwa czlowieku, chodzi o zbicie temp. silnika pracujacego na wolnych obrotach i wyjechaniu z korka na miejsce, w ktorym mozna sie zatrzymac, a nie popier... autostrada 120
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 26, 2018, 16:21:22 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
a chlodnice w CC widziales kiedys ?
qwa czlowieku, chodzi o zbicie temp. silnika pracujacego na wolnych obrotach i wyjechaniu z korka na miejsce, w ktorym mozna sie zatrzymac, a nie popier... autostrada 120

Widziałem, większa niż nagrzewnica, a silnik mniejszy.
Akurat przy 120 obroty jeszcze są w miarę niskie, a napływ powietrza coś chłodzi. Jasne że lepiej ratować się ogrzewaniem niż nie ratować, ale nie mów że to załatwia sprawę chłodzenia bo nie załatwia.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 26, 2018, 16:37:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a chlodnice w CC widziales kiedys ?
qwa czlowieku, chodzi o zbicie temp. silnika pracujacego na wolnych obrotach i wyjechaniu z korka na miejsce, w ktorym mozna sie zatrzymac, a nie popier... autostrada 120

Widziałem, większa niż nagrzewnica, a silnik mniejszy.
Akurat przy 120 obroty jeszcze są w miarę niskie, a napływ powietrza coś chłodzi. Jasne że lepiej ratować się ogrzewaniem niż nie ratować, ale nie mów że to załatwia sprawę chłodzenia bo nie załatwia.
nie oslabiaj mnie !!
sam sobie wymysliles, ze bedziesz jezdzil na nagrzewnicy,
nigdzie tego nie sugerowalem, a jezeli uwazasz inaczej to wstaw cytat
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 26, 2018, 17:50:24 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
forumowe trolle piszcie sobie na priv który co widział. Wasze nic nie wnoszące teksty są beznadziejne. nie zaśmiecajcie tematu.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Termostar 1,8 DOHC - znowu padł ?
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 26, 2018, 20:44:43 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
sam sobie wymysliles, ze bedziesz jezdzil na nagrzewnicy,
nigdzie tego nie sugerowalem, a jezeli uwazasz inaczej to wstaw cytat
Jak już mowa o pstryczkach i ręcznym obejściu czegokolwiek, to trzeba by robić rozgałęzienie przed termostatem i wpiąć się ponownie za termostatem, a pomiędzy, jakiś elektrozawór, który by można było otworzyć wspomnianym pstryczkiem i wypuścić gorący płyn do chłodnicy, zapobiegając przegrzaniu
Buźka po co komplikowac uklad jakims drutem ? w sytuacji awaryjnej wystarczy ustawic ogrzewanie na maks, wlaczyc nawiew na maks i zbic temp.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E