Autor Wątek: Śruba imbusowa jarzma zacisku lucas  (Przeczytany 2672 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Śruba imbusowa jarzma zacisku lucas
« dnia: Marzec 25, 2018, 21:01:42 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Panowie, myślał ktoś o zastąpieniu tej nieszczęsnej śruby jakąś inną? Najlepiej z normalnym łebkiem na klucz.Idealne śruby znajdują się przy zawiasach drzwi.Mają gwint M10x1.25 i łebek na klucz 13, idealnie by się mieściły, bo średnica łebka jest nawet minimalnie mniejsza, niż tej imbusowej, niestety, mają tylko niecałe 27mm gwintu, podczas, gdy imbusowe mają 30mm, dodatkowo, twardość tylko 8.8, a tamte pewnie mają 10.9 czy tam 10.8 Trochę za mało by się wkręcały, przynajmniej z przodu, bo jeśli chodzi o tył, to bym powiedział, że tam by podeszły ładnie, kwestia tego, czy klucz się zmieści.Z przodu, teoretycznie, można dać normalną śrubę, odpowiednio dłuższą i po prostu podłożyć coś pod łebek, najlepiej jakąś okrągłą, twardą tulejkę, albo podkładki, żeby łebek śruby wystawał trochę dalej i klucz powinien podejść.Naszło mnie na rozmyślanie po tym, jak nie mogłem poodkręcać zacisków w moim caro przed złomowaniem, bo nie dość, że wszystko zawalone rdzą i błotem, a robiłem to na szybko, to jeszcze się sześciokąt obrobił i musiałem ucinać łby.Mogli tam zastosować śruby takie, jakie się spotyka w innych autach, czyli szeroki łebek na dole, a u góry odpowiednio zmniejszony, żeby klucz mógł wejść.Dobra nasadka i by się normalnie odkręcało, a z tymi sześciokątami, to wiadomo.

Odp: Śruba imbusowa jarzma zacisku lucas
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 25, 2018, 21:26:59 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
W kombi zmieniłem ostatnio bo też się łeb ukręcił w jednej śrubie. W sklepie specjalistycznym odpowiednie śruby są do dostania od ręki, byle mieć starą na wzór.  Jedyny problem jaki napotkałem to to, że  w tych nowych śrubach chyba był łeb 17 czy 19, więc "oczkiem" czy nasadką dojście było trochę problematyczne, ale jakby mieć taki jeden klucz po odpowiednim tuningu tylko do tego to powinno nie być problemów :)

Odp: Śruba imbusowa jarzma zacisku lucas
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 25, 2018, 22:01:18 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
No widzisz, o to właśnie chodzi, że tam jest ciasnawo, dlatego zastosowali takie śruby.Ideałem była by śruba tego typu

I żeby łebek miała np. na klucz 14 lub 13, żeby się tam nasadka mieściła bez problemu i wtedy podchodzisz i odkręcasz jak człowiek.Najprostszy sposób, to jak pisałem, podłożyć podkładki i dłuższą śrubę dać, z normalnym łebkiem i wtedy klucz podejdzie i nie ma siły, żeby nie odkręcić.Jak miałem w caro te hamulce podwójne z tyłu, to tam też właśnie problem był, bo łebek śruby wypadał bardzo blisko kołnierza na moście i nic innego tam nie podchodziło, niż tylko ten nieszczęsny imbus.I właśnie tak po czasie, to sam się sobie dziwię, że nie dałem innej śruby z podłożonymi podkładkami, lub odpowiednią tulejką.Po mocnym dokręceniu, nie było by żadnych problemów z utrzymaniem tego w całości, a o ile łatwiejsze odkręcanie.Nie musiał bym się tak mordować.W ogóle, dla mnie osobiście, to śruby z sześciokątem, lub wszelakie gwiazdki, jeszcze przy zawieszeniu, gdzie błoto, woda, rdza, to nieporozumienie.Normalne czasem ciężko odkręcić, a co dopiero takie.
No proszę, takie tulejki też idzie kupić

Do tego odpowiednio dłuższa śruba z normalnym łebkiem i problem rozwiązany.Muszę się temu przyjrzeć, jak tam to wygląda, czy niczemu to nie będzie przeszkadzało.Każdy tu narzekał na te śruby, że na starym układzie były lepsze, bo normalne, ale chyba nikt nic z tym nie kombinował, co?
« Ostatnia zmiana: Marzec 25, 2018, 22:09:58 pm wysłana przez Buźka »

Odp: Śruba imbusowa jarzma zacisku lucas
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 25, 2018, 22:09:10 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Imbusy też nie są takie złe, oczywiście jeżeli ktoś nie odkręcał tego od wieków to będzie problem ale jak już potem złożyć na nowych, plus kilo miedzi, plus specjalna zaślepka montowana w otwór imbusa to nie ma bata żeby tego nie odkręcić następnym razem.

Odp: Śruba imbusowa jarzma zacisku lucas
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 25, 2018, 22:11:49 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
U mnie pod Wawą jest hurtownia śrub i tylko z M7 jest problem, tak to do wyboru, do koloru....

Nie masz w okolicy jakiejś hurtowni, żeby dopasowali coś?

Może dospawaj nakrętkę do śruby?Hmm tylko jak to się będzie miało do trwałości śruby?Nie ucierpi?

Odp: Śruba imbusowa jarzma zacisku lucas
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 25, 2018, 22:46:52 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Wszelakie spawanie odpada, to już totalny drut.Śrubę można znaleźć bez problemu, ale tam jest mało miejsca na łebek, dlatego są imbusy.Albo zdystansować, żeby łebek był odsunięty bardziej na zewnątrz, za pomocą takich tulejek, jak na zdjęciu, albo szukać odpowiednio długiej śruby z mniejszym łebkiem, np. na klucz 13, jak wspomniana śruba od zawiasów drzwi.Oto ona.

Niestety, jest za krótka, a jeszcze podkładkę by pasowało dać.Kupić normalną, na klucz 17 i szlifować? Też odpada.Muszę nad tym pomyśleć.Pasuje mi zmienić tarcze z przodu, więc przy okazji, bym pomierzył.

Odp: Śruba imbusowa jarzma zacisku lucas
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 25, 2018, 23:02:58 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Chyba coś takiego by podeszło, ale nie pamiętam jaka tam dokładnie była śruba.
http://allegro.pl/sruba-kolnierzowa-m10x1-25x35-kl10-9-ocynk-din6921-i7094945825.html

Odp: Śruba imbusowa jarzma zacisku lucas
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 25, 2018, 23:16:03 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1326
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Śruba imbusowa jarzma zacisku lucas
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 25, 2018, 23:25:39 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Raczej o coś takiego

Fabryczne śruby wyglądają właśnie tak.Te z Twojego zdjęcia, są trochę inne, bo mają kołnierz, ale to i tak bez znaczenia dla tematu, bo tu się rozchodzi o zastąpienie imbusów normalnymi śrubami.Te z linku, który podał Gomulsky, są dobre, tylko muszą mieć gwint do końca i ich kołnierz musi się zmieścić.Jak łebek będzie na klucz 13, to nasadka spokojnie powinna wejść.Chyba.Póki tego nie sprawdzę na żywo, to gówno będę wiedział.Interesowało mnie po prostu, czy ktoś z wkurzonych na te śruby, zastąpił je czymś innym.Tarcz się nie wymienia codziennie, ale jak już trzeba, to taka śruba potrafi uprzykrzyć życie.A z tyłu, na moście, to jeszcze gorzej.

Odp: Śruba imbusowa jarzma zacisku lucas
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 25, 2018, 23:50:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bez przesady z tym miejscem, zastosowalem zwykle sruby, a one maja chyba łeb 17 (teraz nie pamietam,ale tak wychodzi z typoszeregu) i nasadka sie zmiescila,
kombinowanie jakichś 13 lub 14 nie ma sensu, bo to bedzie rownie slabe do odkrecenia jak imbus,
te moje to czarne na kilogramy, wiec klasa wytrzymalosci 8.8 - widac takie wystarcza ;>  (zartuje, wczesniej policzylem ;p )
one maja zwykly gwint (nie drobnozwojny), wiec dokrecalem je na 70Nm - nie znalazlem w Morawskim wartosci momentu dla zwyklych srub, a nie chcialem przesadzic,
przed odkreceniem chronia podkladki sprezyste, wiec nie ma co szalec z momentem, ale 70Nm na łbie 13mm to by juz swoje piętno odcisnęło,
oczywiscie, jezeli ktos znajdzie sruby klasy wytrzymalosci 10.9 to trzeba brac, bo teraz zrobily sie popularne i roznica w cenie żadna (ciekawe tylko, czy roznica w materiale jest, skoro ceny sie zrownaly ;] )
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Śruba imbusowa jarzma zacisku lucas
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 25, 2018, 23:52:37 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Potwierdzam, iść dobrać zwykłe na klucz 17 i nie cudować, wszystko pasuje.

Odp: Śruba imbusowa jarzma zacisku lucas
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 25, 2018, 23:54:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Trojan tzn. do jarzma Lucasa musi być drobnozwojny gwint, tylko łeb zwykly 17
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Śruba imbusowa jarzma zacisku lucas
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 25, 2018, 23:55:10 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
One są drobnozwojne, gdyby nie były nie musiałbym po nie zapier***ć 30 km, tylko kupiłbym w najzwyklejszym "sklepie metalowym"...

Odp: Śruba imbusowa jarzma zacisku lucas
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 25, 2018, 23:57:51 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Tak tak, gwint oczywiście taki sam jak w imbusowych które chcemy zastąpić, to chyba logiczne :)

Odp: Śruba imbusowa jarzma zacisku lucas
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 26, 2018, 07:45:32 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Przez naście lat jazdy polonezem miałem problem z dwiema takimi śrubami. Oczyścić z błota, założyć dobrego prostego imbusa, pierd....ć w niego kilka razy aby dobić śrubę, potem tylko dobra nasadka trzymająca i długie ramie z jednostajnym naciskiem. Tylko uwaga na zęby bo śruba najczęściej mocno trzyma potem jest trach i lecimy na glebę bo wszystko nagle robi się luźne...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Śruba imbusowa jarzma zacisku lucas
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 04, 2018, 12:31:31 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Jakby kto pytał to tak to wygląda na samochodzie:


Jak widać miejsca trochę jest.

Odp: Śruba imbusowa jarzma zacisku lucas
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 04, 2018, 19:28:34 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Czyli jest miejsce.Dobrze wiedzieć.