Autor Wątek: Naprawa gwintu w podluznicy.  (Przeczytany 475 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1335
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Naprawa gwintu w podluznicy.
« dnia: Kwiecień 14, 2018, 08:45:45 am »
Panowie poradcie co robic.

Zerwalem gwint w podluznicy od belki silnika. Gwintowac to na M14 i dac wieksza srube, czy uzyc zestawu naprawczego pod M12. Ta i tak musze przegwintowac zerwany gwint na M14.

Jak ktos moze to niech poda jaki momentem dokreca sie belke, dolny wachac do belki i stabilizator do podluznicy. Bede wdzieczny.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2310
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: Naprawa gwintu w podluznicy.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 14, 2018, 13:02:43 pm »
belka do podłużnicy- 9.5 kGm. wahacz do belki- 9 kGm. stabilizator nie znalazłem danych ale 9 kGm starczy. tuleje metalowo- gumowe zawieszenia skręca się na stojącym na kołach i obciążonym samochodzie. kiedyś kładziono po 60 kilo na siedzeniach.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11495
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Naprawa gwintu w podluznicy.
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 14, 2018, 13:31:45 pm »
9.5 kGm to 93Nm, ale Morawski podaje 83Nm i tyle samo dla wahacza dolnego,
stabilizator nie jest przykrecony jakimis grubymi srubami, wg. ksiazki M10  na 39Nm,
mi sie wydawlo,ze to w ogole jest M8
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1335
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Odp: Naprawa gwintu w podluznicy.
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 14, 2018, 15:54:35 pm »
tuleje metalowo- gumowe zawieszenia skręca się na stojącym na kołach i obciążonym samochodzie. kiedyś kładziono po 60 kilo na siedzeniach.

To znam i tego się trzymam podczas napraw.
9.5 kGm to 93Nm, ale Morawski podaje 83Nm i tyle samo dla wahacza dolnego

To przesadziłem dając 110Nm.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 716
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Odp: Naprawa gwintu w podluznicy.
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 27, 2018, 04:19:19 am »
Dawaj Helicoil i sie nie zastanawiaj.

Offline MarCaro#1977

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 597
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro '95 Abimex OHV T
Odp: Naprawa gwintu w podluznicy.
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 27, 2018, 16:47:43 pm »
U mnie swego czasu nakrętka się zaczęła obracać razem ze śrubą. Masakra, diax w ręce i później spawanie.

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1679
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: Naprawa gwintu w podluznicy.
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 27, 2018, 17:39:05 pm »
A nie lepiej było przewiercić się po bokach śruby aż do nakrętki i przyspawać ją do podłużnicy bez cięcia jej?

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1335
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Odp: Naprawa gwintu w podluznicy.
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 02, 2018, 00:49:29 am »
Nagwintowałem na M14 i jest dobrze.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil