Autor Wątek: Tłumik końcowy pod skośne amortyzatory (Atu i plusy)  (Przeczytany 516 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Tłumik końcowy pod skośne amortyzatory (Atu i plusy)
« dnia: Kwiecień 14, 2018, 13:55:57 pm »
Dobrzy ludzie, wstawił by ktoś fotkę, jak powinien wyglądać prawidłowo wykonany tłumik końcowy do plusów i pochodnych? Znaczy, pod skośne amory.U mnie jest założony albo zwykły, albo tak jest fajnie wykonany, że tłucze o amortyzator, lub ciul wie, o co jeszcze.Wymieniłem wczoraj środkowy na nowy, oczywiście ten z wytłoczonym "P" i się pogorszyło.On wcześniej tłukł, ale się z czasem "dopasował" (dobił) do amortyzatora i było dobrze, ale teraz, to znów wali.Ciężko mi powiedzieć, co to za tłumik, ale może to plusowy, tylko tak wykonany.Ma dodatkowy "drut" do podwieszenia przy rurze wlotowej, przy samej puszce.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1993
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Tłumik końcowy pod skośne amortyzatory (Atu i plusy)
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 14, 2018, 15:21:39 pm »
Na wysokości amortyzatora rura jest spłaszczona od strony amora. Nie wiem kiedy zmieniałeś tłumik końcowy, ale w ostatnich latach chyba nie da się nabyć innego niż do plusa.
Jeżdżę FSO:
Cytat: "?"
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1723
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Odp: Tłumik końcowy pod skośne amortyzatory (Atu i plusy)
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 14, 2018, 17:50:08 pm »
Tam gdzie robię wydech powiedzieli ze innych niż wygięte pod skośne amortyzatory już nie ma.

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: Tłumik końcowy pod skośne amortyzatory (Atu i plusy)
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 14, 2018, 21:35:24 pm »
Na wysokości amortyzatora rura jest spłaszczona od strony amora. Nie wiem kiedy zmieniałeś tłumik końcowy, ale w ostatnich latach chyba nie da się nabyć innego niż do plusa.
Ja go nie zmieniałem.Zmieniał go poprzedni właściciel, czyli Marki89 i o ile sobie przypominam, to chyba wspominał, że to było nieoryginalne, czy coś, bo się obijał o amortyzator.Chyba muszę go jutro znów wyjąć i porównać z tłumikami od caro, które mi leżą.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6441
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Tłumik końcowy pod skośne amortyzatory (Atu i plusy)
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 14, 2018, 21:46:38 pm »
Końcowy tłumik wisi na 2 gumach. Z przodu puszki taka sama jak do środkowego. Z tyłu jest guma na 4 pręty. Można ją założyć na dwa sposoby. Wg mnie powinna ona być założona odwrotnie niż na zdjęciu.

W tej pozycji tłumik mocno opada z tyłu.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2018, 21:48:30 pm wysłana przez Bocian_s#313 »
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: Tłumik końcowy pod skośne amortyzatory (Atu i plusy)
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 14, 2018, 22:25:01 pm »
Aha, u mnie jest założona właśnie tak.Do tej pory były obie gumy i jest ślad na rurze wchodzącej do tłumika, gdzie obijał o amortyzator, ale trwało to na tyle długo, ze zdążyło się doklepać.Trzeba to będzie obadać jutro, jak z tymi gumami itd.Jak się jedzie po równej drodze, to jest ok. ale na nierównościach i przy uruchamianiu silnika, to wali jak oszalały.W ogóle, to według mnie, tam powinna być wstawiona plecionka, bliżej silnika, żeby to było na tyle elastyczne, bo jest strasznie sztywne.Gdzieś mi pierdzi jeszcze na łączeniu kolektora z pierwszym tłumikiem (nie mam kata, bo na serwisie ponoć "mechanicy" zajumali katalizator) i jak się zdenerwuję, to wspawam tam dwa króćce ze starego tłumika i wstawię kawałek plecionki.Bedzie szczelnie i będzie elastycznie.Jakoś w roverach dali radę  takie coś wstawić.Ten patent z pierścieniem uszczelniającym i śrubami ze sprężynami, nigdy mi się nie podobał.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1993
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Tłumik końcowy pod skośne amortyzatory (Atu i plusy)
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 14, 2018, 22:34:07 pm »
Osobiście na ostatni wieszak polecam gumę z Punto 1, wymiar praktycznie ten sam, a trwałość nie porównywalnie większa w stosunku do dedykowanego rzemiosła.
Jeżdżę FSO:
Cytat: "?"
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 560
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Odp: Tłumik końcowy pod skośne amortyzatory (Atu i plusy)
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 15, 2018, 19:31:42 pm »
Buźka,prawdopodobnie obijają ci te 2 druty od tłumika o pas pod zderzakiem.  A jeśli jest to tłumik firmy edex to jest to na 100 % przyczyna. W dwóch polonezach musialem skracać te druty bo są za długie,ze nawet tłumika się nie dało zamontować.

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Tłumik końcowy pod skośne amortyzatory (Atu i plusy)
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 15, 2018, 20:23:52 pm »
Panowie, a czy w Caro Plus 1.6 wydech jest "sztywny", czy powinien mieć gdzieś łącznik elastyczny?

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3383
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Tłumik końcowy pod skośne amortyzatory (Atu i plusy)
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 15, 2018, 20:26:42 pm »
Są sprężyny na łączeniu kolektor/dwururka z rura katalizatora.

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Tłumik końcowy pod skośne amortyzatory (Atu i plusy)
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 15, 2018, 20:41:23 pm »
Aj, chodziło mi o tzw. "siatkę", czy to powinno być w układzie wydechowym?

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2660
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Tłumik końcowy pod skośne amortyzatory (Atu i plusy)
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 15, 2018, 20:45:29 pm »
Tak jak pisał Multec, sprężyny i taki specjalny krążek spełniają tą samą funkcje co łącznik z siatką.

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Tłumik końcowy pod skośne amortyzatory (Atu i plusy)
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 15, 2018, 20:48:28 pm »
No proszę, to nawet nie wiedziałem, że to ma taką samą funkcję.Tak, sprężyny są przy łączeniu.Dzięki.

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: Tłumik końcowy pod skośne amortyzatory (Atu i plusy)
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 15, 2018, 23:04:54 pm »
Sprężyny sprężynami i pierścień też, ale ja i tak tam wstawię tą plecionkę, bo to jest o wiele lepsze rozwiązanie.Zrobię to tak, żeby było jak najmniej inwazyjnie.Mam drugi kolektor do GSI ze zgniłą końcówką, więc tylko się na końcu odetnie i wspawa ładnie końcówkę od tłumika (tą "łezkę") i do tego ten kawałek rury, która jest całością z pierwszym tłumikiem, oczywiście też z odpowiednim złączem, a na końcu, już przed samym tłumikiem, będzie plecionka i kawałek rurki z rozszerzeniem, ze środkowego tłumika.To tak z grubsza.To będzie coś podobnego, jak rura kolektorowa w roverze, tylko tam jest skręcana na szczelnie przez uszczelkę, a tu będzie na wcisk z opaską.Wymiana tłumika będzie polegała na odkręceniu starego, wysunięciu z rury i wstawieniu nowego, po uprzednim odcięciu rury wlotowej.Skomplikowane, ale będzie szczelnie.W ogóle, to pierwszy tłumik powinien być obustronnie skręcany, było by łatwiej.A i niewykluczone, że zrobię właśnie tak, że dam tam końcówkę od strony wlotu, żeby to było skręcane, na uszczelce, z obu stron.Nawet lepiej, bo mogę zastosować kawałek grubszej rurki, o odpowiedniej średnicy, a nie taką bibułę, jak to obecne, która nie przegnije i zawsze się tłumik zdejmie.Przy kolektorze oczywiście na szczelnym połączeniu, a na dole plecionka i złącze nasuwane z jednej strony na tłumik.
No i na koniec bonus, mala ciekawostka, o której sam nie wiedziałem.Otóż, zamiast "dedykowanej" uszczelki do złącza tłumików w ohv-kach, można zastosować uszczelkę z ciągnika Ursus C-330 stosowaną w uszczelnieniu końcówki tłumika do kolektora wydechowego, takie coś

http://allegro.pl/uszczelka-koncowki-tlumika-ursus-c-330-i5675017987.html
Pasuje idealnie, a dowiedziałem się tego w jednym sklepie, gdzie sprzedają części i do samochodów i do ciągników, że dawniej, ludzie te uszczelki właśnie kupowali, bo były dostępne od ręki.Ta uszczelka ciągnikowa, jest papierowo-metalowa (piszę papier, bo nie wiem, co to jest) i pięknie uszczelnia, nawet dymka nie puści.Zakładałem to niedawno koledze Marki89, jak u mnie był i przywiózł mi właśnie tą oryginalną i była cała metalowa.Sam był zdziwiony i stwierdził, że ta ciągnikowa będzie jednak lepsza.No i koniec końców, chyba dał za nią sporo więcej, choć na aukcjach widzę to w granicach 5 pln.Ale jednak, taka uszczelka jest na stanie w każdym sklepie z częściami do ciągników i to w dużych ilościach.Ja płaciłem po 2,50. Nie kupiłem tego z biedy, tylko dlatego, że pasuje i dostałem to od ręki, bez szukania i zamawiania z internetu, płacąc jeszcze przesyłkę.czysty zysk.Ciekawe, czy do rovera od czegoś pasuje.Oblatałem raz różne sklepy i nigdzie nie mieli, nawet na zamówienie.Na necie zapewne są  :-)

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2660
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Tłumik końcowy pod skośne amortyzatory (Atu i plusy)
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 15, 2018, 23:14:03 pm »
Ciekawe, czy do rovera od czegoś pasuje.Oblatałem raz różne sklepy i nigdzie nie mieli, nawet na zamówienie.
Jeśli chodzi o te do rovera podobne jak do ohv tylko z większym otworem to pasują, kiedyś z gościem w sklepie dobierałem ale już nie pamiętam z czego, miałem gdzieś zapisane, chyba jakiś seat czy coś.

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3383
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Tłumik końcowy pod skośne amortyzatory (Atu i plusy)
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 15, 2018, 23:16:42 pm »
Z Lanosa pasuje do Rovera. Numer według Bosala 256-177.

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6441
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Tłumik końcowy pod skośne amortyzatory (Atu i plusy)
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 17, 2018, 16:23:59 pm »
Daje radę...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.