Autor Wątek: Większe wentylowane hamulce - mikro poradnik + rozważania  (Przeczytany 3083 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Większe wentylowane hamulce - mikro poradnik + rozważania
« dnia: Marzec 12, 2018, 08:36:07 am »

Offline wkliw

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 20
    • caro 1.5GLE / warszawa 223
Dla tych co zastanawiają się czy się da i czy jest dużo roboty.
zwykła zwrotnica z lucasa


tarcza z fiata palio pasuje bez żadnych przeróbek fi 257



jarzmo pod zacisk również z palio [prosze mnie nie opieprzać za śruby.. Wiem takie nie powinny być ale to tylko do przymiarki poza samochodem na zwrotnicy wziętej ze złomu]


Jak widać wszystko pasuje idealnie żadnego przerabiania wiercenia powiększania otworów itp. Poprostu "ODKRĘĆ i PRZYKRĘĆ" oczywiście należy uważać na odpowiednie śruby (chyba najlepiej oryginalne od palio czy poloneza) taki zestaw bez problemu wchodzi w felge 14"

Ale takie hamulce to zabawa na szybko i dla małych chłopców ;)

teraz szykuję coś takiego


Tarcza fi 305mm fiat coupe 2.0 20V turbo
Tarcza pasuje idealnei teraz tylko trzeba zaadaptować jakieś zaciski. Na początek będzie próba z zaciskami z cromy 2.4TD 200KM też ma tarcze 305 x28 więc może wystarczy tylko dorobić inny adapter pod jarzmo....
problem jest tylko taki ze ten zestaw wchodzi dopiero w 16 calową felgę....

Dostępne sa jeszcze zestawy 284mm np od 500L fiorino itp. Ale tych nie próbowałem chociaż są ciekawe bo powinny wejść w 15 calową felgę


Odp: Większe wentylowane hamulce - mikro poradnik + rozważania
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 12, 2018, 08:49:16 am »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Taki temat już istnieje ...
A do tarcz 305 od coupe pasuje zacisk tez od coupe tylko pod zwrotnice od trucka
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Większe wentylowane hamulce - mikro poradnik + rozważania
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 12, 2018, 09:01:49 am »

Offline wkliw

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 20
    • caro 1.5GLE / warszawa 223
Wiem że gdzieś był taki wątek ale chyba bez zdjęć i nie mogłem znalezc. A co do zwrotnic z trucka to chyba pasują ale właśnie pod 284. Swoją drogą chętnie bym przygarnął takie zwrotnice bo za cholerę nie mogę znaleźć . Zaciski z coupe turbo to też ciężki temat bo występowały wersje z hamulcami 284 i 305

Odp: Większe wentylowane hamulce - mikro poradnik + rozważania
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 12, 2018, 09:43:57 am »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Swoją drogą chętnie bym przygarnął takie zwrotnice bo za cholerę nie mogę znaleźć .


Mam 2 komplety jeden jest orginalny po piaskowaniu i cynkowaniu, drugi ma sciete miejsce montazu jazma o 3 mm. Jesli jestes wstanie znalesc warszatat CNC ktory zrobi kilka kopi to moge udostepnic za kaucja. Ja moge zamowic 10 par.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: Większe wentylowane hamulce - mikro poradnik + rozważania
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 12, 2018, 11:03:29 am »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 128
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus
Jesteś pewien, że te wentylowane 257mm to tarcze z palio? Masz jakieś oznaczenia elementów? 1.6 16V miało 240mm:

http://www.italcar24.pl/pl/p/tarcze-hamulcowe-Mikoda-ATM-0333-wentylowane-Fiat-Palio%2C-Siena%2C-Uno-Turbo/2331

Jakie zastosowałeś zaciski?
Czy tylko mi nie chcą się otworzyć powiększone zdjęcia?
Złombol '23, team Carozela

Odp: Większe wentylowane hamulce - mikro poradnik + rozważania
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 12, 2018, 11:57:58 am »

Offline wkliw

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 20
    • caro 1.5GLE / warszawa 223
Cały komplet z Palio
Sam wymontowalem na szrocie z samochodu.
Był to chyba diesel ale nie dam sobie ręki uciąć. Oznaczenie tarcz i klocków będę miał bo kolega w hurtowni szuka mi już takich nowych. Takie same hamulce ma wiele fiatów z tego okresu. Zdjęcia zacisków zrobię jak wrócę do domu po pracy.

Odp: Większe wentylowane hamulce - mikro poradnik + rozważania
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 12, 2018, 14:10:40 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Oxej w Sienie/Palio Weekend były lite 240mm, wentylowane 240mm (do Uno takie dałem) i 257mm wentylowane.Dodatkowo istniał zacisk pod 240mm, inny pod 257mm, zaś u mnie w Uno dałem zacisk z 257mm do tarcz 240mm i tu chyba jeszcze są jakieś opcje większych klocków do mniejszych tarcz czy coś.Jak widać, opcji sporo :P

Tarcza i zacisk 257mm nie powodują konieczności zmiany felg na większe? (w Fiatach minimum 14)

Palio z dieslem to unikat :)

Odp: Większe wentylowane hamulce - mikro poradnik + rozważania
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 12, 2018, 17:08:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
felgi to prosta sprawa, bo rosna pelnymi wymiarami, czyli 240mm - 13"
260mm - 14"
284mm - 15"
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Większe wentylowane hamulce - mikro poradnik + rozważania
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 12, 2018, 18:12:57 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r