Autor Wątek: Historia  (Przeczytany 33157 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4581
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Historia
« Odpowiedź #160 dnia: Maj 10, 2017, 21:07:29 pm »
Nie, bo wcześniej były lusterka skonstruowane tak jak Cromodora Astro. W sumie to nawet sam nie wiem, czy Astro były seryjnie montowane do Polonezów (bo na pewno nie były montowane cały czas do 85), czy tylko ten płaski model Cromodory regulowanej z zewnątrz.

Późne borewicze, akwaria, przejściówki i wczesne Caro miały te Cromodory regulowane od wewnątrz z harmonijką.
Z ciekawostek, to rajdówki na początku miały Cromodory regulowane z zewnątrz, później trochę jeździły z małymi aerodynamicznymi Vitaloni, a potem przeszli na te Cromodory z harmonijką w których wycinali okrągły otwór- lusterko służyło jednocześnie za wiatrołap do wentylacji kabiny.

Tak na 100% to nie wiem czy to się da ustalić, bo FSO miało paskudny zwyczaj wyrzucania dokumentacji na śmietnik albo nawet nie na śmietnik. Jeszcze po modernizacji fabryki pod Chevroleta, następnie zamknięciu, i sprzedaży części hal, to na starych halach walały się po podłodze po prostu instrukcje i dokumentacja, "znaleziono" prototyp Lanosa trucka, a w trakcie jakiegoś sprzątania przed rozbiórką hali, pod ogromną stertą śmieci znaleziono rdzewiejący egzemplarz protopowego Warsa który uznawano za zaginiony.

Wiadomo było że zbudowano określoną ilość jeżdżących, w pełni sprawnych Warsów i że jeden zaginął. Te wozy były od lat w Muzeum, szukano tego zaginionego, kilkanaście lat temu za miastem na polu znaleziono model w skali 1:1 do badań aerodynamicznych, a całe "zaginione" przez cały czas stało w fabryce na hali pod kawałkami starych maszyn i papierów! Burdel niesamowity, no ale wbrew pozorom nie tylko w Polsce się takie rzeczy dzieją. Fabryka De Tomaso pod koniec działalności wyglądała podobnie.

Do tego dochodzi fakt, że przynajmniej egzemplarze na rynek krajowy, były składane trochę z tego co było pod ręką. Tylko w pierwszych latach produkcji ściśle trzymano się specyfikacji wyposażeniowej, później to już loteria dupereli np. ilości lampek oświetlenia wnętrza.

Również publikacje książkowe nt. FSO obfitują w błędy faktograficzne, a wielu informacji po prostu w nich nie ma.
« Ostatnia zmiana: Maj 10, 2017, 21:16:56 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 613
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: Historia
« Odpowiedź #161 dnia: Maj 11, 2017, 01:32:52 am »
znaleziono rdzewiejący egzemplarz protopowego Warsa który uznawano za zaginiony.

hmm pierwsze  tym słyszę możesz temat przybliżyć ? Jakieś konkretne info ?
"Anywhere, anytime
I would do anything for you
Anything for you
Yesterday got away
Melody stuck inside my head "

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4581
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Historia
« Odpowiedź #162 dnia: Maj 11, 2017, 10:37:32 am »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera