Autor Wątek: Średnica rur dwururka vs portki OHV  (Przeczytany 426 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1612
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Średnica rur dwururka vs portki OHV
« dnia: Maj 11, 2018, 14:25:58 pm »
Czy średnica rur w dwururce z Caro jest taka sama jak we wcześniejszych polonezach?



vs



Buduję 4-2-1 do rovera i się zastanawiam którą opcję wybrać, portki kuszą właśnie długością rur, mniej cięcia i spawania (teoretycznie) żeby złożyć długie 4-2-1.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6477
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 11, 2018, 15:41:05 pm »
Ja na długiego 4w2w1 poświęciłem 3 długie dwururki i jedną krótką choć lepiej byłoby pociąć 4 długie. Do tego 4 flansze z dwururek aby można było rozpiąć wydech pod skrzynią i dwururkę z rovera dla rur do przyjęcia zejścia z 4w2 (mają większą średnicę). Do samych łączeń rur 4w2 i 2w1 wykorzystałem te trójkątne połączenia z długich dwururek. A i do flanszy przy głowicy pociąłem kolektor roverowski 4w2. Musiałem też nieco rozpilować w nim otwory pod rury z OHVki.
Kolektor miał ok. 60-70cm odcinka "4" potem ze 30 cm odcinka"2" i przechodził w jedną rurę 55mm gdzieś pod nogami pasażera (przejście pod skrzynią na prawą stronę).

Z połączenia kolektora rurowego ze zwykłego rovera i krótkiej dwururki OHV robi się krótkie 4w2w1...

Daaawno emu miałem zdjęcia tego twora ale teraz raczej ich nie znajdę...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1148
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, Yamaha XJ600N, AR 147 1.9jtd
Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 12, 2018, 07:27:03 am »






teraz na końcu jest jeszcze flansza pod poldorovera

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6477
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 12, 2018, 09:21:05 am »
Fajne ale to krótkie 4w2w1...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1148
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, Yamaha XJ600N, AR 147 1.9jtd
Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 12, 2018, 09:40:07 am »
Na moje potrzeby mam nadzieje że wystarczy, ale jeśli długie 4-2-1 daje lepsze efekty to w przypadku kolegi Maćko chyba warto

Offline mak

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 22
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Rover, Kant i dwa Yugo
Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 12, 2018, 12:54:08 pm »
Nieśmiało wtrącę się w wątek i zapytam; jak dużo daje wymiana kolektora w Roverze? To jest bardzo odczuwalna różnica? Nawet przy tym krótkim 4-2-1? Mam 1.6 na komputerze od 1.4, ot codzienny dupowóz i zastanawiam się czy powinienem zainteresować się tematem.

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1148
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, Yamaha XJ600N, AR 147 1.9jtd
Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 12, 2018, 12:58:56 pm »
Najpierw zainteresuj sie zdjęciem immo z kompa od 1.6 :) to kosztuje grosze a poczujesz różnicę.
Wydech ma znaczenie przy >1.8, tzn jakieś vvc itd. W 1.4 przede wszystkim mniej się nagrzewa no i lepiej wygląda niż żeliwo
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2018, 13:04:02 pm wysłana przez Ciastek »

Online Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1612
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 13, 2018, 13:03:49 pm »
Dzięki za opis i fotki.

@Ciastek, sondę zostawiasz w fabrycznym miejscu czy zaspawasz ten otwór?

Pierwszy wariant jaki zakładam to dokładnie taki jak pokazał Ciastek, czyli krótkie 4-2-1 z połączenia kolektora rovera i krótkiej dwururki OHV. Potem zmodyfikowana rura kolektorowa od 1.4 -> seria 1.4 -> modyfikacja końcowej części układu, czyli rury większej średnicy i tłumiki również większej średnicy (50-55mm).

Natomiast drugi wariant to wykorzystanie tej długiej dwururki i przejście z jej pomocą pod skrzynią na drugą stronę i dalej już wiadomo. Tylko właśnie jaka jest średnica tych rur, bo na pierwszy rzut oka wydaje się mniejsza i zastanawiam się czy nie będzie to wąskim gardłem.

Nieśmiało wtrącę się w wątek i zapytam; jak dużo daje wymiana kolektora w Roverze? To jest bardzo odczuwalna różnica? Nawet przy tym krótkim 4-2-1? Mam 1.6 na komputerze od 1.4, ot codzienny dupowóz i zastanawiam się czy powinienem zainteresować się tematem.
Przy 1.4 różnica jest praktycznie nie odczuwalna, zalety to dużo mniejsza waga, wygląd no i kolektor rurowy dużo szybciej stygnie. Przy 1.6 to już nawet najprostszy plug&play czyli 4-1 poprawia osiągi.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1148
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, Yamaha XJ600N, AR 147 1.9jtd
Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 13, 2018, 21:16:24 pm »
sonda narazie tam wkręcona, działa jak powinna , nie myślałem żeby ją przenosić. Są jakieś wątki nt temat. Tylko pasować trzeba na aucie z wkręconą sondą żeby potem było dojście
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2018, 21:20:09 pm wysłana przez Ciastek »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3390
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 13, 2018, 22:27:05 pm »
Po co Wy chcecie tą sondę przenosić to ja nie wiem. Jest w dobrym miejscu, szybko się nagrzewa. Kwestia wycięcia okienka w łapie silnika.

Kolektor zrobiony na krótkiej dwururce z OHV jest ok, chociaż w VVC te 3-4Nm zje. Ale w 145tce spokojnie będzie rzygać serię.

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1148
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, Yamaha XJ600N, AR 147 1.9jtd
Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 14, 2018, 09:18:18 am »
okienko wycinasz nie w samej łapie (poważnie to brzmi i budzi wątpliwości) ale w cieniutkiej blasze, normy bezpieczeństwa zachowane :)

Nie ma sensu zmieniać położenia sondy, pracuje prawidłowo.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2118
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 14, 2018, 12:18:50 pm »
Podepnę się, bo zainteresowała mnie sprawa bandażowania kolektora wydechowego.
Owijasz sobie na mokro bandaż na rury, na tzw zakładkę. Czyli 1/2 nowej warstwy idzie na 1/2 poprzedniej warstwy. Końcówki zaciskasz specjalnymi opaskami. Ja jeszcze owijam drutem nierdzewnym wszystko po całości . Bierzesz drut 0,7mm i kręcisz spirale. To daje 100% pewność że nie spadnie.
Po odpaleniu bandaż potrzebuje się wypalić przez ok 1 h. Smród nieziemski, więc trzeba to robic po za garażem i na początku na otwartej masce.
Zatem ile bandażu potrzeba na owinięcie kolektora wydechowego w GSi? A ile na ruraka 4-2-1 w roverze?

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B-1078
  • Moderator
  • Wiadomości: 1017
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz_81 Caro_95 Jesion4 i inne graty
    • forum miłośników big-bike'a CB1300
Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 14, 2018, 13:10:47 pm »
Zatem ile bandażu potrzeba na owinięcie kolektora wydechowego w GSi?
W GSI potrzeba 5 metrów taśmy o szerokości 5cm przy grubości 2mm i do tego z 10 opasek stalowych.

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1148
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, Yamaha XJ600N, AR 147 1.9jtd
Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 14, 2018, 13:58:26 pm »
Żeby było dobrze potrzebujesz 10m zarówno do rovera jak i GSI, owijałem oba. Ten na zdjęciu był owijany budżetowo z 5m i wyszło jak widzisz. Jak dasz mniejsze zakładki będzie więcej i może starczy

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B-1078
  • Moderator
  • Wiadomości: 1017
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz_81 Caro_95 Jesion4 i inne graty
    • forum miłośników big-bike'a CB1300
Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 14, 2018, 14:08:08 pm »
Żeby było dobrze potrzebujesz 10m zarówno do rovera jak i GSI, owijałem oba. Ten na zdjęciu był owijany budżetowo z 5m i wyszło jak widzisz. Jak dasz mniejsze zakładki będzie więcej i może starczy
Zgadza się, nie wiem czemu napisałem 5m, może dlatego, że miałem dwa po 5m.  Z 10m zostało z półtora metra.
reasumując:
na kolektor GSI zużyłem 10 metrów taśmy o szerokości 5cm przy grubości 2mm i 10 opasek stalowych.