Autor Wątek: TYLNY MOST  (Przeczytany 576 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kala

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 3
  • Płeć: Kobieta
    • Polonez Caro Plus
TYLNY MOST
« dnia: Maj 16, 2018, 08:01:19 am »
Witam wszystkich klubowiczów!
Potrzebuję pomocy. Posiadam Poloneza Caro Plus 1,6 62kW. Od dłuższego czasu auto podczas jazdy jest bardzo ale to bardzo głośne. Hałas dochodził z tylnej części samochodu. Diagnoza tylny most. Dyfer naprawiony wszystkie nowe części. Po zamontowaniu go  auto wyje jeszcze bardziej. Proszę o pomoc nie wiem, gdzie szukać przyczyny.
« Ostatnia zmiana: Maj 16, 2018, 15:43:40 pm wysłana przez lesor#1973 »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1148
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, Yamaha XJ600N, AR 147 1.9jtd
Odp: TYLNI MOST
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 16, 2018, 08:22:08 am »
Bardzo ciężko o fachowca który sumiennie i prawidłowo naprawi tylny most Obecnie znacznie łatwiej jest kupić sprawny, używany niż remontować stary z przebiegiem, wyjący. Ile zapłaciłaś za tą naprawę albo co ona obejmowała? Jeśli odgłos dochodził ze środka samochodu i nie był zależny od przechyłu w zakrętach, wył jednakowo to pewnie dyfer. Jeśli był głośniejszy w zakrętach a na prostej cichszy, to może być jedno z łożysk na półosiach, wtedy naprawy dokona większość średnio ogarniętych mechaników, trzeba tylko przypilnować żeby prawidłowo nabił (na gorąco) zabezpieczenie - pierścień, warto też kupić nie najtańsze łożysko.

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
    • polonez 1500 88r.
Odp: TYLNI MOST
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 16, 2018, 08:27:43 am »
W moście. Wyjący most to jedna z bolączek polonezów. Można wymienić dyfer, tak jak zrobiłaś, ale poskładać go tak żeby było cicho to chyba jeszcze nikomu się nie udało. Łatwiej jest znaleźć cichy most o tym samym przełożeniu.


I ciastek mnie uprzedził

Offline kala

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 3
  • Płeć: Kobieta
    • Polonez Caro Plus
Odp: TYLNI MOST
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 16, 2018, 08:38:44 am »
wył jednakowo... im więcej na liczniku tym głośniej.... wymienione łożyska na półosiach na ataku, olej.... wszystko . Mąż coś wspominał o pierścieniach regulacyjnych ale nigdzie ich nie mogę dostać...

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6479
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: TYLNI MOST
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 16, 2018, 08:50:35 am »
Regeneracja mostu to skomplikowana sprawa. https://m.olx.pl/oferta/tylny-most-polonez-fiat125p-CID5-IDZf9L.html

Powyższe ogłoszenie wklejam nie jako reklamę ale jako przykład na to (patrz foto) jakie trzeba mieć zaplecze aby zrobić to dobrze a i to nie jest gwarancją sukcesu...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline kala

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 3
  • Płeć: Kobieta
    • Polonez Caro Plus
Odp: TYLNI MOST
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 16, 2018, 09:00:15 am »
Zaplecze mam bardzo dobre :) tylko właśnie nie wiem gdzie był zrobiony błąd ze to nie działa tak jak powinno. Jakie mogą być przczyny wycia mostu? Czy ma ktoś schemat mostu do poloneza?

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1148
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, Yamaha XJ600N, AR 147 1.9jtd
Odp: TYLNI MOST
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 16, 2018, 09:27:40 am »
Powyższe ogłoszenie wklejam nie jako reklamę ale jako przykład na to (patrz foto) jakie trzeba mieć zaplecze aby zrobić to dobrze a i to nie jest gwarancją sukcesu...

zaplecze zapleczem ale o regenerowanych mostach z Częstochowy właściwie nic dobrego nie słyszałem, wręcz przeciwnie

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Odp: TYLNI MOST
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 16, 2018, 09:29:52 am »
Przyczyną wycia mostu jest źle ustawiony luz międzyzębny (typowe dla przekładni stożkowych) ustawiany właśnie tymi podkładkami regulacyjnymi, o których wspominałaś. Naprawić jest to ciężko, a nawet jeśli się uda to często jest to kwestia szczęścia. Schemat mostu jest w Morawskim (do znalezienia w necie  :P)

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
    • polonez 1500 88r.
Odp: TYLNI MOST
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 16, 2018, 11:21:32 am »
schemat


chodzi o elementy 24,25,26. To są właśnie te nieszczęsne regulacje.

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 200
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: TYLNI MOST
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 16, 2018, 12:22:24 pm »
Pytanie w jakiej cenie da się dorobić te podkładki regulacyjne. Bo jak tanio to można się bawić.

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Odp: TYLNI MOST
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 16, 2018, 12:37:01 pm »
One mają bardzo małe różnice między sobą rzędu chyba nawet (mogę się mylić) ?tysięcznych? milimetra? Więc chcąc je dorabiać prawie metodą prób i błędów z taką precyzją wykonania i to jeszcze małoseryjnie to gra nie warta świeczki, bo to pewnie wartość kilku polonezów by była. Nie mówiąc już o tym, że trzeba mieć jak to wszystko pomierzyć.

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Odp: TYLNI MOST
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 16, 2018, 13:06:35 pm »
Gradacja 0,02 mm
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Odp: TYLNI MOST
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 16, 2018, 13:55:31 pm »
No to i tak małoseryjnie i metodą prób i błędów wyjdzie drogo. Taniej i sensowniej chyba byłoby poszukać drugiego cichego mostu.

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 200
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: TYLNI MOST
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 16, 2018, 14:35:13 pm »
Pytanie na jakiej obrabiarce wykonuje sie takie podkladki bo na zwyklej tokarce to chyba nie da rady.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4727
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: TYLNI MOST
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 16, 2018, 14:56:40 pm »
Diagnoza tylni most

To ile mostów masz w tym Polonezie?

Dyfer naprawiony wszystkie nowe części.

Dyfer nie wyje, wyje przekładnia główna.

Wycie to błąd regulacji, poza wspomnianymi podkładkami jest kwestia umiejętnego wykonania pomiarów przy użyciu odpowiedniego sprzętu.
Większość warsztatów tego nie ogarnie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Odp: TYLNI MOST
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 16, 2018, 15:08:54 pm »
Większość warsztatów tego nie ogarnie.
A jakikolwiek ktoś znalazł, który by to ogarnął?

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 200
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: TYLNI MOST
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 16, 2018, 15:13:46 pm »
Wg mnie najlepszym rozwiazaniem jest naprawa we wlasnym zakresie o ile da sie w miare tanio dorobic/kupic podkladki regulacyjne. W ksiazce trzeciaka od Trucka jest dokladnieszy opis naprawy mostu.

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1148
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, Yamaha XJ600N, AR 147 1.9jtd
Odp: TYLNY MOST
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 16, 2018, 17:10:27 pm »
Jeden, rekomendowany zresztą tutaj. Tadeusz Orłowski, Harcerska 6, Ząbki. (22) 781 66 33 / 697 349 653

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11495
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: TYLNY MOST
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 16, 2018, 18:17:58 pm »
Pytanie na jakiej obrabiarce wykonuje sie takie podkladki bo na zwyklej tokarce to chyba nie da rady.
a Ty nie jestes przypadkiem inzynierem mechanikiem ?
o szlifierce stolowej slyszales ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1679
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: TYLNY MOST
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 16, 2018, 18:35:48 pm »
Na jakich warunkach robi ten rekomendowany? Myślę, że warto umieścić takie informacje na forum, zanim wszyscy zainteresowani zaczną truć mu łeb.
W swoim mieście parę lat temu dorwałem majstra, który chwalił się, iż jako jedyny w okolicy potrafi tego dokonać. Niestety, nie mogłem polemizować, ponieważ pytałem wcześniej różnych mechaników i każdy kręcił nosem, łącznie z tymi, którzy mosty np. z żuka chętnie biorą na warsztat.
Kiedy zapytałem o orientacyjny koszt usługi, człowiek ten zaznaczył, iż zanim się podejmie, muszę zapewnić nowy komplet "talerz i wałek".
Czy to jest standardowe podejście do sprawy?
Rozumiem, że jeśli ktoś podejmuje się robić na używanych częściach, za robotę liczy więcej niż na nowych (chociaż łożyska i tak pewnie muszą być zawsze nowe), tylko jaki przybliżony koszt samej robocizny?