Autor Wątek: Wibracje lewarka zmiany biegów  (Przeczytany 159 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Wibracje lewarka zmiany biegów
« dnia: Maj 23, 2018, 21:34:33 pm »
Mam taki problem, który pojawił się po remoncie skrzyni i mnie mocno drażni. Mianowicie - metaliczne wibracje lewarka zmiany biegów, które pojawiają się na wysokich obrotach* (~6000rpm+) na biegu 2, 3 i 4. Czy ktoś się spotkał z taką przypadłością i ma jakiś genialny pomysł co może być problemem i jak go rozwiązać?

*pytanie bardziej do wyznawców K16, mało kto kręci OHVkę tak wysoko.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2295
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: Wibracje lewarka zmiany biegów
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 23, 2018, 22:44:57 pm »
sprężyna ustalająca jego położenie luźna lub drgania skrzyni wraz z silnikiem. po wyjęciu biegu wraca do pozycji "0"?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: Wibracje lewarka zmiany biegów
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 24, 2018, 09:10:58 am »
Tak, bez problemów wraca do pozycji neutralnej. Podczas remontu rzuciły mi się w oczy dwie śrubki, które zdecydowanie nie są fabrycznym rozwiązaniem. Zostawiłem je i zastanawiam się czy nie to jest problemem (ale w sumie wcześniej też były, a problem nie występował).



Oprócz tego, po rozgrzaniu skrzyni występuje mały zgrzyt przy zmianie biegu z 2 na 3. W innych kombinacjach (z 1 na 3 i przy redukcji 4 / 5 na 3 jak w masło). I zastanawiam się czy nie jest to powiązane z tymi wibracjami lewarka.

Wibracje skrzyni i silnika raczej nie, sam silnik pracuje bardzo równo, poduszka skrzyni biegów była zmieniana na nową, to samo podkładki gumowe i tulejki mocujące skrzynię do podłużnicy. Wał nie wibruje. Jedyne do czego można się przyczepić w układzie napędowym to sprzęgło które jest już trochę zużyte.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E