Autor Wątek: 4 pytania  (Przeczytany 290 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rexiu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 57
  • Płeć: Mężczyzna
4 pytania
« dnia: Maj 24, 2018, 23:10:02 pm »
Witam. Mam 4 pytania.

Jak odkręcić śrubę na kole pasowym, żeby wymienić pasek rozrządu? Jak dajecie sobie radę? Patent z rozrusznikiem zastosowany, ale na śrubie nie zrobiło to wrażenia... silnik nie miał siły kręcić, a kręci dobrze, bo akumulator nowy.

Jaki jest rozmiar paska do wspomagania w Caro Plusie, bo facet w sklepie nie miał skatalogowane i nie wiedział co mi dać? Na pasku są tylko tajemnicze symbole.

Jak się odpowietrza hamulce? Mogę sam? Czy jeśli popuszczę troszeczkę odpowietrznik i założę na niego ciasno wężyk i dam drugi koniec do słoika to mogę tak pompować, aż bąbelki powietrza znikną i wtedy zakręcić odpowietrznik? No bo drugi koniec wężyka będzie zanurzony w płynie w słoiku, i jak zwolnię hamulec to pociągnie płyn ze słoika? Czy jednak pociągnie lewe powietrze gwintem zamiast z powrotem ze słoika? Oczywiście w międzyczasie pamiętam o dolewaniu płynu do zbiorniczka na pompie hamulcowej. Można tak samemu odpowietrzyć, czy musi być 2 osoba, bo musi być na wciśniętym hamulcu zakręcany odpowietrznik co każdy raz, bo w ogóle jakieś większe ciśnienia będą wytwarzane w układzie hamulcowym i będzie lepiej?
A tak w ogóle to oprócz 4 kół to jeszcze trzeba odpowietrzać pompę hamulcową, bo coś mi się o uszy obiło? O co z tym chodzi i jak to się robi?

I czwarte pytanie. Mieszka ktoś niedaleko mnie, bo przydała by mi się pomoc ogarniętego Poloneziarza, bo z mechanikami to szkoda gadać. Miejscowość obok Sieradza - Warta.
Tak w ogóle przydał mi by się ktoś do pogadania na żywo jeśli mieszka blisko mnie, bo przez internet to nie za dużo można komuś wytłumaczyć co i jak... .
Przypuszczam, że w Łodzi są jacyś Poloneziarze... .
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2018, 23:17:47 pm wysłana przez Rexiu »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 204
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: 4 pytania
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 25, 2018, 00:58:30 am »
Jak nie da rady rozrusznikiem to chyba tylko pneumat Ci zostaje.
Co do odpowietrzania to tak:
Zakrecasz wszysrkie odpowetrzniki i odkrecasz korki w zbierniku na pompie i lejesz plynu do max. Jedna osobia siedzi i pompuje hamulcem, po kilku kilku pompowanich wciska pedal i go trzyma. Ty w tym czasie idziesz do prawego tylnego koła, nakladasz ciasną rurke na odpowietrznik, drugi koniec rurki zanuszasz w naczyniu z plynem, sloiku i luzujesz lekko odpowiednik. Zauwazysz ze w naczyniu z plynem pojawily sie bombelki. Zakrecasz odpowoetrznik i Twoj pomocnik znow pompuje, a jak znow trzyma pedał o Ty odkrecasz odpowiednik. Procedurę powtarasz tak długo az nie beda wchodziły bombelki. Nastepnie odpowotrzasz lewe tylne kolo, prawe przednie i lewe przednie. W miedzy czasie kontroluj poziom plynu na pompie zeby pompa nie zassala powietrza bo bedziesz musial zaczynac zabawe od poczatku.

Offline Rexiu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 57
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: 4 pytania
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 25, 2018, 02:50:36 am »
A ten korek wlewowy na zbiorniczku pompy to zakręcać za każdym dolewaniem, czy zostawić otwarty na czas całej procedury?

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1436
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: 4 pytania
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 25, 2018, 05:57:19 am »
Jak odkręcić śrubę na kole pasowym, żeby wymienić pasek rozrządu? Jak dajecie sobie radę? Patent z rozrusznikiem zastosowany, ale na śrubie nie zrobiło to wrażenia... silnik nie miał siły kręcić, a kręci dobrze, bo akumulator nowy.
W takim razie sprawdź połączenia - może gdzieś coś nie kontaktuje jak należy. Albo coś z rozrusznikiem, w co akurat wątpię, bo u mnie nawet te najbardziej złomowe okazywały się sprawne. (Tak nawiasem, jeden chętnie sprzedam, nawet za psie pieniądze, bo w międzyczasie kupiłem i po poprawieniu tego co faktycznie było spieprzone, okazał się nadliczbowy.) Co znaczy "silnik nie miał siły kręcić"? Mechanik, który naprawia dla mnie cywilizowane auta, nie zna innego sposobu na odkręcenie tej śruby w polonezie. Specjalnie pod poloneza ma jeszcze ze starych czasów wymodzony "klucz specjalny" - nasadkę "38" zespawaną z rurką. Odkąd to zobaczyłem i wypróbowałem, inne pomysły na koło pasowe przestały przychodzić mi do głowy.

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Odp: 4 pytania
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 25, 2018, 07:03:37 am »
Ostatnio miałem podobne cyrki. Aż byłem zdziwiony, że tak mocno poprzednim razem dociągnąłem tą śrubę. Na początku miałem te same objawy co Ty ponieważ na boku miałem szmaty aby klucz mi lakieru nie obił. Musisz dać kawałek drewna. Po drugie ja parę razy z rzędu tak strzelałem z rozrusznika aż w końcu poszło.
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 204
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: 4 pytania
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 25, 2018, 07:28:19 am »
A ten korek wlewowy na zbiorniczku pompy to zakręcać za każdym dolewaniem, czy zostawić otwarty na czas całej procedury?
Otwarty

Offline Rexiu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 57
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: 4 pytania
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 25, 2018, 09:53:03 am »
Co znaczy "silnik nie miał siły kręcić"?

To, że jest mocno zakręcone i stawia tak duży opór w odkręceniu, że aż silnik unosi się do góry na poduszkach, a rozrusznik staje; przecież rozrusznik w osobowym aucie to nie jakiś nie wiadomo co, może zaraz pod zakopiankę podjadę na kręceniu rozrusznikiem?

Albo, źle to robię po prostu, może klucz nie taki, za krótki, nie w tym miejscu podpieram... .

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1436
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: 4 pytania
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 25, 2018, 10:18:55 am »
Na pewno dobrze to robisz, skoro znasz ten sposób. Wajcha klucza ma się oprzeć na lewej podłużnicy - nie za bardzo zresztą jest jakaś inna możliwość...

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 204
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: 4 pytania
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 25, 2018, 10:38:07 am »
Ale klucz wystawiasz pionowo najpierw?

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
    • polonez 1500 88r.
Odp: 4 pytania
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 25, 2018, 11:44:55 am »
Pytanie 1
Tak jak koledzy piszą. Klucz nakładasz na pionowo, żeby miał rozpęd. Jak walnie w podłużnice to powinno puścić. Oczywiście na podłużnicę połóż jakąś deskę albo coś.

Pytanie 2
Nie wiem. Nie pamiętam

Pytanie 3
Najlepiej jest we dwóch. Jest szybciej i łatwiej. Tak jak pisze tales
Można i samemu. bierzesz strzykawkę jak dla konia i wysysasz cały płyn ze zbiorniczka do jakiejś butelki czy czegokolwiek. Potem nakładasz na tą strzykawkę wężyk i napełniasz ją płynem hamulcowym. Drugi koniec wężyka naciągasz na odpowietrznik uważając żeby w wężyku nie było powietrza. Lepiej trochę nakapać. Odkręcasz odpowietrznik i wpychasz zawartość strzykawki. Następnie zakręcasz odpowietrznik i idziesz sprawdzić stan płynu w zbiorniczku. Procedure powtarzasz ze wszystkimi kołami.

Pytanie 4
Ktoś na pewno tak. Niestety nie znam nikogo z tamtych okolic.

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: 4 pytania
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 25, 2018, 13:49:28 pm »
U mnie nie chciała śruba na kole pójść z rozrusznika.

Zaciągnąłem ręczny, wbiłem bieg, podstawiłem pod koła coś tam, a w koło zamachowe (po zdjęciu blaszanej osłony oczywiście) wsadziłem... klucz do wiertarki.Z pomocą rury na kluczu śruba puściła, nawet ten kluczyk od wiertarki do blokowania nie uległ zniszczeniu :)

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4507
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: 4 pytania
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 25, 2018, 16:09:50 pm »
Najlepiej jest we dwóch. Jest szybciej i łatwiej. Tak jak pisze tales
Można i samemu. bierzesz strzykawkę jak dla konia i wysysasz cały płyn ze zbiorniczka do jakiejś butelki czy czegokolwiek. Potem nakładasz na tą strzykawkę wężyk i napełniasz ją płynem hamulcowym. Drugi koniec wężyka naciągasz na odpowietrznik uważając żeby w wężyku nie było powietrza. Lepiej trochę nakapać. Odkręcasz odpowietrznik i wpychasz zawartość strzykawki. Następnie zakręcasz odpowietrznik i idziesz sprawdzić stan płynu w zbiorniczku. Procedure powtarzasz ze wszystkimi kołami.

Pytanie jak ze szczelnością wężyka i czystością płynu wpychanego od dołu.
Ja to robię klasycznie, czyli najpierw odsysam stary płyn ze zbiorniczka, potem odkręcam odpowietrzniki i wywalam płyn naciskając wielokrotnie pedał. Zakręcam, napełniam zbiorniczek a potem odpowietrzam odkręcając po kolei odpowietrzniki gdy druga osoba pompuje pedał.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
    • polonez 1500 88r.
Odp: 4 pytania
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 25, 2018, 19:25:56 pm »
Używam wężyka powrotnego do wtrysków. Da się to wszystko utrzymać ręką. Tragedii nie ma.
Pytał jak odpowietrzyć, nie jak wyczyścić. Płyn może użyć nowy albo ten co odessał.
Jest jeszcze opcja poodkręcać odpowietrzniki i niech samo zleci. Łapać tylko płyn, żeby plam nie narobić i pilnować żeby ze zbiorniczka nie uciekło wszystko.