Autor Wątek: Wąski L49  (Przeczytany 18618 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 16, 2018, 19:41:43 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Dziś odnawiałem ramki drzwi, nareszcie jakoś to wygląda. Samo malowanie sprayem to chwila, ale to maskowanie reszty aby nie zachlapać farbą to masakra.

Przecież wystarczy zakleić kawałek drzwi, położyć szmaty na słupkach A, otworzyć okna i otworzyć drzwi.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 16, 2018, 19:48:52 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 639
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Malowałem matowym szybkoschnącym sprayem, kupiony w markecie za dychę 400ml, ale powiem że kryje fenomenalnie. Jutro jak znajdę czas to muszę pomalować ramiona wycieraczek.

Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 17, 2018, 00:05:02 am »

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
To prawda, że dużo roboty z maskowaniem. Ja po zmatowieniu papierkiem na mokro później pół dnia oklejałem auto przed malowaniem ramek, łącznie np. z dachem, bo jednak ta mgiełka farby się niesie i można prysnąć gdzie nie trzeba. Później samo malowanie 30 min. Co do efektu, to mogę napisać tyle, że pomalowałem zwykłym czarnym matem w sprayu jakieś 3-4 lata temu, nie pamiętam, i żadnego defektu od czasu malowania nie zauważyłem.

Na pewno nie malowałbym tego z otwartymi szybami czy drzwiami, no chyba że chce się też zmienić kolorystykę boczków drzwiowych itp. :)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 17, 2018, 00:08:57 am wysłana przez marian. »

Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 17, 2018, 19:46:41 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Na pewno nie malowałbym tego z otwartymi szybami czy drzwiami, no chyba że chce się też zmienić kolorystykę boczków drzwiowych itp. :)

Nie stwierdziłem problemu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 21, 2018, 18:42:55 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 639
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Pomalowałem dziś ramiona wycieraczek, oraz zakupiłem do nich nowe wycieraczki made by Auchan  :P

Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 21, 2018, 20:49:46 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Pomalowałem dziś ramiona wycieraczek, oraz zakupiłem do nich nowe wycieraczki made by Auchan  :P
W Auchan są dostępne bardzo dobre wycieraczki MotGumu, zresztą tej samej firmy co robi ramiona wycieraczek do poldka :)

Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 21, 2018, 21:06:57 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Pomalowałem dziś ramiona wycieraczek, oraz zakupiłem do nich nowe wycieraczki made by Auchan  :P
W Auchan są dostępne bardzo dobre wycieraczki MotGumu, zresztą tej samej firmy co robi ramiona wycieraczek do poldka :)
Potwierdzam z motguma długo wytrzymują

Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 28, 2019, 18:21:02 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 639
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Po prawie 5 miesiącach, odpaliłem samochód. Odpalił za 1 razem, co jest dosyć dziwne bo zawsze po dłuższym postoju trzeba było trochę pokręcić. Ale żeby nie było zbyt fajnie przestało działać dorabiane podświetlenie przycisków, oraz dmuchawa. Nie wiem jak ja to kiedyś wszystko łączyłem, ale na podświetlenie i dmuchawę, zabrakło masy, przetarł się przewód, jakim cudem od stania nie wiem!

Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 14, 2019, 22:23:31 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4634
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Po prawie 5 miesiącach, odpaliłem samochód. Odpalił za 1 razem, co jest dosyć dziwne bo zawsze po dłuższym postoju trzeba było trochę pokręcić.

Świece i nowe przewody zdają egzamin :D
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 14, 2019, 13:19:53 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 639
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Oc opłacone, przegląd zaliczony, można na spokojnie zrzucać dyfer i spawać tył. Do zrobienia jest mocowanie baku bo tylna pionowa burta wnęki koła zapasowego przegniła, oraz kawałek podłużnicy za resorem a przed pasem tylnym. Myślę że wystarczy wstawić tam ceownik tylko z jakiej blachy 1,5 mm czy grubsza?  Do zrobienia są dwa uszczelniacze jeden na skrzyni drugi w tylnym moście, ale to przy okazji spawania się ogarnie. Relacja z prac przy poldku w następnych wiadomościach, oczywiście ze zdjęciami ;) W między czasie wymieniłem też świece, z NGK na Iskry, ale używane znalezione podczas porządków w garażu z ok 10 świec wybrałem 4 z najmniej zużytymi elektrodami, wyregulowałem przerwę, i samochód jakoś jeździ, co prawda dalej po rozgrzaniu na wolnych obrotach  zachowuje się tak jakby miał zgasnąć, ale jest poprawa. Naprawiłem hamulec ręczny, oraz rozruszałem przednie zaciski i wyczyściłem jarzma. Wpadły nowe klocki hamulcowe na przód, skasowałem luz na łożyskach kół przednich. Pospawałem ramkę prowadnicy od szyby  w przednich drzwiach bo przegniła.  Na razie to tyle z prac przy aucie, ale jak hamulce nie trzymają i nic nie ściąga podczas jazdy, mam odczucie jakbym nie jechał swoim polonezem  :jezyk2:
« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2019, 14:20:14 pm wysłana przez lukasz190 »

Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #50 dnia: Lipiec 14, 2019, 16:16:14 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4634
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No to czekamy na zdjęcia z ogarniania blacharskiego auta.

Na razie to tyle z prac przy aucie, ale jak hamulce nie trzymają i nic nie ściąga podczas jazdy, mam odczucie jakbym nie jechał swoim polonezem  :jezyk2:

samochód jakoś jeździ, co prawda dalej po rozgrzaniu na wolnych obrotach  zachowuje się tak jakby miał zgasnąć, ale jest poprawa

Wrzucić normalną gazownię zamiast atrapy i w ogóle będzie kosmos <ok> Mogę któregoś dnia wpaść pomóc wam wystroić to co jest, ale rozważ montaż czegoś lepszego zamiast śruby, naprawdę warto. Mam nadzieję, że auto jeszcze w tym roku zdąży zawitać na spota, po naprawie blacharki :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2019, 16:18:50 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 14, 2019, 18:00:40 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 639
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
"Gazowania" jest jak najbardziej ok i zmieniana nie będzie, nie jest to opłacalne dla auta które robi niecałe 700 km w roku. Trzeba tylko wystroić tą która jest i będzie ok, choć nawet na rozregulowanej instalacji w 3 osoby na pokładzie auto osiąga fabryczną prędkość maksymalną bez problemu. Jak uporam się z blacharką i resztą spraw (niezwiązanych z autem) to chętnie skorzystam z twoich usług regulacyjnych.

Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 14, 2019, 18:54:49 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4634
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Osiągnięcie polonezem danych katalogowych nawet na słabym silniku nie jest tak trudne, fabryka mierzyła auta w 4 osoby z pełnym ładunkiem, po czym uśredniała wynik  :] Gazownia jest słaba i zawsze opłaca się wrzucić coś normalnego i działającego, choćby dla komfortu trzymania wolnych obrotów w każdych warunkach, ale jak ją wystroimy przy okazji, to przez jakiś czas będzie wam przynajmniej będzie je trzymać. Daj znać jak będziecie mieli chwile po tej blacharce, to wpadnę z analizatorem i zobaczymy, co się tam dzieje, chętnie pomogę.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2019, 18:59:37 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 10, 2019, 17:50:51 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 639
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Wczoraj podczas spotu na Stargańcu, Daniel wyregulował LPG. Wyszło z pomiarów, iż silnik był zalewany gazem. Odpowiednie pokręcenie śrubą na wężu do miksera, oraz regulacja na reduktorze ( jeden z najgorszych podobno na rynku) sprawiły że auto już się nie przydusza, jakby chętniej przyśpiesza. Dzięki Daniel za ogarnięcie LPG.

Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpień 10, 2019, 23:18:52 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Przy przebiegu rzędu kilkuset km rocznie to w ogóle nie warto mieć gazowni, bo zwiększone koszty przeglądu pożerają oszczędności.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpień 11, 2019, 05:41:36 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
W salonie Toyoty odradzają klientom fabryczny gaz, jeżeli spodziewane roczne przebiegi wynoszą poniżej 30 tys.

Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpień 11, 2019, 10:15:52 am »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 639
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Gazownia była montowana w czasie gdy auto robiło ok 20 tys km rocznie. Jest to nie ma sensu demontować.

Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpień 11, 2019, 12:18:43 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4634
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Przy przebiegu rzędu kilkuset km rocznie to w ogóle nie warto mieć gazowni, bo zwiększone koszty przeglądu pożerają oszczędności.

100km przejechane na gazie polonezem przy obecnych cenach ~ 20zł
100km przejechane na benzynie ~ 50zł

700km na gazie ~ 140zł
700km na benzynie ~350zł

Przegląd z LPG jest droższy o 60zł niż normalny

Dalej się opłaca i odpadają nam potencjalne problemy "benzynowe" poloneza w stylu rzemieślniczych baków bez przegród, które dają popis na zakrętach :D

Dzięki Daniel za ogarnięcie LPG.

Nie ma problemu, w końcu poregulowałem 1 gen, bo nie było okazji do tej pory na analizatorze :). BTW przestało szarpać po "podparciu" przewodów, czy nie tutaj leży problem?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2019, 12:23:37 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpień 11, 2019, 12:53:12 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
A poza tym wycieki gazu, awarie parownika, problemy z zestrojeniem, legalizacja butli. Im więcej części w aucie tym więcej awarii prędzej czy później.

Do tego gorszy dostęp pod maską, spadek osiągów spowodowany zwężką i dodatkowym balastem.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpień 11, 2019, 14:24:48 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
LPG daje oszczędności i to kwestia  niepodlegająca dyskusji. Jesnak idealnie by bylo gdyby to wyglądało tak ze w miejscu zbiornika paliwa montujemy zbiornik na gaz i eksploatujemy auto tylko i wyłącznie na LPG. To jest główny powód dlaczego nie lubię gazu. Ograniczenie miesca w bagażniku i uperdliwe przelaczanie benzyna-gaz.