Autor Wątek: 1.8t do atu plus  (Przeczytany 981 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kubab

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus
1.8t do atu plus
« dnia: Czerwiec 15, 2018, 11:31:53 am »
Panowie mam kompletnego Anglika cupry 210ps ,chce zrobić SWAP do plusa . Co potrzebuje dodatkowo do poldka ? Myślę że skrzynia 1.4rover +dobre hamulce +zawias. Co radzicie jeszcze? Gdzieś mam też most od tracka nowy .

Offline kubab

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus
Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 15, 2018, 11:32:59 am »
Mam już wydajny układ paliwowy 3.5 bara jak cos

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1148
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, Yamaha XJ600N, AR 147 1.9jtd
Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 15, 2018, 11:35:32 am »
Oprócz tego co wymieniłeś 210 PS = inny most, inna skrzynia sprzęgło itd.

Offline kubab

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus
Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 15, 2018, 11:39:54 am »
Macie jakieś propozycje na które części przeszczepić ? Jaki producent czy model

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1612
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 15, 2018, 11:47:49 am »
Kolega Bolim jest właścicielem ATU 1.8T o mocy około 250km.

Most z Volvo, skrzynia Opel Omega. Więcej w temacie: http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=43942.msg769042#msg769042
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4721
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 15, 2018, 12:25:15 pm »
Nie ma potrzeby zmieniać mostu, chyba że koniecznie chcesz zwiększać prędkość maksymalną.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline kubab

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus
Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 15, 2018, 13:26:46 pm »
Zależy mi na możliwości trasy po autostradzie

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
    • polonez 1500 88r.
Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 15, 2018, 14:23:50 pm »
Ja mam w wąskim caro wsadzony TYLKO silnik 1.8 RU (75KM) z audi. Skrzynia z polda, most odpowiedni do modelu caro 1,5GLE i po autostradzie 160KM/h to nie problem. Choć przyznam, że przydało by się inne przełożenie mostu, bo przy tych 160km/h silnik osiąga jakieś 5000 obr/min.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 15, 2018, 16:04:07 pm »
Choć przyznam, że przydało by się inne przełożenie mostu, bo przy tych 160km/h silnik osiąga jakieś 5000 obr/min
i tylko dlatego te 75KM ma sile rozpedzic auto do 160km/h,
na dluzszym przelozeniu zapomnij
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
    • polonez 1500 88r.
Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 15, 2018, 18:26:12 pm »
"My to wiemy Kocie"

Podałem mój przykład dla zobrazowania jak to się będzie miej więcej zachowywać. On wsadza 210 KM więc na moście z atu spokojnie da sobie radę, i nie będzie problemu na autostradach.

Offline kubab

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus
Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 16, 2018, 00:52:58 am »
Rozmawiałem dziś ze znajomym mechanikiem/tunerem i wytłumaczył mi że mój dawca 210ps jest za mocny co do napędu czy konstrukcji (usztywnienie się przyda). Proponuję mi silnik też 1.8t VW tylko że w wersji 150/180ps . Mówi że rozsądniej niż mocniejszy bo i spalanie niskie i bezawaryjne=bezpieczeństwo

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1795
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 16, 2018, 07:48:17 am »
Zmień tunera
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V I-VTEC 155KM -> 2.4 16V I-VTEC 190KM
Polonez Caro 96r 1.8 16V   >135KM :)

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3116
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 16, 2018, 11:10:32 am »
Proponuję mi silnik też 1.8t VW tylko że w wersji 150/180ps . Mówi że rozsądniej niż mocniejszy bo i spalanie niskie i bezawaryjne=bezpieczeństwo

Super doradca, zważywszy że silnik już masz i generalnie jest taki sam jak ten 150. Spalanie w tych silnikach zleży od "łącznika" pomiędzy pedałami a kierownicą.

Offline kubab

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus
Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 16, 2018, 13:45:28 pm »
Niby tak ,jednak sztywność nadwozia daje wiele do życzenia w przypadku atu plusa ,150ps wystarczy, mi zależy tylko na elastyczności i kulturze pracy. Nie dla mnie jest ganianie od świateł ,czy jazda na 100% możliwości auta ,bo do takiej jazdy mam inną zabawkę (sti MY07) a jako że klatki/rollbara nie chce ,w tym aucie  dopuszczam tylko rozpurki ,może wzmocnimy trochę auto dodatkowo przy podwoziu (coś ala sanki) łapane  poprzecznie przy tunelu. Sory nie pamiętam jak to się nazywa

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 16, 2018, 14:08:58 pm »
jak sztywnosc, jakie qwa rozpurki ??
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3116
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 16, 2018, 14:46:43 pm »
w tym aucie  dopuszczam tylko rozpurki ,może wzmocnimy trochę auto dodatkowo przy podwoziu (coś ala sanki) łapane  poprzecznie przy tunelu. Sory nie pamiętam jak to się nazywa

Nie wiem czy zauważyłeś, że zawieszenie w polonezie jest spięte "dołem"? Aby dać rozpórkę, która miałby jakikolwiek sens (jeżeli w ogóle by coś pomogła) musiałbyś puścić ją przez blok silnika :)

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
    • polonez 1500 88r.
Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 16, 2018, 15:33:58 pm »
kubab nie wiem co wciągasz ale sprzedaj mi tego trochę :)

200KM na poloneza nie jest za dużo a w sam raz. Buda waży 1200kg więc coś musi to napędzać.
Idąc Twoim tokiem myślenia. Po cholerę w ogóle swapa robisz? Przecież seryjne 85KM to bardzo dużo.
Jak sam napisałeś nie będziesz szalał tym samochodem. Klatka i inne usztywnienia są Ci w takim razie kompletnie niepotrzebne.
Szukasz problemu tam gdzie go nie ma.

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
    • C+2050 + GT2871 + EMU
Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 16, 2018, 18:51:15 pm »
Most poloneza, skrzynia rover, co ja czytam w ogóle? xD
www.facebook.com/FSOTurboGarage
Spawanie TIG Aluminium, stal nierdzewna i czarna
Montaż i strojenie Ecumaster, Easyecu i inne
Strojenie z analizatorem Innovate LM-2
Custom doloty, intercoolery, kolektory N/A i turbo.

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1795
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 16, 2018, 22:39:49 pm »
Most poloneza, skrzynia rover, co ja czytam w ogóle? xD
Most nie koniecznie ale skrzynia będzie działać pod warunkiem umiejetnego użytkowania. Póki co od 3 lat znosi 200KM i 340Nm :)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V I-VTEC 155KM -> 2.4 16V I-VTEC 190KM
Polonez Caro 96r 1.8 16V   >135KM :)

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R6 Turbo EMU 400+
    • 12.09 Performance
Odp: 1.8t do atu plus
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 16, 2018, 23:12:33 pm »
On wsadza 210 KM więc na moście z atu spokojnie da sobie radę
Lubię czytać takie komentarze, tak dla rozrywki.

Nie dla mnie jest ganianie od świateł ,czy jazda na 100% możliwości auta
W ogóle w to nie powątpiewam i wierzę, że tak będzie.

A tak na poważnie, gdybym słuchał głosu forum, do dziś jeździłbym zdrowym ohv, albo poszedłbym w SWAP na szesnachę.
Jednak wolałem pójść pod prąd i dalej idę, mam fure, która nie skręca, i się nie nadaje do jazdy, bo ma wymontowane LPG!
13.123@180 bez trakcji nie wzięło się z pomocy dopingu "prominentnych" użytkowników PTK, a może właśnie dzięki ich pomocy.

Koniec bicia piany! Brać się za robotę!

15 lat na forum, a poziom coraz niższy. "Wsadź se szesnachę"
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2018, 23:20:04 pm wysłana przez Grzesiek »
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>153HP/185Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R6T 100-200km/h w 5,8s
1/4 ET: 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.